Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: wat moet ik doen?
ga door met schrijven, ik wil meer lezen. 0 0%
je kan doorgaan maar moet veel verbeteren. 2 40.00%
stop maar meteen met schrijven, het schrijven is goed maar een verkeerd thema 0 0%
stop het is slecht geschreven 3 60.00%
Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2004, 20:47
nestosyl
nestosyl is offline
oke ik ben begonnen met een klein beginnetje van een verhaal over een jongen van 9 jaar die een natuurtalent blijkt te zijn in het spelletje tennis. ik wil een verhaal schrijven vanaf het begin van zijn tenniscarriere tot zijn eerste grandslam overwinning.

ik wil graag weten of ik door moet gaan emt schrijven of dat ik beter kan stoppen met dit onderwerp en ik wil graag opbouwene kritiek zodat ik het kan verbeteren.

het verhaal:

ik was negen jaar toen ik begon met het spelletje tennis. mijn vriendje zat al eeb jaar op tennis maar ik won mijn eerste keer al van hem. ik ging meteen op les en kwam in zijn groepje met nog twee anderen, een groep van vier dus.

zo we zijn dus met vier spelers, zegt de leraar. laten we eerst maar wat puntjes spelen om te kijken hoe de verhoudingen onder elkaar liggen. daar sta ik dan als nieuweling tussen drie jongens die al een jaar spelen. ik sla mijn eerste bal, punt! goede bal! roept de leraar. na een kwartier stoppen we met punten spelen. dat ging erg goed frank zegt mijn leraar. je hebt veel talent.

nu gaan we beginnen met serveren. serveren is het belangrijkste onderdeel van tennis. door een goede service kan je je punt al meteen winnen. je bent dus in het voordeel met een goede service. frank begin jij maar. ik loop naar de mand met ballen en pak er twee. ik ga eerst aan de rechterkant staan om te serveren. ik gooi de bal op, ik sla, ik mis. de andere jongens lachen. het moet er heel erg dom uitgezien hebben bedenk ik me. ik loop naar de linkerkant om voor de tweede keer te serveren. vastbesloten om de tweede bal goed te slaan. ik gooi de bal, ik sla met al mijn agressie, IN!! ik kijk naar de snelheidsmeter, 98 kilometer per uur. heel goed frank roept de leraar. dat is erg hard voor iemand van 9 jaar.

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 14:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2004, 14:27
nestosyl
nestosyl is offline
ik wil graag ook kritiek en reacties zien
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 15:12
Ndimension
Ndimension is offline
Ten eerste: zinnen beginnen met een hoofdletter.
Je gehele interpunctie en spelling is soweiso niet veel soeps, terwijl je toch 16 jaar bent en dat inmiddels hoort te beheersen.
Ten tweede: het onderwerp van het verhaal is niet echt spannend, maar dat maakt meestal niet uit. Het ligt aan de schrijver hoe hij het verhaal vertelt. Maar ook dat is barslecht hier. Personages worden niet of nauwelijks beschreven, Wat weten we nu van het hoofdpersonage? Het is ene Frank diegoed is in tennis. Voor de rest...? En de andere personages?

Ik zou zeggen: oefen op je interpunctie, je spelling en grammatica. En probeer je personages een karakter te geven, maak het verhaal ook niet te saai of te eentonig. Dus niet alleen schrijven over hoe de carriere van Frank verloopt, maar ook wat hij er bij voelt enzo.
Stoppen met schrijven? Nee. Maar ik denk niet het echt goed met je zal gaan.
Oud 08-10-2004, 15:23
autodropje
autodropje is offline
Je hebt nog veel verbetering nodig, sowieso qua interpunctie en dergelijke. Verder is het gewoon onboeiend en slecht uitgewerkt verteld, meer als een beschouwing ipv een verhaal.
Reageren

Regels voor berichten