Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 10:50
Tuxs
Tuxs is offline
Hallo allemaal,
Ik zit even met wat dingen vast en weet niet meer wat ik moet doen...

Het zit zo. Ik ken een meisje (noem ik maar even A) die ik erg leuk vind! Maar tja, ze heeft dus al een vriend (noem ik B). Nou ja, dat is jammer voor mij... maar oke, ik vind het niet erg om voor haar te wachten. Nou ken ik ook dit andere meisje (hoe kan het ook anders, dit is C) die vreemd is gegaan met B (de vriend van A, maar zij weet dat niet...). En dan bedoel ik ook echt vreemd, niet alleen zoenen, veel verder dan dat. Nou vroeg A me laatst of ik C ken... Ik vond het moment van vragen een beetje verkeerd om erover te beginnen dus ik zei, nee. De dag erna heb ik een sms gestuurd naar A om te zeggen dat toen ik ontkende ik loog, en dat dat me speet, maar dat kwam door dat slechte moment... En ik heb haar gezegd dat ik C wel licht ken (ik ken haar ook echt niet zo goed). Dit smsje versturen kostte me veel moeite, want ik weet niet wat A allemaal weet over wat B heeft gedaan. En ik heb nog niet meet gehoord van A (ik had eigenlijk wel een smsje verwacht namelijk) ik vraag me dus af of er nou echt iets is... We zijn al best goede vrienden/vriendinnen geworden. En ik wil niet dat dat allemaal kapot word gemaakt door 1 zo'n stom iets, waar ik ook nog eens buiten sta.

Ik heb haar natuurlijk nooit verteld dat B vreemd is gegaan, ik wil nou niet echt degene zijn waardoor het uit zou gaan... Maar weet ze het misschien nou toch? En zou ze op een manier kwaad op me kunnen zijn?

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik wil haar echt niet kwijt, ze is daar ook veel te lief voor!!

Hebben jullie enig idee wat ik kan doen of wat er mogelijk aan de hand kan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2004, 10:56
*ABC*
*ABC* is offline
Naar mijn mening heb jij het juiste gedaan. Je hebt je niet bemoeid met haar relatie, maar wel de waarheid gezegd op een vraag die ze je stelde. Maar hoe weet je zo zeker dat er een probleem is?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 10:57
Neiu
Neiu is offline
Mocht A erachter zijn gekomen wat er gebeurd is tussen B en C, neemt ze jou dat denk ik niet kwalijk. Het is, als ze erachter is gekomen, niet zo gek dat ze niets meer van zich heeft laten horen, ze is waarschijnlijk niet meer over jou en of je C kent of niet aan het nadenken, maar over het gebeurde.
Kortom: ik denk niet dat ze boos op jou is, ze zal het hoogstens vreemd vinden dat je erover hebt 'gelogen' (liegen is wel een heel groot woord voor wat je hebt gezegd...).
Oud 10-10-2004, 10:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
het is nog altijd B die is vreemd gegaan, dus is hij de schuldige.
Oud 10-10-2004, 11:28
Verwijderd
Als ze het net zelf te weten is gekomen lijkt het me logisch dat ze geen smsje terug heeft gestuurd tegen deze tijd. Gen haar een beetje tijd. Ze zal heus niet boos op je zijn omdat je toen 'loog', en het is ook maar goed dat je dat smsje heb gestuurd. Als je dat niet had gedaan had ze misschien wel boos geweest op een later punt.
Lekker even laten gaan, wees er voor haar (logisch) en ze zal je heus niet ineens uitsluiten.
Ze kan natuurlijk nu wel het idee hebben dat jij er al van wist, en dat je daarom tegen haar loog, en ze je nu dus ook even niet wil/kan spreken omdat ze het als '1 groot complot' ziet. Maar dat valt nog wel uit te praten. Gewoon de waarheid blijven spreken, ten alle tijden.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:34
miro
miro is offline
Je moet je denk ik niet te druk maken. Hij is fout, jij niet. Dat zij aan jou vraagt of je C kent..zal ook wel een reden hebben denk ik. Laat t even op zijn beloop, stel dat ze er wel net achter is gekomen, dan heeft ze misschien gewoon even geen behoefte aan contact.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 11:58
Verwijderd
Vertel A gewoon dat B vreemd is gegaan. Wat is daar het bezwaar tegen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 12:18
igfy
igfy is offline
ik zou me denk ik wel een beetje op een afstand houden, als je niet weet wat A allemaal wel en niet weet. Ik denk dat ze beter van B zelf kan horen dat hij is vreemdgegaan. Natuurlijk kun je wel subtiele opmerkingen maken.

Je bent iig nergens schuldig aan in mijn ogen.
Oud 10-10-2004, 16:44
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2004 @ 12:58 :
Vertel A gewoon dat B vreemd is gegaan. Wat is daar het bezwaar tegen?
Dat zegt ie net...hij wil de relatie niet stuk maken en hun vriendschap niet kwijt.
Oud 11-10-2004, 13:17
ilse
ilse is offline
het lijkt mij inderdaad ook wel moeilijk. maar als jij A was, zou jij niet willen weten dat B vreemd ging???

okee, ik snap je reden dat je hun relatie niet stuk wilt maken, maar als A er later achter komt dat jij het wist zal ze ook niet al te blij met je zijn he?
Oud 11-10-2004, 17:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 10-10-2004 @ 17:44 :
Dat zegt ie net...hij wil de relatie niet stuk maken en hun vriendschap niet kwijt.
Je raakt geen vriendschap kwijt door open te zijn tegen een vriendin, eerder door iets belangrijks te verzwijgen. En natuurlijk wil hij de relatie stuk maken.

Laatst gewijzigd op 11-10-2004 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-10-2004 @ 18:13 :
Je raakt geen vriendschap kwijt door open te zijn tegen een vriendin, eerder door iets belangrijks te verzwijgen. En natuurlijk wil hij de relatie stuk maken.
Je neemt me de woorden uit de mond.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-10-2004 @ 18:18 :
Je neemt me de woorden uit de mond.
great minds think alike
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 07:37
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 11-10-2004 @ 18:13 :
persoonlijk zou ik een relatie niet stuk willen maken, ook al zou ik verliefd zijn op een meisje dat een relatie heeft..

@ ts: Je hebt 't juiste gedaan.. je bent eerlijk geweest, en 't is niet aan jou om A te vertellen wat B heeft gedaan.. gewoon afwachten. Als je per se wilt weten of A weet dat B met C is vreemdgegaan, kun je haar een keer vragen (als je haar ziet op een goed moment) waarom A wilde weten of jij C kende. Als ze denkt dat B en C zijn vreemdgegaan of dat er iets tussen hen is zal ze 't je dan wel vertellen (als jullie tenminste echt goede vrienden zijn)
Oud 12-10-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
barkrukkie schreef op 12-10-2004 @ 08:37 :
persoonlijk zou ik een relatie niet stuk willen maken, ook al zou ik verliefd zijn op een meisje dat een relatie heeft..
Het is én in het belang van het meisje in kwestie én in het belang van jezelf, dus waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 13:18
barkrukkie
barkrukkie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2004 @ 13:02 :
Het is én in het belang van het meisje in kwestie én in het belang van jezelf, dus waarom niet?
mjah, ´tis gewoon een gevoel dat ik heb daarbij.. ik zou me niet gemakkelijk voelen als ik door ´klikken´ de relatie zou verbreken om vervolgens daarna zelf een relatie met haar te beginnen komt achterbaks over en 't is dan nog maar de vraag of dat meisje dan een relatie met jou begint om de juiste redenen..
Reageren

Regels voor berichten