Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Wie wil jij als Spiderman 3-schurk hebben???
Electro 0 0%
Vulture 0 0%
Mysterio 3 6.12%
Shocker 1 2.04%
Venom 8 16.33%
Carnage 3 6.12%
Camelion 1 2.04%
Scorpion 4 8.16%
Morbius 0 0%
Lizardman 10 20.41%
Rhino 2 4.08%
Hydroman 2 4.08%
Tombstone 1 2.04%
Dr. Doom 4 8.16%
Hobgoblin 6 12.24%
Kingpin 4 8.16%
Een andere die ik vergeten ben. 0 0%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 22:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb zojuist de film Spiderman 2 gezien en nu zat ik na te denken over de schurk van deel 3. We hebben nu the Green Goblin en Doc Ock gehad. Wie moet er volgens jullie de schurk van deel drie worden? Ik was vroeger helemaal verslaafd aan die serie dus ik ken er vrij veel, maar het kan zijn dat ik er wat vergeten ben. Excuses hiervoor.

Kingpin is overigens onmogelijk vanwege de rechten op hem, die zijn namelijk bij een rivaliserend bedrijf.
Hobgoblin zal het ook wel niet worden, want we hebben Green Goblin immers al gehad.
Maar ik heb ze er lekker toch bij gezet.
Oud 23-08-2004, 22:23
King Ralph
King Ralph is offline
Dr. Curt Connors, zal niet voor niets in deel 2 gezeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:25
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 23-08-2004 @ 23:23 :
Dat is toch de lizard later?
Oud 23-08-2004, 22:25
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-08-2004 @ 23:25 :
Dat is toch de lizard later?
yep
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:28
Dmnq
Dmnq is offline
ik ben niet echt bekend met die schurken, maar volgens mij worden dan green goblin 2 en lizardman de 'nieuwe' vijanden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:29
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Volgens mij dat die harry die zoon van die ene gast de slechterik wordt.
Dus dat hij de green goblin 2 wordt.
Oud 23-08-2004, 22:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik heb ergens gelezen dat Scorpion in het Spiderman 2-spel zou zitten, maar dat ze die er uit hebben gehaald om de mogelijkheid open te houden voor deel drie.
Oud 23-08-2004, 22:37
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
The Crash Bash schreef op 23-08-2004 @ 23:29 :
Volgens mij dat die harry die zoon van die ene gast de slechterik wordt.
Dus dat hij de green goblin 2 wordt.
Dat is een hele goeie.
Dat heb ik totaal over het hoofd gezien.
Oud 23-08-2004, 22:43
Cheops
Cheops is offline
het moet dr. doom worden verdomme!
Oud 23-08-2004, 22:45
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Cheops schreef op 23-08-2004 @ 23:43 :
het moet dr. doom worden verdomme!
Die komt volgend jaar al in Fantasic Four. Dus de kans dat ie in Spiderman 3 komt is 0.00%
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:56
common
common is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-08-2004 @ 23:29 :
Ik heb ergens gelezen dat Scorpion in het Spiderman 2-spel zou zitten, maar dat ze die er uit hebben gehaald om de mogelijkheid open te houden voor deel drie.
scorpion is meer een vijand die nooit een hoofd vijand zal worden. wij is meer een vijand die steeds opduikt in de film en steeds gepakt word door spiderman, ik denk dat zelf dan harry aka green goblin 2 in spiderman 3 komt en ook curt conners aka the lizard. dat is de meest voor de hand liggende keuze.
maar ik wil zelf shocker en venom hebben als vijanden in spiderman 3
shocker als een soort van huurling die steeds in aanraking komt met spiderman.
en venom.... wie de strpis volgt dan weet je wat voor relatie hij heeft met spiderman. Venom haat spiderman enorm nog meer van dat Harry spiderman haat.
ik denk dat ze bij spiderman de volgorde zo'n beetje aan houden van de strips. als je ze bij houdt dan kan je een beetje verwachten wat komt.
ik denk dat pas in spiderman 4 ofsow venom komt en dan komt carnage er ook nog bij
Oud 23-08-2004, 23:07
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ik ben een groot fan van de Kingpin alleen denk ik dat het voor de opbouw van de films niet bevordelijk is om hem al de schurk in spiderman 3 te laten spelen. Misschien is het wel een idee om hem in beeld te brengen als invloedrijke man in de stad waar veel mensen mee in aanraking komen. Dan kan pas later blijken wat voor grote schurk het eigenlijk is.

The Lizard lijkt me wel een goed personage om een van de schurken in Spiderman 3 te laten spelen, maar het is te weinig een echte schurk om hem alleen als schurk van de film te laten spelen.

Als de Kingpin later in Spiderman schurk wordt neergezet moet wel zijn publieke kant goed in beeld worden gebracht als weldoener van de stad. Als dat niet gedaan wordt is hij te veel eendimensionaal en oninteressant. Want veel dilemma's gaan er niet schuil achter hem. Daarvoor zijn andere schurken veel geschikter.
Oud 23-08-2004, 23:08
Stff
Stff is offline
k denk carnage en venom

zou ook nog een alliantie van goede tegen een kwade alliantie kunnen worden
Oud 23-08-2004, 23:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Persoonlijk, als Spiderman fan, zou ik gaan voor iets minder bekende figuren als Jackal, Knight & Fog, Styx & Stone, Doppelganger(die zou je er sowieso wel in kunnen proppen, met een beetje goede wilof Morbius(niet noodzakelijk als schurk). Of misschien zouden ze wel moeten proberen om een van de velen cyclussen te verfilmen, zoals Maximum Carnage, Invasion of the Spider-slayers, Smoke & Mirrors etc . etc. Dat kan nog wat worden.

Nah, dat lijkt me eigenlijk niet geschikt voor het medium film. Ik vind het trouwens erg jammer dat Raimi, hoe goed hij het ook heeft gedaan, de sfeer van de films te realistisch heeft gemaakt . Het grimmige fantasy aspect dat de strips zo kenmerkt is ver te zoeken. Dat maakt dat een heleboel door fans beoogde schurken niet op hun plek zullen zijn in een Spiderman-film zoals Raimi het voor ogen heeft. Simpelweg omdat ze buiten de toon vallen, wat weer zal leiden tot veel commentaar.

Maar als ik dan echt moet kiezen, oh hell, doe mij dan maar gewoon mysterio of de door N'astirh in een demon veranderde Hobgoblin of iets dergelijks. Het vervelende daarvan, echter, is dat een schurk als deze erg veel voorbereiding en uitwerking vereist. Dat krijg je nooit in een paar films verteld. Dus wat ze ook kiezen, de fans zullen niet snel tevreden zijn.

En Venom en Carnage in ieder geval niet. Die twee zijn mijn grote favorieten en verdienen echt alle ontwikkeling die zij vereisen. Het lijkt me dan ook verstandig om in Spiderman 3 een grootschalige set up naar Venom neer te zetten(hadden ze in deel twee al moeten doen)voor Spiderman 4. En in deel 4 kan dan de achtergrond story voor Cletus Kasaday voor een deel worden opgezet, zodat hij als Carnage kan verschijnen in Spiderman 5.
Oud 24-08-2004, 07:52
common
common is offline
eddie brock die later venom word kan in spiderman 3 een opbouwende verhaal krijgen vind ik.
in spiderman 1 werd de naam eddie brock al genoemd door J.J.
dus door eddie in spidey 3 ook rol geven aan het verhaal, dat hij spidey steeds volgt en dan later iets meer ontwikkelingen met hem. zodat je eddie in spiderman 4 venom kan laten veranderen, en zo kan je in spiderman 4 ook een beetje iets over Cletus Kasaday laten zien zodat wat ook Dinalfos in spiderman 5 carnage laten komen, zodat je een beetje weet over de ontwikkelingen van een symbiote.
Ik dacht zo als curt conners door radioactive stralingen the lizard word ( altans in de comic ) dan kan je scorpion er ook bij doen, hij word ook zo gemaakt net als kurt. alleen heeft hij genen van een schorpioen. dan kan je scorpion een klein rolletje geven als een soort van kruimeldief die steeds gepakt word door spidey
Oud 24-08-2004, 10:59
Verwijderd
misschien een goed idee om plaatjes van alle schurken neer te zetten voor de mensen (ik dus) die niet alle boefjes uit hun hoofd weten... die serie is voor mij wat te lang geleden om alles te onthouden

trouwens, staat het al vast dat er 5 spiderman films komen of zo?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:28
Verwijderd
de Hobgoblin veroorzaakt waarschijnlijk het ongeluk van Dr. Conners, zodat die in The Lizardman veranderd.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 12:33
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 23-08-2004 @ 23:23 :
Die is me kennelijk nooit opgevallen.
Oud 24-08-2004, 12:41
JantjePietje
JantjePietje is offline
Het is bijna zeker dat de Green Goblin in de vorm van harry zijn rentree zal maken. Verder denk ik dat we ook misschien Venom zullen gaan zien in deel drie.

Zoals common al zei, het zou leuk zijn als ze 2 stuks schurken( Shocker en Vulture) die als huurlingen dienst doen en Spiderman dwarsbomen, erin gooien. Ze zouden welens te gekke gevechtsscenes kunnen opleveren, met name Shocker.
Oud 24-08-2004, 14:11
common
common is offline
Citaat:
ALX schreef op 24-08-2004 @ 13:28 :
de Hobgoblin veroorzaakt waarschijnlijk het ongeluk van Dr. Conners, zodat die in The Lizardman veranderd.
nee hobgoblin is niet de oorzaak dat dr. Curt Conners in the lizard veranderd het komt ergens anders door.

jah shocker en scorpion zouden heel goed in spiderman 3 thuis voelen ,want spiderman beledigd scorpion zo vaak en dan word hij gek dat is echt geweldig als dat gebeurd en shocker als hij boos word maakt hij alls kapot
Oud 24-08-2004, 15:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dr Connors veranderde in Lizard omdat hij zich injecteerde met een goedje waarvan hij dacht dat hij er een nieuwe arm mee zou kunnen laten aangroeien. Dat ging dus niet zoals gehoopt.

En als je Scorpion in de film stopt, moet ook de connectie met Jonah Jameson(die min of meer verantwoordelijk is voor het onstaan van Scorpion) naar voren worden gebracht. Het punt is alleen dat Raimi het personage Jameson heeft teruggebracht tot een karikatuur zonder enige diepgang. Dat werkte leuk in de films, maar daardoor zal die verhouding tussen Scorpion en JJ misschien wel minder interessant en oppervlakkiger worden.
Oud 24-08-2004, 15:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 24-08-2004 @ 16:33 :
Dr Connors veranderde in Lizard omdat hij zich injecteerde met een goedje waarvan hij dacht dat hij er een nieuwe arm mee zou kunnen laten aangroeien. Dat ging dus niet zoals gehoopt.

En als je Scorpion in de film stopt, moet ook de connectie met Jonah Jameson(die min of meer verantwoordelijk is voor het onstaan van Scorpion) naar voren worden gebracht. Het punt is alleen dat Raimi het personage Jameson heeft teruggebracht tot een karikatuur zonder enige diepgang. Dat werkte leuk in de films, maar daardoor zal die verhouding tussen Scorpion en JJ misschien wel minder interessant en oppervlakkiger worden.
Die had hij toch gemaakt om spiderman te vangen?
Zoiets was het in ieder geval...
Oud 24-08-2004, 15:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-08-2004 @ 16:54 :
Die had hij toch gemaakt om spiderman te vangen?
Zoiets was het in ieder geval...
Ja, klopt.
Oud 24-08-2004, 16:32
common
common is offline
scorpion was togh eerst een dik ventje die later door het zelfde radioactive als the lizard in the scorpion veranderd.
Oud 24-08-2004, 17:01
Remqo
Remqo is offline
Ik denk dat het Green Goblin 2 en/of The Lizard het word.

Venom vind ik ook een geweldige schurk, maar dan vind ik eerst dat Spidy het zwarte pak moet hebben en kennis met the symbiote uit de ruimte moet maken. Ik denk niet of je dat zo in 1 film kan proppen, als je trouw aan de strips wilt blijven.

Laatst gewijzigd op 24-08-2004 om 17:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 17:15
Verwijderd
Citaat:
common schreef op 24-08-2004 @ 15:11 :
nee hobgoblin is niet de oorzaak dat dr. Curt Conners in the lizard veranderd het komt ergens anders door.
I know, maar je weet nooit wat hollywood doet..
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:22
common
common is offline
Citaat:
Remqo schreef op 24-08-2004 @ 18:01 :
Ik denk dat het Green Goblin 2 en/of The Lizard het word.

Venom vind ik ook een geweldige schurk, maar dan vind ik eerst dat Spidy het zwarte pak moet hebben en kennis met the symbiote uit de ruimte moet maken. Ik denk niet of je dat zo in 1 film kan proppen, als je trouw aan de strips wilt blijven.

[afbeelding]
er is al 1 stap gemaakt naar Venom. en dat is Lt. John Jameson.
Oud 25-08-2004, 11:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Chamelion vind ik ook wel cool, maar die kan niet veel anders dan zichzelf veranderen. Dat hebben we al gezien in X-men.
Oud 25-08-2004, 11:56
common
common is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 25-08-2004 @ 12:29 :
Chamelion vind ik ook wel cool, maar die kan niet veel anders dan zichzelf veranderen. Dat hebben we al gezien in X-men.
In X-men, nee dat is MYSTIQUE. ze lijken wel veel op elkaar, alleen heeft chamelion heeft zn krachten uit zn riem en mystique niet
Oud 25-08-2004, 13:26
Darko
Darko is offline
Ik ben zeer voor venom en carnage, vette personages en ik denk dat ze daar ook meer mee kunnen doen..
Oud 26-08-2004, 23:40
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
common schreef op 25-08-2004 @ 12:56 :
In X-men, nee dat is MYSTIQUE. ze lijken wel veel op elkaar, alleen heeft chamelion heeft zn krachten uit zn riem en mystique niet
Ik weet ook wel dat dat wijf mystique heet hoor, ik bedoel alleen maar dat ze beiden van vorm kunnen veranderen.
En in de tekenfilmserie van x-men heb je ook nog morph. Die kan dat ook.
Oud 27-08-2004, 10:04
common
common is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 27-08-2004 @ 00:40 :
Ik weet ook wel dat dat wijf mystique heet hoor, ik bedoel alleen maar dat ze beiden van vorm kunnen veranderen.
En in de tekenfilmserie van x-men heb je ook nog morph. Die kan dat ook.
oh sorry, k dacht dat je mystique bedoelde, my bad
Oud 27-08-2004, 10:08
Flagellant
Flagellant is offline
Citaat:
common schreef op 24-08-2004 @ 18:22 :
Oud 27-08-2004, 13:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat zou een beetje stom zijn. In de eerste Spiderman film werd er al even vluchtig melding gemaakt van Eddie Brock. Dan kunnen ze hem nu toch niet meer negeren?
Oud 27-08-2004, 20:20
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Het staat al vast dat er 9 spiderman films komen, heb ik ergens gelezen. Tobey Mcguire (als je het zo schrijft) heeft een contract voor de eerste 3.

Ik hoop wel dat ze het een beetje leuk houden, door niet elke 3 films dan een andere acteur te nemen net als bij b.v. james bond.

Ik keek vroeger ook naar de spiderman tekenfilm, alleen zou niet precies meer weten hoe al de vijanden heten, of hoe ze eruit zien. Ik keek vroeger meer x-men.

Ik vind sommige stukjes in de verfilmde versie iets wat te zoetjes. En ik vond vooral deel2 wat teveel over de problemen van Peter Park zelf gaan.

En het stuk waarin hij in de trein bewusteloos ligt, en de mensen allemaal voor hem opkomen, en hem later vertellen dat ze hem nooit zullen verraden, vind ik ook niet zo bij de rest van de film passen.
Oud 27-08-2004, 20:31
Severus
Severus is offline
Ik denk zelf ook Lizardman. Met hem heb je de meeste kans op een interessante verhaallijn.
Oud 27-08-2004, 21:45
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
common schreef op 24-08-2004 @ 18:22 :
Er is ook stap gemaakt naar The Lizard, Curt Connors werd ook in Spidy2 geďntruduceerd, hetzelfde geld voor Green Goblin 2.

Er zouden in Spidy3 misschien wel meer stappen richting Venom (en misschien ook Carnage) genomen kunnen worden.

Spoiler

Eigenlijk kunnen we alleen maar afwachten
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:25
A Narrator
A Narrator is offline
Lizardman lijkt te veel op Doc Ock dus ik denk zelf Venom!
Oud 28-08-2004, 22:15
common
common is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 28-08-2004 @ 22:25 :
Lizardman lijkt te veel op Doc Ock dus ik denk zelf Venom!
wat bedoel je daarmee.
die 2 zijn totaal verschillend vind ik. en voor venom is de weg nog niet helemaal vrijgemaakt
Oud 28-08-2004, 22:27
Verwijderd
Ik stem voor skip.

Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 12:49
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
common schreef op 28-08-2004 @ 23:15 :
wat bedoel je daarmee.
die 2 zijn totaal verschillend vind ik. en voor venom is de weg nog niet helemaal vrijgemaakt
Het zijn allebei wetenschappers waarbij tijdens een experiment iets fout is gegaan. Daarom, maar Lizard Man is wel cool!
Oud 29-08-2004, 14:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hij heet gewoon Lizard, niet The Lizard Man
Oud 29-08-2004, 14:30
Adriaanbanaan
Adriaanbanaan is offline
ik stem voor de 6 boeven die in de tekenfilm op eengegeven moment samen gaan om spidermante mollen.. ehm.. ik weet de namen niet goed meer.. Shocker scorpion (neushoornvent)(vogelman, is dat vulture?) en nog 2 .. tis nogal lang geleden dat ikdie serie keek als kleine broekeman

maarja 6 schurken lijkt me wel een uitdaging voor spiderman! ook al is het totaal onmogelijk te verfilmen
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:46
common
common is offline
Citaat:
Adriaanbanaan schreef op 29-08-2004 @ 15:30 :
ik stem voor de 6 boeven die in de tekenfilm op eengegeven moment samen gaan om spidermante mollen.. ehm.. ik weet de namen niet goed meer.. Shocker scorpion (neushoornvent)(vogelman, is dat vulture?) en nog 2 .. tis nogal lang geleden dat ikdie serie keek als kleine broekeman

maarja 6 schurken lijkt me wel een uitdaging voor spiderman! ook al is het totaal onmogelijk te verfilmen
owjah
je bedoel zeker de Insidious Six dat word opgezet door the Kingpin. hij gebruikt zijn vast mensen : The Rhino,The Shocker , and The Chameleon. deze 3 werken al vaker met de kingpin naast deze 3 brengt the kingpin ook Mysterio, Doctor Octopus, The Scorpion aan het groepje. scorpion wilde maar al te graag werken maar doc ock niet, maar kingpin haalde hem over door iets wetenschappelijks te geven. en mysterio haalde hij ook over dat is denk wat je bedoelde.
Oud 29-08-2004, 15:58
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
common schreef op 29-08-2004 @ 16:46 :
owjah
je bedoel zeker de Insidious Six dat word opgezet door the Kingpin. hij gebruikt zijn vast mensen : The Rhino,The Shocker , and The Chameleon. deze 3 werken al vaker met de kingpin naast deze 3 brengt the kingpin ook Mysterio, Doctor Octopus, The Scorpion aan het groepje. scorpion wilde maar al te graag werken maar doc ock niet, maar kingpin haalde hem over door iets wetenschappelijks te geven. en mysterio haalde hij ook over dat is denk wat je bedoelde.

Was het niet The Sinister Six, waarvan Doc Ock de leider was?
Volgens mij zat The Sandman ook bij dat clubje
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:39
common
common is offline
volgens mij was sinister six eerst en dan Insidious Six
maar bij sinister six had je geen scorpion.
maar sandman kan ik me niet herineren dat hij bij een van de 2 groepjes was
Oud 29-08-2004, 18:11
Dop_16
Dop_16 is offline
Venom venom venom venom venom venom venom

Maar zoals remqo al zei ; ze moeten wel trouw blijven aan de strip.

o mán ik wil venom wel eens in "3d" zien, dat moet echt kickun zijn

Kennen jullie dat spidey spel trouwens, dat was zeg maar de voorversie op het spel "spiderman: the movie" (ja hij heette the movie en niet the game)

Dat voorspelletje was eigenlijk veel beter dan het echte spel zelf

Ook inclusief venom enzo.
Oud 29-08-2004, 19:48
common
common is offline
wie zou eigenlijk wel geschikt zijn voor de rol van venom.
ik zit er nog steeds over na te denken... wie perfect zou zijn
Oud 29-08-2004, 20:01
Dop_16
Dop_16 is offline
Bill murray
Oud 29-08-2004, 20:15
common
common is offline
Citaat:
Dop_16 schreef op 29-08-2004 @ 21:01 :
Bill murray
??????????
die kerel is oud, en venom moet jong zijn. en flink gespierd.
Reageren

Regels voor berichten