Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 18:29
sweet_forumgirl
sweet_forumgirl is offline
hoi,

Mijn ouders zijn nu zo'n 2 jaar gescheiden en ik woon bij mijn vader en om het weekend (en deels vakanties) ben ik bij mijn moeder. Mijn moeder woont heel dichtbij dus kan ik daar altijd even langs gaan da's heel fijn. Maar mijn vader vind het niet zo leuk als ik daar heen ga, dus probeer ik het een beetje in te perken of zeg dat ik boodschapjes ga doen ofzo.

Hebben jullie dat ook? Wat doen jullie eraan? En praten met mijn vader helpt niet, dat heb ik al gedaan, hij zegt dan: je woont toch hier, je gaat al om het weekend da's vaak zat.

Ik mis mijn moeder best wel en denk eraan om bij haar te gaan wonen, maar da's best wel lastig, want dan zou ik mijn tweelingbroer veel minder zien (woont ook bij mijn vader) en toen ze uit elkaar gingen hebben we een soort gezegd dat we tot onze studie hier (mijn vader) blijven wonen, daarom heeft hij het huis overgekocht. Iemand soortgelijke ervaringen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2004, 18:32
Verwijderd
Het gaat er niet om wat hij vindt, het gaat er om wat jij vindt.

Heb je hem ook gezegd dat je je moeder mist? (En dat je hem vaak ziet en je moeder veel minder en dat je haar graag wat vaker wilt zien of wat dan ook?)

Ik heb er zelf geen ervaring mee, lijkt me wel een heel lastige en moeilijke situatie. Sterkte iig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 09:52
Verwijderd
vertel hem dat als je je moeder wilt zien of als je behoefte hebt aan moeder-dochter gesprekken, je naar je moeder gaat, punt. 'om het weekend' is NIET 'vaak zat'.

ik zie mijn moeder alleen in het weekend (maar da's niet omdat ik bij mijn vader woon, da's omdat ik op kot zit, m'n ouders zijn nog samen), en als ik haar tijdens de week een keer aan de telefoon kan spreken ben ik ook altijd wel blij dat ik haar hoor, dus ik begrijp je heel goed als je zegt dat je haar vaker wil zien. je zit ook op zo'n leeftijd dat je aan je moeder veel meer hebt dan aan je vader, zeker als je vader zo'n stuk verbitterd chagrijn is.

het is je moeder, en je hebt het recht naar haar toe te gaan als je haar wil zien. je vader mag je dat niet verbieden, maakt niet uit hoe de relatie tussen die twee is.
hij verbiedt je toch ook niet naar school te gaan op woensdagnamiddag voor bijles, omdat je al elke dag gaat, 'en da's vaak zat'? (hypothetically speaking )

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 14:17
sweet_forumgirl
sweet_forumgirl is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 24-09-2004 @ 10:52 :
hij verbiedt je toch ook niet naar school te gaan op woensdagnamiddag voor bijles, omdat je al elke dag gaat, 'en da's vaak zat'? (hypothetically speaking )

da's wel een mooie. Tja, nog maar un keer met hem praten dan en kijken hoe t gaat
Zijn der nog mensen die hetzelfde hebben (meegemaakt)?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten