Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2004, 16:05
Bruut
Bruut is offline
Ok hier is het probleem..

Mijn kleine nichtje is 15.. heeft een verkeerde vriend (een pedofiel van 21 die verslaafd is aan de pillen en cocaine)

en nu zit zij dankzij hem ook aan die troep!

en ik kan me daar vreselijk kwaad over maken.. Ook ben ik bang dat ze mij straks als de "schuldige" aankijken omdat ik het al die tijd al wist en gewoon mn bek erover heb gehouden(voor als het straks echt te laat is en ze echt verslaafd is)

wat zouden jullie doen? Haar ouders inlichten? of tegen mijn moeder zegge zodat die het tactisch kan brengen?

of gewoon mn klep houden en haar het zelf maar uit laten zoeken.. (ze is gigantisch eigenwijs)

bedankt voor het lezen en voor je reactie als je die besluit te plaatsen!

ps: met haar praten heeft geen zin.. heb ik al eerder gedaan en ze is er toch mee doorgegaan
Oud 19-08-2004, 16:09
Mary_o0
Mary_o0 is offline
moeilijk.. je moet in iedergeval niet je mond houden.. want zo als ik het lees gaat het dan helemaal fout. je moet het aan iemand vertellen (ookal voelt dat als verraad) want met haar praten helpt ook niet.. nou succes!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:10
Dzjes
Dzjes is offline
Er zeer zeker met iemand over haar praten, haar ouders moeten ook ingelicht worden vind ik.
(dat kan jouw moeder eventueel wel aanpakken)

Zoiets ligt altijd delicaat, maar ik neem aan dat die ouders toch ook wel zullen zien dat hun dochter erg begint te veranderen en dat er iets mis is?
Daarbovenop zeker nog eens proberen praten met haar, uiteindelijk (ooit) zal ze wel zien dat je haar probeert te helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:11
Verwijderd
Het is je nichtje, dus haar moeder/vader is de broer/zus van jouw vader/moeder (logica ). Ik zou het dus aan je ouders vertellen, dan kunnen die het wel aan haar ouders vertellen. Ik denk dat het namelijk wat makkelijker voor een broer/zus is om dat tegen elkaar te vertellen, dan voor jou tegen je oom/tante...
(ziet er allemaal een beetje verwarrend uit, maar denk wel dat je het snapt..)
Hebben dr ouders zelf helemaal niets door??
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:12
bracelance
bracelance is offline
Zelf vertellen aan haar ouders, jij weet het precies, je ouders vertellen het misschien toch met andere woorden.
Oud 19-08-2004, 16:12
rare kwast
rare kwast is offline
iig vertellen en ik zou het persoonlijk via mijn moeder spelen...

sterkte ermee
Oud 19-08-2004, 16:13
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
bracelance schreef op 19-08-2004 @ 17:12 :
Zelf vertellen aan haar ouders, jij weet het precies, je ouders vertellen het misschien toch met andere woorden.
Oud 19-08-2004, 16:13
Fabel
Fabel is offline
Tsja, ik denk dat je het maar 't beste tegen je moeder kan vertellen, die toch een sterkere band heeft met haar zus/broer dan jij met hen als tante en oom (of zie ik dat verkeerd?)

Het is trouwens wel raar dat je oom en tante niks aan dat meisje zien veranderen!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:16
pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
kloooote zeg.
je weet hoe gemakkelijk alles gaat als je verliefd bent.
heb het er idd met je ouders over, over wat je meot doen.
succes/sterkte ermee
Oud 19-08-2004, 16:23
evanescence
evanescence is offline
Zeg haar dat je het tegen ahar ouders gaat vertellen....het hele verhaal of ze moet bij die kerel weg en van die troep afblijven...zoiets...maja hoe controleer je of ze wel echt bij die gozer weg zal blijven???

moeilijk....je moet het vertellen....
Oud 19-08-2004, 16:29
Bruut
Bruut is offline
Ja haar ouders hebben vast wel iets door geloof ik.

maargoed het is altijd al een zeer lastig kind geweest. en nu al helemaal nu ze in de pubertijd is. en ik denk dat ze alles daar de "schuld" aan geven!
Oud 19-08-2004, 16:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Dat kan jij gaan vertellen aan haar ouders (als je tenminste zeker weet dat jij geen invloed op haar hebt) via je moeder/vader spelen zou ik niet doen.

Of je kan die vriend eens met een honkbalknuppel gaan bewerken..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 16:41
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 19-08-2004 @ 17:37 :
Of je kan die vriend eens met een honkbalknuppel gaan bewerken..
dat zou ik met liefde doen.. maar denk niet dat ik daar wat mee op los
Oud 19-08-2004, 16:58
Maarten
Maarten is offline
Bruut.. ten eerste jezus wat een kutsituatie.

Ten tweede.. het is heel erg lastig om er wat aan te doen want je hebt meerdere factoren die tegenwerken. De (mogelijke) verslaving, de liefde en natuurlijk de puberteit en zich afzetten tegen de ouders.

Als je de ouders inlicht zullen die afwijzend reageren maar wat kunnen ze er aan doen? Enige wat ze zouden kunnen doe nis haar aan bed vastbinden ofzo zodat ze van die shit afblijft. Maar verliefd zal ze dan alsnog zijn. De vraag is hoe krijg je die verliefdheid weg?

Het is echt een kutsituatie en ik weet echt niet wat je ka ndoen. Het beste wat je kan doen is haar tijdelijk uit zijn buurt houden en hem aanklagen voor sex met een minderjarige (als dat kan)

Maar het probleem is dan dat als dat mislukt hij dan noch altijd een machtspositie heeft omdat zij verliefd op hem is en daar kan ie enorm misbruik van maken.

Ik weet het niet, maar ik dacht laat ik wat gedachtenspinsels neerzetten.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:48
Eend
Eend is offline
Ik zou met je oom en tante rond 1 tafel gaan zitten en het vertellen. Willen je oom en tante er niet naar luisteren, dan heb je alsnog je zegje gedaan en kunnen ze in ieder geval jou nergens meer de schuld van geven.
Oud 19-08-2004, 17:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Maarten schreef op 19-08-2004 @ 17:58 :
Het beste wat je kan doen is haar tijdelijk uit zijn buurt houden en hem aanklagen voor sex met een minderjarige (als dat kan)
dit is een goeie
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:00
Bruut
Bruut is offline
ik zie mezelf nou niet bepaald naar het politiebureau gaan om hem aan te geven.. aangezien mijn tante die jongen ook heel aardig vind ( )

ze weet dus niet dat hij dealt en zelf verslaafd is en dat ie haar ook drugs geeft.. (en nog veel meer andere kleine meisjes die ik ken )

het is dus echt niet prettig om in dit kutdorp te wonen.. als ik de naam zeg dan worden er waarschijnlijk heel veel flauwe grappen hierover gemaakt
Oud 19-08-2004, 18:01
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Bruut schreef op 19-08-2004 @ 19:00 :
het is dus echt niet prettig om in dit kutdorp te wonen.. als ik de naam zeg dan worden er waarschijnlijk heel veel flauwe grappen hierover gemaakt
Urk dus.
Oud 19-08-2004, 18:03
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 19-08-2004 @ 19:01 :
Urk dus.
nee bijna
Oud 19-08-2004, 18:06
Dzjes
Dzjes is offline
Je tante heeft niets door? Je ziet het toch wel aan iemand als ie zich vreemd gedraagd, en bij een 21jarige kun je het nu niet meer op de puberteit steken natuurlijk..
Zo snel mogelijk iemand op de hoogte brengen toch maar..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:07
ABrules
ABrules is offline
Mja, een dealer dus? je kan tegenwoordig toch ook anoniem naar de politie bellen of niet?
Oud 19-08-2004, 18:11
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
ABrules schreef op 19-08-2004 @ 19:07 :
Mja, een dealer dus? je kan tegenwoordig toch ook anoniem naar de politie bellen of niet?
mja..geloof het wel. misschien is dit een idee ja

maar hiermee los ik in feite nog niets op.

moet maar proberen het te gaan vertellen. weet alleen nog niet precies wie.. mijn moeder of tante!
Oud 19-08-2004, 18:14
Dzjes
Dzjes is offline
Maar je moet het ook nog kunnen bewijzen neem ik aan? En gelooft de politie zomaar direct elke anonieme beller?

Moest hij nu betrapt worden, dan zou het wrs ook al veel doen om je tante te kunnen overtuigen dat hij niet zo'n goede jongen is natuurlijk.

En als ik jou was zou ik het eerst aan je moeder vertellen, en dan samen naar je tante.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:18
American*Dream
American*Dream is offline
Je tante accepteert t dat haar dochter van 15 jaar een gast van 21 date...alllll right...en ze heeft niet door dat haar dochter half trippend door de drugs thuiskomt....dubbel allright...beetje vreemd hoor...

Maar zoals al vaker gezegd: Ik zou eerst je moeder inlichten, het probleem uitleggen en met haar iets bedenken wat je nichtje bij die creep weghoudt...misschien kan je moeder eens met je nichtje praten, meestal komt t harder aan als een andere volwassene t zegt..Haar ouders zelf inlichten heeft blijkbaar geen zin...t lijkt dr op dat je tante je glashard gaat uitlachen omdat zij die gozer zo'n leuke jongen vind...dus laat idd je moeder ze inlichten of licht ze voorlopig niet in en probeer om je nichtje met hulp van jóuw ouders bij die gast weg te krijgen....dan heeft ze waarsch minder t idee dat je dr bent wezen "verlinken" bij dr ouders dus jaag je dr al niet bij voor baat tegen je in t harnas zodat dr helemaal niet meer met dr te praten valt...
suc6 dr mee!
Oud 19-08-2004, 18:48
Lilything
Lilything is offline
Het lastige is dat je het vertrouwen van je nicht eigenlijk niet kunt beschamen.

Aan de andere kant is het lastig tot haar door te dringen(ze is eigenwijs).

Aan weer een andere kant wil je haar helpen.

vreselijk wat een dilemma. Dit gaat een wazige post worden, ik waarschuw je maar vast.....

Ik zou zeggen zorg ervoor dat je het je moeder in vertrouwen verteld en dat je er graag iets aan wil doen. Maarrrrrr die ouders reageren natuurlijk helemaal freaky van ow my fucking god en helemaal hysterisch etc. Tenminste dat zie ik zo voor me forgive me als ik overdrijf. Maar dat moet je dus zien te voorkomen.

Als verslaving te lang doorgaat is het inderdaad niet meer te redden en moet je het boek euh 'de moeder van david' ofzo, maar ns lezen. Misschien dat dat enige troost biedt, maar zover zijn we nog niet.

Er moet dus NU iets gedaan worden. Mijn idee haal die vriend weg bij dat kind en zorg ervoor dat ze in een afkickkliniek of psycholoog terechtkomt. Maaaaaaarr dat moet je aan haar ouders overlaten. Het is alleen jouw taak nu het te vertellen aan je moeder en die moet het maar bezien wat ze doet.
Oud 20-08-2004, 00:54
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Bruut schreef op 19-08-2004 @ 19:11 :
mja..geloof het wel. misschien is dit een idee ja

maar hiermee los ik in feite nog niets op.

moet maar proberen het te gaan vertellen. weet alleen nog niet precies wie.. mijn moeder of tante!
Ik zou het je moeder vertellen omdat die jou beter kent en dus weet dat je nie tliegt en je geloofd. Vervolgens praat jouw moeder met haar zus (naja tenzij het een zus van je vaders kant is) en dat gaat veel meer op gelijke leeftijd dus heeft ze meer respect voor wat ze zegt. Is toch heel andere situatie. Ze kan het niet maken om te zeggen ik geloof jouw zoon niet en dus zal ze er zeker weten achteraan gaan.

Tegen jou kan ze zeggen neej je liegt of whatever, maar tegen je moeder kan ze dat wat minder goed maken.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 01:06
Verwijderd
licht haar ouders in, heb jij iig je taak gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 19-08-2004 @ 19:48 :
Het lastige is dat je het vertrouwen van je nicht eigenlijk niet kunt beschamen.
Zolang je haar niet beloofd hebt niks door te vertellen (wat je eigenlijk nooit moet doen, maar goed) beschaam je haar vertrouwen ook niet echt...

Ik zou het idd aan je moeder vertellen, dan kan die kijken hoe ze het bij je tante brengt ed...'k denk dat dat het beste is.

Woon je niet toevallig in Volendam? Daar hebben ze tegenwoordig één of andere actiegroep (iets met 'moeders' in de naam, dacht ik) opgericht mbt kinderen die drugs gebruiken en de handel in drugs, het informatie geven aan andere ouders enz.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 11:58
Anaïs
Anaïs is offline
'k zit beetje in gelijkaardige situatie. Met het verschil dat de ouders van mijn nicht (19) het wel weten... of wisten! Ze was samen met een jongen die 7 jaar ouder was, al 2 kinderen had, niet wou gaan werken, dealde in drugs...

Ze moest het uitmaken met die jongen, of ze mocht niet meer thuis wonen. Dat heeft ze dus gedaan. Maar onlangs heb ik ze samen hand in hand door de stad zien lopen...

zucht
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:09
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2004 @ 12:45 :
Zolang je haar niet beloofd hebt niks door te vertellen (wat je eigenlijk nooit moet doen, maar goed) beschaam je haar vertrouwen ook niet echt...

Ik zou het idd aan je moeder vertellen, dan kan die kijken hoe ze het bij je tante brengt ed...'k denk dat dat het beste is.

Woon je niet toevallig in Volendam? Daar hebben ze tegenwoordig één of andere actiegroep (iets met 'moeders' in de naam, dacht ik) opgericht mbt kinderen die drugs gebruiken en de handel in drugs, het informatie geven aan andere ouders enz.
ja dat weet ik.. moedige moeders

maar om die in te schakelen vind ik weer iets te ver gaan, en hun acties vind ik zowiezo een beetje te ver gegaan!

edit: ik zal eens kijken of ze een site hebben.. en misschien kunnen ze wat voor me betekenen

(ik woon daar dus ja )

Laatst gewijzigd op 20-08-2004 om 12:13.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:26
Sjoerd
Sjoerd is offline
die pedofiel kan je toch aangeven bij de politie?
En ja.. als je dnekt dat je het zelf kan zou ik 't als ik jou was zelf vertellen aan die ouders, anders ana je moeder..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:47
Verwijderd
Toch maar met je oom en tante rond de tafel gaan zitten en vertellen. Je bent bang dat ze je niet geloven, maar als jij het gezegd hebt, kunnen ze je ook niet meer aanspreken op het feit dat jij het wel wist.
Verder, sterkte!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 13:59
Black-X
Black-X is offline
Afhankelijk ook wat de band met je nichtje is... Kan je het erg goed met haar vinden dan ligt het allemaal wat moeilijker omdat het verraden van haar jullie vriendschap zou kunnen verpesten bijvoorbeeld... Maar ook dan zal je het toch moeten zeggen...

Ik zelf zou bij die gozer ff langs gaan om met um te praten afhankelijk van wat voor persoon het is, ik weet niet of die gewoon gebruiker is of ook soort van dealer of iets in dat geval zou ik een paar vrienden meenemen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 16:53
stouver
stouver is offline
Ik zou het ook in ieder gevaal aan je moeder vertellen, zodat je in overleg met haar kan besluiten het wel/niet aan de ouders van je nichtje te vertellen (al vind ik wel dat ze het recht hebben om het te weten, het blijft hun kind)..

Ik woon zelf trouwens in Purmerend, is er daar niet een mogelijkheid tot haar laten praten met iemand oid?
Oud 20-08-2004, 17:21
annetjuh
annetjuh is offline
kijken of haar ventje niet vreemd gaat
en haar zo op de feiten wijzen.
anders gewoon tegen je moeder vertellen en zeggen dat jij het er moeilijk mee hebt.
Oud 20-08-2004, 17:34
filia dei
filia dei is offline
Eerst aan je moeder (of vader) vertellen en dan samen met hen naar je oom en tante. En misschien met haar er ook bij. Als niemand dan wil luisteren heb jij je best gedaan.
En als je echt wat wilt doen kan je altijd nog naar de politie gaan. Maar ik vraag me af of die er wel echt wat aan doen.
Oud 20-08-2004, 20:39
Sade
Sade is offline
Hoe dan ook vertellen, ik zou het persoonlijk zelf tegen haar ouders vertellen. Sterkte ermee.
Oud 23-08-2004, 19:42
Skilly
Skilly is offline
Ik zou het even overleggen. Maar doet doe je al doormiddel van het forum. Dan zou ik met haar praten maar als ze niet luisterd. Ik zal het tegen haar moeder zeggen. Het is nogal erg Hoop dat het lukt voor ze verslaaft is. Vindt het best erg
Oud 23-08-2004, 21:08
Verwijderd
Ze is 15, niet 5.

Oftewel, eigen schuld, dikke bult. Laat haar lekker creperen als ze daar voor kiest. En als ze de gevaren van drugs niet kent is ze gewoon te dom en verdient ze het.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 05:45
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-08-2004 @ 22:08 :
Ze is 15, niet 5.

Oftewel, eigen schuld, dikke bult. Laat haar lekker creperen als ze daar voor kiest. En als ze de gevaren van drugs niet kent is ze gewoon te dom en verdient ze het.
sorry hoor maar wat een asociale k*t reactie!

als 15 jarige heb je echt nog niet veel grip op je leven en loop je met veel dingen mee. ik vind het echt supergoed van hem dat hij zich zorgen maakt en er wat aan wil doen!

maar heb je onderhand al actie genomen?
Oud 24-08-2004, 09:12
need4speed
need4speed is offline
Als het hier om mijn nichtje zou gaan dan zou ik toch alles doen om d'r bij die kerel weg te krijgen.
Alleen ik zal die kerel waarschijnlijk in elkaar slaan, is ook niet de oplossing, alleen dat voelt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:19
Verwijderd
Wel een k*t situatie, maar ik had het zeker tegen iemand gezegt. Zowel tegen jouw ouders als tegen die van haar. Nu zal ze misschien boos op je zijn, maar ze zal ooit inzien dat je haar enorm geholpen hebt.

Dus gewoon vertellen. Je mond dicht houden is GEEN optie.

In ieder geval sterkte.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 20-08-2004 @ 14:26 :
die pedofiel kan je toch aangeven bij de politie?
Ehm....21-15 is niet echt een voorbeeld van pedofilie. Een pedofiel is iemand die op echt jonge meisje valt, met meisjes kenmerken (kleine/geen borsten, etc), en niet op een meisje van 15. Deze jongen maakt gewoon gebruik van dit meisje, misschien laat hij haar voor drugs wel dingen tegen haar wil doen.

Maar, aan de relatie op zich is niets strafbaars. Als ze sex hebben dan is dat alleen strafbaar als het meisje zelf, of de ouders/voogd van het meisje aangifte doen, anders niet.

Als jij denkt dat praten met haar echt geen zin heeft, zou je eens met haar ouders kunnen praten. Mocht je dat niet willen kun je natuurlijk ook proberen ergens anoniem advies in te winnen. Er bestaat vast wel een instantie waar je terecht kan met vragen over drugs(verslaafden) (het RIAGG?).
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 10:59
Verwijderd
Als nog mag hij geen sex met haar hebben. Ze is onder de 16 en hij is "volwassen". Verder kan dit goed onder een misbruik relatie vallen en die zijn strafbaar. Als het om drugs gaat enz.. Dus aangeven zou wel degelijk kunnen. Vraag is alleen of ze er wat mee doen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 19:42
Wandering
Wandering is offline
Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand gehad... maar dan met mn zus die ook volledig het verkeerde pad op aan het gaan was.
K had verschillende keren afspraken met haar gemaakt en met haar proberen te praten zodat ze van die troep afbleef en niet meer met bepaalde mensen omging, maar tevergeefs.
Toen ze de laatste keer een van onze afspraken had verbroken, was ik het beu, en zoals ik al tegen haar gedreigd had, ging ik het aan mn ouders vertellen.
Om alles te vertellen was best moeilijk, want die blik in mn moeders ogen... die vergeet ik nooit meer

Ok back to you; als ik jou was zou ik het tegen haar ouders vertellen, ok het zou wel eens een moeilijk gesprek kunnen worden, afhankelijk van hoe haar ouders zullen reageren (als ze jou goed kennen, zullen ze ook wel weten dat je het hen vertelt voor je nichtje haar eigen goed).
Ze zullen hoogstwaarschijnlijk er niet goed van zijn, wat wel normaal is met de impulsieve reacties vandien...
Je nichtje zal ook wel vreselijk kwaad op je worden wanneer ze te weten komt dat jij haar "verlinkt" hebt, begrijpelijk want ze is verliefd en gelukkig en blabla.
Maar achteraf denk ik dat ze je zal bedanken voor wat je hebt gedaan, ze zal inzien dat ze verkeerd bezig was.
(Mijn ouders waren mij ontzettend dankbaar dat ik het hen vertelde, en mn zus was achteraf ook blij en dankbaar dat ik haar had verlinkt, want nu ziet ze zelf in dat het anders niet meer goed was gekomen met haar)

Ik denk dat je nichtje er in ieder geval nu beter van af zal komen als je het haar ouders vertelt, want wie weet wat haar nog allemaal te wachten staat als het nog lang zo door gaat.
Die kerel zal ze mss wel nog blijven zien, stiekem dan (ik weet dat mijn zus hem nog ziet, smst... het lijkt erop dat ze nog een relatie hebben eigelijk ) maar van de drugs kan ze dan in ieder geval af geraken.
Reageren

Regels voor berichten