Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 09:54
Verwijderd
Ik vraag me af, hoeveel sneller word je Computer als je Windows op een 10k RPM (de Raptor bijvoorbeeld) installeerd en gebruikt?

Iemand had nl een 10k hdd gekocht, maar vraag me af hoe re-eel het is, misschien is het dan interesant voor mij dit ook te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 10:02
Verwijderd
Wat noem jij 'sneller'? Tijd in seconden die het gaat schelen in opstarten? Dat is puur afhankelijk van je configuratie en redelijk natte-vingerwerk. In access times? Dan heb je alleen profijt van de hogere spindelspeed, zoveel sneller is de actuator zelf namelijk niet. Het hangt van zoveel factoren af, dat weet jij toch ook wel

Als je tests wilt vergelijken zul je moeten concretiseren en dat doe je door een standaardtest te gebruiken, zoals die van StorageReview. Toevallig hebben ze daar een hele handige vergelijkingstool, waarmee je zo ongeveer elke harde schijf uit hun testarchief met elke andere head-to-head kunt vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:17
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
********** schreef op 31-08-2004 @ 10:54 :
Ik vraag me af, hoeveel sneller word je Computer als je Windows op een 10k RPM (de Raptor bijvoorbeeld) installeerd en gebruikt?

Iemand had nl een 10k hdd gekocht, maar vraag me af hoe re-eel het is, misschien is het dan interesant voor mij dit ook te doen
hmmzzz het is wel merkbaar maar om het presies uit te drukken in getallen is voor mij onmogelijk... Waneer je er 2 hebt het gaat het kopiëren overegens ook lekker snel
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 23:49
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het wordt niet veel sneller.

Windows is met opstarten langer bezig met het herkennen van het netwerk, dan met harddisk gerammel.
Als je zo'n schijf kan betalen, kan je ook wel genoeg geheugen in je computer steken zodat je nooit meer hoeft te swappen.

Al werkt het toch wel erg fijn, zo'n raptortje. En minder omslachtig dan die twee 15K scsi schijven in Raid0
Reageren

Regels voor berichten