Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2004, 17:19
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
"FACT SHEET: SECURITY FEATURES OF NEWLY DESIGNED $20 BILL
-------------------------------------------------

RFID Tags in New US Notes Explode When You Try to Microwave Them

Want to share an event with you, that we experienced this evening.. Dave had over $1000 dollars in his back pocket (in his wallet). New twenties were the lion share of the bills in his wallet. We walked into a truck stop/travel plaza and they have those new electronic monitors that are supposed to say if you are stealing something. But through every monitor, Dave set it off. He did not have anything to purchase in his hands or pockets. After numerous times of setting off these monitors, a person approached Dave with a 'wand' to swipe why he was setting off the monitors.

Believe it or not, it was his 'wallet'. That is according to the minimum wage employees working at the truck stop! We then walked across the street to a store and purchased aluminum foil. We then wrapped our cash in foil and went thru the same monitors. No monitor went off.

We could have left it at that, but we have also paid attention to the European Union and the 'rfid' tracking devices placed in their money, and the blatant bragging of Walmart and many corporations of using 'rfid' electronics on every marketable item by the year 2005.

Dave and I have brainstormed the fact that most items can be 'microwaved' to fry the 'rfid' chip, thus elimination of tracking by our government.

So we chose to 'microwave' our cash, over $1000 in twenties in a stack, not spread out on a carasoul. Do you know what exploded on American money?? The right eye of Andrew Jackson on the new twenty, every bill was uniform in it's burning... Isnt that interesting?

Now we have to take all of our bills to the bank and have them replaced, cause they are now 'burnt'.

We will now be wrapping all of our larger bills in foil on a regular basis.

What we resent is the fact that the government or a corporation can track our 'cash'. Credit purchases and check purchases have been tracked for years, but cash was not traceble until now...

Note: This article has been linked all over the Internet. We want to make it clear that $20 bills will only 'pop' or 'explode' in certain microwaves. We've had E mails saying they do, they don't, 'you're all kooks' etc etc. What is confirmed is the public policy to embed US and European money with high tech tracking devices as part of the hulking surveillance society.
Euro bank notes to embed RFID chips by 2005

-------------------------------------------------

RFID Tags Already in Euro Notes

Steve Watson

They told us they were going to do it by 2005 and now they have. Euro bank notes have RFID radio tags in them.

If you were listening to the Alex Jones show on Monday 1st March you will have heard Paul Watson report the story that RFID tags have been found in the new US $20 bills. A letter sent to Henry Makow Ph.D. described how two citizens found alarms in shops being triggered by their wallets, curious and wise to the RFID proposals they chose to 'microwave' over $1000 in twenties in a stack. The right eye of Andrew Jackson on the new twenty was uniform in it's burning.

I remembered I had a couple of Euros in my wallet from my last visit to France and decided what the heck, I'll microwave them. After just three seconds the first note exploded into flame and fearing for my microwave's safety I quickly pressed the stop button. A fluke? Maybe, I tried with the second note, a five, again after precisely three seconds the same bright flash of flame.

It was obvious to see where the tags had been as two perfectly round holes could be seen in my notes. I noticed that the holes lay precisely over the metal strip within the notes. I thought to myself that maybe it was just the metal in the strip that was reacting, so i tried again. Ten, twenty, thirty seconds went by and... nothing. The strip was completely unharmed.

The fact is that my bank notes were tagged. Should I be suprised, well no, they said they were going to do this by 2005

Of course, the official line is that these tags are there "to protect us", they stop counterfeiting and enable security agencies to track illegal money. Why would illegal money come in five or ten Euro notes? Surely your classic suitcase with wads of cash consists of 200s or 500s not fives and tens, you would need a whole truck to transport large amounts.

The truth is where ever we go are being tracked by our governments. RFID is the latest technology to be used in the ever-growing control grid that dictates the way we live our lives. Walmart has recently carried out RFID trials, even though they claim it is only to monitor possible theft of razors!

We live in a society that is now ten times worse than Orwell's 1984, everything is surveilled. Our clothes are being tagged, our money, where ever we go we are caught on CCTV numerous times a day, cameras are going up in the streets, the schools, in bathrooms. Many will say "I have nothing to hide, why should I worry?" Yes, that's the way the New World Order is training you to think, give up your liberty, know you are losing your rights and don't even care! Then when you have given everything up, when you have nothing left to give the agenda is complete and you have ever so slowly consented to be a slave to your elite masters.

Want to do something now? Go and microwave your money - it's a start."

Artikel plus foto's;
http://www.prisonplanet.com/022904rfidtagsexplode.html

Een artikel dat ik tegenkwam op m'n zoektocht naar informatie voor een onderzoeksrapport voor m'n studie.

Tja, dit is natuurlijk hapklaar voer voor de hele 1984/Big Brother-'discussie'.
Het is misschien een klein argument, en ook het zoveelste argument daarin, maar weliswaar toch misschien van enige waarde.
Oud 09-10-2004, 18:24
Verwijderd
En wat zou de overheid kunnen doen met die tags? Banken zouden moeten registreren wie welke flappen tapt en winkels zouden moeten registreren wat met welke biljetten wordt betaald. Daarna zouden zowel de banken als winkels die gegevens aan de overheid door moeten spelen, en dat alles opdat Big Brother kan zien wie welke spullen koopt. En als bonus ziet Zalm dat ik kroketten liever met een tientje betaal en kleren liever met grote flappen. Oei! Misschien mis ik het punt, maar dit is het beste dat ik er van kan maken.

Bovendien is het valsemuntersargument wél valide. Aangezien de meeste winkels niet eens meer grote flappen accepteren, is het meer dan logisch om ook kleinere biljetten te vervalsen. IIRC zijn er al vervalsingen van kleine briefjes opgedoken. (O nee, dat is natuurlijk overheidspropaganda om ons onze God-given liberty en freedom te doen opgeven!)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 18:47
Verwijderd
Mja, ik zie het probleem ook niet zo in. Wat boeit het mij nou wie weet wat ik koop.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 23:22
T_ID
T_ID is offline
lol, dit ga ik zeker eens proberen.
Oud 10-10-2004, 00:45
Verwijderd
RFID = radio frequency ID's?

Natuurlijk heeft niet elk biljet een eigen uniek nummer dat daarin opgeslagen zit, maar ik kan me goed voorstellen dat het zilverpapier dat erin verwerkt zit nogal agressief reageert op een magnetron.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 06:57
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Mja, ik zie het probleem ook niet zo in. Wat boeit het mij nou wie weet wat ik koop.
Als je nu een dildo wil kopen denk je wel een tweede keer na voordat je het doet
Oud 10-10-2004, 07:46
Verwijderd
http://www.burger.overheid.nl/nieuws/?id=375
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 14:59
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
Helaas is het systeem nog niet helemaal waterdicht. De tags gaan namelijk absoluut stuk als de bankbiljetten een tijdje in de microwave worden gehouden.
Handig hoor Doorgewinterde criminelen weten dit vast wel.
Oud 10-10-2004, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Oxylos schreef op 10-10-2004 @ 15:59 :
Handig hoor Doorgewinterde criminelen weten dit vast wel.
Ach, dan moeten winkeliers er op letten dat er niet consistent brandgaten in bepaalde coupures zitten. LMD.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 15:04
Oxylos
Oxylos is offline
lol, dat moet wel opvallen lijkt me.
Oud 10-10-2004, 21:16
Henkidu
Henkidu is offline
er wordt in die artikels gesproken over die bankbiljetten als of de overheid van elk bankbiljet weet waar het op ieder moment is en wie het op dat moment bezit. Dit kan echter niet met RFID-tags, om die uit te lezen moet er binnen een straal van enkele meters een detector zijn. Vandaar dat de security-poortjes afgingen. Dus voor grootschalige controle zou er om de twee meter een scan apparaat moeten staan, onmogelijk natuurlijk.

Het idee dat de overheid precies weet waar welk biljet heen gaat slaat dus nergens op. Bovendien zouden ze het dan nog niet aan personen kunnen linken, wat de RFID-tag bevat alleen een serienummer. Het linken aan personen zou ondoenlijk zijn, want bankbiljetten wisselen nogal vaak van eigenaar. De RFID-tgas in bankbiljetten zijn alleen bedoeld voor banken, om te controleren of het geld echt is. Bovendien kunnen er blockers in aan gebracht worden, mochten er privacy bezwaren komen na grootschalige invoering van RFID tags in bijvoorbeeld kleding en dagelijkse boodschappen. http://www.tweakers.net/nieuws/28487
Oud 11-10-2004, 16:04
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik geloof er geen zak van dat er in reeds in-omloop-zijnde Eurobiljetten RFID's zitten zonder dat ik daar iets over gehoord/gelezen zou hebben (krant ofzo). Dat ze dat willen doen bij de grotere coupures kan ik me wel voorstellen.
Oud 11-10-2004, 17:57
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Het lijkt me totaal niet wenselijk op RFID is bankbiljetten te verstoppen.... Misschien is het handig voor banken en de Nb om bankbiljetten te volgen.. .. Persoonlijk houd ik het liever geheim, wat ik aan geld in mijn portomonee heb zitten...
Oud 11-10-2004, 18:07
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 11-10-2004 @ 18:57 :
Het lijkt me totaal niet wenselijk op RFID is bankbiljetten te verstoppen.... Misschien is het handig voor banken en de Nb om bankbiljetten te volgen.. .. Persoonlijk houd ik het liever geheim, wat ik aan geld in mijn portomonee heb zitten...

inderdaad uit privacy overwegingen vooral
maar ook een ander probleem
als een dief nu zon scanner op de kop tokt weet hij precies wie er emt groot geld rond loopt :/
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 11:44
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Snees schreef op 09-10-2004 @ 19:24 :
En wat zou de overheid kunnen doen met die tags? Banken zouden moeten registreren wie welke flappen tapt en winkels zouden moeten registreren wat met welke biljetten wordt betaald. Daarna zouden zowel de banken als winkels die gegevens aan de overheid door moeten spelen, en dat alles opdat Big Brother kan zien wie welke spullen koopt. En als bonus ziet Zalm dat ik kroketten liever met een tientje betaal en kleren liever met grote flappen. Oei! Misschien mis ik het punt, maar dit is het beste dat ik er van kan maken.

Bovendien is het valsemuntersargument wél valide. Aangezien de meeste winkels niet eens meer grote flappen accepteren, is het meer dan logisch om ook kleinere biljetten te vervalsen. IIRC zijn er al vervalsingen van kleine briefjes opgedoken. (O nee, dat is natuurlijk overheidspropaganda om ons onze God-given liberty en freedom te doen opgeven!)
Er is inderdaad geen direct gevolg, en heeft inderdaad een goeie reden. Maar, ondanks dat ik helemaal geen paranoide conspiracy-theorist ben...het is wel een stukje privacy, en het 'gevaar' ligt in de gewenning, al die geleidelijke stapjes.
Maar nogmaals, ik roep dan ook niet meteen dat 1984 er is ofzo. Maar het is toch een stapje.
Reageren

Regels voor berichten