Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2002, 19:42
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
Hey!! het is mss een domme vraag maar hoe moet je je benen eigenlijk scheren met een scheermesje?
Oud 15-05-2002, 19:43
Verwijderd
Met de richting van de haargroei mee als ik de mensen moet geloven (ik doe het alleen meestal andersom ), dan is de kans op ingroei het kleinst als ik me niet vergis. Of bedoel je dit niet?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:45
2 good 4 You
2 good 4 You is offline
heb dat gedaan maar dat lukt niet
Oud 15-05-2002, 19:50
Verwijderd
Citaat:
2 good 4 You schreef:
heb dat gedaan maar dat lukt niet
Huh? Wat lukt er niet? Is je mesje scherp genoeg? Zit het er goed in? Enz.? Kan je moeder of je vader je er niet mee helpen? Ik kan van hieraf niet zien of een mesje er goed in zit, dus als het daar aan ligt kan ik je niet helpen... Maar misschien weet je wel ongeveer wat het is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:55
Paige
Paige is offline
Je moet naar je toe scheren..Je begint zeg maar bij je enkel en je gaat dan omhoog met het mesje..Je scheert in banen..Tja..Wat kan ik er verder nog over vertellen?..Ohw ja..Wilkinson Lady mesjes zijn echt heel goed..Beter dan Venus van Gillete..Die was echt kut!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Paige schreef:
Je moet naar je toe scheren..Je begint zeg maar bij je enkel en je gaat dan omhoog met het mesje..Je scheert in banen..Tja..Wat kan ik er verder nog over vertellen?..Ohw ja..Wilkinson Lady mesjes zijn echt heel goed..Beter dan Venus van Gillete..Die was echt kut!
Das dus tegen de haargroei in... Waarom zegt iedereen het altijd omgekeerd? Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:58
Paige
Paige is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Das dus tegen de haargroei in... Waarom zegt iedereen het altijd omgekeerd? Niet dat ik me daar iets van aantrek, maar goed.
Ohw....
Tja..Nogal lastig lijkt het me om van boven naar onder te scheren en op tv zie ik ook altijd dat mensen van onder naar boven scheren..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 20:30
miep
miep is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Met de richting van de haargroei mee als ik de mensen moet geloven (ik doe het alleen meestal andersom ), dan is de kans op ingroei het kleinst als ik me niet vergis. Of bedoel je dit niet?
ik ga ook altijd tegen de haren in
maar je moet er gewoon de tijd voor nemen. als ik eht snel doe scheer ik mezelf altijd heelmeaal open.
as je gewoon rustig aan doet, een goed scherp mesje en veel scheerschuim gaat alles ok.
Oud 15-05-2002, 20:31
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Leve de ontharingscreme!
Oud 16-05-2002, 10:39
Verwijderd
gewoon net zoals je je oksels scheert
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 10:55
Iotje
Iotje is offline
Harst er hier niemand????
Ik wil het binnenkort gaan proberen en de pijn maakt me niet uit maar wordt dat geen ontzettende plakboel???
en hoe maoet je dat precies doen???
Oud 16-05-2002, 12:29
Het Prutje
Het Prutje is offline
Ja ik, harsen is echt duizend keer prettiger dan scheren. Naja ik scheer ze ook wel als ik niet zoveel tijd heb, maar als je harst blijft het echt wel minstens een week of wat weg (hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel hecare bos je op je benen heb staan, maar goed ) Ook wel fijn vind ik dat je er tenminste geen stoppels van krijgt....
Ik gebruik altijd dingen van VEET, dat zijn dubbele strips, die moet je ff warm maken tussen je handen, plak en ratsj.... hopsa. Heet doet idd wel ff pijn, maar er zitten ook doekjes bij en die kalmeren de zooi, bovendien halen die eventuele achtergebleven prutjes hars weg. Maar de gebruiksaanwijzing staat ook gewon op die verpakking hoor
Ze zijn daarna wel ff gevoelig en misschien wat rood, maar (afhankelijk van hoe gevoelig je huid is) dat is wel na een paar uurtjes weg. Maar niet doen dus een kwartier voordat je een date hebt en een korte blotebenenrok wil aantrekken ofzo . ALs je het savonds doet heb je er t minste last van denk ik.
Dat was het
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 16:24
$tarlight
$tarlight is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Als je tegen de haren in scheert, snij je jezelf heel makkelijk en heb je veel meer kans op wondjes enzo, maar het wordt wel veel gladder (ik doe het dus ook )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:28
Roosa
Roosa is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Harst er hier niemand????
Ik wil het binnenkort gaan proberen en de pijn maakt me niet uit maar wordt dat geen ontzettende plakboel???
en hoe maoet je dat precies doen???

Ik epileer mn benen altijd, dan hoef je je een hele tijd niet te scheren, soms wat vergeten haartjes weghalen met een scheermesje.
T doet aan het begin wel pijn maar je went er snel aan.
duss.. ook een optie. Met een scheermesje moet je het namelijk zoooo vaak doen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 19:04
miep
miep is offline
epileren???
sjit..
dan ben ik 3 maanden bezig!
non-stop!
Oud 16-05-2002, 19:15
X-je
X-je is offline
Heeft iemand hier die reclame al gezien, zo een spuitbusje, spuiten, laten intrekken en met handdoek alles afvegen -> al het haar weg. Epil stop of zoiets heet het?
Het ziet er interessant uit.

X-je
Oud 16-05-2002, 19:32
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
X-je schreef:
Heeft iemand hier die reclame al gezien, zo een spuitbusje, spuiten, laten intrekken en met handdoek alles afvegen -> al het haar weg. Epil stop of zoiets heet het?

X-je
Ja. en dat is ook al bij Kassa! geweest. Er zijn mensen geweest die er brandwonden e.d. aan over hebben gehouden en een hele zere huid.. Zitten dus nogal wat nadelen aan.. Heel erg af te raden dus.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 20:26
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik scheer ook altijd tegen de richting van de haargroei in.

Maar krijgen jullie trouwens altijd stoppels terug? Ik krijg altijd gewoon dunne haartjes in m'n normale haarkleur (blond) terug.

Mwa klinkt vaag
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 15:36
KazzZ
KazzZ is offline
ik scheer me gewoon met een ladyshave..TEGEN de haargroeirichting in ja lijkt me toch logisch, anders krijg je je benen niet mooi glad. Harsen wel eens geprobeerd, maar lukte niet zo ik hou het maar bij scheren
Oud 19-05-2002, 10:05
choice
choice is offline
Citaat:
X-je schreef:

X-je
Ik heb van Veet ook een soort spuitbus geprobeerd, met schuim. En dat deed PIJN !!!! , echt niet aan te raden!

Normaal gebruik ik ontharingscreme. Dat is pijnloos en effectief. Ik vind het alleen teveel tijd innemen. Daarom heb ik nu een paar keer een epileerapparaart geprobeert. De eerste keer is echt ff doorbijten, maar de tweede keer wen je er al aan. De haren blijven wel lekker lang weg

(tip: bij het epileren, de huid een beetje strak trekken, minder pijnlijk)
Oud 19-05-2002, 10:40
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Roosa schreef:

Ik epileer mn benen altijd, dan hoef je je een hele tijd niet te scheren, soms wat vergeten haartjes weghalen met een scheermesje.
T doet aan het begin wel pijn maar je went er snel aan.
duss.. ook een optie. Met een scheermesje moet je het namelijk zoooo vaak doen.
Epileren heb ik ook een tijdje gedaan. Pijn went i.d.d. , maar het duurt zo lang en ik heb daar bijna nooit tijd voor. Ik ga geen half uur met zo'n ding in m'n handen zitten. Bleh!
Oud 19-05-2002, 13:47
jollie17
jollie17 is offline
heeft hier iemand dat nieuwe epileerapparaat van braun?Ze zeggen dat die niet zo'n pijn doet en dat de haartjes lang weg blijven ik heb 1 keer epileerapparaat van me moeder gebruikt en dat deed echt super pijn!!dus nu scheer ik het 1x per week met scheermesje, maar mijn benen zijn de volgende dag niet glad meer dus das wel kut
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 15:18
Sciza
Sciza is offline
Ik scheer met Venus van Gillette, echt een verademing vind ik. Gewoon vanaf de enkel naar de knie toe, in banen. Oksels gaan ook super easy met Venus, mesje geeft namelijk mee en volgt zo perfect de bochten enzovoort.
Wanneer je geen pijnlijke pootjes wil hebben na het scheren moet je vooraf eerst je benen ff onder een warme douche houden. Dan kalmeert de huid en de haartjes, gaan ze er makkelijke af en doet het naderhand helemaal geen pijn.
Stoppeltjes of irri haartjes krijg je naderhand altijd wel, moet je gewoon weer scheren.
Met oksels precies het zelfde, eerst ff lekker warm maken met warm water en dan het schuim erop en scheren maar

Mijn zus vertelde me dat ontharingscréme voor de oksels echt super is, die van Veet. Gebruikt iemand die of heeft iemand daar ervaring mee? Is dat aan te raden?
Oud 19-05-2002, 18:10
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
X-je schreef:

X-je
ja, die heb ik ook gezien, het leek er ook interessant uit maar een vriendin van mij heeft dat eens geprobeerd en ze zegt dat dat niet werkt. Dat je maar een deel van je haartjes meehebt en dat ze heel snel weer aangroeien.

Ik epileer mn benen. In het begin deed het wel zeer pijn maar nu vind ik dat een tof gevoel (echt waar!) Het duurt wel een halfuur ma dan is het iets meer dan een week goed. kheb toch liever dat dan elke dag te moeten scheren...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:37
Balance
Balance is offline
Citaat:
vosje16 schreef:

Ik epileer mn benen. In het begin deed het wel zeer pijn maar nu vind ik dat een tof gevoel (echt waar!) Het duurt wel een halfuur ma dan is het iets meer dan een week goed. kheb toch liever dat dan elke dag te moeten scheren...
heb dat ook een paar keer geprobeerd met die van me moeder...
nou, de pijn wende dus echt niet bij mij en daarnaast kreeg ik ook nog eens een rode huid + veel ingegroeide haartjes terug!

daar ben ik dus maar mee gestopt!

maar wil binnenkort eens ontharingscreme gaan proberen, ben benieuwd... is die van VEET nou het beste? Of ligt dat er aan welke plek je gaat ontharen?

Regels voor berichten