Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 14:59
Verwijderd
Dennis voelt zich niet goed. Iedereen plaagt hem met zijn puntmuts, hij moet heel veel doen voor school en hij is heel erg moe. Fred hoort ervan en besluit om hem te bellen. Opzoeken kon niet, Fred en Dennis zouden niet weten wat ze met elkaar aan zouden moeten op een terras of bankje, of gewoon in een huiskamer.
Dennis lucht zijn hart en tot aan het ochtendgloren blijven ze doorpraten. Ook Fred vertelt af en toe wat hem dwars zit.
Dan wil Dennis gaan slapen, hij kan de zon al weer zien. 'Ik ben zo moe', klaagt Dennis.
'Kusje er op', zei Fred en Dennis zette zijn puntmuts af en sliep zoals hij nog nooit geslapen had.
Advertentie
Oud 23-08-2004, 15:04
Verwijderd
Hell yeah
Oud 23-08-2004, 15:05
Nijn*
Nijn* is offline
Oke...
Verwijderd
Gwenniej
Gwenniej is offline
Ik houd nu al van het karakter Dennis.
Hij heft vast een hele warme persoonlijkheid.
Oud 23-08-2004, 16:15
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hmmm... vaag. Ik volg er niet veel van. O ja, mijn enige opmerking: dat zonnegloren past niet bij de rest van het stukje. Klinkt veel te sprookjesachtig voor de simpele andere zinnen.

Doe ff een wat duidelijker vervolg!
Oud 23-08-2004, 16:15
Dromer_de_kers
Dromer_de_kers is offline
ik vind een beetje vaag
Oud 23-08-2004, 16:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Slecht

Duivelaartje - ...
Oud 23-08-2004, 16:39
Charlottetje
Charlottetje is offline
Oud 23-08-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 23-08-2004 @ 17:15 :
Hmmm... vaag. Ik volg er niet veel van. O ja, mijn enige opmerking: dat zonnegloren past niet bij de rest van het stukje. Klinkt veel te sprookjesachtig voor de simpele andere zinnen.

ochtendgloren, geen zonnegloren
Oud 23-08-2004, 19:39
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Simoen schreef op 23-08-2004 @ 17:15 :
waarom zou er overal een vervolg van kunnen/moeten zijn? Ik kan dat niet zo goed begrijpen. je kunt toch ook gewoon verhaal schrijven en dat in een deel hier posten, toch?

Charlotte
*leeft in haar eigen wereld*
Oud 23-08-2004, 19:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 23-08-2004 @ 20:39 :
waarom zou er overal een vervolg van kunnen/moeten zijn? Ik kan dat niet zo goed begrijpen. je kunt toch ook gewoon verhaal schrijven en dat in een deel hier posten, toch?

Charlotte
*leeft in haar eigen wereld*
*leeft denk ik in dezelfde wereld als Charlotte*

Duivelaartje
Oud 23-08-2004, 19:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-08-2004 @ 20:40 :

Duivelaartje
Oud 23-08-2004, 19:46
Verwijderd
duivelaartje Grim schrijft op 23-08-2004 @ 20:46 :

Duivelaartje Grim
Oud 23-08-2004, 19:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Grim schreef op 23-08-2004 @ 20:46 :
duivelaartje Grim schrijft op 23-08-2004 @ 20:46 :

Duivelaartje Grim
Oud 23-08-2004, 21:24
_mar
_mar is offline
Hmm, een beetje te kort om echt te kunnen beoordelen...
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een leuk verhaal. Toch goed geprobeerd, blijf proberen
Oud 24-08-2004, 00:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
waarom zeg je 'Toch goed geprobeerd, blijf proberen'
heb je enig idee hoe lang hij schrijft, wat zijn bedoeling van dit verhaal was? heb je zijn andere verhaal gelezen? ik kan je opmerking niet zo goed combineren met dit stukje tekst, maar het zal vast aan mij liggen het doet er verder ook niet toe eigenijk.

Charlotte
Oud 24-08-2004, 12:53
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 23-08-2004 @ 19:30 :
ochtendgloren, geen zonnegloren
Ach joh, je weet toch wat ik bedoel.
Oud 01-09-2004, 13:42
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Sorry. Ik vind dit verhaaltje gewoon niet goed geschreven. En het hele idee, even losvan de schrijfstijl, vind ik ook een beetje simpel (misschien heb ik het mis en zie ik iets over het hoofd).

Citaat:
Dennis voelt zich niet goed. Iedereen plaagt hem met zijn puntmuts, hij moet heel veel doen voor school en hij is heel erg moe.
Het dubbele gebruik van 'heel' stoort mij hier. Als je ze allebei weghaalt is het nog steeds duidelijk genoeg:
Iedereen plaagt hem met zijn puntmuts, hij moet veel doen voor school en is erg moe.

Ik zou er soieso iets heel anders van maken. Bijvoorbeeld: De plagerijen over zijn puntmuts was hij inmiddels wel gewend, maar nu die bergen huiswerk en die onverklaarbare vermoeidheid daar nog bijkwamen, begon het hem echt te veel te worden.

@Simoen: Met dat ochtendgloren heb ik niet echt een probleem eigenlijk. Misschien is het beter om de rest van de tekst aan te passen aan het woord 'ochtendgloren' dan het woord 'ochtendgloren' aan de rest, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 01-09-2004, 13:48
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-08-2004 @ 01:41 :
waarom zeg je 'Toch goed geprobeerd, blijf proberen'
heb je enig idee hoe lang hij schrijft, wat zijn bedoeling van dit verhaal was? heb je zijn andere verhaal gelezen? ik kan je opmerking niet zo goed combineren met dit stukje tekst, maar het zal vast aan mij liggen het doet er verder ook niet toe eigenijk.

Charlotte
Gewoon een goedbedoelde opmerking, die je kunt gebruiken om niet al te onvriendelijk over te komen? Niets mis mee, toch?

@James_25cm_Bond: gewoon blijven proberen! En probeer als je een boek of een goed stukje op het forum leest ook te zien waarom het nou lekker leest; hoe een goede schrijver zijn of haar zinnen bouwt. Dat zou wel moeten helpen.
Oud 01-09-2004, 13:57
Charlottetje
Charlottetje is offline
je kunt ook heel andere goedbedoelde opmerkingen maken die een stuk algemener zijn...
ik kreeg niet echt de indruk dat dit verhaaltje super serieus bedoeld was namelijk en zou het 'blijf proberen' totaal nergens op slaan

Charlotte
logica voor alles
Oud 01-09-2004, 15:46
lilarcor
lilarcor is offline
als dit een grapje was vindt ik het geslaagd......
Oud 02-09-2004, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Kristoph schreef op 01-09-2004 @ 14:48 :

@James_25cm_Bond: gewoon blijven proberen! En probeer als je een boek of een goed stukje op het forum leest ook te zien waarom het nou lekker leest; hoe een goede schrijver zijn of haar zinnen bouwt. Dat zou wel moeten helpen.

Het dubbele gebruik van 'heel' stoort mij hier. Als je ze allebei weghaalt is het nog steeds duidelijk genoeg:
Iedereen plaagt hem met zijn puntmuts, hij moet veel doen voor school en is erg moe.

Ik zou er soieso iets heel anders van maken. Bijvoorbeeld: De plagerijen over zijn puntmuts was hij inmiddels wel gewend, maar nu die bergen huiswerk en die onverklaarbare vermoeidheid daar nog bijkwamen, begon het hem echt te veel te worden.

Beste Kristoph,

Het is jammer dat je jezelf zo serieus neemt, want je reactie is hilarisch. Het zou kinderachtig zijn om je uit te lachen, dus dat heb ik ook niet gedaan, maar ik heb los daarvan erg veel lol gehad.
Laat ik je dan alleen zeggen dat als je goed had gekeken naar dit verhaal je had gesnapt dat de zin die jij voorstelt - 'De plagerijen over zijn puntmuts was hij inmiddels wel gewend, maar nu die bergen huiswerk en die onverklaarbare vermoeidheid daar nog bijkwamen, begon het hem echt te veel te worden' - totaal niet in dit verhaal past.
En laat me je dan ook nog vertellen dat jouw reactie waarin je - alle zotheid ten spijt - aangeeft dat ik in een boek of op het forum een stukje moet proberen te lezen en te kijken waarom dat lekker leest, ontzettend misplaatst is. Het is bijna volmaakt misplaatst. Heb je echt zo'n gigantisch bord voor je kop? En dat voor een gymnasiast...
Wanneer je iets anders van mij had gelezen had je deze opmerking wellicht achterwege gelaten. Heb je nog niet genoeg van het commentaar sta je vrij mij op msn toe te voegen; livjatan@hotmail.com .

Overigens, het doel van dit verhaaltje is je kennelijk ontgaan. Het was voor slechts één bijzonder persoon bedoeld en het ging er vooral om dat op deze manier de band tussen mij en deze bijzondere persoon werd benadrukt, voor onszelf. Desondanks wil ik je mijn welgemeende excuses aanbieden. Het was niet mijn bedoeling om jou te irriteren door twee keer het woord 'heel' te gebruiken. Ik zal voortaan zorgen dat alles wat ik schrijf volledig voldoet aan de goede smaak en vooral aan de jouwe.
Oud 02-09-2004, 01:25
Verwijderd
Citaat:
lilarcor schreef op 01-09-2004 @ 16:46 :
als dit een grapje was vindt ik het geslaagd......
je doelt hier toch hopelijk op je eigen spelfout?
Oud 02-09-2004, 09:39
Verwijderd
Hehe, James, leuke onthulling
Ik had hem al door, maar aan de reacties te zien was niet iedereen zo snel als ik. Ik vind het een mooi stukje, een beetje een eigen stijl. Maar, zoals gezegd is het wel een beetje kort om te beoordelen.

*blijf vooral proberen *

Grim
Advertentie
Oud 02-09-2004, 09:42
rubenrtv
rubenrtv is offline
apart .....
Oud 02-09-2004, 14:49
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
hehe nee, ik heb nog nooit iets van je gelezen. Ben hier ook nog niet zo lang.

Lach me maar uit, hoor. Ik ben ook niet altijd even helder als ik ergens op reageer.
Oud 03-09-2004, 10:36
Changshan
Changshan is offline
Je signature spreekt (sprak) voor zich

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 15:46.
Oud 03-09-2004, 10:52
synclinorium
synclinorium is offline
ik vind het een leuk/ mooi verhaaltje
Oud 03-09-2004, 15:50
Horus
Horus is offline
Dat zoveel mensen, zoveel lullen over zo'n onzinnig verhaaltje....
Oud 03-09-2004, 16:54
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Horus
Oud 03-09-2004, 18:38
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 01-09-2004 @ 14:42 :
Sorry. Ik vind dit verhaaltje gewoon niet goed geschreven. En het hele idee, even losvan de schrijfstijl, vind ik ook een beetje simpel (misschien heb ik het mis en zie ik iets over het hoofd).

@Simoen: Met dat ochtendgloren heb ik niet echt een probleem eigenlijk. Misschien is het beter om de rest van de tekst aan te passen aan het woord 'ochtendgloren' dan het woord 'ochtendgloren' aan de rest, als je begrijpt wat ik bedoel.
het is jammer.
dat het hele idee achter het verhaal je ontgaat.
lees het nog eens en lees dan jouw zin nog eens.
het past totaal niet.
het is veel te omschrijvend, veel te kijk-mij-eens-hoe-volwassen-ik-weet-te-schrijven.
en het hele verhaaltje zegt wat het moet zeggen.
niet meer niet minder.
het is af.
en bij jouw zin, draait het er omheen.
zoals ik al zei, het past niet.
Oud 03-09-2004, 19:01
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Wat een kutverhaaltje
Oud 03-09-2004, 19:04
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
h u m o r

Oud 03-09-2004, 19:05
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Citaat:
Spanish rose..* schreef op 03-09-2004 @ 20:04 :
h u m o r

S p a n i s h R o s e . . *
Oud 03-09-2004, 19:08
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Enkele opmerkingen uit deze topic waar ik het wel mee eens ben:

Citaat:
Helemaal gelijk Horus. Ik voel me aangesproken.

Citaat:
Wat een kutverhaaltje
Tsja...als ik DAT nou gewoon had opgeschreven...

Citaat:
Oud 03-09-2004, 19:28
Astuanax
Astuanax is offline
Weetniet waarom maar het bevalt me wel
Oud 03-09-2004, 20:10
Changshan
Changshan is offline
Kristoph, je lult te veel voor een verhaal als dit.....

- Changshan
Oud 03-09-2004, 20:36
Verwijderd
Dat zoveel smakelozen dit niet kunnen waarderen
Oud 03-09-2004, 21:02
Changshan
Changshan is offline
hehe, ik waardeer het wel.. en vind het zelfs vrij origineel, maar om daar nu zoveel en zolang over te typen....
Oud 03-09-2004, 21:03
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
en dan nog zo'n ondankbare reactie te krijgen ook
Oud 04-09-2004, 12:16
Landslide
Landslide is offline
Ik vind dit een vermakelijk topic. Zowel het verhaaltje als de reacties zijn uiterst amusant.
Oud 04-09-2004, 16:39
Astuanax
Astuanax is offline
ik wil ook zo'n puntmuts, sinterklaas!
Oud 04-09-2004, 17:11
Changshan
Changshan is offline
En het niveau daalde en daalde..... goed, waar zullen we het nu over hebben? Over het verhaal zijn we nu geloof ik wel klaar, he?
Oud 04-09-2004, 18:17
0-Z0n3
0-Z0n3 is offline
Ik vind het gewoon een kutverhaaltje, en daar blijf ik bij.
Oud 04-09-2004, 18:21
Hell
Hell is offline
Ambitious. O_o

En mensen, na een keer heeft een mens het ook wel door als je het leuk vind of niet- er is geen noodzaak hier on het 4 keer te posten om zeker te zijn dat het hem wel is doorgedrongen. De tijd dat jullie hebben besteed om "gevatte" toch volkomen onnoodzakelijke opmerkingen te maken hadden jullie kunnen gebruiken om misschien zelf een verhaal te schrijven als je deze zo onuitstaanbaar vind.

Ik, persoonlijk, vind het leuk. DEAL WITH IT.
Oud 04-09-2004, 19:31
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
En mensen
Lijkt op toevoeging.. maar dit is de eerste keer dat je hier iets typt... doe maar 'Eh'

Citaat:
na een keer heeft een mens het ook wel door als je het leuk vind of niet
door DAT je het leuk vindT of niet... tss.. en laat het ook maar weg

Citaat:
De tijd dat jullie hebben besteed
De tijd DIE...

Citaat:
"gevatte" toch
Doch

*Blijven Proberen*

Ik vind het ook een leuk verhaaltje..... maar, zoals ik al zei, alles is hier al over gezegd....

Zullen we dit dan ook een 'Zwingli-verhaaltje' gaan noemen?

Laatst gewijzigd op 04-09-2004 om 19:33.
Oud 04-09-2004, 19:57
Hell
Hell is offline
Citaat:
Changshan schreef op 04-09-2004 @ 20:31 :
Lijkt op toevoeging.. maar dit is de eerste keer dat je hier iets typt... doe maar 'Eh'

door DAT je het leuk vindT of niet... tss.. en laat het ook maar weg

De tijd DIE...

Doch

*Blijven Proberen*

Ik vind het ook een leuk verhaaltje..... maar, zoals ik al zei, alles is hier al over gezegd....

Zullen we dit dan ook een 'Zwingli-verhaaltje' gaan noemen?
WAAR slaat dat op?! Heb je niets beters op te merken dus ga je spel fouten verbeteren?! HEB ik je gevraagd om dat te doen? heeft iemand je aangemoedigd om dat te doen? Word je s'morgens wakker en denk je "JA! vandaag ga ik mijn tijd besteden aan het verbeteren van mensen om mijn eigen egotje beter te laten voelen!"
Zolang je niet van mij hoort, "Ja, Changshan, ik smeek op mijn kneeën, alstjeblieft verbeter mijn vershrikkelijke spelling maar!" wil je er met je vingers van af blijven? Vind een hobby mens.
Nederlands in niet mijn originele taal, verder gaat het jou niets aan, dankjewel.

En ja, als alles al gezegd is- laat het dan met rust mens.
Oud 04-09-2004, 20:02
Changshan
Changshan is offline
hehe.. zo leuk om mensen op de kast te jagen.. je reageert ook vrij voorspelbaar
Oud 04-09-2004, 20:07
Hell
Hell is offline
Citaat:
Changshan schreef op 04-09-2004 @ 21:02 :
hehe.. zo leuk om mensen op de kast te jagen.. je reageert ook vrij voorspelbaar
Ik ben ook een vrij voorspelbaar mens. Maar toch, je moet toe geven dat het wel wat creatiever was dan normaal. Ik ben redelijk tevreden om eerlijk te zijn. Jij?

Regels voor berichten