Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het lijkt er steeds meer op dat studeren weer een privilege wordt dat alleen voor elite is weggelegd. Is dat nodig? Is dat efficiënt? Is dat voordelig voor de maatschappij? Ik denk dat op alledrie de vragen met 'nee' te antwoorden valt. Een maatschappij moet nu eenmaal in bepaalde dingen investeren. Ziekenzorg, bejaardenzorg, sociale voorzieningen en onderwijs zijn een aantal hele belangrijke voorbeelden daarvan. Zonder daarin te investeren gaat het principe verzorgingsstaat naar de haaien. En niet alleen is dat een achteruitgang voor het nieuwe systeem... Ik snap eigenlijk ook niet waar ik belasting voor betaal als de ziekenzorg slecht en langzaam is, men kort op AOW en ik heel erg op mijn ouders moet leunen om mijn studie te financieren. Maar de ministers.... Die aardige meneren krijgen in de toekomst meer salaris, want dat hebben ze hard nodig. Leve D66 om die OV jaarkaart.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
t collegegeld is echt wel gestegen in de afgelopen 10 jaar. en dan nog is het belachelijk om zo'n hoog collegegeld te hebben. iedereen moet zich op deze manier in de schulden gaan steken. het is op dit moment veel aantrekkelijker om in t buitenland te studeren, want daar hebben ze niet zo'n hoog collegegeld. op deze manier is studeren straks weer alleen voor de elite. dat laat ik niet gebeuren!
||
Citaat:
![]() We kunnen idd wel eens bij het laks informeren... kga je op de hoogte houden.... Greetz Moowie ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Morgen is het prinsjesdag en we zullen wel zien wat er nou daadwerkelijk allemaal wordt doorgevoerd en wat eerst nog besproken gaat worden.
||
Citaat:
Kan heel nederland naar hana-bi kijken zonder het te moeten huren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Over de verhoging van het collegegeld; ik dacht dat de plannen in de richting van collegegeldniveau's gingen. Alfa-studies worden 'duurder' dan bèta-studies e.d. Op zich vind ik daar niet zoveel mis mee. Van historici/neerlandici etc. zijn momenteel minder 'nodig' dan van natuurkundigen/biologen etc.. Algehele verhoging van het collegegeld dwingt studenten die geen ouders hebben die het collegegeld kunnen betalen tot lenen.
||
Citaat:
|
![]() Verders zijn er mensen van de vakbonden die jullie toespreken. o.a. van het CNV, FNV, LsvB etc. Ik hoor van jullie wel wie er heen gaan en wil weten wie er uit Friesland komen die er heen gaan. Misschien kunnen we dan nog wat mensen van de provincie uitnodigen om mee te gaan en de Proviciale omroep. Demonstratie 2 oktober om 11.30 uur op de Dam. Op zaterdag 2 oktober, ruim een week na Prinsjesdag, organiseert platform Keer het Tij de massale demonstratie "Stop de Afbraak - Keer het Tij" tegen het harde rechtse kabinetsbeleid. De demonstratie start om 11.30 uur (in plaats van 12 uur) op de Dam in Amsterdam. Daarna volgt een massale protesttocht naar het Museumplein om aan te sluiten bij de actie van de vakbeweging. Op de Dam is vanaf 11.30 uur een kort programma met muziek en sprekers van ondermeer FNV, Gehandicaptenraad, Landelijke Studentenvakbond, Milieudefensie, Vluchtelingen-Organisaties Nederland en de Woonbond. Vorig jaar liepen 25.000 mensen mee in de Keer het Tij demonstratie na Prinsjesdag. Dit jaar wordt opnieuw een grote opkomst verwacht. Meld je aan via: www.keerhettij.nl of www.lsvb.nl Vriendelijke Groeten. Moowie1986
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@Blackwater_park: Op zich is er niets mis met lenen, maar ik vind wel dat mensen de keuze moeten hebben om te lenen of niet. Met verhoging van het collegegeld valt de keuze helemaal weg.
||
Citaat:
Over dat stemmen: ook de VVD zit in deze regering, net als D66 (maar die zijn te klein om iets uit te kunnen richten). Rutte is als ik me niet vergis ook een VVDer
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij is dat echter onaanvaardbaar. Een samenleving waarin de mate van toegankelijkheid van het onderwijs wordt bepaald door het 'nut' dat het naar verwachting zal hebben, kan zich moeilijk nog een kenniseconomie noemen, laat staan eentje waar de wetenschap bedreven wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plasterk gaat scholieren niet verder tegemoet komen ditishetnieuws | 57 | 16-12-2007 22:32 | |
CDA wil collegeld aanzienlijk verhogen Moustache | 61 | 28-09-2006 19:57 | |
Collegegeld mag van SER hoger Gatara | 7 | 24-03-2003 23:49 | |
2900 euro collegegeld en afschaffing stufi??? Verwijderd | 105 | 19-02-2003 15:38 | |
Algemene schoolzaken |
Stuur protestmail naar staatssecretaris tegen mogelijke verhoging collegegeld. Aegishjalmur | 5 | 09-09-2002 15:17 |