Nav een topic op een ander forum.
Wat zouden jullie hiervan vinden. En serieuze antwoorden graag!!!!! Of je voor of tegen bent maakt eigenlijk weinig uit als je maar met een (eigenlijk meer) GOEDE argumenten komt. Dus niet zoiets als : Het is slecht voor je ofzo want dat weten we allemaal wel.
Ikzelf ben voor de eerste.
Ik vind niet legaliseren en toch accijns heffen behoorlijk hypocriet. Daarom heb ik Legaliseren en accijns op softdrugs heffen gestemd. Alleen vind ik niet dat ze die accijns nu ook moeten gaan gebruiken om er iets extra's aan te verdienen en te roepen dat het als preventie is want net als met sigaretten werkt dat gewoon niet. Ik zou liever zien dat er meer geld word gestopt in de voorlichting over (soft) drugs. En dat de overheid zich ermee gaat bemoeien om het allemaal veiliger enzo te krijgen. Hiermee bedoel ik niet dat ze nu maar meteen zelf wiet moeten gaan verbouwen en de thc daarin controleren en beperken en meer van dat soort ongein. Maar meer dat ze het uit de criminaliteit halen zegmaar. Er word nu nog veels te moeilijk gedaan als je zegt dat je blowt of wat voor drugs dan ook gebruikt. In mijn ogen puur omdat degene die het niet gebruiken er veel te weinig van af weten en denken dat het allemaal crimineel uitschot is wat het gebruikt en dat iedereen die dat doet ook meteen maar de "verkeerde" kant op gaat (of al gegaan is). Ik zou graag zien dat de overheid daar eens iets aan ging doen. Dat zou een hoop ergernis en elende schelen waarschijnlijk. En bovendien is er dan idd toch enigzins controle op zegmaar zodat er ook eerder word gezien als het wel fout gaat en er op tijd wat aan gedaan kan worden.
Edit:
dit is overigens de site waar het origineel vandaan komt