Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 17:32
Bulletproof
Bulletproof is offline
Beste Lezer,

Ik zou erg graag willen weten wat precies een Geforce 2 MX
32MB AGP videokaart +tv-out inhoud.
Ik weet dat Geforce een type grafische kaart is van het merk Nvidia. Maar meer weet ik er ook niet van.
Weet iemand wat nou PRECIES Geforce 2 MX
32MB AGP videokaart +tv-out inhoud?
Geforce 2? MX? AGP? 32MB? tv-out? please weet iemand wat dit precies allemaal betekent?

Verder zou ik graag willen weten wat GHz nou precies is.
Wat houd dit nou precies in? hoe snel is 2.0 GHz? Wat duid nou GHz aan?

kan iemand me a.u.b helpen met deze termen?

m.v. groeten,
Paul
Oud 08-10-2004, 17:46
Orion16
Orion16 is offline
Ghz = de klokfreqentie van de computer, de snelheid waarop-ie draait. 2 GHz komt overeen met twee miljard kloktikken per seconde.

Over die Geforce 2 MX, dat is gewoon een erg oude grafische kaart waar je geen enkel normaal spelletje meer mee kunt draaien. Voor Office gebruik is-ie prima. MX geeft aan dat het een budgetkaart is in de Geforce-2 serie (ook alweer een poosje obsolete)

TV out is voor het laten zien voor beelden op de TV, via een gele tulp-stekker. AGP staat voor Accelerated Graphics Port. Die kaart prik je in een AGP slot wat geoptimaliseerd is voor hogere snelheden die grafische kaarten vereisen.

Hier heb je ook veel aan:

http://www.computerwoorden.nl/

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 17:48.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 18:17
Bulletproof
Bulletproof is offline
Bedankt voor je reply, die link die je gaf is erg handig voor het opzoeken wat AGP betekent.

Maar weet je ook toevallig wat die 32MB betekent? Wat heeft dat voor functie op de kaart, waarvoor wordt dit geheugen gebruikt?

En de beschrijving wat GHz betekent. Op de die link die je me gaf staat:
1 GHz komt overeen met één miljard kloktikken per seconde.
Wat houden die kloktikken in? Ik snap niet wat het echt precies is. Wat kan de processor met met één miljard kloktikken per seconde?

Iemand idee?

Groetjes Paul

ps:Ik wil die kaart niet kopen, maar ik moet wel weten wat het precies betekent.
Oud 08-10-2004, 19:09
Lord Alvilon
Lord Alvilon is offline
Giga hertz wordt/werd gebuikt om aan te geven hoesnel procesoren zijn.

Ik denk dat de termen Pentium 1, 2, 3 en 4 je wel aanspreken. AMD athlon ook?

de pentium 1 liep ongeveer 90-166 Mhz (1000 Mhz is 1 Gigahertz) terwijl de pentium 4 van 1.5 Ghz tot 3.4 Ghz loopt

Over het algemeen! (natuurlijk is het ook nog afhankelijk van andere factoren) bepaald je Processor snelheid (dat
geen in Ghz) je computersnelheid samen met je Ram en Harde schijf (ect.) de snelheid van je computer.

En over die gf2 mx? Ik speel nog steeds painkiller en Doom 3 op mijn kaartje (gf2mx 64 mb)

32 MB gebruikt de kaart om zijn *beelden* tijdelijk in op te slaan (samen met andere vormen van data) 32 mb is tegenwoordig brak weinig voor een Videokaart
Oud 08-10-2004, 20:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Bulletproof schreef op 08-10-2004 @ 19:17 :
Wat houden die kloktikken in? Ik snap niet wat het echt precies is. Wat kan de processor met met één miljard kloktikken per seconde?
In 1 seconde kan een processor een miljard binaire berekeningen doorvoeren. Dat is de taak van een processor (zowel CPU als een andere PU). Echter, kloksnelheid zegt allang niet zoveel meer, aangezien die 1000 Mhz vanzelfsprekend slechts een topsnelheid is.
Oud 08-10-2004, 20:34
Energie
Energie is offline
Citaat:
Bulletproof schreef op 08-10-2004 @ 18:32 :
Beste Lezer,

Ik zou erg graag willen weten wat precies een Geforce 2 MX
32MB AGP videokaart +tv-out inhoud.
Ik weet dat Geforce een type grafische kaart is van het merk Nvidia. Maar meer weet ik er ook niet van.
Weet iemand wat nou PRECIES Geforce 2 MX
32MB AGP videokaart +tv-out inhoud?
Geforce 2? MX? AGP? 32MB? tv-out? please weet iemand wat dit precies allemaal betekent?

Verder zou ik graag willen weten wat GHz nou precies is.
Wat houd dit nou precies in? hoe snel is 2.0 GHz? Wat duid nou GHz aan?

kan iemand me a.u.b helpen met deze termen?

m.v. groeten,
Paul
Geforce 2 MX 32MB AGP videokaart +tv-out inhoud.
Geforce = merknaam
2 MX = Serie/Versie/Type van product
32 MB = Geheugen waarover die kaart beschikt
AGP = Het Type aansluiting waarover je videokaart beschikt, Zou ook PCI ofzo kunnen wezen
TV OUT = een output op je videokaart waardoor je je TV als beeldscherm zou kunnen gebruiken mits deze TV het ondersteunt.

2.0Ghz, is kloksnelheid van je pc. Hoe snel je pc dus zou kunnen lopen.

//ga je een nieuwe pc kopen ofzo? of wil je gewoon ff bij je vrienden showen over je kennis van pc's met al deze pc vragen ineene

Laatst gewijzigd op 08-10-2004 om 20:37.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten