Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() 'iron monkey strikes back' heb ik niet gezien |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ken je magnificent butcher? dies geniaal ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() oja die is te gek, die ontzettend dikke sammo hung ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar even over dat laatste zinnetje....Welke Iron Monkey bedoel je nou? Het is zo verwarrend. ![]() Daarnaast weet ik ook nog eens zeker dat ik wel meer films heb gezien over Iron Monkey dan alleen deze vier films.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt er dus een die heet Tie ma liu (1977) (letterlijk iron monkey) en dan ook nog Iron Monkey Strikes Back (1977). Maar die 2 hebben eigk bijna niets met elkaar te maken. Je hebt ook nog Lady Iron Monkey ( ![]() ![]() btw was de iron monkey (1993) geen donnie yen maar yu rong guang. Donnie yen speelde toen de vader van wong fei hung ![]() Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 12:15. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Mja wel een meisjes film... En eigenlijk voor kleine meisjes ![]()
|||
Citaat:
Ik vond het een mooie combinatie, twee volkshelden in 1 film. Ook al was Fei-Hung dan nog wat jong. Bij nader inzien vind ik het eigenlijk maar moeiljk te zeggen wie nou eigenlijk het main personage was in de film. De voornaamste karakters kregen namelijk ongeveer evenveel aandacht en uitwerking van het script. Maar je zal wel gelijk hebben dat de film eigenlijk de jonge Fei-Hung in gedachte had als main-protagonist, zeker in verband met die subtitel enzo. Alleen uit het uiteindelijke resultaat is dat wat moeilijk op te maken, vind ik. ![]() Overigens vond ik Iron Monkey 2(1996) helemaal niet zo slecht. Het verhaal, karakterontwikkeling en acteerwerk zijn onnozel te noemen, maar ik vond de vechtscenes best wel redelijk gechoreografeerd. Okay, de editing en quickcuts waren soms veel te rommelig naar mijn smaak, maar ik vond de climax ergens best stoer. En ook dat gevecht tussen Donnie en die ander gast op die boomstammen waren best cool. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik toen nog niet zo veel kijkervaring had met martial arts films. Citaat:
![]() Nee serieus, ik wist het. Alleen is niet iedereen even bekend met die Hong Kong namen, terwijl Donnie Yen toch inmiddels wel redelijk bekend is bij een groter publiek.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij Iron Monkey 2 verwacht je een film indezelfde stijl als deel 1. in plaats daarvan krijg je iets heel anders voorgeschoteld. Ik denk dat daar mijn grootste teleurstelling zat. Gevechten vond ik eerlijk gezegd een beetje standaard en zoals je al zei: de editing en quickcuts vond ik te irritant. Maarja hij ligt wel bij mij in de kast, alleen omdat ik donnie yen zon geweldige kerel vind Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat was een topfilm
||
Citaat:
![]() Dat bedoelde ik eigenlijk niet te zeggen. Maar inderdaad, dat is nu wel duidelijk.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Liefde & Relatie |
Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis Tadaada | 8 | 02-05-2005 15:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Seksualiteit |
De pil - een vreemde drug Just Johan | 7 | 28-01-2003 19:41 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |