Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 11:09
Verwijderd
Mijn pc doet al een paar maanden gaar..

Het probleem dat zich voordoet is als volgt:

Soms bij het opstarten, gaat hij gewoon niet aan.
Normaal gaat het lampje van me monitor op groen, maar die blijft geel. Ook het vertrouwde gekraak van dingen die opstarten, blijft uit. (dit gebeurt ongeveer om de dag)

Dat is 1 error

Een ander probleem, wat volgens mij met hetzelfde te maken heeft is dat hij soms na het opstarten, tijdens het laden van mijn opstart programma's (statbar, msn enz) hangt.. hij doet dan niks meer... Reageert ook niet op ctrl - alt - del (dit gebeurd ongeveer om de 3 a 4 dagen)

Dit gebeurt ook weleens nadat alle programma's zijn opgestart en ik lekker muziek zit te luisteren. (dit gebeurt ook ongeveer om de 3 a 4 dagen, samen genomen met de vorige)

En het laatste probleem, wat er ook mee te maken heeft denk ik, is dat ie soms gewoon uit gaat. En dan piept ie vaag...
(dit gebeurt ongeveer 1x per 2 weken ofzo..)

Na het opnieuw opstarten van zo'n uitgaan ding krijg ik het volgende van microsoft te horen:

De fout is veroorzaakt door een apparaatstuurprogramma.

Bedankt voor het verzenden van het foutenrapport. Helaas kunnen we u geen specifieke informatie geven over hoe u dit probleem kunt oplossen. De gegevens die u en andere gebruikers verzenden worden gebruikt om dit probleem te onderzoeken.

Analyse

Een apparaatstuurprogramma dat is geïnstalleerd op uw computer heeft het probleem veroorzaakt, maar de precieze oorzaak kan niet worden bepaald.

Bron: http://oca.microsoft.com/nl/Response.asp?SID=10

Wat ik de laatste maanden heb geinstalleerd zijn een DVD-RW en een 120 gig HD.

Heeft iemand enig id waar het aan zou kunnen liggen?

Verdere specs zijn:
Windows XP Prof, Versie 2002,
Service Pack 1,
128 MB RAM
AMD Duron 1.20 GHz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 11:10
Verwijderd
Schroef je kast eens open en druk alles aan en kijk of er geen shitload aan stof in zit..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:12
Verwijderd
Ik heb em al helemaal uitgezogen.. =\
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:15
Verwijderd
Het ziet er niet uit als probleem van Windows want ver voordat windows boot krijg je al problemen..

Misschien is je voeding gewoon gaar of zit vol met stof, wil ook weleens gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:17
Verwijderd
Dat zou kunnen..
Ik haal em anders straks wel helemaal uit elkaar en maak alles schoon en zet et weer in elkaar..

Dacht btw ook dat het misschien aan mijn bios kon liggen.. Die had ik ooit upgedate, orgineel bewaard, laatst orgineel er weer opgezet, maar dat maakte dus niet uit =\
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:19
Verwijderd
of kortsluiting ergens...
Nja, ik haal zo wel alles eruit..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:10
T_ID
T_ID is offline
idd, even helemaal 'from scratch' opbouwen, als er ergens vernielde bekabeling, voeding of dergelijke zit kom je dat onderweg wel tegen.
Oud 16-08-2004, 13:24
Verwijderd
idd..

Ben nu al bezig, alles ligt los... alles in orde.. nu maar de voeding open maken. Wel heel wat stof nog weggehaald
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 13:44
Verwijderd
Mijn moeder kwam met het idee om op alle contacten contact spray te spuiten.

Misschien een idee?

en waarop allemaal dan? ook waar de kaarten ingaan?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Gustav schreef op 16-08-2004 @ 14:44 :
Mijn moeder kwam met het idee om op alle contacten contact spray te spuiten.

Misschien een idee?

en waarop allemaal dan? ook waar de kaarten ingaan?
Ik zou het niet doen :X

Niet bij zoiets fragiel als de computer, daar zitten contacten namelijk weleens heel erg dicht bij elkaar...
Het hoort gewoon te werken nl..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:33
Verwijderd
ik het alleen bij de stroom stukjes gedaan...

mja.. whatever

ben nu weer bezig alles in elkaar aant zetten, niks raars tegen gekomen ofzo...

hopen dat ie gewoon straks werkt
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:20
Verwijderd
blech

booten, start ie niet op =\

Mja, nu maar es me 120 gig HD eruit gehaald, kijken offie nog problemen geeft...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:53
Verwijderd
hmmz

zou het kunnen liggen aan de instelling
"15 head" of "16 heads" (of pins) van mijn HD?
kan je namelijk anders zetten met jumpers..

[EDIT: daar ligt het niet aan =\]

Laatst gewijzigd op 16-08-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:58
Verwijderd
Btw, nog iets, soms doet mijn geluid niet... dan laad ie het niet ofzo... tis een onboard geluids dinges... ik zal em es updaten
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:22
Verwijderd
Een week later ofzo
Alles eruit gehaald waar het aan zou kunnen liggen, een voor een (behalve ram, dat doe ik nog wel)
Daar ligt het dus allemaal niet aan (SCSI schijf, Nieuwe HD, DVD speler, DVD-R)

En steeds vaker heb ik dat ie 's ochtends gewoon niet aangaat. Crashen doet ie niet meer. Maar als ik em aan zet begint ie te kraken, maar kapt ie er mee. Het lichtje van mijn beeldscherm wordt ook niet groen (van geel) Ook is er de vertrouwde *piep* niet.
Na 6 keer aan en uit gedaan te hebben hield ik mijn aan knop wat langer in, toen deed hij het wel.
Stom genoeg drukte ik perongeluk weer zodat hij uitging.

Maar toen probeerde ik het weer, de aanknop iets langer indrukken. En hij deed het!

Zou het kunnen dat hij te weinig stroom krijgt om op te starten ofzo??

Of heeft iemand ENIG IDEE waar het aan zou kunnen liggen??
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:06
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik zou zeggen dat het of aan je voeding of aan de verbinding tussen voeding en mobo ligt... Maar daarmee wordt dit stiekem wel een beetje een Hardware-probleem. Eigenlijk was het dat zelfs al vanaf het begin, maar toen was ik enigszins op vakantie. Lijkt me dus een plan om je topic te verplaatsen naar Hardware.
Oud 26-08-2004, 11:10
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gustav schreef op 26-08-2004 @ 11:22 :

Of heeft iemand ENIG IDEE waar het aan zou kunnen liggen??
vreselijk brake voeding??? heeft dat ding een merk.. en wat zijn de specs van dat ding
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 18:28
phoxetis
phoxetis is offline
Ik zou maar gewoon vantevoren effe een andere proberen. Ruk de PC van je buurman open, of neem de gok

Sloop wat ouwe troep eruit die je toch niet gebruikt (een 10 Gig en een 120 Gig schijf samen is een beetje zinloos) en ga voor de goedkope oplossing....
Oud 27-08-2004, 10:15
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 26-08-2004 @ 12:10 :
vreselijk brake voeding??? heeft dat ding een merk.. en wat zijn de specs van dat ding
Windows XP Prof, Versie 2002,
Service Pack 1,
128 MB RAM
AMD Duron 1.20 GHz

Voor de rest heb ik niks, geen merk ofzo =\

Citaat:
phoxetis schreef op 26-08-2004 @ 19:28 :
Ik zou maar gewoon vantevoren effe een andere proberen. Ruk de PC van je buurman open, of neem de gok

Sloop wat ouwe troep eruit die je toch niet gebruikt (een 10 Gig en een 120 Gig schijf samen is een beetje zinloos) en ga voor de goedkope oplossing....
Een andere voeding proberen?
welke gok nemen?

heb alles 1 voor 1 eruit gesloopt (behalve ram en videokaart)

de goedkope oplossing?

Het moet btw idd wel aan voeding liggen... Ik heb 2 dvd spelers (1 brander en 1 speler dan) en toen ik em vannochtend aan deed, brande het lampje van de speler wel even en van de brander niet. En ik weet dat zo gauw het lampje van de brander aan gaat, start hij op.
Hij startte dus niet op. Maar ik kon wel van de DVD speler het laatje open en dicht doen maar die van de brander dus duidelijk niet, die had geen stroom...

Nieuwe voeding kopen? hmmz, misschien heb ik er nog wel 1 ergens liggen...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:34
twain4me
twain4me is offline
Ik had het overhet merk van de voeding

waarschijnlijk zoon noname ding.... probeer een ander...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 27-08-2004 @ 18:34 :
Ik had het overhet merk van de voeding

waarschijnlijk zoon noname ding.... probeer een ander...
Ik kan idd geen merk dervan erop vinden. Zal wel binnekort een andere erin zetten..

Maar nu heeft ie nog een probleem erbij gekregen (sinds vannochtend), als hij opstart, komt hij gewoon niet verder dan het windows XP laad scherm, met 3 van die blauwe balkjes die bewegen... Ze blijven ook gewoon bewegen, maar de pc gaat gewoon niet verder..

Raam uit gooien?

[EDIT: na 6 keer proberen ofzo, gaat ie er doorheen en start nu op.. Gaar ding.
Zat te denken aan format, maar daar verhelp je niet alles mee en daar heb ik geen zin in.. Maar denk dat ik zo ff windows er opnieuw opzet ofzo... Maar, eigenlijk, daar ligt het volgens mij niet aan...]

Laatst gewijzigd op 29-08-2004 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 18:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Als je nou even een normale voeding in dat systeem doet. Zonder stroom kan er weinig gecomputert worden zeg maar, met een beetje stroom geeft dat ook problemen.
Oud 29-08-2004, 21:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gustav schreef op 29-08-2004 @ 15:17 :
Maar nu heeft ie nog een probleem erbij gekregen (sinds vannochtend), als hij opstart, komt hij gewoon niet verder dan het windows XP laad scherm, met 3 van die blauwe balkjes die bewegen... Ze blijven ook gewoon bewegen, maar de pc gaat gewoon niet verder..

problemen en crashes lijken idd wel als paddestoelen uit de grond te schieten bij jouw pc (no offense )

als er hardwarematig niks verkeerd is dan is windows reparen met de windows disk, of als dat niet werkt, opnieuwe installeren, de enige optie bven ik bang.
Oud 31-08-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 29-08-2004 @ 22:27 :
problemen en crashes lijken idd wel als paddestoelen uit de grond te schieten bij jouw pc (no offense )

als er hardwarematig niks verkeerd is dan is windows reparen met de windows disk, of als dat niet werkt, opnieuwe installeren, de enige optie bven ik bang.
no offense taken
maar lijkt me sterk dat het aan windows ligt... geen idee eigenlijk, ik probeer het ooit wel ofzo..

Citaat:
Enlightenment schreef op 29-08-2004 @ 19:18 :
Als je nou even een normale voeding in dat systeem doet. Zonder stroom kan er weinig gecomputert worden zeg maar, met een beetje stroom geeft dat ook problemen.
Tja, dat is dus een probleem, ik dacht dat ik nog een voeding had, heb ik ook, maar das een hele andere... Dus er zit niks anders op dan deze erop laten zitten...
Wat ik wil heb zijn de specs van mijn voeding:

PentiumTV
Model: ATX-300
Max. output power = 300 W

Tja.. en nu? =\

De enige 2 problemen die hij nu nog geeft zijn:
- Opstarten gaat vaak niet goed (hij begint wel, maar dus niet alles krijgt stroom ofzo... scherm gaat ook niet aan)

- Tijdens het Windows XP laad-scherm (met dat blauwe balkje dat beweegt) blijft hij hangen achtig... het blakje blijft wel bewegen (dus niet crash) maar hij gaat niet verder...

HELP, PLZ!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 17:41
twain4me
twain4me is offline
Draai memtest een paar keer , en ga opzoek naar een VOEDING en niet zoon elcheapo klote ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 18:17
phoxetis
phoxetis is offline
jezus, ben je nu aan het wachten op een post als: draai aan dit schroefje, en je PC springt weer in het gareel?
Oud 31-08-2004, 18:33
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 31-08-2004 @ 19:17 :
jezus, ben je nu aan het wachten op een post als: draai aan dit schroefje, en je PC springt weer in het gareel?
ja

nee, maar het probleem is, ik heb echt geen flauw idee wat dat ding heeft... en ik hoop dat iemand misschien zegt: hee, dat ligt daar en daar aan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 31-08-2004 @ 18:41 :
Draai memtest een paar keer , en ga opzoek naar een VOEDING en niet zoon elcheapo klote ding.
memtest?
ken ik niet..

wat is het/hoe kom ik eraan?

Dos?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:36
twain4me
twain4me is offline
memtest86

www.google.com
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 31-08-2004 @ 19:36 :
memtest86

www.google.com
tnx

hmmz... heb alleen geen floppy drive... moet ik maar er ff inzetten..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:50
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
twain4me schreef op 31-08-2004 @ 19:36 :
memtest86

www.google.com
't proggie is zowiezo aan te raden voor iedereen.
met name als je compu nog in de garantietermijn zit
Oud 06-09-2004, 14:00
Verwijderd
Het probleem is volgens mij opgelost

iig al een week geen last meer van (sinds ik mijn voeding eruit heb gehaald om te kijken naar de specs van de voeding en ik em er weer in heb gezet )

Hmm
ok
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 16:32
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Gustav schreef op 06-09-2004 @ 15:00 :
Het probleem is volgens mij opgelost

iig al een week geen last meer van (sinds ik mijn voeding eruit heb gehaald om te kijken naar de specs van de voeding en ik em er weer in heb gezet )

Hmm
ok
brake voeding (tm)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten