Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 13:41
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Hoi

ik heb nu bijna 2,5 jaar een vriend en we zijn helemaal happy met elkaar!
Nu hebben zijn ouders mij meegevraagt op ski-vakantie, en ik wil wel mee maar ik moet wel alles zelf betalen en dat is meer als 400 euro en dat heb ik gewoon niet! En dat kan ik ook niet bij elkaar sparen voor december.

Zijn ouders willen het niet betalen
Mijn vriend en zijn broertje moeten het ook zelf betalen maar die hebben allebei na het halen van hun examen een jaar gewerkt en hebben een klein kapitaal op de bank.

Ik wil niet lenen of bij mijn ouders aankloppen want die hebben namelijk een half jaar geleden al een reis voor me betaald.

Naja ik had het dus al opgegeven...ik ga niet mee, jammer maar het is niet anders

Mijn vriend staat erop dat ik meega en wil het voor me betalen, geen probleem zelfs! Maar ik kan dat gewoon niet aannemen! Hij gaat nu op zichzelf wonen en ik wil gewoon niet dat hij het voor me betaald...
Hij werkt er een halve maand voor en ik 3 maanden...
oja hij is 20 en ik 17

wat vinden jullie? Is het normaal dat iemand zo'n bedrag voor je ophoest als je al 2,5 jaar wat hebt?
Oud 23-09-2004, 13:49
Jules
Jules is offline
Je kan het dan toch gewoon in termijnen terugbetalen? Wat is het probleem?
Oud 23-09-2004, 13:51
Maarten
Maarten is offline
400 euro... wow wat een astronomisch bedrag zeg :/
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 13:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Jules schreef op 23-09-2004 @ 14:49 :
Je kan het dan toch gewoon in termijnen terugbetalen? Wat is het probleem?
Oud 23-09-2004, 13:59
Verwijderd
gadverdamme, dumpen die vriend... want een krenten die ouders jou meevragen, maar dan moet je wel zelf betalen??? dat klopt niet helemaal trouwens ook belachelijk dat hun eigen kinderen ook zelf moeten betalen... het lijkt net als of ze hun kinderen niet mee willen hebben, terwijl vakantie nou echt een familie-ding is
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:01
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Joh, ga lekker NIET mee. Als jij het geld niet hebt (of het er niet voor over hebt) dan is dat JOUW zaak.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:05
Verwijderd
zie jules' reply

en dan nog... als hij aanbiedt het voor je te betalen, waarom niet dan?? als hij graag wil dat jij meegaat, als jij graag wil meegaan, als jij geen geld hebt en hij wel, als hij het voor je wil betalen - what's the problem??
ik vind het trouwens niet zo heel raar dat als je al twee jaar en half wat hebt je vriend "iets" voor jou wil betalen, zelfs al is het vierhonderd euro...

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:06
borisisgaaf
borisisgaaf is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-09-2004 @ 14:41 :
Hoi

ik heb nu bijna 2,5 jaar een vriend en we zijn helemaal happy met elkaar!
Nu hebben zijn ouders mij meegevraagt op ski-vakantie, en ik wil wel mee maar ik moet wel alles zelf betalen en dat is meer als 400 euro en dat heb ik gewoon niet! En dat kan ik ook niet bij elkaar sparen voor december.

Zijn ouders willen het niet betalen
Mijn vriend en zijn broertje moeten het ook zelf betalen maar die hebben allebei na het halen van hun examen een jaar gewerkt en hebben een klein kapitaal op de bank.

Ik wil niet lenen of bij mijn ouders aankloppen want die hebben namelijk een half jaar geleden al een reis voor me betaald.

Naja ik had het dus al opgegeven...ik ga niet mee, jammer maar het is niet anders

Mijn vriend staat erop dat ik meega en wil het voor me betalen, geen probleem zelfs! Maar ik kan dat gewoon niet aannemen! Hij gaat nu op zichzelf wonen en ik wil gewoon niet dat hij het voor me betaald...
Hij werkt er een halve maand voor en ik 3 maanden...
oja hij is 20 en ik 17

wat vinden jullie? Is het normaal dat iemand zo'n bedrag voor je ophoest als je al 2,5 jaar wat hebt?
keep on swimming
ps. boris is gaaf!
Oud 23-09-2004, 14:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
borisisgaaf schreef op 23-09-2004 @ 15:06 :
keep on swimming
ps. boris is gaaf!
Citaat:
Briseïs schreef op 23-09-2004 @ 14:56 :
Jij bent stom.
Oud 23-09-2004, 14:08
koekiemonstertje
Citaat:
bertbart schreef op 23-09-2004 @ 14:59 :
want een krenten die ouders jou meevragen, maar dan moet je wel zelf betalen???
thx! Naja daar zit ik dus eigenlijk het meeste mee, want mijn ouders hebben al 2x de vakantie van mijn vriend betaald toen hij met ons mee ging maar ja, dat doen ze dus niet terug! Terwijl (mag ik eigenlijk niet zeggen) zij toch een veeeel hoger inkomen hebben dan mijn ouders!

Maar met mijn vriend is niks mis, ik bedoel het is toch vreselijk lief van hem dat hij wil betalen en dat waardeer ik ook enorm... alleen heb ik het niet zo getroffen met mijn schoonouders...

Ze gaan ook nog eens naar zwitserland (duurste wintersportland is mij verteld)
Oud 23-09-2004, 14:10
filia dei
filia dei is offline
het lijkt me niet echt 'normaal' nee als je vriend dat zomaar voor je betaald. Tenzij je het terug betaald.
Nou jah, ik vind 't gewoon vreemd. Ik zou gewoon niet mee gaan denk ik. Tenzij ze ergens heen gaan waar ik al me hele leven heen wil ofzo en mijn ouders totaal niet van houden. Maar anders kan ik gerust wel een paar weekjes zonder m'n vriend hoor.
Oud 23-09-2004, 14:13
koekiemonstertje
Citaat:
filia dei schreef op 23-09-2004 @ 15:10 :
Maar anders kan ik gerust wel een paar weekjes zonder m'n vriend hoor.
Ik kan ook wel zonder hem, tis wel van 24 dec. tot 2 jan.! lekkere tijd!

Maar wat bedoel je met niet 'normaal' dat hij het betaald.
ergens vind ik het ook niet normaal maar ik kan nou niet eg zeggen wat...
Oud 23-09-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-09-2004 @ 15:08 :
mijn ouders hebben al 2x de vakantie van mijn vriend betaald toen hij met ons mee ging maar ja, dat doen ze dus niet terug! Terwijl (mag ik eigenlijk niet zeggen) zij toch een veeeel hoger inkomen hebben dan mijn ouders!
Okee, stomme schoonouders dus.. Daar kun jij ook niets aan doen en je vriend ook niet.
Ik zou meegaan en het in termijnen terugbetalen. Maar kun je voor dat geld niet gewoon lekker samen met je vriend op vakantie gaan? Aan de andere kant wil je vriend misschien juist graag samen met z'n ouders.. naja dat mag natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:33
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 23-09-2004 @ 15:08 :
thx! Naja daar zit ik dus eigenlijk het meeste mee, want mijn ouders hebben al 2x de vakantie van mijn vriend betaald toen hij met ons mee ging maar ja, dat doen ze dus niet terug! Terwijl (mag ik eigenlijk niet zeggen) zij toch een veeeel hoger inkomen hebben dan mijn ouders!

Maar met mijn vriend is niks mis, ik bedoel het is toch vreselijk lief van hem dat hij wil betalen en dat waardeer ik ook enorm... alleen heb ik het niet zo getroffen met mijn schoonouders...

Ze gaan ook nog eens naar zwitserland (duurste wintersportland is mij verteld)
In dat geval zou ik jou vriend laten betalen... jouw ouders hebben al twee keer voor hem betaald, dus nu is het zijn beurt om voor jou betalen... maar eigenlijk zou ik helemaal niet meegaan... ik zou me echt niet welkom voelen en ik zou het zelfs een beledeging vinden

zwitserland is wel sjiek btw
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:39
koekiemonstertje
thx voor alle reacties!

Ik ben nu al aan het sparen voor de zomer, ik heb grootse plannen samen met mijn vriend! Dus als ik nu een lening neem en die moet terug betalen, kan ik niet sparen voor de zomer en verplaatst het lening-probleem zich...

Maar ja, ik ga liever mee en dat zijn ouders betalen! Daar hoop ik nog steeds op!
Oud 23-09-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
gadverdamme, dumpen die vriend... want een krenten die ouders jou meevragen, maar dan moet je wel zelf betalen??? dat klopt niet helemaal trouwens ook belachelijk dat hun eigen kinderen ook zelf moeten betalen... het lijkt net als of ze hun kinderen niet mee willen hebben, terwijl vakantie nou echt een familie-ding is
Als die kinderen nu inmiddels zelf verdienen vind ik het vrij normaal dat ze zelf ook wat mee betalen. Kijk als het nog om middelbare scholieren gaat, à la, maar ik vind het niet gek dat je van mensen van rond de 20 gaat vragen of ze zelf ook een bijdrage willen leveren.

Ik vind het trouwens wel apart dat je vriend dan wel gratis met jou mee op vakantie mocht, maar jij niet met hem...

Kun je niet de helft van het geld bij elkaar krijgen, en dan laat je de andere helft door hem voorschieten?

Succes!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:46
Verwijderd
Leen het van je vriend, en betaal hem terug in termijnen of veel liefde.
Mijn vriend stond er ook altijd op dingen voor me te betalen, ik had weinig geld - al het geld dat ik had stak ik in treinkaartjes naar hem - en hij verdiende absoluut veel. In het begin voelde ik me enorm slecht erover, maar hij vond het juist heel fijn dat we samen leuke dingen konden gaan doen. Als ik zou weigeren, zouden we niets kunnen doen samen. Dus ja, op een gegeven moment heb ik het maar geaccepteerd. Nu heb ik meer geld, dus hoeft het allemaal niet meer zo.. Maar goed, ik zou het gewoon als lening accepteren. Hij wil zo graag dat je meegaat, 't maakt hem niet uit dat het geld kost
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 14:52
Verwijderd
Ik snap ook niet helemaal dat zijn ouders je uitnodigen zonder de basiskosten (vervoer, verblijfplaats, eten) voor je te betalen. Als je nou zelf had voorgesteld om mee te gaan... maargoed.

Als jouw vriend het voor je wil betalen, en hij kan het missen zonder in de problemen te komen, en jij wilt heel graag mee, dan kun je 't best aannemen, denk ik. Als je je daar schuldig over voelt kun je het misschien later (deels) terugbetalen, of een paar dingen voor hem betalen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik persoonlijk zou dat echt niet willen, dat mijn vriend mijn vakantie zou betalen. Terugbetalen zou ik het ook niet kunnen zonder in de knoei te komen met mijn 'financiele planning' voor de zomervakantie, dus tja: dan maar niet mee.
Het is de keuze van zijn ouders dat ze iedereen alles zelf laten betalen; ze kunnen dan moeilijk voor jou een uitzondering maken. Misschien zit er wel een heel goede reden achter.
Maar goed, ik weet niet hoe jij er zelf over denkt; als je heel graag mee wilt, kun je bijvoorbeeld je vriend laten betalen en hem in delen terugbetalen...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:45
Verwijderd
Het hangt een beetje af van wat er gezegd is. Uitnodigen om mee te gaan is iets anders dan zeggen dat je het leuk vindt als iemand mee zou gaan. Het eerste impliceert (vind ik) dat je de reis- en verblijfkosten voor iemand betaalt, dat doe je bijvoorbeeld als je bij een groepsreis nog een plaatsje extra over hebt en je nog makkelijk iemand mee kunt nemen. Het tweede zeg je als je wel wilt dat iemand zelf betaalt, maar het gewoon leuk lijkt als die persoon dezelfde reis zou maken.

Ik zie het probleem eigenlijk niet echt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 15:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik betaal meestal mee aan de vakantie (de kinderen betalen gezamenlijk (4 stuks, incluis ikke) de helft, pa&ma de andere helft) en pa&ma betalen eenmaal op vakantie eigk alles...

maar ik heb nog nooit 400 euro hoeven dokken, en al helemaal niet toen ik 17 was... terwijl ik het wel redelijk makkelijk op zou kunnen brengen momenteel.... dus lijkt me gewoon beetje hoog bedrag, maar ja....
Oud 23-09-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 23-09-2004 @ 14:51 :
400 euro... wow wat een astronomisch bedrag zeg :/
Als je er 3 maanden voor moet werken is het een astronomisch bedrag inderdaad.

Verder zie ik het probleem ook niet zo. Je vriend wil het voor je betalen, wat je dan altijd kan doen is het hele bedrag of een deel ervan naderhand terugstorten op zijn rekening. Zo hoef je je niet schuldig te voelen én heb je een leuke vakantie.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 16:03
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik zou niet willen dat iemand mijn vakantie voor mij zou betalen. Helemaal niet wanneer je weet dat je niet terug kan betalen.

Lullig dat zijn ouders het niet betalen dat wel, maar goed dat is hun keuze (weet je tenminste later weer hoe je het zelf niet moet doen ).

Volgens mij heb je maar twee opties: of je laat je vriend het voor je betalen, of je gaat niet mee. Ik zou gewoon lekker zelf twee weken lol in eigen land hebben, en dan maar zonder vriend.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 17:00
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Betaal toch gewoon desnoods in termijnen, ik zie het probleem niet.
Oud 23-09-2004, 17:31
SuperS
SuperS is offline
vakantie zelf betalen terwijl zij je meevragen vind ik een beetje een krom idee, je word toch uitgenodigd

net zoiets als dat ik iemand mee zou vragen naar de bios, en dan wel zelf zou laten betalen, beetje krenterig.

mijn vader wilde ook graag dat m'n vriendin en ik mee gingen naar curacao, dus dan betaald hij het ook gewoon.

het is natuurlijk anders als ze zeggen je mag mee als je zelf betaald.

maargoed, vraag gewoon aan hun of je het desnoods in termijnen ofzo mag betalen, of op een later tijdstip, daar zullen ze toch wel begrip voor hebben....
Oud 23-09-2004, 18:30
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Beetje vreemd van z'n ouders.

Ik ben vorig jaar ook op kosten van m'n ex samen met hem op vakantie geweest, en ik moet zeggen dat ik dat nooit meer wil. Je voelt je er toch heel de tijd opgelaten over en je kunt nooit zelf spontaan iets voorstellen wat nog extra geld gaat kosten, wat anders is als je dat geld wél zelf hebt. Nee, ik vond het niet fijn wat dat betreft. Als je niet wilt/kunt terugbetalen, en je denkt dat je je er ongemakkelijk over gaat voelen, zou ik het niet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 23-09-2004 @ 17:03 :
Ik zou niet willen dat iemand mijn vakantie voor mij zou betalen. Helemaal niet wanneer je weet dat je niet terug kan betalen.
Ik zou me er ook niet erg goed bij voelen.

Citaat:
Lullig dat zijn ouders het niet betalen dat wel, maar goed dat is hun keuze (weet je tenminste later weer hoe je het zelf niet moet doen ).
In deze ben ik het net nare man eens, het hangt er vanaf wat er gezegd is en hoe het gezegd is.

Citaat:
Volgens mij heb je maar twee opties: of je laat je vriend het voor je betalen, of je gaat niet mee. Ik zou gewoon lekker zelf twee weken lol in eigen land hebben, en dan maar zonder vriend.
Mja.. de topicstarter had toch ookal vakantie plannen voor de zomer met haar vriend? Ik zou dat dan maar doen.

neemt verder niet weg dat het wel jammer is
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:40
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
wat een gulle mensen moet je ook nog benzine geld betalen? ski pass drinken en eten? of is het nog niet zo erg?
sorry maar dan wou ik geen eens meer mee! je kan toch niet iemand vragenen dan vervolgends zeggen dat die het zelf moet betalen! ik ben met mijn ex meegeweest ook skien haar ouders betaalden zei met mij en de mijne betaalden! en nja ik hou er maar over op maar zelf di evakantie betalen nee niet doen! en 400 euro tja naar 2.5 jaar het kan wel maar vind het wel een betje ver gaan

groeten
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 18:44
rubenrtv
rubenrtv is offline
is die 400 euro voor skipas en materiaalhuur? Dan zou ik het nog redelijk vinden, maar dat is waarschijnlijk niet zo, dus dan zou ik het onzin vinden
Oud 24-09-2004, 15:40
Apaaaj
Apaaaj is offline
Mijn vriend stelde ook voor dat ik begin volgend jaar met de hele familie mee ga naar oosterijk lekker skien, maar ik zei al dat ik nu al weet dat ik daar geen geld voor heb dus dat dat niet zou gaan lukken, toen zei die ook dat hij zou betalen.. maar dat zou ik echt niet willen.. of idd zoals al vaker hier word gezecht.. in termijnen trug betalen.. al moet je t natuurlijk zelf weten, ik zou der iig een schuldgevoel van krijgen en m alles trug willen betalen ook al hoeft t niet..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 16:58
Verwijderd
Dan had je maar minder mobiele telefoons/beltegoed/sms-bundels/digitale camera's/make-up moeten kopen.

Oftewel, een mooi voorbeeld van het "eigen schuld, dikke bult"-principe.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Idd, waarom vraag je dan mee? Mijn ouders hebben mijn vriendin gevraagd om naar op vakantie te gaan maar mijn ouders betalen dan ook. Lijkt mij wel logisch als je het vraagt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:26
Verwijderd
Ik vind dit een beetje scheef eerlijk gezegd. Ze vragen jou mee, maar je moet wel zelf betalen? Beetje raar
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-09-2004 @ 17:58 :
Dan had je maar minder mobiele telefoons/beltegoed/sms-bundels/digitale camera's/make-up moeten kopen.

Oftewel, een mooi voorbeeld van het "eigen schuld, dikke bult"-principe.
Hoezo? Sorry, maar ik verdien niet zoveel, dus 'eventjes' 400 euro ophoesten, dat zou ik ook niet zo geweldig vinden. En dat wil niet zeggen dat ik de rest van het jaar zo buitensporig veel uitgeef...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:53
koekiemonstertje
ik vind het ontzettend lief van hem maar ik weet dat ik de komende jaren niet zo iets groots kan terug geven zeg maar in kado-vorm...

moet ik tegen zijn ouders zeggen dat ik het raar vind dat ze niks betalen aangezien mijn ouders dat wel doen, ik vind het zo oneerlijk voor mijn ouders!

Mephostophilis: ik heb geen eens een mobiele telefoon...
Oud 29-09-2004, 11:21
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als je 400 euro in drie maanden verdient, kan je niet verwachten dat je genoeg hebt om 2 keer per jaar goed op vakantie te gaan. Ik vind het maar normaal dat andere mensen jouw reis niet gaan betalen. Als jij aan hun voorstelt om een weekendje naar zee te gaan, betaal je dan ook hun benzine?

Kijk, als je vriend wel genoeg geld heeft om te gaan, en die ziet er geen probleem in om alleen te gaan skiën, zou hij stom zijn als hij niet zou gaan. En als hij jou zo graag mee wil hebben, en toch geld genoeg heeft, dan kan hij het gerust voor jou betalen. Dat van termijnen terugbetalen, zie ik dan weer niet zitten. Hi is je vriend. Ofwel doet hij iets voor je, ofwel niet. Van die halve oplossingen... ik ben er niet echt voor.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 11:43
Dark Angel
Dark Angel is offline
Dit is de categorie "Kom je vanavond eten? Wil je dan eerst even langs de Chinees rijden voor 6x menu 2 en 3 loempias?"

Ik zou niet meegaan. Ten eerste klinkt het helemaal zo gezellig niet met die schoonouders, ten tweede zou ik me ook niet lekker voelen als m'n vriend zo'n groot bedrag voor me betaalde. Het is buiten alle verhouding van wat ik heb/kan terugbetalen en ik zou dat niet willen.
Oud 29-09-2004, 11:44
Verwijderd
Ik ben een tijdje geleden met mijn vriend en zijn familie meegeweest naar Egypte, dat was echt een gigantisch dure reis.

Ik heb toen de helft betaald en mijn vriend de andere helft. Ik heb de helft van mijn helft nog weer van hem geleend, maar inmiddels gelukkig afgelost

Hij werkt nu eenmaal al en ik nog niet, waardoor hij meer geld heeft en hij wou mij ontzettend graag meehebben. De reis was duizend euro en hij heeft dus 500 voor mij gedokt.

Nu is het wel zo dat wanneer ik het zelf weer wat ruimer heb, ik zeker van plan ben hem dat bedrag alsnog terug te betalen. Het is dus een soort lening totdat ik zelf weer geld heb. Ik studeer nu, dus ik ben gewoon arm. Hij werkt en heeft dus zat geld, wanneer ik klaar ben met studeren haal ik hem waarschijnlijk zo in qua inkomen en maak ik het allemaal weer goed

Ik vind dat je het geld best aan mag nemen van je vriend. Hij krijgt er wel weer een keertje iets voor terug op een andere manier of wanneer jij het zelf wat ruimer hebt. Met je aanwezigheid betaal je hem toch ook al een deel terug
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 14:41
Rubke18
Rubke18 is offline
Ik ben met m'n ex ook op vakantie gegaan en ik heb alles betaald dus wat is het probleem nou ?? Zo gek is dat nou ook weer niet of wel dan... Als je iets graag wil dan maakt de laatste honderd euro ook niets uit
Oud 30-09-2004, 14:56
Endomychus
Endomychus is offline
Als je niet wilt dat je vriend alles betaald maar je hebt die 400 eurie niet doe je toch gewoon fifty-fifty? Of je betaald het in termijnen terug.
Oud 30-09-2004, 15:07
Verwijderd
Er zijn nu eenmaal ouders die voor hun kinderen niet alles betalen.. Zo mag ik als we naar Griekenland gaan, ook iemand meenemen, maar die kosten zijn ook voor de persoon zelf. Dat jouw ouders zo vrijgevig zijn, wil toch niet zeggen dat jouw schoonouders van hun principe moeten afstappen? Het is een beetje lullig, maar we leven vaak te veel naar het principe voor wat hoort wat.
Iig. Over dat je vriend betaalt. Als het een probleem voor je is, sta erop dat je het mag terugbetalen. Als hij dat niet wilt, bedank je hem gewoon met een heel gaaf cadeau, iets dat hij zichzelf niet zou kopen wat ook best prijzig is.
Of het normaal is? Ik vind het best normaal, hij wil je er graag bij. 400 euro is niet zo overdreven veel. Mijn vroegere vriend betaalde eigenlijk altijd alles voor me, uitgaan, film, drank, oud op nieuw, feestjes enz. Maar hij had goed vast werk terwijl ik op de middelbare zat. Daarentegen spaarde ik voor verjaardagen en speciale gelegenheden om hem dan iets speciaals te geven, hij verzamelde bv James Bond spullen en die zijn niet altijd bijster goedkoop .

Het is je vriend voor iets... hij wil je er graag bij dus...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 23-09-2004 @ 15:23 :
Okee, stomme schoonouders dus.. Daar kun jij ook niets aan doen en je vriend ook niet.
Huh schoonouders zijn altijd stom toch .

Ik zou het niet prettig vinden als mijn vriendje alles zou betalen voor mij, eigenlijk ook niet als ik het hem dan later terug zou betalen. Maar ja ik ben daar dan ook wel heel erg vreemd in, ik vind dat soort dingen gewoon niet relax.

Maar... na 2.5 jaar, natuurlijk kan je het hem wel laten voorschieten, als jullie daar goede afspraken etc over maken, waarom niet. Maarje moet dan natuurlijk wel zin hebben om met ze op vakantie mee te gaan he
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat een rare schoonouders zeg. ik snap dat je ze niet echt moet.

ik zou gewoon meegaan. het is toch keilief dat hij je mee neemt ?! ik zou wel meegaan. en dan neem je hem een andere keer mee ergens mee naartoe waar hij dolgraag eens heen wilt!

maar ja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten!
Oud 01-10-2004, 16:54
Verwijderd
Hmm... als zijn ouders jouw vakantie niet willen betalen, terwijl jouw ouders de zijne toendertijd hebben betaald... is dat een 'kleine' hint dacht ik... Anywayz, als je graag meewilt dan zou ik die offer van je vriend aannemen. Immers, jullie hebben al 2,5 jaar met elkaar. Tgaat niet zomaar uit neem ik aan. Dus heb je tijd zat om alles in termijnen terug te betalen. En anders blijf je gewoon thuis met je familie en vrienden. Is toch geen straf ofzo?

Succes nog
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:29
elledc
elledc is offline
Dat die ouders van hem niet betalen dat valt best te begrijpen. Ik heb ook mijn reis naar spanje betaald toen zijn moeder me meevroeg. Ik wilde zelfs niet dat zij zou betalen, dat doe je gewoon niet.
Anderzijds als je vriend dit wilt betalen dan zou ik dolgelukkig zijn en JA zeggen en meegaan.
Mijn vriend heeft een goeie job en verdient goed dus als ie me dat zou vragen weiger ik niet. Anderzijds als ik een goeie job ga hebben later doe ik hetzelfde terug!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten