Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 23:07
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
Hoj ik ben vandaag ben niks bijzonders in de buurt gweest (en ik ben ook nergens allergisch voor) maar binnen ongeveer 2 uur zat mijn hele lichaam bezaait met grote rode vlekken en striemen net alsof je in de brandnetels gevallen bent zulke bultjes terwijl ik ook niet in aanraking gweest ben met brandnetels... Weet iemand wat dit kan zijn want k ga bijna dood van de jeuk... Dit brand ook heel erg dus heb al even onder een lauwe douche gestaan die kokend heet aan die plekken aanvoelde HELP alstjeblieft! wat kan k eerst tegen de jeuk doen en als k ga krabben word het erger!!
Oud 25-09-2004, 23:10
Jeopardize
Jeopardize is offline
Gooi er wat talkpoeder op.
Oud 25-09-2004, 23:15
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
kan ut ook wat anders zijn k heb ut huis al doorzocht op dat spul maar kan ut nergens vinden
Oud 25-09-2004, 23:19
Jeopardize
Jeopardize is offline
Zalf misschien? Nestocile, of anders gewone nivea-prut?
Oud 26-09-2004, 11:57
doremi
doremi is offline
Misschien galbulten?

Heb ik ook erg veel last van gehad, heel vervelend. Ik heb allergie tabletjes die ertegen helpen, want wat het precies veroorzaakt zijn ze bij mij nooit achter gekomen. Misschien helpt het om te zeggen dat de jeuk went. Je moet niet beginnen met krabben, dan gaat het alleen maar meer jeuken en krab je jezelf echt overal open.

En misschien kan je ook allergie tabletjes proberen? Ik heb ze van een huidarts gekregen, maar ze zijn ook vrij (dus zonder recept) verkrijgbaar dacht ik. Gewoon heel onschuldig dus.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:06
Balance
Balance is offline
Heb je iets tegen insectenbeten in huis? Kijk dan even of er ook staat dat het voor irritaties is. Meestal is dat wel het geval namelijk en kun je dat er dus ook op smeren.
Of iets van cardiflor of calendulan. Evt. vaseline ofzo.

En weet je wel zeker dat je niet allergisch bent? Je kunt het best zijn zonder dat zelf te weten. Daarvoor zou je een allergietest bij de dokter kunnen doen.
Oud 26-09-2004, 15:55
Roos
Roos is offline
Het lijkt me toch wel een reactie op iets van buitenaf.

Hebben jullie misschien een nieuw waspoeder bijvoorbeeld? Of nieuwe douchegel?
Oud 26-09-2004, 16:10
Verwijderd
Het klinkt als netelroos (die bulten worden ook wel 'galbulten' genoemd), dat kan je gewoon zonder echte reden ineens krijgen. Die bulten lijken op muggenbulten en ze jeuken ook, mja, je kan er weinig aan doen; probeer de jeuk te verzachten met menthol-talkpoeder en na een paar dagen zijn ze weg. Niet krabben, en draag lichte kleding die niet langs die bultjes schuurt, dat maakt het alleen maar erger namelijk. Geduld hebben
De meeste mensen krijgen het maar 1 keer, acute netelroos, en gemiddeld duurt het 3 dagen.

(Ik heb het een tijdje terug gehad, na 3 dagen was het echt ineens weg...)

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:11
Roos
Roos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2004 @ 17:10 :
Het klinkt als netelroos (die bulten worden ook wel 'galbulten' genoemd), dat kan je gewoon zonder echte reden ineens krijgen. Die bulten lijken op muggenbulten en ze jeuken ook, mja, je kan er weinig aan doen; probeer de jeuk te verzachten met menthol-talkpoeder en na een paar dagen zijn ze weg.
De meeste mensen krijgen het maar 1 keer, acute netelroos, en gemiddeld duurt het 3 dagen.

Gek zeg...

Heb ik weer iets geleerd
Oud 26-09-2004, 16:19
Verwijderd
(Mijn topic erover van een tijdje terug :
(Muggen)bulten? )
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:03
doremi
doremi is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-09-2004 @ 17:10 :
Het klinkt als netelroos (die bulten worden ook wel 'galbulten' genoemd), dat kan je gewoon zonder echte reden ineens krijgen. Die bulten lijken op muggenbulten en ze jeuken ook, mja, je kan er weinig aan doen; probeer de jeuk te verzachten met menthol-talkpoeder en na een paar dagen zijn ze weg. Niet krabben, en draag lichte kleding die niet langs die bultjes schuurt, dat maakt het alleen maar erger namelijk. Geduld hebben

Bij mij kunnen ze binnen een half uur op komen zetten en 2 uur later helemaal weg zijn. Maar ik weet niet zeker of het netelroos is, het zijn wel galbulten alleen het kan zijn dat het bij netelroos een andere oorzaak heeft en dan ook anders tot uiting komt. (galbulten kunnen door vanalles veroorzaakt worden)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
doremi schreef op 26-09-2004 @ 18:03 :
Bij mij kunnen ze binnen een half uur op komen zetten en 2 uur later helemaal weg zijn. Maar ik weet niet zeker of het netelroos is, het zijn wel galbulten alleen het kan zijn dat het bij netelroos een andere oorzaak heeft en dan ook anders tot uiting komt. (galbulten kunnen door vanalles veroorzaakt worden)
Galbulten kan je ook krijgen wanneer je ergens allergisch voor bent, netelroos is ook een soort allergische reactie, maar eenmalig.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:18
Skatergirl666
Skatergirl666 is offline
Dank jullie voor alle reacties! Ik heb vandaag de dokterspost gebeld en heb idd alergie tabletjes gekregen en het is heel snel weggetrokken nu... tis net of er niks aan de hand is en me ingesmeerd met mentholpoeder Tis bijna weg

Regels voor berichten