Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2004, 20:17
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dag allemaal,

21.10 Tilburg 013 >Netherlands
22.10 Groningen Vera >Netherlands

Op deze datums komt het deathmetal geweld van onderstaande bands naar ons landje om onze tere hartjes met alle geweld aan gort te helpen!

Krisiun
De Braziliaanse rouwdouwers van Krisiun zijn in hun veertienjarig bestaan gegroeid tot een van de vaandeldragers van de deathmetal. Niet alleen in Zuid-Amerika. De Nederlander Erik de Haas (oud-medewerker van Dynamo Open Air en woonachtig in São Paolo) maakte de metalscene in Europa opmerkzaam op Krisiun. De mini ‘Unmerciful Order’ kwam ook bij GUN records terecht. Dat Duitse label herkende eveneens de muzikale potentie van Alex Camargo en Max en Moyses Kolesne. Het in 1995 verschenen ‘Black Force Domain’ staat in elke gerespecteerde deathmetalverzameling. Er volgen nog vele sterke albums en de naam Krisiun waarborgt dat een metal festival okay is.

Behemoth
'...From The Pagans Vastlands' is een genreklassieker. De makers, het trio Behemoth, was toen nogal onder indruk van Immortal maar de slaapkamerproductie zorgt voor de juiste sfeer. Inmiddels telt de Poolse formatie tot de toppers, getuige de DVD 'Crush.Fukk.Create - Requiem for Generation Armageddon'.

Ragnarok
is in februari vader geworden van hun vijfde. De Noorse band continueert daarop hun agressieve, diabolische sound en het lijkt soms wel dat een gure ochtendbries uit de wouden van Dalarna uit je speakers blaast. Daar werd overigens de negen tracks opgenomen met producer Tommy Tägtgren (familie van Peter 'Hypocrisy'). Het is de vuurdoop voor zanger Hoest. Bekend van zijn eigen band Taake.

Incantation
Het religieuze standpunt van Incantation laten we even in het midden, hoewel, het trio noemt haar eigen muziek ‘blasfemische deathmetal’. De kenner weet voldoende en volgens Lords Of Metal klinkt als een beetje Morbid Angel hier, een beetje Cannibal Corpse daar (veelgebruikte referenties…) en een vet geluid maken tezamen aardige nummers.

Aanvang 19.00 / zaal open 18.00
Kleine Zaal / entree 15,00 euro / 3,30 euro servicekosten
Vvk gestart op 3 juli

Ik ken alleen krisiun en behemoth. Krisiun is live erg goed en behemoth vind ik een van de beste death metal bands van de laatste jaren.

Wie gaan er nog meer naar dit geweld?
Oud 09-10-2004, 00:52
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ja, in Nijmegen komen ze ook.

de tering!
Oud 09-10-2004, 00:53
CharismaticBass
CharismaticBass is offline
Behemoth Dat vond ik vroeger heeeel leuk
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 09:27
Caligula
Caligula is offline
Behemoth heerscht, en ragnarok ook

Moet even kijken of ik nog kaarten kan krijgen en of ik überhaupt wel kan die dagen
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 10:56
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
komen ze ook in Nijmegen? Welke datum is dat?

Halleeee Daan, tijdje terug zullen we zeggen
Oud 09-10-2004, 10:59
Verwijderd
CONCERT:
KRISIUN + BEHEMOTH + INCANTATION + RAGNAROK
doors 20.00 - 22.30 / start 20.15 / € 10 + mk / main hall
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 11:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
jeroen is terug
Oud 09-10-2004, 13:27
Ymir
Ymir is offline
*kuch kuch ahum* http://forum.scholieren.com/showthre...light=Behemoth
Oud 09-10-2004, 13:44
Mennuz
Mennuz is offline
Behemoth..Was cool
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 17:21
blacky
blacky is offline
Ja, in tilburg ben ik er zeker weten bij.
Oud 09-10-2004, 17:25
Metal
Metal is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 09-10-2004 @ 01:52 :
de tering!
Oud 09-10-2004, 17:59
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Deze topic is mooier

Voor de forumbazen: samenvoegen dan maar deze 2 topics.

Hehe Daan, ik sleep je voor de rechter voor het gebruik van mijn "de tering".

Enne, nee ik kom niet terug. Zag hier nog niks over dit concert staan.

Maar behemoth heerscht! Wie heeft die nieuwe cd van ze al binnen: Demigod.

Stuur die me effe.
Oud 09-10-2004, 19:16
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 09-10-2004 @ 18:59 :
Stuur die me effe.
Koop me die effe
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:06
Barthory
Barthory is offline
Ik ben er zeker in Roosje.
Maar misschien ga ik ook de 21e nog naar 013...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 20:18
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Wy zullen zienh...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 17:58
Ymir
Ymir is offline
wat ondertussen al overduidelijk is, ik ben er zeker bij in Grunn.... (had de eerste kaartjes van heel Groningen hoezo toegewijd? )
Oud 22-10-2004, 13:15
Ymir
Ymir is offline
up!
vanavond in de Vera, gaat allen heen!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:25
Ragnar
Ragnar is offline
Zo, ik was gister in den 013

Ik kwam iets te laat binnen, maar Ragnarok heb ik toch bijna helemaal kunnen zien. Erg amusant en een leuke opener, het roste vrij hard alleen had ik de indruk dat de zanger al een vrij hoog alcoholpromillage in zijn bloed had.

Toen kwam Incantation, tering daar wordt je echt impotent van, saaie ongeinspireerde old school death metal. Gelukkig hadden ze een vervangende drummer die een half uur van tevoren ff met ze gerepeteerd hadden. Ergo: de ste was erg kort.

Daarna was het de beurt aan Behemoth, deze heren uit Polen rosten alles kort en klein en hadden het publiek op hun hand. Dit zal er voor een groot deel aan gelegen hebben dat het 2de nummer al 'From te pagan vastlands' was. Erg sterke show in ieder geval.

Wat toen nog overeind stond werd door Krisiun volledig de grond in gemaaid, waarna deze grond vakkundig verbrand werd. Het was de 2de keer dat ik de band zag en wederom was het een wervelstorm van jewelste. Tering hoe strak beuken deze Brazilliaanse death metallers. Wat de gitarist allemaal voor riffs uit zijn mouw schud... het is net de Steve Vai van de death metal. Drummer Max Kolesne drumt weer alsof zijn leven er vanaf hangt, die gast is echt niet normaal. Net als je denkt dat het niet nog sneller kan zet die kerel t geheel nog een versnelling hoger. En bovendien hulde voor de sympathieke houding van deze mannen.

En zoals het tegenwoordig traditie is dat de treinen compleet belabberd rijden en je dus je aansluiting in Eindhoven mist, krijg je weer op kosten van de ns een taxi die je dan helemaal naar Heerlen brengt. 180 oiro op hun kosten.
Oud 22-10-2004, 13:29
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
AmnesJAn schreef op 22-10-2004 @ 14:25 :
Zo, ik was gister in den 013

Ik kwam iets te laat binnen, maar Ragnarok heb ik toch bijna helemaal kunnen zien. Erg amusant en een leuke opener, het roste vrij hard alleen had ik de indruk dat de zanger al een vrij hoog alcoholpromillage in zijn bloed had.

Toen kwam Incantation, tering daar wordt je echt impotent van, saaie ongeinspireerde old school death metal. Gelukkig hadden ze een vervangende drummer die een half uur van tevoren ff met ze gerepeteerd hadden. Ergo: de ste was erg kort.

Daarna was het de beurt aan Behemoth, deze heren uit Polen rosten alles kort en klein en hadden het publiek op hun hand. Dit zal er voor een groot deel aan gelegen hebben dat het 2de nummer al 'From te pagan vastlands' was. Erg sterke show in ieder geval.

Wat toen nog overeind stond werd door Krisiun volledig de grond in gemaaid, waarna deze grond vakkundig verbrand werd. Het was de 2de keer dat ik de band zag en wederom was het een wervelstorm van jewelste. Tering hoe strak beuken deze Brazilliaanse death metallers. Wat de gitarist allemaal voor riffs uit zijn mouw schud... het is net de Steve Vai van de death metal. Drummer Max Kolesne drumt weer alsof zijn leven er vanaf hangt, die gast is echt niet normaal. Net als je denkt dat het niet nog sneller kan zet die kerel t geheel nog een versnelling hoger. En bovendien hulde voor de sympathieke houding van deze mannen.

En zoals het tegenwoordig traditie is dat de treinen compleet belabberd rijden en je dus je aansluiting in Eindhoven mist, krijg je weer op kosten van de ns een taxi die je dan helemaal naar Heerlen brengt. 180 oiro op hun kosten.
Bedankt voor het verslag AmnesJan, nou ik dit heb gelezen heb ik nog meer zin in vanavond.... Vanavond ook maar even een Behemoth shirt aanschaffen.
ja, dit wordt wel leuk denk ik zo.....
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:36
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
klopt ook erg zin in vanavond,

klinkt goed!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 13:37
Ymir
Ymir is offline
± 5 uur and counting....
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 15:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Dan ook maar mijn verslagje van gister in 013.

Kwam op tijd binnen op ragnarok te zien openen. Vond hen een beetje tegenvallen. Redelijk suffe black metal, maar de schminck op hun gezichten deden mijn gedachten afdwalen naar sinterklaas waarna ik een gelukzalig gevoel in mijn onderbuik kreeg. Wel jammer dat deze gasten het kloklezen nog moesten uitvinden en daarom 20 minuten teveel speelden, gedeeltelijk ten koste van incantation.

Incantation vond ik dan weer niet tegenvallen. Hulde aan de drummer die ze een half uur voor het optreden wisten te strikken. Brute bak herrie, soms inderdaad wat standaard, maar denk dat dat kwam omdat ik nog nooit wat van ze gehoord heb. Korte set was wel jammer, had graag nog wat meer gehoord.

Behemoth. De band waar ik eigenlijk voor kwam. Speelden echt een hele brute partij herrie met als hoogtepunten 'from the pagan vastlands' en 'christians to the lions'. Vooral die laatste was erg bruut. De vele intro's van verschillende cd's zorgden voor wat rust en extra sfeer. Materiaal van de nieuwe cd 'demigod' is ook duidelijk in orde. Sympatieke gasten en strak drumwerk maakten het optreden geslaagd.

Behemoth bleek stilte voor de storm te zijn, want krisiun was aan de beurt om iedereen net boven de enkeltjes af te breken. Tweede keer dat ik ze zie en wederom ben ik zeer, zeer onder de indruk van deze driekoppige band.
Ultiem strak gitaargeweld en afwisselende supersnelle drums. Erg sympatieke mensen wederom die echt laten blijken dat ze blij zijn om te spelen voor zo'n goed publiek.

En een goed publiek was het, gezien de moshpit die de helve zaal besloeg
Oud 22-10-2004, 16:33
blacky
blacky is offline
Ragnarok niet gezien, kut band
Incantation vond ik een beetje eentonig
Behemoth errug strakke show,alleen kwam de corpsepaint een beetje verkeerd uit....zag er niet
Krisiun de trechte headliner van de avond. Wat een rete strakke show was dat!!
Oud 22-10-2004, 16:35
Caligula
Caligula is offline
kutschurft, 'k had er een moord voor gedaan om dr in de 013 bij te kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 16:49
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Caligula schreef op 22-10-2004 @ 17:35 :
kutschurft, 'k had er een moord voor gedaan om dr in de 013 bij te kunnen zijn
Het was niet uitverkocht, dus zoveel moeite had het je niet gekost.
Oud 22-10-2004, 17:03
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 22-10-2004 @ 16:58 :
Dan ook maar mijn verslagje van gister in 013.

Kwam op tijd binnen op ragnarok te zien openen. Vond hen een beetje tegenvallen. Redelijk suffe black metal, maar de schminck op hun gezichten deden mijn gedachten afdwalen naar sinterklaas waarna ik een gelukzalig gevoel in mijn onderbuik kreeg. Wel jammer dat deze gasten het kloklezen nog moesten uitvinden en daarom 20 minuten teveel speelden, gedeeltelijk ten koste van incantation.

Incantation vond ik dan weer niet tegenvallen. Hulde aan de drummer die ze een half uur voor het optreden wisten te strikken. Brute bak herrie, soms inderdaad wat standaard, maar denk dat dat kwam omdat ik nog nooit wat van ze gehoord heb. Korte set was wel jammer, had graag nog wat meer gehoord.

Euhm ik denk dat dat met t kloklezen wel meevalt, ik denk dat dat wel ingeprogrammeerd was omdat Incantation niet lang kon spelen door omstandigheden.
Oud 22-10-2004, 17:18
Caligula
Caligula is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 22-10-2004 @ 17:49 :
Het was niet uitverkocht, dus zoveel moeite had het je niet gekost.
was misschien niet uitverkocht maar ik had vanochtend om half 9 toets
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 09:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Caligula schreef op 22-10-2004 @ 18:18 :
was misschien niet uitverkocht maar ik had vanochtend om half 9 toets
ik had die ochtend om 9 uur een praktijktentamen dans, dus ik zie het probleem nog steeds niet.

opleiding tot sportdocent hè, krijg je dat soort dingen...
Oud 23-10-2004, 13:14
Ymir
Ymir is offline
Incantation was leuk, Ragnarok kon me niet echt boeien, Krisiun was GEWELDIG! en Behemoth was bruut. ik heb nog een Shirt van Behemoth aangeschafd (Demigod met all-over print ) dus al in al een zeer geslaagde avond...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 15:13
Hypocrisy_Female
het was echt zeer gaaf!

behemoth was gruwelijk vet
krisiun ook wel
ragnarok was wel oke, zaten vette stukken in
en die eerste band was echt kut, gatverdamme wat saai

kheb ook een trui aangeschaft van behemoth
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 17:00
Ymir
Ymir is offline
wat ik ook nog kwijt moet:
die drummer van Krisiun! hij was zo ontzettend goed! en die solo van hem! echt zo snel en hard en bruut en goed en heerschend! \m/
Oud 24-10-2004, 17:46
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Rikkus schreef op 23-10-2004 @ 18:00 :
wat ik ook nog kwijt moet:
die drummer van Krisiun! hij was zo ontzettend goed! en die solo van hem! echt zo snel en hard en bruut en goed en heerschend! \m/
Zekers!! Puike solo!
Oud 24-10-2004, 17:57
Hypocrisy_Female
oja klopt, was ik alweer vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten