Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 15:39
Daangerous
Daangerous is offline
kijken punt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 15:41
Nanaki
Nanaki is offline
ok
Oud 02-10-2004, 15:44
Briseïs
Briseïs is offline
Maar ik ben er dus niet en ik kan wel opnemen maar dan heb ik geen geluid
Oud 02-10-2004, 18:36
Verwijderd
meer info?
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-10-2004 @ 19:36 :
meer info?
dat hoeft niet
Oud 02-10-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 02-10-2004 @ 19:51 :
dat hoeft niet
ja maar.. hoe moet ik dan weten wat het is?

en ja, ik ben te lui om het te gaan opzoeken
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:54
Verwijderd
Oow ja dat ga ik zeker kijken, stond trouwens een artikel in de Vara gids erover (waar het over gaat weet ik niet, heb het nog niet gelezen). Maar komt er wel laat op zeg (tis toch een serie? of een film? hmm nu weet ik het niet meer ).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:56
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 02-10-2004 @ 19:52 :
ja maar.. hoe moet ik dan weten wat het is?

en ja, ik ben te lui om het te gaan opzoeken
je kunt gewoon niet niet weten wat het is
Oud 02-10-2004, 18:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 02-10-2004 @ 19:54 :
Oow ja dat ga ik zeker kijken, stond trouwens een artikel in de Vara gids erover (waar het over gaat weet ik niet, heb het nog niet gelezen). Maar komt er wel laat op zeg (tis toch een serie? of een film? hmm nu weet ik het niet meer ).
Een miniserie ja.
Oud 02-10-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 02-10-2004 @ 19:58 :
Een miniserie ja.
oke, naja ik ga in ieder geval de eerste ep. kijken dan. Tis ook met Emma Thompson dacht ik, die is zeker
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:20
Verwijderd
ow ja even wat extra info van tvgidsonline

Begin jaren tachtig stond de medische wetenschap op haar grondvesten te schudden: Er was een nieuwe ziekte ontdekt. De ziekte zorgde voor een tekortschietend afweersysteem, waardoor jonge mensen aan de meest ongebruikelijke ziekten stierven. Al snel woedde er een epidemie in de Verenigde Staten, maar ook in andere delen van de wereld stak de ziekte de kop op. De ene ontdekking na de andere onthulde het ziektebeeld. Het moest een via het bloed of een seksueel overdraagbare ziekte zijn, gezien de risicogroepen. Want vooral drugsgebruikers, homoseksuele mannen en hemofiliepatiënten bleken het virus bij zich te dragen. Maar de medische wetenschap had geen oplossing. Wie AIDS had of besmet was met het hiv-virus had niet lang meer te leven.

Angels in America speelt in de tijd van de AIDS-crisis in Amerika, begin jaren tachtig. Homoseksualiteit, religie en de conservatieve houding van de politiek spelen allemaal mee. De miniserie is gebaseerd op twee gelijknamige toneelstukken van de hand van Tony Kushner. Hij bewerkte het stuk voor televisie en werd daar voor beloond. De serie sleepte in september maar liefst elf Emmy's in de wacht. En het zijn ook niet de minste acteurs die aan de serie meewerkten. Al Pacino en Meryl Streep vervullen beide een hoofdrol en kregen voor hun rol ook een Golden Globe Award mee naar huis.

In de serie draait het eigenlijk om twee koppels. Louis Ironson en Prior Walker zijn een homostel, wiens leven totaal verandert als Prior ontdekt dat hij AIDS heeft. Louis kan de boodschap niet aan en laat zijn vriend achter. Ergens aan de andere kant van New York kampt het mormonen-echtpaar Joe en Harper met heel andere problemen._Joe, die bij justitie werkt, probeert zijn homoseksualiteit angstvallig verborgen te houden voor zijn vrouw en de kerk, terwijl Harper verslaafd is aan valium. Via Roy Cohn (Al Pacino), een rechtse, gluiperige, advocaat raken de levens van de twee stellen steeds meer met elkaar verweven.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 19:42
legatus
legatus is offline
Sorry, ik ben naar THE MACHINIST in Helmond.

Trouwens, ik ontdekte gisteravond dat Belgïe CARNIVÀLE uitzend! Iedere week blijkbaar en in het glorieuze widescreen (letterbox). Ze weten van aanpakken.

SHOW DESCRIPTION:
It's 1934, and we're in the middle of the Dust Bowl, a time when sand storms and disease were running rampant across the Great Plains. After his mother's death, 18-year-old fugitive Ben Hawkins ("Terminator 3's" Nick Stahl) is picked up by a mysterious traveling carnival run by an unseen force known only as "Management." Surrounded by magic, Ben reconnects with his long-dormant supernatural powers. Meanwhile, hundreds of miles away, an evangelical preacher (Clancy Brown) is plagued with apocalyptic visions. What the two of them don't know is that they're set to become players in the great (and heretofore hidden) battle between Darkness and Light.

http://www.hbo.com/carnivale/about/index.shtml

Laatst gewijzigd op 02-10-2004 om 19:44.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 22:18
lovetear
lovetear is offline
Ik ga het zo kijken.
Oud 03-10-2004, 08:54
lovetear
lovetear is offline
Ik ga deel 2 ook wel kijken denk ik.
Oud 03-10-2004, 12:51
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
godver, dit was echt gaaf.

ik kijk volgende keer weer.

het niveau is trouwens dermate hoog dat ik een dvd-box nodig heb om alles te kunnen overdenken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 18:57
aniki
aniki is offline
Citaat:
legatus schreef op 02-10-2004 @ 20:42 :
Sorry, ik ben naar THE MACHINIST in Helmond.

Trouwens, ik ontdekte gisteravond dat Belgïe CARNIVÀLE uitzend! Iedere week blijkbaar en in het glorieuze widescreen (letterbox). Ze weten van aanpakken.

SHOW DESCRIPTION:
It's 1934, and we're in the middle of the Dust Bowl, a time when sand storms and disease were running rampant across the Great Plains. After his mother's death, 18-year-old fugitive Ben Hawkins ("Terminator 3's" Nick Stahl) is picked up by a mysterious traveling carnival run by an unseen force known only as "Management." Surrounded by magic, Ben reconnects with his long-dormant supernatural powers. Meanwhile, hundreds of miles away, an evangelical preacher (Clancy Brown) is plagued with apocalyptic visions. What the two of them don't know is that they're set to become players in the great (and heretofore hidden) battle between Darkness and Light.

http://www.hbo.com/carnivale/about/index.shtml
Wanneer, als ik vragen mag?

@ TS:
Eerste uitzending gemist, maar ik ga het wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 19:03
King Ralph
King Ralph is offline
Ik moet er nog naar kijken. Wel opgenomen. maar als het eerste kwartier-half uur me bevalt. Zet ik 'm gewoon uit en koop ik 'm gewoon op DVD.
Een uur per week kijken, vind ik niets. Zie dan liever de complete 6 uur achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 20:46
Severus
Severus is offline
Verdomme! Emma Thompson zit erin en nu heb ik het gemist.
Oud 09-10-2004, 16:00
skunkie
skunkie is offline
Jaaaaa! vanavond weer
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 16:04
Briseïs
Briseïs is offline
Ik kan vanavond ook niet opnemen dus ik geef het op.
Reageren

Regels voor berichten