Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2004, 21:51
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Er is iets wat ik me afvraag. Drie weken geleden is het uitgegaan met mijn ex. Sindsdien voel ik me zwaar kut, ik kan me op weinig dingen concentreren (vooral als ik alleen zit) en huil om het minste of geringste. Kortom, ik denk er nog onwijs veel aan.

Mijn ex daarentegen, denkt er eigenlijk niet aan. Wel slaapt hij slecht en zegt hij dat hij het gevoel heeft dat hij elk moment in kan storten (daardoor). Ik heb ook niet het idee dat hij er met anderen over praat, terwijl ik er juist wél veel over praat met anderen. Dat helpt me wel, het lucht op.

Nu is de vraag dus, is dit toevallig zo, gewoon een kwestie van karakter? Of is het vaak toch wel een mannen/vrouwen kwestie, waarbij de man erg nuchter is, het maar gewoon verdringt allemaal, en de vrouw er heel erg in zwelgt en er haast niet meer uitkomt (even gegeneraliseerd)? Vertel, wat zijn jullie ervaringen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2004, 22:02
Verwijderd
Hmm.. het is over het algemeen bekend dat mannen minder goed hun gevoelens kunnen verwerken, niet weten hoe. Veder zou ik het niet weten.
Ligt geheel aan de instelling van de persoon ook.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:04
Verwijderd
Het ligt meer aan het karakter
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:08
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 04-10-2004 @ 23:02 :
Hmm.. het is over het algemeen bekend dat mannen minder goed hun gevoelens kunnen verwerken
Er anders mee omgaan
Veder zou ik het niet weten.
Ligt geheel aan de instelling van de persoon ook.
Oud 04-10-2004, 22:44
miro
miro is offline
Ik sluit me er bij aan dat het geheel aan het karakter ligt. Bij mijn ex was het zo dat hij er helemaal kapot van was en met mij ging t wel.

Ik snap alleen jou verhaal niet helemaal. De reacties van jullie beide zijn toch ook weer niet zó verschillend? Jij denkt er onwijs aan, moet huilen enz. Hij stort bijna in, kan niet slapen enz. Tis ,zoals ik t lees althans, niet zo dat hij er veel nuchterder tegen aan kijkt dan jij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:57
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
miro schreef op 04-10-2004 @ 23:44 :
Ik snap alleen jou verhaal niet helemaal. De reacties van jullie beide zijn toch ook weer niet zó verschillend? Jij denkt er onwijs aan, moet huilen enz. Hij stort bijna in, kan niet slapen enz. Tis ,zoals ik t lees althans, niet zo dat hij er veel nuchterder tegen aan kijkt dan jij.
Nou, het is toch wel zeer zeker verschillend. Het enige effect wat het op hem heeft is dat hij slecht slaapt (waar hij heel slecht tegen kan). Maar ik ben er constant mee bezig. Hij eigenlijk compleet niet, behalve dan dus dat hij slecht slaapt (daar heb je weinig controle over). Blijkbaar drukt hij elke gedachte gewoon naar de achtergrond.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 23:36
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
het ligt vooral aan het karakter
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 07:03
Maarten
Maarten is offline
Mannen verwerken het over het algemeen genomen dus echt wel anders denk ik.

Vrouwen die praten er veel meer over en huilen veel meer, die spelen veel meer met hun eigen gevoelens zeg maar.

Mannen verwerken die gevoelens gewoon... geen poespas en praten niet de hele tijd er over en laten het veel minder hun leven beheersen.

DIt is mijn ervaring althans... als het bij een vriend van me uit is, is het kut en we praten er wel over maar na een maand ofzo hoor ik er nauwelijks meer wat over. Is het bij een meisje over gaat het vaak nog maanden door en de hele tijd over hetzelfde hebben in de hoop dat er wat anders uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:45
ilse
ilse is offline
meer het karakter denk ik. mijn ex had juist heeeele gesprekken met zijn beste vriend, dat was zijn manier van verwerken. en dat was toch een jongen dus daar ligt het niet aan. en ook niet alle meiden zijn het zelfde toch?
Oud 05-10-2004, 18:34
Mo6
Mo6 is offline
mijn ex heeft er ook nog heel veel verdriet van dat het uit is gegaan ongeveer een maand geleden terwijl ik inmiddels mijn leventje weer heel goed heb opgepakt en er al zo goed als overheen ben.

ik denk dat het gewoon heel belangrijk is dat je ook niet meer teveel contact hebt met je ex, dan kom je er sneller overheen. en ik heb vrijwel dagelijks feesten van vrienden dus dat biedt ook genoeg afleiding heh!
Oud 06-10-2004, 17:18
waves
waves is offline
ik denk dat het aan het karakter van de persoon ligt en hoe de relatie tot een einde komt...
Oud 06-10-2004, 18:33
tender kiss
tender kiss is offline
Hmm, mijn vriend zijn ex was nog niet zo lang uit toen wij al wat kregen, alleen was t wel zo dat ie niet meer verdrietig was en nog van dr hield.
Alleen vergeleek hij dingetjes (details) zoals ik ze deed en zij, hij heeft nooit echt gepraat, niet met mij en ook niet met vrienden.
Ikzelf heb een knop die ik kan omzetten, "o het is uit" "nou kan ik gaan janken of verder gaan met me leven"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:31
filia dei
filia dei is offline
Toen het uitging met mijn ex vriendje was ik blij en opgelucht en was hij blij en opgelucht en gingen we gezellig huppelend weer naar school.

Verder heb ik het er met niet veel mensen over gehad, en ik was er ook niet echt kapot van. En hij gaf mij de indruk er ook niet mee te zitten. Nu hadden we ook al 3 weken ruzie en was het een hele opluchting om geen ruzie meer te hebben.
Oud 07-10-2004, 17:04
Vicky_01
Vicky_01 is offline
karacter
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:24
Someboy
Someboy is offline
Nou ik had anders als mannelijk geslacht zijnde heel veel verdriet hoor. Het is niet zo dat ik niet meer kon eten/slapen maar dacht er wel nog heel veel aan, zeker de eerste 3/4 maanden nadat het uit was. en eigenlijk moet je dat juist voorkomen!!
JE moet niet aan je ex denken, de eerste paar weken tot maanden is dat onmogelijk (als je een beetje een serieuze relatie had) maar daarna moet het lukken.
Ik denk nog weleens terug aan.... niet omdat ik dr mis, maar hoe ze nu zal zijn/is. Maar dan krijg je toch weer een apart gevoel en dat moet je voorkomen denk ik.

Maar om kort te zijn op je verhaal: Ik denk dat vrouwen het er in het algemeen meer over hebben dan mannen (niet altijd). Maar mannen hebben heus wel verdriet.. ook al zeggen sommige van niet. (denk ik)
Oud 08-10-2004, 14:01
TheMain
TheMain is offline
Ben ik wel mee eens.

Mannen verwerken het over het algemeen anders. Verkroppen het meer. Maar, áls jongens erover willen praten, is dat meestal met meisjes.
Ik denk dat jongens onder elkaar niet zoveel praten over gevoelens/liefde/etc. Ik kan iig beter praten met meisjes dan met vrienden, zeker weten. Ik denk dat ze me beter begrijpen. Met jongens krijg je alleen maar beamingen terug zoals: "Ja inderdaad, kut voor je", etc. Meisjes kunnen volgens mij beter de rol van je ex vertolken, en op die manier komt er een beter gesprek op gang.

Ik wijk nu wat af van t topic, maar goed.
Conclusie; jongens hebben waarschijnlijk net zoveel verdriet, maar ze uiten het minder, zodat het lijkt alsof er niks aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:57
Verwijderd
Ik stem op karakter. De meiden die ik ken, kiezen vrijwel allemaal voor verdringingsmethoden ("Natuurlijk is hij een lul, natuurlijk voel ik niks meer voor hem," etc), met af en toe een zwelguitspatting. Hetzelfde geldt voor de meeste jongens. Nu kies ik ook misschien een typisch soort mensen uit om mee om te gaan...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 19:08
Verwijderd
ik weet niet of het zo is, maar ik heb in algemeenheid gemerkt, dat mannen er eerder en makkelijker overheen zijn dan vrouwen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 19:08
Verwijderd
hmmz... ik weet niet of het een mannen eigenschap is... mijn ex wil aan de ene kant heel graag contact houden... maar als we dan contact hebben is hij best wel bot en houd neit echt rekening met mijn gevoelens... hij doet er nogal nuchter over... lijkt net of het voor hem niets betekent heeft... Maar hij is ook enorm veranderd sinds de vakantie =( ach ja...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:09
Sade
Sade is offline
Mwah. Dat ligt meer aan het karakter. Ik heb een vriendje gehad dat nog steeds niet over zijn ex heen was, terwijl het al een dik halfjaar uit was. Dat was voor mij uiteraard niet prettig.
Ikzelf ben vrij snel over iemand heen, ik moet het wel verwerken door er met veel mensen over te praten en door te huilen ed. maar op een gegeven moment zet ik het wel van me af.

Citaat:
Morgan schreef:
Nu kies ik ook misschien een typisch soort mensen uit om mee om te gaan...
Dat geldt voor mij ook.
Reageren

Regels voor berichten