Citaat:
sdekivit schreef op 03-10-2004 @ 22:11 :
is dat niet tabel 35 ????? daar zie je volgens mij de formules staan en ook die van de halveringsdikte.
|
Dat klopt. De cijfers achter in het register van Binas hebben betrekking op de desbetreffende tabel, en niet op de bladzijde.
Citaat:
Maar om welke druk gaat het hier??? binas 5e druk ken ik niet, maar is veel uitgebreider heb ik gehoord.
|
De vijfde druk is inderdaad uitgebreider (ik heb hem zelf ook) en is in kleur uitgegeven. Tevens bevat deze de formulekaart wiskunde voor h.a.v.o. en v.w.o., en is er achterin een apart overzicht, waarin de wijzigingen in tabelnummering ten opzichte van de vierde druk staan vermeld.
Citaat:
iig deze formule moet je kennen voor je examen --> hij werd vorig jaar namelijk gevraagd
|
Dat gaat in ieder geval op voor het v.w.o., maar halilo doet h.a.v.o. (zie zijn profiel), dus daar hoeven ze de formule niet te kennen. Het is echter handig als je hem wel kent, maar je kunt hem zelf ook afleiden omdat er sprake is van een exponentiële groei met een groeifactor kleiner dan 1, zodat je de formule voor exponentële groei kunt toepassen.