Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 09:46
beer-tender
beer-tender is offline
Ben je werkloos net als ik of zou je het graag willen worden? Vertel dan hier je reden:

Ik ben al een tijdje werkloos omdat ik ontslagen ben.

Dat is duidelijk. "Maar waarom ben je dan ontslagen?", omdat ze gingen verbouwen en alle uitzenkrachten op moesten tieven! "O", ja.

Even voor de duidelijkheid: Deze werkmaatschappij zuigt. Als je geen baan hebt heb je geen geld en als je werkt wel maar gaat het weer op...

Geld lenen van je ouders is ook niet leuk alleen maar om de band van je fiets te kunnen plakken. Ik sta nu al 70 euro rood bij mijn moeder, mijn vader bewaar ik nog even, al na een week tijd. En ik zit hier wel een beetje mijn tijd te verdoen met forummen besef ik nu wel...

Maar ja het gaat niet om mij hier ik wil gewoon van andere mensen horen waarom ze werkloos zijn geworden ofzo.
Oud 19-08-2004, 10:41
Auntie M
Auntie M is offline
Is natuurlijk klote dat je vanwege een verbouwing geen werk meer hebt, maar daar kun je natuurlijk wat aan doen (ikzelf zou het vreselijk vinden om mijn hand op te moeten houden voor een uitkering of zo).
Ik weet niet wat voor werk je via het uitzendbureau deed, maar je zou, als je het leuk werk vond, bijv. open sollicitaties kunnen schrijven naar bedrijven waar ze hetzelfde soort werk hebben.
Niet geschoten is altijd mis en volgens mij nuttiger dan heel de dag op een forum rondhangen.

En natuurlijk contact blijven houden met het uitzendbureau, als jij enthousiasme toont zullen ze eerder jou voordragen aan een bedrijf dan iemand die niks van zich laat horen. Ik doe weer regelmatig zaken met uitzendbureau's en de mensen die ze voordragen zijn allemaal pittig, enthousiast etc.
Oud 19-08-2004, 10:55
beer-tender
beer-tender is offline
ik ben gewoon niet iemand die gemakkelijk werk vind.
Oud 19-08-2004, 11:15
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
ik ben nu nog werkend maar ga vanavond mijn ontslag indienen! het is namelijk een heel slecht bedrijf de baas is niet goed alles is anders sinds de overname en al het personeel stapt vanavond te gelijk op op de vergadering het mooie is de baas zelf weet nog niet hoe het systeem werkt en zit dan dus flink in de shit!

groeten
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 13:08
beer-tender
beer-tender is offline
Citaat:
tikmaarwat schreef op 19-08-2004 @ 12:15 :
ik ben nu nog werkend maar ga vanavond mijn ontslag indienen! het is namelijk een heel slecht bedrijf de baas is niet goed alles is anders sinds de overname en al het personeel stapt vanavond te gelijk op op de vergadering het mooie is de baas zelf weet nog niet hoe het systeem werkt en zit dan dus flink in de shit!

groeten
Hey dat heb ik eerder gehoord! Werknemers die massaal ontslag indienen. Heeft een vriend van me ook gedaan: vond de nieuwe baas niet zo aardig.
Oud 19-08-2004, 16:09
5803
5803 is offline
ik ben werkloos omdat ik geen tijd heb om te werken...
Oud 19-08-2004, 16:43
M@rco
M@rco is offline
Ik ben vanaf zaterdag werkloos

Heb 2.5 jaar een krantenwijk gehad en heb die nu eindelijk eens opgezegd, aangezien ik een beetje schijtziek werd van het vroege opstaan. Heb ondertussen al wel bij een paar dingen gesolliciteerd; ééntje bleek niks te zijn (was op zaterdagavond, ja doei) en van de ander moet ik nog iets horen (dat zeiden ze tenminste... ).

Nou ja, ik zie wel, het zou niet zo'n enorme ramp zijn als ik een paar maanden geen werk heb, zeg maar. Wat niet betekent dat ik ook maar gelijk geen werk meer zoek, maar ja... als er niks is...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 15:33
Mir-idiotA
Waar solliciteren jullie allemaal naar?
Ik moet de uitzendbureau's hier nog vinden....en uhm..heb keihard werk nodig, maar schiet niet op.,..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 16:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
beer-tender schreef op 19-08-2004 @ 11:55 :
ik ben gewoon niet iemand die gemakkelijk werk vind.
Dat krijg je, met zo'n avatar
Oud 20-08-2004, 16:06
Gimme more beer
Citaat:
beer-tender schreef op 19-08-2004 @ 10:46 :
Geld lenen van je ouders is ook niet leuk alleen maar om de band van je fiets te kunnen plakken.
Een plakkertje en wat lijm. Het geld daarvoor is wisselgeld man...
Oud 20-08-2004, 19:10
Roos
Roos is offline
Ik ben ook werkloos op het moment, maar ik vind het niet zo erg. Tenminste, zolang ik nog geld heb
Ik wil in het Dijkzigt ziekenhuis gaan werken in een studententeam, lekker dichtgetikt , maar het lijkt me wel gezellig en het verdient prima
Oud 26-08-2004, 14:09
Blubje
Blubje is offline
Ik ben ook werkeloos.
Ik wil nu wel gaan werken, maar het is maar voor een hele korte periode. Hooguit 2 maanden ofzo. (omdat ik daarna naar het buitenland ga)
Hierdoor kan ik dus niet gaan werken bij een bedrijf waar ik zelf bij solliciteer, want die willen natuurlijk iemand voor vast of iig voor een langere tijd dan 2 maanden.
Via t uitzendbureau moet t dan dus, maar die hebben op dit moment helemaal geen werk voor kortere periodes, dus ik heb gewoon dikke vette pech. En als ik helemaal pech heb, zit ik de komende 2 maanden thuis
Oud 26-08-2004, 14:15
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben werkloos omdat ik genoeg geld heb. Maar ik moet wel gaan werken, want ik wil binnenkort wat gaan reizen.
Oud 26-08-2004, 16:27
Gimme more beer
Hmmm, kmoet ook maar wat gaan werken, ik kan de auto van m'n oom krijgen...
Oud 26-08-2004, 22:47
Balance
Balance is offline
Ik heb per 1 oktober m'n ontslag ingediend (was het na 3 jaar helemaal zat. Let wel: het werk. Niet m'n collega's).
Ik hoop voor die 1 oktober een nieuw baantje te hebben gevonden, aangezien ik er absoluut niet op zit te wachten om werkloos te zijn.
Ik weet alleen nog niet goed wat ik nu wil...
Oud 27-08-2004, 11:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben in januari gestopt met school en zit sindsdien al thuis.
Solliciteren vind ik eigenlijk doodeng, dus doe ik 't niet zo vaak, en de keren dat ik 't wel doe word ik afgewezen omdat ik geen diploma en ervaring heb
Oud 27-08-2004, 11:58
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Trimm Trabb schreef op 27-08-2004 @ 12:10 :
Ik ben in januari gestopt met school en zit sindsdien al thuis.
Solliciteren vind ik eigenlijk doodeng, dus doe ik 't niet zo vaak, en de keren dat ik 't wel doe word ik afgewezen omdat ik geen diploma en ervaring heb
Datzelfde probleem heb ik nou ook...
Echt kut dus
Oud 27-08-2004, 14:42
Auntie M
Auntie M is offline
@ Blubje & Trimm Trabb: waarom zijn jullie dan gestopt met school? Het is tegenwoordig inderdaad echt heel moeilijk om zonder papiertje aan de bak te komen.
Oud 27-08-2004, 15:04
Verwijderd
Ja duh, wie wil er nou ongeschoold personeel in dienst nemen? Door een diploma te behalen laat je niet alleen zien dat je een bepaald niveau van intelligentie hebt maar ook dat je kunt en wilt doorzetten totdat je iets volledig onder de knie hebt. Dat is belangrijk voor welke baan dan ook, dus zonder diploma geef ik jullie weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 17:32
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-08-2004 @ 16:04 :
Ja duh, wie wil er nou ongeschoold personeel in dienst nemen? Door een diploma te behalen laat je niet alleen zien dat je een bepaald niveau van intelligentie hebt maar ook dat je kunt en wilt doorzetten totdat je iets volledig onder de knie hebt. Dat is belangrijk voor welke baan dan ook, dus zonder diploma geef ik jullie weinig kans.
@Auntie M: Ik heb dus al wel een VWO diploma, laat dat ff duidelijk zijn. En is heb een jaar Maatschappelijk werk gedaan, maar dat was gewoon niks voor mij, dus daar ben ik mee gestopt. Ik ga nu dus een jaar naar t buitenland, maar ik ben zeker wel van plan om daarna gewoon weer te gaan studeren (en ik ben niet al sinds januari gestopt, maar ik heb gewoon het jaar afgemaakt...
mijn reactie op Trimm Trabb was meer een reactie op dat solliciteren..)

@nare man: zie hierboven dus. En het gaat mij nu dus voor deze 2 maanden niet om een echte baan, maar gewoon om een of ander bijbaantje, ook al is het maar lame productiewerk ofzo.

Laatst gewijzigd op 27-08-2004 om 17:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten