Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Bekijk resultaten poll: Junks moeten geëlimineerd worden
Ja, meteen doen 1 25.00%
Ja, maar alleen als ze niet kunnen afkicken 0 0%
Nee, ik ben pro-junk namelijk 3 75.00%
Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 15:19
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Junks kosten ons jaarlijks miljoenen Euro's: Hulpverlening, drugsverstrekking en natuurlijk de schade door inbraken. Mij ontgaat totaal het nut van het onderhouden van junks. Kunnen we junks niet beter verplicht laten afkicken? Ze zijn de maatschappij tot last, en ze zijn een gevaar voor zichzelf.

Maar zou het niet beter zijn als we de hopeloze junks zouden elimineren? Het kost niet veel geld, maar het spaart de maatschappij wel veel geld.
Advertentie
Oud 23-09-2004, 15:32
Luna
Luna is offline
je doet net alsof junks geen mensen zijn:/
Oud 23-09-2004, 15:37
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Luna schreef op 23-09-2004 @ 16:32 :
je doet net alsof junks geen mensen zijn:/
Wanneer je ernstig verslaafd bent aan drugs is het onmogelijk om normaal te denken. De enige remedie om weer een normaal leven te leiden is afkicken in een kliniek. Vaak mislukt dat. Er zijn junks die al decenia lang teren op de zak van de hardwerkende burger maar zelf niets willen doen om van hun verslaving af te komen. In die gevallen denk ik dat het beter is als de staat een einde maakt aan zulk bedrog.

Oud 23-09-2004, 15:51
Luna
Luna is offline
Ik vind dat onmenselijk, ook al zijn ze niet in staat om nog 'normaal' na te denken. Of wat voor ons als normaal lijkt te gelden.
Maar de regering van nu vind het vast een strak plan!
Oud 23-09-2004, 15:52
woezel
woezel is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-09-2004 @ 16:19 :
Junks kosten ons jaarlijks miljoenen Euro's: Hulpverlening, drugsverstrekking en natuurlijk de schade door inbraken. Mij ontgaat totaal het nut van het onderhouden van junks. Kunnen we junks niet beter verplicht laten afkicken? Ze zijn de maatschappij tot last, en ze zijn een gevaar voor zichzelf.

Maar zou het niet beter zijn als we de hopeloze junks zouden elimineren? Het kost niet veel geld, maar het spaart de maatschappij wel veel geld.

dan moet je ook alle gehandicapten + langdurig zieken + gevangenen elimineren

laten we vooral de problemen negeren lijkt dat
Oud 23-09-2004, 15:52
Luna
Luna is offline
oh, ik ben pro-junk
Oud 23-09-2004, 15:55
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Luna schreef op 23-09-2004 @ 16:52 :
oh, ik ben pro-junk
Oud 23-09-2004, 15:58
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
woezel schreef op 23-09-2004 @ 16:52 :
dan moet je ook alle gehandicapten + langdurig zieken + gevangenen elimineren

laten we vooral de problemen negeren lijkt dat
Dán doe je er tenminste wat aan. Als je junks gratis drugs gaat geven, wat is voor een junk dan de stimulans om af te kicken? Dweilen met de kraan open dus.

Voor de ergste criminelen bestaat er zoiets als de doodstraf (graag weer toepassen) En langdurig zieken zijn anders dan gevangenen of junks. Als je ziek bent dan heb je zelf niets fouts gedaan, wanneer je drugs gebruikt is dat je eigen schuld, en dat een crimineel lastig is voor anderen dat spreekt voor zich.

Tja, gehandicapten, dat is een lastig vraagstuk. Niemand wil een gehandicapt kind natuurlijk, dat moeten we in de toekomst ook voorkomen door voortijdig vast te stellen ofdat een kind gehandicapt zal zijn om zo de ouders de keuze te kunnen laten maken om het weg te laten halen of juist niet.

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 16:01.
Oud 23-09-2004, 16:07
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-09-2004 @ 16:58 :
Als je ziek bent dan heb je zelf niets fouts gedaan, wanneer je drugs gebruikt is dat je eigen schuld,
omg, dat is niet altijd waar!
mensen kijken altijd zo neer op junks maar ik denk dat junks daar ook niet altijd voor gekozen hebben. Het is vaak een samenloop van omstandigheden. Er zijn vaak nare dingen in hun leven gebeurd waardoor ze áls ze in aanraking met drugs komen makkelijk verslaafd raken en er dus heel moeilijk weer vanaf komen.
IK denk dat op die manier iedereen verslaafd kan raken. Als je net iets kuts meegemaakt hebt en in een diep dal zit en op dat moment word je drugs aangeboden, onder het mom dat je je daardoor veel beter gaat voelen, weinig mensen zullen op zo'n moment sterk genoeg zijn om nee te zeggen.
Oud 23-09-2004, 16:24
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Luna schreef op 23-09-2004 @ 17:07 :
omg, dat is niet altijd waar!
mensen kijken altijd zo neer op junks maar ik denk dat junks daar ook niet altijd voor gekozen hebben. Het is vaak een samenloop van omstandigheden. Er zijn vaak nare dingen in hun leven gebeurd waardoor ze áls ze in aanraking met drugs komen makkelijk verslaafd raken en er dus heel moeilijk weer vanaf komen.
IK denk dat op die manier iedereen verslaafd kan raken. Als je net iets kuts meegemaakt hebt en in een diep dal zit en op dat moment word je drugs aangeboden, onder het mom dat je je daardoor veel beter gaat voelen, weinig mensen zullen op zo'n moment sterk genoeg zijn om nee te zeggen.
Dat is geen excuus. Het is algemeen bekend dat mensen vaak drugs gaan gebruiken omdat ze het uit willen proberen. Naarmate ze eenmaal gewend zijn aan een middel willen ze telkens nieuwere dingen gaan proberen om meer 'genot' te hebben, dán komen de problemen, men raakt verslaafd en komt in een isolement. Vanaf dat punt gaat het bergafwaarts.
Oud 23-09-2004, 16:32
Luna
Luna is offline
Je kunt sowieso niet alle mensen over 1 kam scheren.
(ja, ik doe dat ook wel eens, onterecht)
Oud 23-09-2004, 16:33
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Mijn god wat ben jij dom.

Ik ben blijkbaar ook pro-junk
Oud 23-09-2004, 16:50
Verwijderd
1. De poll is een beetje zwart-wit.
2. Ik vind dat mensen die junks willen afmaken afgemaakt moeten worden. Junks zijn niet de enige burdens of society hoor.
Oud 23-09-2004, 16:56
Verwijderd
Zou het niet beter zijn dat we alle mensen in de gevangenis elimimeren, kost alleen maar geld en is ook hun eigen schuld?

Zou het niet beter zijn dat we alle onthoofdende terroristen elimineren?

Zou het niet beter zijn dat we alle hokjesdenkende-oogklepmensjes elimineren?
Het zou de wereld heel wat mooier maken. Maar zo werkt het niet. Open een fatsoenlijke discussie.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten