Advertentie | |
|
![]() |
|
dma staat voor Direct Memory Access. Het stelt een harde scijf in staat om gegevens direct in het geheugen te schrijven zonder tussenkomst van de processor.
SD-Ram was de standaard voor intern (ram) geheugen. Het heeft een maximum snelheid van 133 mHz/s. Het wordt langzaam vervangen door ddr wat een maximum snelheid heeft van 400 mHz. Het verschil tussen een p3 en een p4 is voornamelijk de snelheid van 1. de processor zelf (ik geloof dat p3's maximaal 1000 mHz waren) en 2. de snelheid van de Frontside bus die bij p4's op kan lopen tot 800 mHz. wat er zo speciaal is aan een asus moederbord weet ik niet. Ik vind ze niet zo bijzonder. Geef anders een type, dan kan ik er misschien wat meer over vertellen. v90 wil zeggen dat een modem er van uit gaat dat het ene eind van de verbinding een digitaal signaal is en maakt hier gebruik van. kijk verder op www.v90.com Maar waarom wil je dit weten (of heb ik zojuist je huiswerk zitten maken ![]()
||
Citaat:
Nogmaals hartstikke bedankt! |
![]() |
||
Citaat:
![]() En bedankt voor de tijd de tijd die je ff wou vrij maken voor mij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het loopt natuurlijk ook wel 'ns uiteen. Zo zijn de hoogste modellen uit de Athlon XP-serie (3000+ en 3200+) absoluut niet te vergelijken met de Intel P4-3.06 en 3.2 GHz. De Athlons zijn veel langzamer en maken hun rating gewoon niet waar. Andersom is bijv. een AMD Athlon-64 2800+ weer absoluut niet te vergelijken met een Intel P4-2.8 GHz. Die AMD64 is minstens anderhalf keer sneller. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nog niet zo lang geleden heeft Intel ook aangegeven ze van de kloksnelheid-aanduiding in haar produkten afwilden. Dat heeft verband met de ommezwaai die Intel maakt in haar strategie. Nieuwe Intel-processors heten nu bijvoorbeeld Intel Pentium 4 530. Dit is wat je gehoord hebt, denk ik. ![]() Uiteindelijk zal MHz dus niet maar als productaanduiding gebruikt worden.
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En inderdaad veranderingen in de omgeving zijn nogal opvallend. De Pentium-II, III en Celeron gebruiken het GTL+ bus protocol, terwijl de P4 inderdaad Netburst gebruikt, gemarket onder de naam Quad Pumped Bus. De hoge front side bus van viermaal de 'echte' snelheid zorgde voor een grote geheugenbandbreedte, maar dan voornamelijk in combinatie met RDRAM. Kijk eens naar een Pentium-4 met PC1066 RDRAM, dus 533 FSB. Dat is echt een bandbreedte waar alleen dual channel DDR400 nog langs kan. Citaat:
Wiseass. ![]() Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 09:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Enlightenment schreef op 04-10-2004 @ 00:59 :
[B]DDR is ook SDRAM. ![]() Maar SDRAM is niet automatisch DDR...
||
[QUOTE]DeuS schreef op 07-10-2004 @ 03:40 :
[B] Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
- V90 is geloof ik gewoon een versie type. SDRAM onhoud ik als "SINGLE" 1x DDR SDRAm onhoud ik als "DUAL" 2x voorbeeld: SDRAM PC133 = 133Mhz terwijl DDR SDRAM PC3200 = 200Mhz x2 = 400Mhz, je kan het dus zien dat het 200Mhz is maar 2x zo snel loopt. Citaat:
![]() Bijv je hebt een P4 FSB 133Mhz quad speed(x4) = 532 (veel verkopers in winkels bijv zullen de FSB nu 532Mhz noemen, terwijl het in feite maar 133Mhz is x4. Als je nu een Geheugen neemt die lager ligt dan 532Mhz zal dat dus je systeem vertragen. Verschil Tussen P3 en P4 Heel simpel, de technieken die erin verwerkt zijn. Bijv de P4 heeft Quad date rate (quad speed (kan et ook heten ) Deze techniek zorgt ervoor dat de FSB 4x zo snel zal zijn. Dus 200mhz FSB zal x4 = 800Mhz zijn, maar het is nog steeds 200FSB. P3 heeft dit niet dus de FSB zal zijn blijven steken op 66/100/133 iets in die richting. En zo zijn er nog wat meer dingen ![]()
Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 16:21. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
processor vraag Coolice | 4 | 02-08-2006 18:14 | |
Software & Hardware |