Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik hoop heel, heel erg dat de woorden die Kok vanmorgen sprak in een praatprogramma als Koffietijd - de echte naam weet ik niet - een beetje tot Balkenende doordringen. Zó een centrum-rechtse coalitie moeten we echt niet hebben in Nederland, vooral niet met die kleuterklas van een LPF erbij.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het CDA wordt met 40 zetels de grootste partij. Dat blijkt uit een exit poll die bureau interview-NSS heeft afgenomen in opdracht van de NOS en het ANP. De Lijst Pim Fortuyn wordt met 26 zetels de tweede partij. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een nieuwe partij zoveel zetels in de Tweede Kamer krijgt.
De grote verliezers zijn de PvdA en de VVD. Beide partijen komen op 24 zetels uit. Voor de PvdA is dat bijna een halvering. Voor de VVD betekent het een verlies van veertien zetels. De 41 zetels van de CDA zijn er veel meer dan de afgelopen dagen in de peilingen is voorspeld. Op dit moment heeft het CDA 29 zetels in de Tweede Kamer. Het CDA reageerde met ingehouden vreugde op de monsterzege. Zetel-aantal SP verdubbeld De SP verdubbelt het huidig aantal zetels en komt uit op tien, de ChristenUnie verliest een zetel en komt uit op vier. GroenLinks verliest volgens de exit poll één zetel en komt op 10 zetels, D66 zakt van veertien naar acht zetels. De SGP verliest een zetel en komt op twee. Leefbaar Nederland blijft steken op twee. Kort voor tien uur volgt een defintieve prognose van de verkiezingsuitslag. Later volgt dan de officiele uitslag. In hotel Des Indes in Den Haag heeft de verzamelde LPF de voorlopige prognose met gejuich begroet. "Ondanks de weerstand die onze partij heeft gekregen, hebben de kiezers toch het vertrouwen in ons gehouden", reageerde de nummer twee van de Lijst Pim Fortuyn, Varela. "Wij houden voet bij stuk.'' Varela zei dat de fractie donderdag beslist wie de vermoorde lijsttrekker Fortuyn gaat opvolgen. De nummer vijf op de lijst, Hoogendijk, zei "diep ontroerd'' te zijn . "Het is diep treurig dat Pim dit zelf niet kan meemaken. Vergeet niet dat Pim Fortuyn in zijn eentje dit resultaat in drie maanden tijd voor elkaar heeft gekregen en dat we even groot zijn geworden als de ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben bang dat Nederlanders nog dommer zijn dan ik al verwacht had. Ik ben bang dat ik wil emigreren, vraag is alleen, waarheen?
||
Citaat:
er gloort hoop ![]() excusez-moi, 77 zetels. wiskunde is noot mn sterkste punt geweest ![]()
|
Dit is de eerste dag dat ik me schaam om Nederlander te zijn.
Hoe dom kunnen mensen zijn dat ze zich laten misleiden te stemmen op een man die niks anders deed dan anderen zwart maken? Hoe laag moet ik het volk inschatten als het niet inziet dat de eigenlijke lastercampagne is gevoerd door de restanten van LPF? Direct na de Tweede Wereldoorlog zei iedereen nog "Dit nooit weer!". 57 jaar later valt Nederland onder dezelfde kracht als de kracht die Hitler en zijn propagandisten uitoefenden. De kracht van emotie. Onder het volk is deze blijkbaar altijd nog sterker dan de kracht van de ratio. Walgelijk. Mijn hart zwol bij de toespraak van Melkert. Niemand in de politiek is ooit zó miskend geweest. Melkert heeft niks dan goed gedaan voor Nederland. Anders dan Fortuyn kwam hij met serieuze oplossingen voor problemen, maar daar luistert het volk niet naar. Het volk wil slechts brood en spelen. Altijd meer brood, zelfs als het zichzelf dood eet, en die spelen het liefst in Den Haag. Wat dat betreft was Pim Fortuyn wel een genie, want geen Nederlander heeft ooit het volk zo weten te bespélen. Ik kan slechts hopen dat de volgende verkiezing niet lang op zich laten wachten. Met de kinderachtigheid en onkunde van de overgebleven LPF leden moet dat zeer mogelijk zijn. (Wijziging 1: ) Ik heb... bijvoeglijke naamwoorden weggehaald. (Wijziging 2: ) Ik gun het CDA de overwinning, maar niet van harte. Uiteindelijk hebben zij, net als de andere partijen niet kunnen strijden voor hun zetels. DAT is de ware dood van de democratie en vrijheid van meningsuiting geweest. En we danken het aan Pim Fortuyn. Pimmie bedankt! Pimmie bedankt. Pimmie Pimmie Pimmie b... BLERGH!
Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 22:24. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat zegt iedereen wel, en jij dus ook, maar voorlopig valt er nog niets te zeggen over deze mensen. Zoals Wiegel op het moment zegt: "Het is goed dat een nieuwkomer een kans krijgt." We wachten af. ![]() |
![]() |
|
De leden zijn kinderachtig omdat ze elkaar constant zitten te etteren, bijvoorbeeld over wie er de leider moet worden. Ook laten ze persoonlijke problemen tussen politieke komen.
Ze zijn onkundig omdat een deel nog nooit in een politieke partij hebben gezeten, ze geen van allen de ideeën van Fortuyn kunnen reproduceren anders dan door zijn boeken te reproduceren en ze zijn slecht met woorden.
|
kijjk maar hoe de laatste dagen langendam en herbe hebben gereageerd:
nioet alleen de kogel van links theorie, maar ook het aankondigen van langendam als l;ijsstrekker voordat dit besloten was, de doorbreking van de campagnestilte.
|
![]() |
hehe deze reacties zijn allemaal zooo voorspelbaar na het topic over 'op wie stem je'
in tegenstelling tot de meeste van jullie hoop ik inderdaad dat er een rechtse coalitie komt, met een rechtse eerste kamer, en dan zullen we nog eens verder praten over het eventuele 'mislukken' van een rechtse regering. als het zou mislukken ben ik de eerste om dat toe te geven, maar ik denk dat de eerste keer dat jullie weer in discussie kunnen gaan zo ongeveer over 3 3/4e jaar is ![]() slaap lekker, i know i will
||
Citaat:
Ik neem aan dat de partij waar je op zou stemmen (als je dat mocht) voorstander was van het feit dat men respect voor elkaar heeft. NOU JIJ TOONT DUS GEEN ENKEL RESPECT VOOR EEN GROOT DEEL VAN DE NEDERLANDERS. Je noemt de mensen die rechts hebben gestemd dom, oftewel je associeert rechts met dom (en indirect dus links met slim). Je voelt jezelf zeker veel beter als de mensen die een andere mening hadden en rechts hebben gestemd! Sorry hoor, maar je gaat hier PF vergelijken met Hitler, terwijl hij daar geen enkele overeenkomst mee had. Als je nou eens goed naar hem geluisterd had en zijn boeken had gelezen, had je ook tot de conclusie gekomen dat allochtonen in Nederland het onder geen enkele partij beter zouden hebben dan LPF. Over Melkert heb ik weinig te zeggen, alleen dat hj gewoon een grote verliezer was, doordat hij gewoon geen goede debater is. Ik hoop voor PVDA dat ze voor de volgende verkiezingen met een betere lijsttrekker komen, iemand als Balkenende ofzo, dan scoren ze misschien een stuk beter. Zo, meer heb ik niet te zeggen, want mensen als jij maken me alleen maar kwaad en ik kan m'n energie beter aan andere dingen besteden. O ja, en ik heb helemaal niks tegen mensen die links stemmen hoor, ga gerust je gang, maar als je zo over mensen praat die een andere mening hebben, ben je zelf flink aan het discrimineren!
|
Verwijderd
|
Toevallig is L Boksha mijn broertje, en ik kan je één ding vertellen: hij en ik wéten waar we het over hebben. Ik heb zijn boeken gelezen, en ze sucken HARD. Inhoudsloos, en gebruikmakend van nodeloos ingewikkelde taal om mensen mee te manipuleren. Zie dat nou eens in.
De kerel had geen inhoud, en had de mensen alleen nodig voor de stemmen. Hij gaf geen fuck om het volk, hij was slechts uit op persoonlijk gewin |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb liever dat ze nu gaan etteren en de 'rotte appels' eruit gooien, en dus daardoor een stabiele(re) partij worden, dan dat ze nu net doen of alles goedgaat en over een half jaar door ruzie oid er allemaal mee kappen. En hoe kom je erbij dat ze onkundig zijn? PF heeft zelf gezegd dat het grootste deel van de mensen in zijn partij bekwaam genoeg waren, en dat er maar een paar mensen waren waar hij zijn twijfels bij had, wat niet meteen betekent dat ze onbekwaam zijn. Bovendien, wat is er mis met mensen die onbekwaam zijn? Ervaring komt met de jaren, en je zal toch ergens moeten beginnen. Iedereen begint onkundig ergens aan (denk aan autorijden, je eerste keer, enz.)! --EDIT-- Oeps, iets vergeten ![]() Ik vind sowieso dat een politicus maximaal 8 jaar mag zitten, en dan moet worden 'vervangen' door een ander. Ik heb nu ff geen tijd om het te beargumenteren omdat ik moet werken, maar ik kijk vanavond of morgen wel ff. Ik ben heel benieuwd hoever ze het gaan schoppen, en ik denk dat het ze wel beter afgaat dan menig denkt. Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 06:14. |
![]() |
||
Citaat:
Pim Fortuyn gaf wel degelijk om het volk. Hij was niet voor niets zo populair. Dat de politiek weer es gaan leven en dat het probleem rond de asielzoekers bespreekbaar is gemaakt door Pim. Hij heeft de politiek teruggebracht naar het volk en dat lukt niet met manipulatie!
Laatst gewijzigd op 16-05-2002 om 21:32. |
![]() |
||
Citaat:
Wou jij zeggen dat die mensen voor hun lol in dat circuit zitten? Nee, dat komt door de slechte integratie! Dingen als 'zwarte' scholen en wijken bevorderen integratie niet echt en maakt alleen maar ghetto's. Doordat ze niet goed integreren, hebben ze over het algemeen een laag loon of een uitkering, waardoor ze in een goedkope woning moeten wonen. Doordat ze vaak ook nog met een heel gezin zitten komen ze met urgentie op de lijst waardoor ze meer recht hebben (en dat is terecht) op een woning dan een Nederlander die het beter heeft en/of geen gezin heeft. Maar hierdoor krijg je dus ook een slechte spreiding, waardoor dus die zgn 'zwarte' wijken ontstaan. Je gaat me toch niet vertellen dat je voor zulke wijken/scholen bent? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een hele ommekeer..? Zonder fundamenten dan nog wel. Geen evenwichtig partijbestuur, nationaal gespreide structuur, dito proramma, enige ervaring.. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Bedoel je niet "door een sterk beperkte instroom van asielzoekers wordt het mogelijk de asielzoekers die wel binnenkomen een goede integratie te bieden" oid? Dan zou ik begrijpen dat je LPF hebt gestemd. ![]()
||
Citaat:
En je begrijpt me iig goed ![]() |
![]() |
|
De eerste exit poll beviel me veel beter dan de huidige stand.....
![]() met CDA 40, PvdA,VVD en LPF gelijk op 24 en SP 10, GL 11. Dat was een heel fijne uitslag geweest Maar nee, t moest weer anders ![]() Ik vond het wel heel opvallend dat de SP in de definitieve exit-poll ineens op 8 stond. (en nu, das weer wel te verwachten,9)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De politiek in Israel & Palestina Kitten | 143 | 17-08-2009 10:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vlaams Blok grote winnaar! Apomes | 166 | 23-06-2004 18:34 |