Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Atilla was een Hun een Mongool [zwart haar en schuine ogen] een beest, geen lief blond jongentje.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Troy was totaal verneukt
het verhaal klopt van geen kanten en jammer dat ze de invloed van de hoger machten hebben weggelaten......het hele gebeuren was toch een spel van de goden die met elkaar overhoop lagen. Ik wist niet dat de spartanen engels spraken ![]() ![]() Als je naar de hoofdrolspelers en de crew kijkt krijg je de indruk dat er in die tijd geen lelijken mensen bestonden. ![]() Ze kunnen het verfilmen van Alexander maar beter laten zo krijg straks van die mensen die de hollywood versie geloven ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Achilles was helemaal geen Spartaan, Menelaus was een Spartaan. Achilles was geboren in Thessaly ![]()
Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 10:29. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Project continues to be developed, but it's unsure whether this will be Luhrmann's next picture. (Source: imdb)
||
Verwijderd
|
Citaat:
en de rest waren mijn achterliggende redenen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Wat een kut topic
Ik wou maandag nog een mooie maken over Alexander. en het is trouwens "Alexander" en niet "Alexander de grote", want dat is een aparte film met Steven Stratos T spijt me dat ik je voor was, maar alexanders leven is toch echt mijn grondgebied Zou best kunnen maar Atilla gespeeld door een blond lief jongentje, zou een ramp zijn Atilla was een Hun een Mongool [zwart haar en schuine ogen] een beest, geen lief blond jongentje . Atilla was een hun waarvan de oorsprong niet bekend is. Volgens een romeinse studie zijn de hunnen de veelbesproken hsiung-nu die boven china( mongolie) leefde. maar dat is in de achtiende eeuw weerlegd. Djengis khan was wel echt een mongool Ik vind dat de Griekste mytholgie voor de elite moet blijven, dus niet toegangelijk voor het gewone volk . Homerus zijn illias is voor 5 euro overal te koop...en is een van de meest gebruikte verhalen voor toneelstukken en theater door de eeuwen heen... Je zou je juist moeten schamen als je het niet kent
||
Verwijderd
|
Citaat:
geef maar aan waarom je dat vind zo niet kun je beter je mond maar houden |
![]() |
||
Citaat:
Verder kun je niet verwachten dat elke film in de 'oorspronkelijke' taal gesproken zou moeten worden. Dat kost veel te veel moeite, tijd, geld en het is eigenlijk gewoon onmogelijk. En acteurs zijn meestal gewoon mooie mensen. Dat is gewoon een pre in het vak. Mensen die naar de film gaan willen mooie 'helden'. Dat geldt vooral voor blockbusters als Troy, maar zelfs in de wat artistiekerige films zijn de hoofdpersonen nooit echt lelijk, behalve als het bij de rol/film hoort.
|
![]() |
ja maar in het geval van atilla of hannibal mag je toch hopen dat ze een beetje het schoonheidsideaal laten vallen. want dat kan nooit zo zwaar wegen tegenover de overtuigingskracht van de film
||
Verwijderd
|
Citaat:
en moet dat schoonheids ideaal voor iedereen die langer dan 5 minuten in beeld zijn opgaan ![]() ![]() En het gaat lang niet voor iedereen op hoor het is wel zo dat het grotere publiek er wel aan tilt Maar er zijn ook mensen als ik die zich eraan ergeren en om dan maar meteen te roepen dat dat achterlijke reden zijn. ![]() |
![]() |
|
Ik kan het wel ergens begrijpen dat ze Brad Pitt en Orlando Bloom voor een film vragen, de mensen die de film maken nemen een risico. Met bekende namen, vaak mooie mannen/vrouwen is succes al gegarandeerd wat niet wegneemt dat het jammer is..
Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 13:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-09-2004 om 19:21. |
![]() |
|
Dan maar in dit topic
![]() Heb juist de film gezien: W O W Ik vind hem echt geweldig goed, beter dan Troy! Alhoewel je beide films niet kunt vgl aangezien Alexander gebasseerd is op het leven van Alexander en Troy meer op veldslagen. Alexander is ook historisch correcter. Ik hoorde wel gezaag van andere bezoekers dat er teveel in gepraat werd wat ook wel is...maar niets was overbodig! Ik kan me wel voorstellen dat n00bs de film niet helemaal konden volgen omdat ze vaak bezig waren over de goden, maar er niets over vertelde. Zoals: "In de naam van Zeus" Ik hoorde mensen luidop denken: Wie was Zeus weeral? maarja ik vond hem geweldig!
||
![]() |
Citaat:
Dat er meer in werd gepraat kwam de film alleen maar ten goede. Gelukkig is het niet zo'n spektakelafknapper als de meeste historische epossen (?) zijn de laatste tijd. De actie (die er idd niet in grote mate is) is erg spannend en mooi gechoreografeerd. Mooie actiescènes en mooi camerawerk. Colin Farell speelde zelf een goede rol als Alexander. Ook Anthony Hopkins als de (wel ietwat clichématige) verhaalverteller speelde zeer naar behoren. De rest viel me echter wel wat tegen. Van Angelina Jolie wist ik al dat ze niet kon acteren (hoe lekker ze verder ook is ![]() Ook de onderlinge contacten in de film waren allemaal wat aan de vage onduidelijke kant. Ik zal niets verklappen, maar ik vond bijv. zijn 'omgang' met die zwarte vrouw de hele film door wel erg apart. Niet echt overtuigend. Zo zaten er nog wel meer rare dingetjes in de film (zoals die ene raar geplaatste flashback naar z'n vader die......). De grote verhaallijnen waren echter niet verkeerd en daardoor waren die dingetjes niet heel erg storend. De beelden in de film zijn wel weer erg mooi (vooral Babylon!!). En dan natuurlijk de soundtrack, die MOET wel goed zijn als je iemand als Vangelis ervoor kunt binnenhalen! Erg begrijpelijk overigens waarom hij in Amerika is geflopt: TE weinig actie naar hun smaak, en dan natuurlijk nog hun niet-acceptatie van die 'rare' jongens (mn Alexander) ![]() Wel een film die de moeite waard is! Kijken in de bios is wel een vereiste. Trouwens brilliant dat Brian Blessed er nog een stukje in mag spelen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 05-01-2005 om 23:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had echt verwacht dat Alexander een waardelose film zou zijn, maar de film is aardig naar waarheid opgezet. Wel jammer dat Angelina Jolie de moeder moest spelen
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
aardige film??? geweldige film???ik ging hoopvol naar de premiere ene ben vlak na de pauze weggelopen... wat een troep, wat een bagger. De perzen worden in een veldslag afgedaan, alexander is niet beetje homo, maar de grootste slet die gay land ooit heeft gekend. Je ziet amper de belegeringen van de steden....
Het gaat allemaal om z'n gevoel, relatie met z'n ouders en z'n generaals/satrapen. Fock dat, ze hadden de expansie 100 keer beter in beeld kunnen brengen, ik zie veel liever krateros en nearchos dan die verlepte moder van m. En koinos...een toch niet te verwaarlozen generaal ben ik helemaaal niet tegengekomen. Alleen z'n drang om z'n voorvaderen te evenaren vond ik wel goed...Heel jammer dat mensen op deze manier een beeld vormen van Alexander en hij draait zich om in zijn graf als hij ziet wat voor smet er op z'n legende is gekomen BAH!
|
![]() |
ik heb gehoord dat er heel veel scenes weggelaten zijn.
ik heb de film gezien en het boek gelezen. En ik vind het bijvoorbeeld wel jammer dat het orakel van Siwa in Egypte er iets is gehaald en delen over Alexandrie in Egypte. En bijvoorbeeld dat hij in Troje is geweest en (ik weet het niet zeker) Achilles' uitrusting heeft meegenomen. Of de amazones tegenkomen. Maar ik vond het wel een goede film kijk uit naar de dvd met de extra's scenes. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En wtf is die zin met Siwa & Alexandrië?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Je moet niet altijd veldslagen zien, het werd eens tijd dat ze een film maakte die vooral om de persoonlijke ontwikkeling van een groot historisch figuur gaat. Alexander heeft idd homoscenes in de film, maar om nu te zeggen de grootste slet ![]() Ik denk niet dat alexander zich zou omdraaien in zijn graf, aangezien deze film veel meer historische waarde heeft dan de film "troy".
|
![]() |
|
|