Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 16:42
Droyd
Droyd is offline
Momenteel heb ik Home Edition SP1. VS .NET geinstalleerd en aangezien ik geen IIS kan instaleren met Home Edition kan ik dus geen asp.net gebruiken op de laptop.

Moet ik een volledige format doen, of gewoon xp prof erover gooien. Geeft dat geen impact op performance, bv dat xp niet zo lekker meer draait?
Oud 19-09-2004, 17:29
SubbehQ
SubbehQ is offline
Als je bewijs hebt van dat het wel bij Pro werkt en niet bij Home. Zou ik alles backuppen. Formatteren en PRo erop gooien. Anders blijven er vaak dingen hangen enzo. Vooral het register wordt dan een zooitje.
Oud 19-09-2004, 18:36
dragonrider
dragonrider is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 19-09-2004 @ 18:29 :
Als je bewijs hebt van dat het wel bij Pro werkt en niet bij Home. Zou ik alles backuppen. Formatteren en PRo erop gooien. Anders blijven er vaak dingen hangen enzo. Vooral het register wordt dan een zooitje.
bij pro werkt iis
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:10
Droyd
Droyd is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 19-09-2004 @ 18:29 :
Vooral het register wordt dan een zooitje.
Damn, ik verwachtte dat het verschil van systeembestanden tussen pro en home miniem was, en ik dus niet hoefde te formatteren.

En ja tuurlijk werkt het bij Pro, op welk OS zou ik het anders installeren als het niet met Home werkt?

Het verschil tussen Pro en Home is dat Home verscheidene services niet heeft, zoals een webserver en dergelijke, denk ik...

Nu moet dat hele .NET, photoshop, drivers er enzo op....
Oud 19-09-2004, 23:43
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Je kan IIS wel draaien op XP home editie hoor. Ondertussen heb ik wel XP Pro, maar ik heb IIS bijna een jaar lang op XP home gedraaid zonder problemen.

Je moet wel wat zitten prutsen vooraleer het werkt, maar als je enkel XP Pro wil om IIS te kunnen draaien, dan kan je beter wat liggen prutsen met de Home Editie, dat duurt veel minder lang dan een format en clean install.

Hoe je IIS op XP Home moet installeren, kan je gemakkelijk vinden door eventjes te googlen. Maar vandaag is jouw lucky day, want 'k ben zo goed geweest het eventjes voor jou te zoeken
http://www.multidesk.be/faqs/000105/
of
http://www.netfreaky.be/iis/
Gewoon één van deze twee beschrijvingen volgen, en het kan gewoon niet mis lopen. Works like a charme...

Ohw, en als je toch XP Pro wil, raad ik je een clean install aan, en geen upgrade, want daar krijg je toch alleen maar problemen mee.
Oud 20-09-2004, 21:56
Droyd
Droyd is offline
Idd enkel daarom. Ik gebruik binnen een week toch een andere laptop met professional...De huidige laptop zal paps gebruiken.

Goed dat het met Home ook kan, thx voor de info.
Appreciate it.
Reageren

Regels voor berichten