Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 18:21
vampiro
vampiro is offline
een vraagje over bittorent..

ik kon altijd prima downloaden met bittorent en haalde vaak snelheden van over de 100kb.

ik deel nu mijn internet met een 2e computer en sindsdien download bittorent met niet meer dan 1 kb/sec.

Al staat de andere computer uit, zodra ik instel dat mijn inet gedeeld is gaat de snelheid van bittorent enorm omlaag (IRC en kazaa en dergelijke hebben hier geen last van)

Het lijkt erop dat iets in mijn gedeelde internet niet overweg kan met bittorent ...

iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit oplos?

Bedankt
Oud 18-08-2004, 22:10
freyk
freyk is offline
UUhm, is het misschien een idee om een router aan te schaffen?
Een kameraad had hetzelfde probleem, kocht een router en het probleem was verdwenen.
Oud 18-08-2004, 22:16
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
freyk schreef op 18-08-2004 @ 23:10 :
UUhm, is het misschien een idee om een router aan te schaffen?
Een kameraad had hetzelfde probleem, kocht een router en het probleem was verdwenen.
misschien werkt dat idd jah... bedankt

het probleem opzich is al opgelost. Blijkbaar was er iets met de poorten die bittorent en het netwerk gebruiken, denk dat ze elkaar op 1 of andere manier dwars zitten.

Ik heb namelijk de poorten die bittorent gebruikt uitgebreid. Bittorent heeft nu dus keuze uit veel meer poorten. Hiermee lijkt het probleem opgelost.

Het lijkt er dus op dat bittorent en ons netwerkje dezelfde poorten gebruiken ofzo?
Oud 19-08-2004, 02:37
D@mien
D@mien is offline
Als je internet deelt dan heb je een programmaatje nodig om dit voor elkaar te krijgen...het programma dat jij hebt (ook al zit ie misschien in XP zelf) heeft dan een (soort van) firewall...deze blokkeert een aantal poorten...Bittorrent functioneert het beste als de poorten die hij gebruikt openstaan (hij kan anders maar 1 connectie tegelijk maken gloofik) Nu je hem een grotere keuze gegeven hebt zal er waarschijnlijk ergens in die poortkeuzes van BT een poort zitten die standaard openstaat bij die firewall...vandaar dat et ineens werkt
Maar een router blijft toch het overwegen waard...
Oud 19-08-2004, 06:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet een port forward instellen. Dat heeft overigens technisch niets met een firewall te maken. Zoek eens op port forward op dit forum, op inhoud.
Oud 19-08-2004, 19:37
vampiro
vampiro is offline
Citaat:
D@mien schreef op 19-08-2004 @ 03:37 :
Als je internet deelt dan heb je een programmaatje nodig om dit voor elkaar te krijgen...het programma dat jij hebt (ook al zit ie misschien in XP zelf) heeft dan een (soort van) firewall...deze blokkeert een aantal poorten...Bittorrent functioneert het beste als de poorten die hij gebruikt openstaan (hij kan anders maar 1 connectie tegelijk maken gloofik) Nu je hem een grotere keuze gegeven hebt zal er waarschijnlijk ergens in die poortkeuzes van BT een poort zitten die standaard openstaat bij die firewall...vandaar dat et ineens werkt
Maar een router blijft toch het overwegen waard...
hmm is dat oiok zo bij windows ME ?

die heb ik zelf namelijk draaien... (en heb verder geen firewalls)
Oud 24-08-2004, 08:25
Verwijderd
Citaat:
vampiro schreef op 19-08-2004 @ 20:37 :
hmm is dat oiok zo bij windows ME ?

die heb ik zelf namelijk draaien... (en heb verder geen firewalls)

Ik heb ook een router en daar zit standaard een firewall in,
Volgens mij in alle routers maar dat weet ik nie zeker...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:05
Mawopma XIV
Mawopma XIV is offline
Hoe kan je dan meer poorten openen dan die van mij gaan meestal niet sneller dan maximaal 20kb's
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten