oke ik ben begonnen met een klein beginnetje van een verhaal over een jongen van 9 jaar die een natuurtalent blijkt te zijn in het spelletje tennis. ik wil een verhaal schrijven vanaf het begin van zijn tenniscarriere tot zijn eerste grandslam overwinning.
ik wil graag weten of ik door moet gaan emt schrijven of dat ik beter kan stoppen met dit onderwerp en ik wil graag opbouwene kritiek zodat ik het kan verbeteren.
het verhaal:
ik was negen jaar toen ik begon met het spelletje tennis. mijn vriendje zat al eeb jaar op tennis maar ik won mijn eerste keer al van hem. ik ging meteen op les en kwam in zijn groepje met nog twee anderen, een groep van vier dus.
zo we zijn dus met vier spelers, zegt de leraar. laten we eerst maar wat puntjes spelen om te kijken hoe de verhoudingen onder elkaar liggen. daar sta ik dan als nieuweling tussen drie jongens die al een jaar spelen. ik sla mijn eerste bal, punt! goede bal! roept de leraar. na een kwartier stoppen we met punten spelen. dat ging erg goed frank zegt mijn leraar. je hebt veel talent.
nu gaan we beginnen met serveren. serveren is het belangrijkste onderdeel van tennis. door een goede service kan je je punt al meteen winnen. je bent dus in het voordeel met een goede service. frank begin jij maar. ik loop naar de mand met ballen en pak er twee. ik ga eerst aan de rechterkant staan om te serveren. ik gooi de bal op, ik sla, ik mis. de andere jongens lachen. het moet er heel erg dom uitgezien hebben bedenk ik me. ik loop naar de linkerkant om voor de tweede keer te serveren. vastbesloten om de tweede bal goed te slaan. ik gooi de bal, ik sla met al mijn agressie, IN!! ik kijk naar de snelheidsmeter, 98 kilometer per uur. heel goed frank roept de leraar. dat is erg hard voor iemand van 9 jaar.
Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 14:25.
|