![]() |
|
kan maar niet kiezen tussen welk platform
heb een hoop reviews gelezen maar ik wil wat meningen van andere mensen ASUS A8V Deluxe (mobo) (link) ~ AMD Athlon 64 3500+ (socket 939) / vs / ASUS P5GDC Deluxe (mobo) (link) ~ Intel Pentium 4 550, 3,4 GHz (socket 775) amd schijnt een stuk sneller te zijn voor games maar is een stuk duurder en de nieuwe intel chipsets ondersteunen ddr2 en pci-express alleen serieus commentaar graag
Laatst gewijzigd op 01-09-2004 om 23:49. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
verder: wat fijn al die offtopic reacties ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar speciaal voor jou: fijn, die laatste 10 offtopic reacties ![]() En over jouw reactie: geld is het probleem niet, k vraag me gewoon af wat de voors en tegens zijn ![]()
||
Citaat:
betere prestaties bij bijna alles behalve games. je kan zeggen:"Ik heb een pentium 4 (tm) " Tegen Intel Duurder je kan niet zeggen: "Ik ben 1337 want ik heb een AMD" geen 64bits CPU |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
http://www.tweakers.net/reviews/501/2 ik zou voor pci expree gaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() volgens mij doet een goeie set van proc+mobo+mem+video meer goed dan per sé een intel/amd op een brak bord.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
AMD Athlon XP: + Goedkoop + NForce 2 moederborden met veel features - Sloom met digitale media - Verkrijgbaar tot maar 3200+, en deze rating klopt niet tov Pentium 4 AMD Athlon 64: + Supersnel met games + Supersnel met RAR, zip etc + 64 bit voor de toekomst.. + Cool 'n Quiet + Verkrijgbaar tot 3800+ - Zorg ervoor dat je goed geheugen koopt (kijk op de AMD site!) Intel Celeron: - TRAAAAGGGGGGG - Duurder dan Athlon XP +- De allernieuwste Celeron, Celeron 'D' is al wat beter maar nog steeds moeilijk aan te raden. Intel Pentium 4: + Sterk in geoptimaliseerde programma's (veer 3d-rendering en video-encoding programma's zijn voor de P4 geoptimaliseerd) + Moederborden met PCI-X - De versie van de P4 die Intel nu maakt, genaamd Prescott, wordt WARM. Athlon 64 en P4 zijn ongeveer even duur.. Ik zou zelf voor de A64 kiezen omdat die wat meer voordelen heeft. Zorg wel voor goed geheugen, en kies een moederbord van Asus, MSI of EpoX met een Nvidia chipset. |
![]() |
||
Citaat:
goh, wat een voordeel, tot 3800+ voor ruim 1300 gulden ![]() Intel Celeron D 330 (S478, 2,67GHz, 533MHz FSB, 256KB, Boxed) € 83,- AMD Sempron 2600+ (S-A, 1,83GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) € 88,98 AMD Athlon XP 2600+ (S-A, 2,08GHz, 256KB, 333MHz FSB, Boxed) € 94,- vrijwel even duur dus, ook je prijsvergelijking tussen de celeron d en athlon xp gaat niet op. de sempron is de concurrent van de celeron d, niet de athlon xp. een voordeel van de p4 is ook dat je nogal een breed aanbod aan chipsets hebt, itt de a64.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Waarschijnlijk bedoelde je PCI-Express, want dus iets anders is dan PCI-X. Dit is absoluut geen voordeel voor de Pentium4, want binnen de kortste keren komt dit ook op AMD moederborden. Dat je iemand een nvidia chipset aanraadt voor een Athlon64 is ook een beetje bedenkelijk. Die eerste Nforce3 chipset is gewoon bagger, met z'n 600 Mhz HT-link. Vroeger maakte VIA wel eens klote chipsets, maar de KT8xx serie is gewoon goed. Uiteindelijk is Athlon64 toch dè keuze, het is nieuw en vooruitstrevend (geen FSB meer bijvoorbeeld), geheugencontroller in de processor, het is niet schreeuwend duur (s754 asus k8v moederbordje en a64 3000+ ofzo).. Het geheugen is ook niet exotisch.. Wat wil je nog meer?
||
![]() |
Citaat:
Maaruh.. binnenkort is niet nu. Dus is het een voordeel van de P4... 2)Met Nvidia weet je zeker dat je goed zit. Vooral qua driver support e.d. Ik heb net iets teveel horror verhalen over om-het-even welke Via chipset gehoord om hem nog aan te bevelen..en als je zo goed de feiten beweerd te kennen.. die 600 mhz HT link maakte geen drol uit voor de performance 3) Met dat laatste ben ik het natuurlijk eens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Tja, ik zou het zelf ook niet kopen, heb teveel slechte verhalen over MSI-bordjes gehoord. Maar ja, als je per sé een nForce chipset wil
![]()
||
Citaat:
![]()
|
In dat geval kun je mss beter naar de Asus A8V Deluxe kijken
![]() ![]()
|
Waar halen jullie dat vandaan dat msi geen goede bordjes maakt ...
Mijn broer heeft ook een Amd 64 met een Neo K8 Platinum nforce chipset, werkt als een trijntje. P.s niet te veel op tweakers rondsurfen ![]()
|
Ik surf echt niet alleen op Tweakers.net (kom daar zelfs nauwelijks, iig niet op het forum) maar het valt mij gewoon op dat ik veel meer slechte verhalen hoor over MSI dan over bijv. Asus. Tuurlijk zullen er ook zat mensen zijn bij wie hun MSI bordje perfect werkt (maar die klagen dan ook niet, dus dat lees je niet
![]() Tijdje terug klaagde er ook iemand MSI aan vanwege het vermeend opzettelijk gebruiken van kwalitatief mindere (lees: goedkopere) onderdelen. Dat zijn toch dingen die je aan het denken zetten ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel, ik ben benieuwd. Heb hier een Epox KT266A-bordje draaien, nooit problemen mee gehad. Een andere PC bevat een MSI Intel 850Pro2-bordje, draait al meer dan twee jaar stabiel. En recent heb ik een PC gebouwd met een MSI K8N Neo Platinum-bordje. We zullen zien welke het eerst kapot gaat, dan meld ik het hier wel.
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|