Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2004, 20:30
sjappie666
sjappie666 is offline
een film die heet "iron monkey strikes back". dat is echt de slechtste film die ik ooit gezien heb. echt een low-buget kung fu film.

kijk nooit naar die film!!!
Oud 18-08-2004, 20:31
Nebula
Nebula is offline
Dus.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:31
Verwijderd
Ok.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nebula schreef op 18-08-2004 @ 21:31 :
Dus.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:38
legatus
legatus is offline
Sjappie. Toepasselijk.
Oud 18-08-2004, 20:45
sjappie666
sjappie666 is offline
gaan we moeilijk doen?
Oud 18-08-2004, 20:45
ook hallo
ook hallo is offline
ik heb er nog zo een voor je: Lizzie Mcguire the movie

het einde was echt zooooooo'n ontzettende verassing
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 20:51
Rioto
Citaat:
sjappie666 schreef op 18-08-2004 @ 21:45 :
gaan we moeilijk doen?
loool
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:30
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
.iron monkey vond ik anders een erg geslaagde film.

verder niks te maken met deze, geloof ik.

Laatst gewijzigd op 18-08-2004 om 21:32.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 18-08-2004 @ 22:30 :
.iron monkey vond ik anders een erg geslaagde film.

verder niks te maken met deze, geloof ik.
'iron monkey' is echt een vette film!

'iron monkey strikes back' heb ik niet gezien
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:45
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
och, ik ken wel meer slechte kung-fu films...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Iron Monkey met Donnie Yen is de zoveelste hervertelling van hetzelfde verhaal. Maar wel de mooiste en de beste van allemaal.

Iron Monkey strikes back(ik heb hem gekocht en het is inderdaad een baggerfilm) is het vervolg op hele andere film uit de jaren zeventig, en dus niet op Yuen Woo Ping's film uit 1993.
Oud 18-08-2004, 21:46
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik vond cold montain ook wel behoorlijk tegenvallen
Oud 18-08-2004, 22:02
the tourist
the tourist is offline
Ik was toch al niet van plan hem te gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:04
Verwijderd
*annuleert dvd-bestelling dan maar*
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:07
Verwijderd
Iron Monkey strikes back, is leuk voor de liefhebbers. Ik zelf vond hem niet zo heel erg geslaagd, gevechtschoreografie kon stukken beter, en die kerel heeft nauwelijks charisma. ben wel blij dat die kung fu label tientallen kung fu films in nederland uitbrengt voor maar 5 euro.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:08
heavinly
heavinly is offline
Fijn. Dat kan ook in 't topic van welke film je 't laatst hebt gezien.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-08-2004 @ 22:46 :
Iron Monkey met Donnie Yen is de zoveelste hervertelling van hetzelfde verhaal. Maar wel de mooiste en de beste van allemaal.

Iron Monkey strikes back(ik heb hem gekocht en het is inderdaad een baggerfilm) is het vervolg op hele andere film uit de jaren zeventig, en dus niet op Yuen Woo Ping's film uit 1993.
iron monkey vertelde over de jeugd jaren van wong fei hung, kdenk niet dat daar al te veel films over zijn gemaakt tevens is deze film een remake van the iron money gemaakt in de jaren 70 ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:11
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
er zijn films over de jeugd van Wong Fei Hung, en zelfs over de leerlingen van Wong Fei Hung waarin hij een stokoude man is
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 19-08-2004 @ 00:11 :
er zijn films over de jeugd van Wong Fei Hung, en zelfs over de leerlingen van Wong Fei Hung waarin hij een stokoude man is
maar toch niet al te veel

ken je magnificent butcher? dies geniaal
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:19
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2004 @ 00:15 :
maar toch niet al te veel

ken je magnificent butcher? dies geniaal
ik geloof het wel, is lang geleden... heb ooit een hele zooi kungfu films achter elkaar gezien, maar ben de titels vergeten. die hele HongKong-legends serie, ken je die?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 19-08-2004 @ 00:19 :
ik geloof het wel, is lang geleden... heb ooit een hele zooi kungfu films achter elkaar gezien, maar ben de titels vergeten. die hele HongKong-legends serie, ken je die?
hong kong legens is een label. maar die heeft ook magnificent butcher uitgebracht. Daar speelt sammo hung de leerling van die stok oude wong fei hung
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:22
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2004 @ 00:20 :
hong kong legens is een label. maar die heeft ook magnificent butcher uitgebracht. Daar speelt sammo hung de leerling van die stok oude wong fei hung
mja whatever
oja die is te gek, die ontzettend dikke sammo hung vond het wel sneu van zijn broer
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Silent Enigma schreef op 19-08-2004 @ 00:22 :
mja whatever
oja die is te gek, die ontzettend dikke sammo hung vond het wel sneu van zijn broer
ja kheb me dood gejankt joh, toen ie zelf moord wou plegen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 10:54
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2004 @ 00:09 :
iron monkey vertelde over de jeugd jaren van wong fei hung, kdenk niet dat daar al te veel films over zijn gemaakt tevens is deze film een remake van the iron money gemaakt in de jaren 70 ofzo
Niet over de jeugdjaren, nee. Maar het personage Iron Monkey is een begrip in de kung fu cinema.

Maar even over dat laatste zinnetje....Welke Iron Monkey bedoel je nou? Het is zo verwarrend. Die versie van Woo ping staat min of meer op zichzelf en gooit het over een andere boeg. In 1977 werden er twee Iron Monkey films gemaakt en in de jaren negentig volgden dus de versie van Woo Ping en het vervolg daarop, Iron Monkey 2, ook met Donnie Yen als Iron Monkey.

Daarnaast weet ik ook nog eens zeker dat ik wel meer films heb gezien over Iron Monkey dan alleen deze vier films.
Oud 19-08-2004, 11:00
Verwijderd
Dan heb je Van Helsing nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 11:21
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Toen ik de eerste regel las viel 'strike back' op. Dacht één seconde dat je het over 'the Empire strikes back' had. Dan had ik je uiteraard heel pijnlijk moeten elimineren. (met de dark grip)
Oud 19-08-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-08-2004 @ 11:54 :
Niet over de jeugdjaren, nee. Maar het personage Iron Monkey is een begrip in de kung fu cinema.

Maar even over dat laatste zinnetje....Welke Iron Monkey bedoel je nou? Het is zo verwarrend. Die versie van Woo ping staat min of meer op zichzelf en gooit het over een andere boeg. In 1977 werden er twee Iron Monkey films gemaakt en in de jaren negentig volgden dus de versie van Woo Ping en het vervolg daarop, Iron Monkey 2, ook met Donnie Yen als Iron Monkey.

Daarnaast weet ik ook nog eens zeker dat ik wel meer films heb gezien over Iron Monkey dan alleen deze vier films.
ja dat wel, maar eigenlijk is de iron monkey (1993) meer gericht op de kleine wong fei hung dan de iron monkey vind ik. Een andere titel van Iron Monkey is dan ook Iron Monkey: The Young Wong Fei Hong (chinese titel: Siunin Wong Fei-hung tsi titmalau (t(1993) Dus kdenk dat iron monkey meer een (belangrijke) bij karakter was. Maarja deze iron monkey film vindk het beste van wat ik tot nu toe heb gezien.

Je hebt er dus een die heet Tie ma liu (1977) (letterlijk iron monkey) en dan ook nog Iron Monkey Strikes Back (1977). Maar die 2 hebben eigk bijna niets met elkaar te maken. Je hebt ook nog Lady Iron Monkey ( ). Daarna yuen wo pings Iron monkey en de tweede deel (die echt verschrikkelijk is) daarnaast denk ik ook nog dat iron monkey in tal van andere films als bij karakter is gekomen. Tsja de chinese robin hood, moet natuurlijk voldoende geeerd worden in de chinese film industrie

btw was de iron monkey (1993) geen donnie yen maar yu rong guang. Donnie yen speelde toen de vader van wong fei hung

Laatst gewijzigd op 19-08-2004 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 12:16
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 18-08-2004 @ 21:45 :

Nee, die was leuk!
Mja wel een meisjes film...
En eigenlijk voor kleine meisjes
Oud 19-08-2004, 16:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2004 @ 13:12 :
ja dat wel, maar eigenlijk is de iron monkey (1993) meer gericht op de kleine wong fei hung dan de iron monkey vind ik. Een andere titel van Iron Monkey is dan ook Iron Monkey: The Young Wong Fei Hong (chinese titel: Siunin Wong Fei-hung tsi titmalau (t(1993) Dus kdenk dat iron monkey meer een (belangrijke) bij karakter was. Maarja deze iron monkey film vindk het beste van wat ik tot nu toe heb gezien.

Je hebt er dus een die heet Tie ma liu (1977) (letterlijk iron monkey) en dan ook nog Iron Monkey Strikes Back (1977). Maar die 2 hebben eigk bijna niets met elkaar te maken. Je hebt ook nog Lady Iron Monkey ( ). Daarna yuen wo pings Iron monkey en de tweede deel (die echt verschrikkelijk is) daarnaast denk ik ook nog dat iron monkey in tal van andere films als bij karakter is gekomen. Tsja de chinese robin hood, moet natuurlijk voldoende geeerd worden in de chinese film industrie

Ik vond het een mooie combinatie, twee volkshelden in 1 film. Ook al was Fei-Hung dan nog wat jong. Bij nader inzien vind ik het eigenlijk maar moeiljk te zeggen wie nou eigenlijk het main personage was in de film. De voornaamste karakters kregen namelijk ongeveer evenveel aandacht en uitwerking van het script. Maar je zal wel gelijk hebben dat de film eigenlijk de jonge Fei-Hung in gedachte had als main-protagonist, zeker in verband met die subtitel enzo. Alleen uit het uiteindelijke resultaat is dat wat moeilijk op te maken, vind ik.

Overigens vond ik Iron Monkey 2(1996) helemaal niet zo slecht. Het verhaal, karakterontwikkeling en acteerwerk zijn onnozel te noemen, maar ik vond de vechtscenes best wel redelijk gechoreografeerd. Okay, de editing en quickcuts waren soms veel te rommelig naar mijn smaak, maar ik vond de climax ergens best stoer. En ook dat gevecht tussen Donnie en die ander gast op die boomstammen waren best cool. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik toen nog niet zo veel kijkervaring had met martial arts films.

Citaat:
btw was de iron monkey (1993) geen donnie yen maar yu rong guang. Donnie yen speelde toen de vader van wong fei hung
Dat weet ik, maar ik gebruikte zijn naam ook alleen maar om een herkenningspunt aan te geven. Ik zei tenslotte "Iron Monkey MET Donnie Yen", niet "met Donnie Yen ALS Iron Monkey".

Nee serieus, ik wist het. Alleen is niet iedereen even bekend met die Hong Kong namen, terwijl Donnie Yen toch inmiddels wel redelijk bekend is bij een groter publiek.
Oud 19-08-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-08-2004 @ 17:11 :
Ik vond het een mooie combinatie, twee volkshelden in 1 film. Ook al was Fei-Hung dan nog wat jong. Bij nader inzien vind ik het eigenlijk maar moeiljk te zeggen wie nou eigenlijk het main personage was in de film. De voornaamste karakters kregen namelijk ongeveer evenveel aandacht en uitwerking van het script. Maar je zal wel gelijk hebben dat de film eigenlijk de jonge Fei-Hung in gedachte had als main-protagonist, zeker in verband met die subtitel enzo. Alleen uit het uiteindelijke resultaat is dat wat moeilijk op te maken, vind ik.

Overigens vond ik Iron Monkey 2(1996) helemaal niet zo slecht. Het verhaal, karakterontwikkeling en acteerwerk zijn onnozel te noemen, maar ik vond de vechtscenes best wel redelijk gechoreografeerd. Okay, de editing en quickcuts waren soms veel te rommelig naar mijn smaak, maar ik vond de climax ergens best stoer. En ook dat gevecht tussen Donnie en die ander gast op die boomstammen waren best cool. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik toen nog niet zo veel kijkervaring had met martial arts films.
Achja, beide karakters, waren ongeveer wel even interresant. We zijn het iig er beide over eens dat het een stoere film is

Bij Iron Monkey 2 verwacht je een film indezelfde stijl als deel 1. in plaats daarvan krijg je iets heel anders voorgeschoteld. Ik denk dat daar mijn grootste teleurstelling zat. Gevechten vond ik eerlijk gezegd een beetje standaard en zoals je al zei: de editing en quickcuts vond ik te irritant. Maarja hij ligt wel bij mij in de kast, alleen omdat ik donnie yen zon geweldige kerel vind

Citaat:
Dinalfos schreef op 19-08-2004 @ 17:11 :
Dat weet ik, maar ik gebruikte zijn naam ook alleen maar om een herkenningspunt aan te geven. Ik zei tenslotte "Iron Monkey MET Donnie Yen", niet "met Donnie Yen ALS Iron Monkey".

Nee serieus, ik wist het. Alleen is niet iedereen even bekend met die Hong Kong namen, terwijl Donnie Yen toch inmiddels wel redelijk bekend is bij een groter publiek.
Citaat:
Iron Monkey 2, ook met Donnie Yen als Iron Monkey.
je zei echt als iron monkey hoor Maarja boeien ksnap wel wat je bedoelt
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:50
jet
jet is offline
Citaat:
basketbalster schreef op 18-08-2004 @ 21:45 :

dat was een topfilm
Oud 19-08-2004, 18:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 19-08-2004 @ 17:54 :
[
je zei echt als iron monkey hoor Maarja boeien ksnap wel wat je bedoelt
Oh.

Dat bedoelde ik eigenlijk niet te zeggen. Maar inderdaad, dat is nu wel duidelijk.
Oud 19-08-2004, 19:42
Sjoerd
Sjoerd is offline
Wat geweldig dat je mij dat toch weer even leert! Echt geweldig vind ik dat! Dit is zeker een wijze les voor me geweest.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten