Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 19:04
iedje
iedje is offline
ok vraagje; je bent bbl-er krijgt een hele lage stagevergoeding en komt zo niet rond. heb je dan recht op een of andere uitkering?
je werkt nl. een x aantal jaar voor in de meeste gevallen veel te weinig of nix maar hoe moet je dan in *^#naam je school betalen want je krijgt ook geen stufi of ovkaart.......
was er ff benieuwd naar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2004, 12:11
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Volgens mij betaalt de werkgever in de meeste gevallen al je school- en reiskosten.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:02
morango
morango is offline
volgens mij bedoel je ipv die een BBL opleiding doet, een BOL opleiding?
want als je bbl doet krijg dus juist wel geld, en voor bol moet je alleen maar betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:41
Boozle
Boozle is offline
Je kan dacht ik een uitkering aanvragen als je niet rond kan komen in je levensbehoeften. Volgens mij heb ik dat eens gelezen in een economieboek.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 14:49
iedje
iedje is offline
ik bedoel gewoon bbl. ik ga zelf eventjes een bbl opleiding doen omdat ik niet weet wat ik moet doen. ik krijg een vrij lage stagevergoeding maar er zijn ook een hele hoop mensen die dus helemaal niets krijgen 2 jaar lang! daarom vroeg ik het. dat je als bbl geld krijgt is dus absoluut niet waar. het is met die bedoeling opgezet maar in de praktijk komt het heel anders uit.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 16:29
Go
Go is offline
Bij de gemeente vragen hoeveel iemand met een bijstandsuitkering bij mag verdienen. Als je onder die grens zit kun je volgens mij gewoon een uitkering krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:10
Verwijderd
(ik weet niet of je werk hebt)
Volgens mij is er een aparte regeling voor mensen die werken maar onder het minimuminkomen zitten. Dan word je loon aangevuld tot het minimumloon. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Je kan het beste naar de sociale dienst bellen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 01:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
gerwin schreef op 22-08-2004 @ 17:29 :
Bij de gemeente vragen hoeveel iemand met een bijstandsuitkering bij mag verdienen. Als je onder die grens zit kun je volgens mij gewoon een uitkering krijgen.
Je mag zoveel bijverdienen als een wil wanneer je een bijstandsuitkering hebt, maar alles word wel gekort op je uitkering.
Oud 28-08-2004, 01:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Jadie schreef op 27-08-2004 @ 23:10 :
(ik weet niet of je werk hebt)
Volgens mij is er een aparte regeling voor mensen die werken maar onder het minimuminkomen zitten. Dan word je loon aangevuld tot het minimumloon. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Je kan het beste naar de sociale dienst bellen.
Je kan dan gewoon een bijstandsuitkering aanvragen om het verschil te overbruggen. Mits je natuurlijk wel je best doet om meer te verdienen maar dit om de een of andere manier niet mogelijk is.
Reageren

Regels voor berichten