Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 16:04
JNR
JNR is offline
Het klinkt kinderachtig maar ik ben jaloers op mijn vriend zn ex. Ik heb inmiddels 8 maanden met mn vriend (voor het gemak: X) en hij heeft nog steeds intensief contact met zijn ex (voor het gemak: Y)
Ik heb Y nog nooit onmoet overigens. Nou is het zo dat hij vannavond met haar had afgesproken en zijn huisgenoten plotseling een borrel organiseerden. Zij vroegen aan X of hij mij en wat andere van zijn vrienden ook wou uitnodigen, Y kon ook gewoon komen.

Nou is het dus zo, dat hij eerlijk tegen mij zei dat hij met Y heeft afgesproken en ze mee gaat naar die borrel. Toen vertelde hij dat ik ook ben uitgenodigd maar hij heeft gezegt dat ik niet kon. Ik kan best. Maar zegt hij tegen mij: 'dan moet je zover reizen' (ik ga toch naar huis dit weekend) 'zoveel gedoe' (hoezo?) 'heb je ff een lekker avondje voor jezelf' (huh?!) Enz ect. Alsof hij gewoon niet wil dat ik kom. Want eigenlijk wil ik best wel heen. Nu heb ik dus een beetje het gevoel dat hij me daar niet wil hebben. En voel me eignelijk een beetje aan de kant gezet.

Wat vinden jullie hier nu van?! Stel ik me aan?

Dankjewel, JNR
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2004, 16:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, klinkt wel een beetje raar van je vriend. ik zou gewoon wel gaan, vraag aan je vriend waarom hij wilt dat jij niet mee gaat en waarom Y wel mee mag. vraag of hij nog gevoelens heeft voor Y. ik vind het wel een rare actie van je vriend! je moet hier echt samen over praten!
Oud 30-09-2004, 16:30
JNR
JNR is offline
Ik heb m wel gevraagd of hij nog wat voor haar voelt waarop hij zegt dat ik me niet moet aanstellen en hij het gewoon fijn vind om met haar samen te zijn, dus tjah...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 16:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
eerlijk gezegt is het nu wel vaag..

uit jou verhaal te horen, lijkt het net of hij nog keiveel voor haar voelt en dat hij liever bij haar is dan bij jou..

ken jij die vrienden goed? dan zou ik er gewoon heengaan, en niks van je reactie van je vriend aantrekken. en er daarna met hem over praten.

en dat hij zegt dat jij je niet zo moet aanstellen, klopt ook niet erg. tuurlijk heb je, hij gaat veel met zijn ex om, waarmee hij ook liefde gedeelt heeft..

in ieder geval suc6!
Oud 30-09-2004, 17:01
mara18
mara18 is offline
Je stelt je helemaal niet aan! Jij bent uitgenodigd, dus jij beslist of het al dan niet teveel gedoe is om tot daar te gaan. Dat heeft hij toch niet te bepalen?

Idd, door in jouw plaats af te zeggen maakt hij zich wel ERG verdacht. Maar misschien is er een andere verklaring waarom hij liever niet wil dat je komt?

Laat het hem merken dat zijn gedrag jou niet zint en praat erover
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Rare situatie ja... maja als je misschien toch ongevraagd gaat, denkt hij misschien dat je hem niet vertrouwt... maar ja wat hij allemaal voor redenen bedenkt is het ook wel om wantrouwend te worden.
Oud 30-09-2004, 17:44
miro
miro is offline
Nou ja, ik weet hoe het is om die "ex" te zijn. Ik heb t zelfde meegemaakt, zijn nieuwe vriendin verbood hem toen om nog met mij om te gaan. Voor mij zeker niet leuk dat zij jaloers was, t heeft een vriendschap verpest (hoewel t natuurlijk ook zwak was van hem)

Maar tja deze situatie....Hij maakt de beslissing voor jou, iets waar ik absoluut niet tegen zou kunnen. Jij maakt zelf wel uit of je kunt of niet en als je wil gaan, moet je zeker gaan. Als je hem echt ergens van verdenkt moet je het er met hem over hebben. Het zit je duidelijk niet lekker, dat moet hij weten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:50
JNR
JNR is offline
Ik ga sowieso niet, want dan had ik vanmiddag al moeten gaan. Aangezien ik inderdaad wel een stukje moet reizen. Dus daar heeft hij wel gelijk in. Plus ik vind het ook zo raar om ineens daar binnen te komen paraderen.

Maar ik moet er inderdaad maar eens een goed gesprek over hebben. Het stomme is dus dat toen ik het een beetje aansneedt en er tegen in gaat hij me zo'n schuldig gevoel geeft alsof ik m niet vertrouw enz ect. Beetje jammer...
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 17:52
JNR
JNR is offline
precies, ik wil dus ook eigenlijk niet het vriendinnetje zijn die dat verbied of wat dan ook. Volgens mij weet hij dat ook wel.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:50
Verwijderd
Hmm.

Het is misschien vreemd om die ex te ontmoeten, maar toch vind ik het minstens net zo vreemd dat je haar niet eens kent na 8 maanden, terwijl hij de hele tijd nog 'intensief' met haar omgaat.

Ik zou er persoonlijk echt niet tegen kunnen als mijn vriendinnetje intensief zou omgaan met iemand die ik niet eens ken :/
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:53
Verwijderd
Nouja, of je het op zijn ex mijn verhalen of misschien ergens anders op weet ik niet (misschien heeft hij zelf zin een keer uit te gaan zonder jou, gewoon, omdat uitgaan anders is zonder je vriend(in) er bij), maar het is wel raar dat hij voor jou bepaalt of je kan of niet. Praat erover
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:59
I-alone
I-alone is offline
Mhh, ik vind het heel vaag dat hij min of meer al voor jou beslist of je wel of niet heen zou gaan!! Heel raar! Ik zou gewoon vragen van; ''waarom wil je niet dat ik meega?'' en als hij dan nog moeilijk gaat doen gewoon zoiets vragen in de richting van; ''of ga je liever alleen met y?''

Ik zelf zou het niet een prettig idee vinden, ik weet niet hoe jij er precies over denkt maar oke.
Oud 30-09-2004, 19:53
Verwijderd
Nu zitten er veel aanstellers op dit forum, maar een situatie als deze vind ik zelfs verdacht. Volgens mij is hij gewoon te laf om het uit te maken, of wil hij twee vriendinnen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:09
Verwijderd
Ik vind het jammer dat je er niet gewoon heen bent gegaan. Eigenlijk had je gewoon heel nonachalant moeten doen van "oh, lijkt me juist erg gezellig en dat reizen vind ik geen probleem hoor, ik ga met je mee." En dan was ik wel benieuwd geweest hoe het daar was verlopen. Maarja dat klinkt wel erg makkelijk, ik zou ook wantrouwend gereageerd hebben hoor. En je voelt je idd niet erg gewenst als hij zo praat, het klinkt idd alsof hij je er niet graag bij wou hebben.

In ieder geval moet je onthouden dat het absoluut niet raar is als jij naar die ex vraagt en naar zijn gevoelens. Als hij geïrriteerd reageert dan zegt dat eigenlijk al dat hij iets te verbergen heeft, anders kan hij toch gewoon vriendelijk en open jouw vragen beantwoorden. Jij stelt je absoluut niet aan! Vraag of jij z'n ex ook eens mag zien. Ook weer nonchalant.. gewoon van "we hebben nu 8 maanden en je ziet haar zo vaak, het lijkt me leuk om haar eens te zien." En als hij dan weer zo geïrriteerd doet en met een smoesje komt dan vraag je onverstoorbaar door.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 20:12
pyres
pyres is offline
ik vind het wel vreemd
confronteer je vriend gewoon
en ga de volgende keer gewoon mee
Oud 30-09-2004, 20:23
filia dei
filia dei is offline
hihi, al die x'en en y'en net een wiskunde som

Goed, ik zou me ook rot voelen als het zo zou lopen. Als ik jou was zou ik zeker een keer met je vriend praten. Gewoon zeggen hoe je je voelt en dat je je aan de kant gezet voelt ofzo. T'is iig niet netjes van je vriend.

Toch vind ik ook niet dat je meteen het ergste moet denken. Hij had ze ex tenslotte al gevraagt. Misschien hebben ze afgesproken om vrienden te blijven en voelt hij zich gewoon niet op zijn gemak als ze vriendin en ze ex allebij tegelijk erzijn. Omdat hij ze allebij aandacht wil geven maar bang is dat jullie idd jaloers worden en elkaar in de haren vliegen. Ik zou me tenminste behoorlijk opgelaten voelen in een situatie met me ex en me huidige vriend. Ondanks dat ik echt voor me vriend kies.

Dus gewoon een keertje praten. En écht doorblijven vragen tot je weet wat je wilde weten en niet je laten afschepen met een zwak excuus!
Oud 30-09-2004, 20:44
ilse
ilse is offline
hey meissie,
ik vind het niet kloppen op deze manier, het lijkt in ieder geval net of hij voor haar kiest boven haar. ik zou zeker eens kijken of je haar niet eens kunt ontmoeten. ik zou het niet vertrouwen, en zou me echt wel rot voelen. je overdrijft niet in je reactie, en je moet echt goed aan hem vragen waarom hij zo doet. je zou hem duidelijk moeten maken wat je er van denkt en hoe je er bij voelt.

veel succes meis, als je je vriend weer ziet wel ff posten hoe t was hoor!!
Oud 01-10-2004, 08:09
Baas-J
Baas-J is offline
ja ben benieuwd naar hoe hij dit gaat uitleggen...
vind het namelijk een actie waar van je denk van , je bent z'n vriendin, je mag mee... gaat hij duidelijk laten merken dat hij je niet mee WIL hebben.. tog niet erg leuke actie van die kerel
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 09:08
JNR
JNR is offline
Hey mensen!

Dank voor jullie reacties. Heb ik tenminste niet het idee dat ik gek aan het worden ben.

Ik heb hem gisteren eventjes aan de telefoon gehad, maar toen kwam Y dus moest hij meteen ophangen, alsof hij niet normaal zn gesprek kon afronden. Maar goed hij heeft het kort uitgelegd als: ik wil ook eens in mn eentje wat doen met mijn vriend(din)nen.

Terrecht vind ik, maar zovaak zie ik hem helemaal niet. 2 maal per week dus dan is daar toch tijd zat voor?!

Morgen zie ik hem weer, en zal ik het gesprek wat hoger opvoeren denk ik.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 12:19
DvoorA
DvoorA is offline
achterlijke vriend heb je dan, het is duidelijk dat hij je er niet bij wil hebben.
Oud 01-10-2004, 12:41
Verwijderd
"eens in z'n eentje wat doen" is niet erg van toepassing vind ik, want hij ziet haar altijd al in z'n eentje, jij bent er nog nooit bij geweest! Zeg dat maar tegen hem.

En tegen die ex zegt ie toch ook niet "sorry, het gaat niet door, ik wil eens in m'n eentje wat met m'n vrienden doen".

Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:30
JNR
JNR is offline
nee, want die ex hoort bij de 'vriendengroep'. En daar wou hij nou net alleen iets mee doen. En niet met mij er bij.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:35
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
tja apart je blijft zijn vriendin..

vind het ook niet gek dat jij zo reageerd.. als mijn vriend zou zeggen dat ik ergens niet heen kon een ex van hem was daar had ik precies hetzelfde gereageerd..

ben benieuwd hoe het afloopt (je gesprek met hem)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 13:39
Verwijderd
Hmmz.. hoe vaak ben jij mee geweest met die vriendengroep en hoe vaak ziet hij hen?

Kijk.. als je nog maar 3 of 4 keer mee bent geweest en die ex al helemaal nog nooit had gezien dan vind ik het nogal onzin dat hij zo reageert.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 14:07
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 30-09-2004 @ 17:36 :
eerlijk gezegt is het nu wel vaag..

uit jou verhaal te horen, lijkt het net of hij nog keiveel voor haar voelt en dat hij liever bij haar is dan bij jou..
Doe ff gezellig melodramatisch

waarschijnlijk moet hij nog wat met zijn ex uitpraten

en als ik dat zou moeten zou ik mijn vriendin er ook niet graag bijhebben
Advertentie
Oud 01-10-2004, 14:32
Warsocket
Warsocket is offline
miss heeft ie het er nog niet over gehad met haar

kbedoel respecteer dat (als het zo is)
je kan het er met hem over hebben

en als je em gewoon niet vertrouwt dump em

edit: en hij kan haar toch ook als een goede vriendin zien
en ik zou mijn vriendin altijd overal bij willen hebben

magoed praat erover dat lijkt me nogsteeds het handigste

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 16:13
In_stilte
In_stilte is offline
Tjah als jij echt het gevoel hebt dat er iets niet goed is, mag je hem daar rustig mee confronteren, leg het hem gewoon uit, dat je jezelf er minderwaardig door voelt, alsof hij iets verbergt...
Als hij je dan niet begrijpt geloof ik niet dat hij echt van je houdt; hij wil je toch geen verdriet doen!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:48
JNR
JNR is offline
Gistern avond zag ik hem weer. En heb er met hem over gesproken. Hij begrijpt het wel en wil best een keer regelen dat ik haar kan zien en ik weet ook wel dat ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken, hij zou niets met haar doen.

Maar vertelde hij wel, dat toen ze weg ging zij hem een kus had gegeven. Hij wou dat niet, dus had zn hoofd weg gedraait. En kreeg hij later een smsje van haar met daar in: 'Goed van je '

Misschien gewoon een stomme ex ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 13:51
ilse
ilse is offline
beetje rare ex inderdaad...

misschien is het ook wel goed haar eens te zien, dan weet je meer hoe zij met elkaar omgaan en hoe zij een beetje is. misschien hoef je je de volgende keer dan ook niet zo druk meer te maken. als vond ik het ook vreemd hoe hij deed hoor (zie mijn andere berichtje).

wat voor kus was dat dan, een kus op de mond of?? goed dat je vriend weggedraaid had, kan je heel wat uit opmaken dat ie met jou verder wil denk ik
Oud 02-10-2004, 15:42
Tammie Frotje
Tammie Frotje is offline
Citaat:
En kreeg hij later een smsje van haar met daar in: 'Goed van je '

Misschien gewoon een stomme ex ofzo.
Owww wat zou ik daar onzeker van worden als ik in jou schoenen stond!

Maar goed moet je luisteren, mijn vriend die heeft ook een vriendin waar hij ook iets mee heeft gehad, in het begin van onze relatie (die nu alweer 2 jaar duurt ) en daar ging hij ook wel eens ALLEEN naartoe op een zondag ofzow...ennuh op een keer toen vroeg hij of ik meeging (uit goed fatsoen, heb haar ook alleen maar een keer gezien, heel snel) naar haar toe...nou daar moest ik ff over denken, want ik vond haar nooit zo leuk! Ennuh toen ik wat merkte aan me vriend en doorvroeg, bleek het zo te zijn dat zij niet wou dat ik meekwam, en hij dus uiteindelijk niet wist wat hij nou moest doen, hij wou me wel mee hebben, maar die vriendin van hem niet...en als smoes gebruikte ze dan jah dan kunnen we niet vrij-uit kletsen...!!! Mja dat is voorbij, maar hiermee wil ik zeggen dat het heus niet aan hem alleen hoeft te liggen, maar ook aan haar kan liggen!!!KAN zo zijn he, mja nu maak ik het misschien nog moeilijker als het is.

Succes ermee!!Egt erover praten hoor, want je laat je relatie toch nie verknallen door een stomme ex die je nog nooit gezien hebt!!
Reageren

Regels voor berichten