Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2004, 14:40
aapmens
aapmens is offline
Ik heb een vriendin en die word ( nu al het 2e jaar ) heel erg gepest op school, denk aan sigaretten stelen, pennen kapot maken, schoppen & slaan, vervelende dingen zeggen etc. etc.

Ik had al voorgesteld om naar een vertrouwens persoon of dergelijke te gaan, maar dat helpt volgens haar niet,

alsjeblieft alleen serieuze posts, dus niet pak-een-shotgun-en-schiet-ze-allemaal-neer-puberale-opmerkingkjes.

greetz
Aapmens
Oud 05-10-2004, 14:44
Verwijderd
Kijk hier eens:

http://www.tegenpesten.nl/
http://www.zinloosgeweld.nl/pesten.asp
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:45
Konijn
Konijn is offline
Ehm.. toch maar naar een vertrouwenspersoon zou ik zeggen.
Verder valt er namelijk helaas meestal niet veel te doen tegen pesters. En daar heb ik ervaring mee, jammer genoeg..
Bij mij is het wel gestopt nadat de vertrouwenspersoon erachter kwam (door mn ouders trouwens, ik wilde er zelf eigenlijk niks van zeggen, maar de vertrouwenspersoon was toevallig mijn mentor, mn ouders zijn er over begonnen tijdens een mentor-avond).
Oud 05-10-2004, 14:56
Verwijderd
Wél naar vertrouwenspersoon gaan. Of naar een coördinator of iets in die richting. Want de pesters worden dan wel degelijk aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:58
finkelstien
finkelstien is offline
knikkerdeknik! Op naar de coordinator mentor etc.
Lost de mentor niets op gewoon naar een ander persoon stappen. Elke leraar word uitgelegd wat er tegen pesten gedaan moet worden en ze zijn dus heel goed in staat om de pesters aan te pakken!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:02
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Konijn schreef op 05-10-2004 @ 15:45 :
Ehm.. toch maar naar een vertrouwenspersoon zou ik zeggen.
Mushu:
Citaat:
Wél naar vertrouwenspersoon gaan.
IK:
Citaat:
dat helpt volgens haar niet,
toch bedankt voor de reacties
Oud 05-10-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
aapmens schreef op 05-10-2004 @ 16:02 :
Mushu:

IK:

toch bedankt voor de reacties

Mjah, dat heb ik wel gelezen hoor, maar zij kan wel zeggen dat het volgens haar niet helpt, maar heeft ze het al eens geprobeerd? Is ze al eens bij die vertrouwenspersoon geweest, want als ze er niet geweest is, kan ze het allicht proberen, ja toch?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 15:09
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Mushu schreef op 05-10-2004 @ 16:06 :
Mjah, dat heb ik wel gelezen hoor, maar zij kan wel zeggen dat het volgens haar niet helpt, maar heeft ze het al eens geprobeerd? Is ze al eens bij die vertrouwenspersoon geweest, want als ze er niet geweest is, kan ze het allicht proberen, ja toch?
ja, ok daar heb je gelijk in,
maar als ze dat niet WIL,
ik vind het eiglijk best zielig maarjah kan zo nix doen ( indirect wel maarjah....)
Oud 05-10-2004, 15:17
Konijn
Konijn is offline
Ik had het ook wel gezien, en expres daarom het verhaal erbij gezet, dat ik het ook niet wou, en dat het toch bleek te helpen toen mijn ouders het hadden gedaan..

En jij kan inderdaad niks doen.. Maar níemand kan iets doen, als zij er niet over begint en op iemand afstapt (zoals dus bijvoorbeeld mentor of vertrouwenspersoon).
Oud 05-10-2004, 15:27
aapmens
aapmens is offline
maar ik vind zo zielig, ben zelf ook een tijd gepest, heb toen flink van me af gebeten en toen zijn ze opgehouwde, gelukkig, maar hoevaak ik wel niet in bed heb ligge janke dat ik da pesten zo vervelend vond
Oud 05-10-2004, 15:35
Vice
Vice is offline
Zit je bij haar op school? Ik denk dat je haar best wel goed kan helpen. Mensen die gepest worden vinden het eenmaal fijn dat ze gesteund worden. Ik snap wel dat ze geen hulp wil zoeken. Ze is natuurlijk bang dat, als ze naar de mentor gaat en de pesters aangepakt worden, ze daarna nog meer gepest wordt.

Een gesprek zou zeker goed doen. Ga desnoods met haar mee en zorg ervoor dat die pesters er niet achterkomen zodat ze haar verhaal kwijd kan. Anders heb je misschien kans dat die pesters ermee gaan bemoeien.

Succes ermee.
Oud 05-10-2004, 15:41
aapmens
aapmens is offline
Citaat:
Vice schreef op 05-10-2004 @ 16:35 :
Zit je bij haar op school? Ik denk dat je haar best wel goed kan helpen. Mensen die gepest worden vinden het eenmaal fijn dat ze gesteund worden. Ik snap wel dat ze geen hulp wil zoeken. Ze is natuurlijk bang dat, als ze naar de mentor gaat en de pesters aangepakt worden, ze daarna nog meer gepest wordt.

Een gesprek zou zeker goed doen. Ga desnoods met haar mee en zorg ervoor dat die pesters er niet achterkomen zodat ze haar verhaal kwijd kan. Anders heb je misschien kans dat die pesters ermee gaan bemoeien.

Succes ermee.
ik zit ( helaas? ) niet bij d'r school, we hebben wel flinke msn-gesprekken waarin ik haar zo veel mogelijk steun ( vind ik )
Oud 05-10-2004, 17:20
Verwijderd
Ik ben vroeger ook gepest, daar ben ik nu na 3 jaar heel goed overheen gekomen! Dat kwam omdat ik iets had gedaan waardoor ik in aanraking kwam met de politie (dat was dus NIET mijn bedoeling).
Toen ik mijn verhaal vertelde dat ik werd gepest (aan de politie) Toen werd me aangeraden (door HALT) om een soort assertiviteit cursus/training te doen. Dat deed ik iets van 6 weken, 1 dag per week. Daar leer je om over je problemen te praten en om voor je zelf op te komen. Bijvoorbeeld:
Je ''begeleider'' die speelt bijvoorbeeld een klant die achter je staat in een bakkerij en dan wil ie voordringen, jij moet dan proberen om je stem te verheffen en er iets van te zeggen. Het is maar iets kleins, maar het helpt echt en op den duur is het bijna leuk ook! Ik zou dit zeker aanraden met haar!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:39
Verwijderd
De mentor kan misschien een algemeen anti-pest-project doen met de klas, zonder de naam van je vriendin te noemen; dan hoeft ze ook niet bang te zijn dat de klas denkt dat ze 'geklikt heeft'. Daarvoor moet ze dus naar haar klassenmentor gaan, en dit aan hem/haar voorleggen. Als de dat eng vindt kun jij met haar mee gaan

Als dat niet helpt, kan ze vragen aan haar klassenmentor of aan de vertrouwenspersoon of de pestkoppen persoonlijk aangepakt kunnen worden. De vertrouwenspersoon kan ook met haar praten en daardoor haar zelfvertrouwen een beetje opkrikken. Dat kun jij trouwens misschien ook wel!

Naar een andere klas gaan is ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 17:45
I-alone
I-alone is offline
Mja, miss idd naar een mentor of iets in die richting en daar een overplaatsing naar een andere klas aanvragen ofzo...
Oud 05-10-2004, 20:42
bignielz
bignielz is offline
praten met een contactpersoon werkt wel het beste
maar alleen als ze het zelf ook wilt
overplaatsing naar een andere klas, dan houden de pesters neit op. Er is ook een pauze en an schooltijd enz. Praten kan helpen en dan onder leiding van een zo'n vertrouwenspersoon
Maar nogmaals eht help alleen als ze eht zelf ook echt wil en er echt wat aan wilt doen
kk had ook een jongen in de kals die gepest werd, klassikaal allemaal gesprekken erover maar hij wou zelf niet dus had het ok geen zin
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 14:34
finkelstien
finkelstien is offline
Ik ben ook verschrikkelijk gepest toen ik in de 1e zat..ik heb het een heel jaar uitgezongen...totdat de bom barste op een uitje met de klas.. Ik was zo boos dat ik ben gaan huilen en schreeuwen..en de juffrouw schrok zo dat ze ook weer boos reageerde door te zeggen : Als je er eens wat van had gezegd dan hadden we er wat aan gedaan..

Dan voel je je zo stom..gewoon naar de lerares gaan, en zoals ik al eerder heb gezegd - naar een andere gaan als deze niets doet, net zolang totdat iemand je helpt..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:37
Verwijderd
zeg aapmens, uit ervaring kan ik spreken, en ik vertel jou nu bij deze dat jij naar iemand toe moet gaan. dan is het namelijk sneller anders. zo niet, dan zit ze op een rotschool waar leraren niet snappen hoe ze met leerlingen moeten omgaan.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:43
rare
rare is offline
Wat rot voor jou en je vriendin dat ze gepest wordt.
Zorg als eerste dat ze op jou school blijft. ga dan naar een mentor of een ander vertrouwingspersoon. Je kan het ook voor haar opnemen (als je zelf niet wordt gepest) .
En "pesters" vinden het leuk als erop wordt gereageerd. Dus negeren kan ook lukken. En als je/ze wordt uitgescholden, zeg dan (desnoods binnensmonds) dat ze het tegen hun eigen spiegelbeeld hebben .
En vooral: Be Happy!

Veel suc7!
rare

Laatst gewijzigd op 06-10-2004 om 16:45.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 17:09
Verwijderd
Ik denk dat het toch het beste is als ze naar een vertrouwenspersoon gaat en het probeert te vertellen. Bied aan dat zelf voor haar te doen als ze het niet durft, want het is heel moeilijk en het wordt hoe langer hoe moeilijker. Het is één van de beste oplossingen, ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 08:13
aapmens
aapmens is offline
Ik denk ik laat nog ff weten hoe het is nu:

Die vriendin van mij ging dus naar een vertrouwenspersoon ( na dit forum en flink aandringen )
maarrrr dat zag die bitch die al het hele jaar aan het pesten was dus, vraagt dat mens of ze naar de vertrouwenspersoon was gegaan om haar, en mijn vriendin zo: ja, onder andere,
zegt dat mens als je dat zo vervelend vind had je het moeten zeggen, dan stop ik er mee ....

nou heb ik er verder niks van gehoord, maar ik weet wel dat als het lastig / gevaarlijk word dat ze stoppen TOTDAT de kust weer veilig is,,,,

Ik zal maar niet het slechtste van mensen denken en hopen dat het goed gaat nu

greetz
aapmens

.:Edit:. let niet op de smileys, normaal gebruik er niet zoveel maar ben best opgelucht eiglijk dat ze ( iig nu even ) niet gepest word
Oud 07-10-2004, 20:30
Mara
Mara is offline
Ben gepest, en al die vertrouwenspersonen enzo vertrouwde ik ook niet. Wou er ook vooral niet over praten, werd 't m.i. alleen maar erger. En eerlijk gezegd denk ik nog steeds zo.
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat ze een keer goed van zich afbijt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 20:31
Mara
Mara is offline
@aapmens: Toch fijn dat 't lijkt dat 't goed is afgelopen, alhoewel op een zeer onverwachte manier
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 14:09
aapmens
aapmens is offline
@ Meelfriek
vond ik ook ja, best onverwacht, heb er verder ook nog niks over gehoord dus ik neem maar aan dat ze zijn opgehouden met het gepest...

Citaat:
van Meelfriek
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat ze een keer goed van zich afbijt.

Heb jij ook een keer flink van je af gebeten toen jij gepest werd?
ik iig wel, werkt volgens mij toch het beste, een keer laten zien dat je niet zomaar over je heen laat lopen ( vreemd eiglijk dat dat nodig is )
greetz
aapmens
Reageren

Regels voor berichten