Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2004, 16:45
Graffiti-fifty
Graffiti-fifty is offline
Hallo,

In de laatste week van het vorige schooljaar is 1 iemand mij gaan pesten. Zij heeft de hele klas om zich heen op een iemand na. Ik heb toen ook een gesprek gehad met zo'n speciaal iemand op school maar die zei toen dat ze er niets aan kon doen en dat ik het volgend (dit) schooljaar moest afwachten of het minder zou worden. Nu, 4 weken, nadat het schooljaar weer is begonnen houd ze nog steeds niet op.
Moet ik opnieuw een gesprek aanvragen?
Mijn broer zegt dat ik mijn diploma niet haal (ik zit in examenklas) omdat ik me nou niet meer kan concentreren.

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2004, 16:51
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Graffiti-fifty schreef op 20-09-2004 @ 17:45 :
Hallo,

In de laatste week van het vorige schooljaar is 1 iemand mij gaan pesten. Zij heeft de hele klas om zich heen op een iemand na. Ik heb toen ook een gesprek gehad met zo'n speciaal iemand op school maar die zei toen dat ze er niets aan kon doen en dat ik het volgend (dit) schooljaar moest afwachten of het minder zou worden. Nu, 4 weken, nadat het schooljaar weer is begonnen houd ze nog steeds niet op.
Moet ik opnieuw een gesprek aanvragen?
Mijn broer zegt dat ik mijn diploma niet haal (ik zit in examenklas) omdat ik me nou niet meer kan concentreren.

Wat zouden jullie doen?
Ik zou die persoon van wie het afkomt een keer apart nemen en haar op een geniepige manier terugpakken. Ik heb een keer iets dergelijks bij de hand gehad met een figuur wat steeds erg irritant deed en het werkte wonderwel.

Edit: je moet maar zo denken. Dat soort figuren voelen zich alleen sterk in een groep en zoeken graag een pispaal uit. Die mensen moet je confronteren met hun eigen zwakte en dat doe je door ze een keer terug te pakken als ze alleen zijn. Het zijn gewoon mensen zonder een sterke persoonlijkheid.

Sterkte in ieder geval.

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 16:53.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:52
Verwijderd
Cyanide tussen d'r boterhammen doen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 16:54
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-09-2004 @ 17:52 :
Cyanide tussen d'r boterhammen doen.
Zo zou ik toch niet spreken als je ooit nog hoogleraar wil worden. Maar goed, dat is ondernemingsrecht....
Oud 20-09-2004, 16:58
Verwijderd
Strafrecht boeit me geen drol, ter informatie

Maar serieus, ik zou gewoon nog een gesprek aanvragen en ook de ouders van dat pestende kreng erbij betrekken. Zoiets moet je niet over je kant laten gaan. De vuile hoer!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:19
hockey_girl
hockey_girl is offline
Ik zou gewoon een gesprek aanvragen, het zou zonden zijn als je je examen niet haalt omdat je je niet kan concentreren.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 16:48
YPrue
YPrue is offline
Ik zou in ieder geval een nieuw gesprek aanvragen, zij kunnen waarschijnlijk eerder iets regelen dan jij in je eentje.
Ga in ieder geval niets alleen op eigen houtje tegen die persoon ondernemen, daardoor wordt het in veel gevallen alleen nog maar erger.
Oud 22-09-2004, 17:14
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Echt, gesprekken aanvragen...... Daar schiet je niks mee op, geloof me. Ken van die figuren. Tijdens het gesprek is het ja en amen en daarna is het weer hetzelfde liedje. Gewoon aanpakken.
Oud 22-09-2004, 19:15
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
YPrue schreef op 22-09-2004 @ 17:48 :
Ik zou in ieder geval een nieuw gesprek aanvragen, zij kunnen waarschijnlijk eerder iets regelen dan jij in je eentje.
Idd.

En probeer te voorkomen dat het zo ver gaat dat je je idd niet
meer kan concentreren op je examen enz; als je merkt dat het
gepest je zodanig beïnvloedt dat het op andere vlakken minder
gaat, geef dat dan tijdig aan, zodat er ook iets aan gedaan kan
worden en/of erger voorkomen kan worden..
Oud 22-09-2004, 20:03
TRXD
TRXD is offline
Ja lastig zoiets. Praat er met je ouders nog eens goed over. Ik zou het eerst nog eens met een gesprek proberen. Ik neem aan dat de school alles doet om het te voorkomen en op te lossen, mocht dat niet het geval zijn dan klopt er op school iets niet en moet je samen met je ouders kijken naar een oplossing. Mocht dat gesprek niet werken dan zijn er natuurlijk nog wel wat opties. Het buiten school om regelen kan natuurlijk. Je ouders zouden eens contact met de ouders van de pester op kunnen nemen. Wat ook weleens wil helpen misschien is de pester een keer terugpakken met een rake opmerking of iets dergelijks. Kijk eens wat haar zwakke punten zijn etc. Heb je vriendinnen/ vrienden op de school waar je gepest wordt? Als dat zo is dan neem ik aan dat ook zei laten merken dat ze dit niet willen.

Ga ook eens bij jezelf na wat de aanleiding kan zijn dat jij gepest wordt. Ik wil daarme absoluut niet zeggen dat het probleem bij jou ligt maar misschien is er wel iets wat het kan verminderen. Het probleem van pesten ligt bij diegene die het doet, niet bij jou!

Bedenk samen met je ouders nog eens goed wat kan helpen. Veel succes ermee want ik weet dat het heel vervelend is om gepest te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:37
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 22-09-2004 @ 18:14 :
Echt, gesprekken aanvragen...... Daar schiet je niks mee op, geloof me. Ken van die figuren. Tijdens het gesprek is het ja en amen en daarna is het weer hetzelfde liedje. Gewoon aanpakken.
Dat moet je dus absoluut niet doen, 'gewoon aanpakken'. Ik ben zelf heel veel jaren lang gepest (ook zo'n situatie als waar de topicstarter nu in zit: een hele klas tegen een persoon), en gewoon aanpakken is dan niet mogelijk. Je moet ook bekijken dat heel veel mensen het gewoon niet durven. Natuurlijk kunnen leraren maar tot een bepaalde grens helpen, maar ik heb liever dat dan dat ik het zelf 'aanpak' en dat het daarna drie keer erger wordt dan het eerst was.
Oud 22-09-2004, 22:45
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Aanpakken is de beste optie.

Immers, praten is voor mietjes.............................................
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 23:07
Bo
Bo is offline
Ik zou dit zeker niet over je kant laten gaan!

Ik zou de ouders van die pester er bij betrekken. Hou nog een keer een gesprek met een vertrouwenspersoon, de pester en haar ouders en jij met jouw ouders.

En als ik het zelf voor het zeggen had zou ik die pester aanpakken. Als je dat durft. Wanneer je door een groep gepest wordt en je laat zien dat je de sterkste (dat meisje in dit geval) aan kan maakt dat zeker wel indruk!
Bedenk wat dingen waar je haar op kunt pakken: is er iets lelijk aan haar, heeft ze een rare hobby of iets in die richting. Zorg gewoon dat je haar voor paal zet ten midden van haar achterhoede.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 07:56
Verwijderd
acuut naar een afdelingsleider gaan. zodra gezegd wordt dat ze er niets aan kunnen doen, zijn ze zó fout bezig. zo moeten dat type aanpakken, t kan jou je examens kosten. en anders vind ik dat jij het recht hebt om helemaal door het lint te gaan tegen de persoon in kwestie, en desnoods geef je em een klap op zn bek. je moet niet met je laten sollen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 09:10
rubenrtv
rubenrtv is offline
zo'n gesprek haalt meestal niets uit. gewoon haar banden leeg laten lopen en haar daarna ff opwachten om er over te praten
Oud 23-09-2004, 09:27
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
zoiets had ik ook,

maar niet dat het echt pesten was of zo, maar soms kon een gast echt van die vervelende opmerkingen plaatsen..

tijden een 10 minuten gesprek had ik het mijn mentor verteld en hij zou die jongen er even over aan spreken.

nou dat heeft hij gedaan ook: tijden het 10 minuten gesprek met zijn ouders er bij.

stond die gast echt dik voor lul...

toen hield hij er ook mee op

maar goed

zelf denk ik toch nog dat dat praaten niet zo veel oplost..
en als je je echt niet kunt concenteren

verander van school....kan nu nog, schooljaar is net begonnen
Oud 23-09-2004, 10:40
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-09-2004 @ 10:10 :
zo'n gesprek haalt meestal niets uit. gewoon haar banden leeg laten lopen en haar daarna ff opwachten om er over te praten
Ja, en dan nog meer gepest worden.
Oud 24-09-2004, 00:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
schop die chick lens dat is echt de enige manier dat je van pesten af komt
een van de weinige vormen van zinvol geweld
Oud 24-09-2004, 06:32
Verwijderd
Bij mij gebeurt ook zoiets, het is bij mij niet regelmatig ofzo maar een groot deel van de klas weet het gewoon en laatst toen er weer wat gebeurde is de hele klas gewoon even op haar af gegaan en heeft gezegd dat ze op moet houden met zo kinderachtig doen. En sinds toen heeft ze niet zoveel meer gedaan .

Maargoed ik hoop dat je er voor kan zorgen dat het stopt want het is echt kut
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten