Advertentie | |
|
![]() |
|
Hey..
Als ik nu zwanger zou worden, zou ik het niet weg laten halen ofzow.. Maar ik zou er nu nog niet bewust voor kiezen. Ik vind rond je 23ste wel een mooie leeftijd. Kuzz
|
Ik zou het behoorljk stom vinden als je nu zwanger werd. Kan je het kind onderhouden? Tienermoeders zijn in 99% van de gevallen hartstikke afhankelijk van ouders/de staat in hun bestaan. *stom*!
Je moet pas een kind nemen als je 1) het allebei voor de volle 100% wil. (dus ook je vriend) 2) je geld en mogelijkheden hebt om het kind een goed leven te bieden (een bijstandsuitkering telt niet, wat mij betreft) 3) Je tijd hebt en de bereidheid om het aan je kind te besteden 4) Je zelf (en je vriend!) evenwichtig genoeg bent om een goede ouder te zijn. 5) je relatie stabiel genoeg is en toekomst heeft. 6) Je het kind voor de goede redenen wilt. Waarom wil jij eigenlijk een kind? Wat jij zo maar zegt betekent dus wel dat je voor de komende 20 jaar vast zou zitten. Dus ook niet om op vrijdagavond de kroeg in te duiken. Hoe weet je dat niet over vijf jaar hartstikke spijt hebt omdat je thuis met handen en voeten vastgebonden zit aan een koter? PS: je vriend 'oepsen' is het domste wat je kunt doen.
|
![]() |
een kindje is heel leuk enzo maar vergeet niet dat je er vervolgens tochwel 18 jaar minstens erg vast aanzit
![]()
|
![]() |
wildegij op u 15de al een kind om elken nacht op te staan en gans den dag te verzorgen,
terwijl da de kans (wees realistisch) da ge nog samen gaat zijn met 't kindje vader as hij/zij 3jaar is geworden zeer klein is (zeg nie da het nie kan, maar statistisch gezien is het wel klein) en u studies, en u sociaal leven van uitgaan enzo of gade u kind altijd bij iem anders dumpen en da u gaan amuseren?....
|
![]() |
Fftjes een kindje 'hebben' is wel leuk ja, als je een dagje moet oppassen ofzo, maar ik zou er écht niet aan moeten denken om nu al een kind te hebben zeg
![]() Ff voorstellen; je moet altijd iemand thuis hebben om voor je kindje te zorgen, je moet er financieel verantwoordelijk voor kunnen zijn, je kunt nooit zomaar op vakantie, nooit een spontane actie, je bent dag en nacht verantwoordelijk voor zo'n hummeltje. Daarnaast zou k het echt behoorlijk stom en zelfs achterbaks vinden om 'stiekem'zwanger te worden. Als je een kindje wil, moet je daar met zijn tweeën vol achterstaan en als je vriend geen kinderen wil nu (wat ik me heel goed voor kan stellen!) dan denk ik toch dat je een probleempje hebt. Tuurlijk, kinderen zijn misschien wel leuk, maar kleine kindjes worden ook groot.... En btw, je hebt nog ongeveer zo'n 30 jaar de tijd hoor, je hebt dus nog wel fftjes ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat wel zo is, als je bijv. 17 ben, en je school heb afgemaakt, en dan kinderen neemt. Dan kan je als dat kind naar de creche gaat gewoon verder studeren. En dan is je toekomst ook niet geheel verneukt, omdat je op dat kind moet passen ofzo. Maar waarom het niet vaak gebeurd is omdat die jonge mensen het financieel nog niet op een rijtje hebben. Als ik nog samen met mijn vriend was geweest, en ik had me vwo afgemaakt, had ik ook wel kinderen willen hebben. Dan heb je ook niet het probleem dat die kinderen ouders hebben van veel te veel ouder. Ik bedoel me ouders zijn nu al 50 ofzo. En ik net 16, ze zijn zo ouderwets. En dat heb je dan ook niet.
Maar zoiezo als ik zwanger zou worden, zou ik het niet weghalen. Maar ik zou niet vrijwillig NU zwanger worden (euhm onduidelijk ![]() |
![]() |
|
er is bij mij wel eens een hekele situatie geweest waarin ik dacht dat ik óf zwanger was óf mijn pil werkte erg goed. Toen heb ik een test moeten nemen ( 17) maar het was vreselijk.
Ik moet er niet aan denken om nu een baby te krijgen, je leven is o-v-e-r zodra je een kind krijgt, dan ontwikkel je jezelf niet meer, hoogstens als moeder, niet als losstaand individu Ik had er bij mijn vorige vriend nooit zo over nagedacht, dat iedere keer dat we vreeen er de kans bestaond dat er iets zou groeien. Ik moet er nogmaals niet aan denken, maar dat kan een meningsverschil zijn. Ik vrij nog wel steeds 'onveilig'op de pil. Dat heeft met wederzijds vertrouwen te maken. maar ik ben wel een stuk banger dan eerst, niet alles is even zorgeloos..
|
nou, van mij hoeft t nog niet. Ik wil nog geen mama zijn... Ik wil wel dolgraag samenwonen maar absoluut niet kindjes krijgen. Ik wil geen tienermama zijn... Ik wil eerst mn studie afronden, geld verdienen en dan pas kinderen krijgen. Ik wil mn kinderen alles kunnen geven en dat kan niet als je een beetje van de staat leeft... maar oke, ieder zn eigen wensen...
|
![]() |
Op je 15e moet je zelf nog voor een deel opgevoedt worden man.. hoe wil jij dan in godsnaam een kind opvoeden op deze leeftijd. Ook denk ik dat je nog niet genoeg levenservaring hebt om ouder te kunnen zijn, en waarschijnlijk niet genoeg geld. Wil je dan op school met een dikke buik rond lopen als je een paar maanden zwanger bent? Hoe zal iedereen je dan aankijken? En overdag moet je moeder zeker thuisblijven om JOUW kind te verzorgen? Of wil je kappen met school... das helemaal fout namelijk...
|
![]() |
||
Citaat:
Maar serieus, wat als 't uit zou gaan met die vriend nadat je 't kind al heb. zit jij d'r mee, en 'k weet nie wat voor opleiding je gehad heb maar heb je echt al genoeg geld, ook als je er alleen voor zou staan om een kind op te voeden ? vindt 't nogal vroeg eingelijk, voor je 20e.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik hier vooral zie is:
ik, ik, ik, ik... Denkt hier iemand aan het kind. Dat kind zou best een goed leven kunnen hebben (kennis van mij heeft ook kind gekregen op 15e en alles gaat goed) maar de kans is zo nihil. Ik zou het he kind niet aan kunnen/willen doen ook al zou ik nog zo graag een kind willen. Daarbij komt dat je een kind niet "neemt" maar dat je blij moet zijn als je een kind "krijgt". Als je toch een kind neemt (wat ik je afraad omdat je zelf nog moet groeien (vooral mentaal denk ik) en omdat je nog zoveel ervaringen moet opdoen, zoveel jeugd weggooit als je nu een kindkrijgt en nog meer) moet je wel alles goed regelen. Zorg dat je een huis hebt, een stabiele relatie, genoeg geld, en genoeg kennis. Want veel mensen kijken alleen maar naar de leuke kanten van zo'n wezen. je kunt er zo lief mee knuffelen, en hij slaapt zo lief, als ie ouder is kun je hem veel gaan leren, het is een deel van jezelf, en je kunt er van houden..enzovoort, maar 's nachts om de tien minuten opstaan, niet meer uitgaan omdat je op moet passen, het geld dat je eraan kwijtbent, de vrijheid, je jeugd die je vergooit, alle opofferingen die je moet doen, de manier waarop je aangekeken wordt (dit is niet erg als je sterk in je schoenen staat maar ik heb er al velen aan ten onder zien gaan) en nog zoveel, daar denk je meestal achteraf pas aan. daar komt bij dat jouw vriend ook nog heel jong is en die kan ook van gedachten veranderen. En nog een punt, dat niet zo heel zwaar telt in mijn ogen maar toch, je ouders... hoe denken zij er over? je vrienden? En als de relatie fout gaat, heb je dan nog steeds een huis? Genoeg geld? Of moet je dan MET kind en al bij je ouders intrekken, of een vriendin? Nouja ik kan nog zoveel op gaan noemen en dan moet je over verzekeringen nog niet eens gaan beginnen... Think twice!! In ieder geval succes met wat je ook van plan bent te doen ![]() ![]() Kus (sorry voor het lange lulverhaal ![]() |
![]() |
|
Het lijkt mij erg leuk om kinderen te hebben, en ik vind het ergg leuk om optepassen op kleine kinderen/babytjes, maar als ik een kind zou krijgen wil ik dat het een leuke toekomst tegemoed gaat, en ouders spelen daar een belangrijke rol in(vooral aan het begin) maar ik kan mijn kind dat niet geven als ik zelf nog niet weet wie ik precies ben, wat ik wil enz.
Het is zo zonde om zo vroeg kinderen te krijgen, je gooit echt een groot deel van je toekomst weg waarin je nog zoveel nieuwe dingen had kunnen zien en ontdekken(die je later ook door kan geven aan je kindere) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ja, dat is ook wel ongeveer wat ik wilde zeggen... Citaat:
![]() ![]() *maar begrijpt dus wel wat je bedoelt, en is het daar 100& mee eens dus* |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou niet aan kinderen willen beginnen voor ik m'n studies heb afgemaakt (universitaire studies bedoel ik, dus ik wil nog op z'n minst een jaar of zes wachten)
maar *moest* er ooit een ongelukje gebeuren voor het zover was, ik zou het toch ook houden... mijn vriend heeft me maanden geleden al duidelijk gemaakt, dat *als* er iets gebeurd hij direct stopt met 't school en gaat werken om voor ons te zorgen. hij kan direct ergens beginnen als hij wil (hij werkt in een muziekwinkel in 't weekend en op woensdagnamiddag, en als hij van 't school af is mag hij daar beginnen als gerant) echt ideaal is dat niet, aangezien ik *NIET* thuis wil zitten, ik wil geen huisvrouw worden (alle respect voor degenen die dat wél willen, maar ik kàn dat gewoon niet, de hele dag mezelf entertainen, neen, ik moet iets om handen hebben, werk!!), en wat ik ook allesbehalve zie zitten is toilet-madam worden, of ergens gaan kuisen! ik kuis m'n eigen kamer al niet graag (oké goed, da's daar een bende, ma toch...), laat staan iemand anders zijn huis netjes gaan houden! jakkes! niks voor mij... maar ik dwaal af, ik wil dus een ECHTE JOB, ik wil vertaler tolk worden! en daar moet ge dus voor studeren. en dus slik ik elke dag mooi mijn pil, om er toch maar zeker van te zijn dat er niks kan gebeuren... (ben trouwens niet echt voor abortus...) wat een blaat-verhaal, gut ik ben saai ![]() *blue* |
![]() |
|
Als je er zo over nadenkt, zonder ooit meegemaakt te hebben ongewenst zwanger te zijn, klinkt op je 15/16e zwanger zijn nog oke.. maar als je eenmaal zwanger bent is het toch wel ff wat anders.
Je kunt niet meer terug ( ja, abortus, maar gloof me, das nie zo makkelijk als het lijkt,psychisch en fysiek.) Je moet eerst genoeg geld hebben om voor het kind te zorgen. Je moet emotioneel volwassen zijn (goh, dat klinkt raar ja, maar tog). Je moet zeker ervan zijn dat je vriend de '"ware"voor je is. Je kunt je studie niet zomaar vergooien, en die van je vriend ook niet. Redenen genoeg om er nog even flink over na te denken als je het uberhaupt wil... -> be sure... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En zo vroeg een kind krijgen is voor het kind ook niet goed, en dan zo'n kind naar de creche sturen..tsja,waarom WIL je dan een kind als je het toch naar de creche stuurt..kan je toch beter ff wachten totdat je financieel in staat ben om een kind te verzorgen en zodat je je studie afgerond hebt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
tienermama heldine | 2 | 30-10-2003 21:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger (II) ekki | 65 | 06-06-2003 20:51 |