Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2002, 19:55
Amidala
Amidala is offline
Het komt heel veel voor, echt héél veel, dat bij een stel de jongen een jaar of 2/3/4 ouder is dan het meisje.
Van meisjes snap ik nog wat ze in oudere jongens zien.

Maar wat zoekt een jongen in een veel jongere vriendin??

Het is dan wel zo dat meisjes geestelijk een aantal jaar voor lopen op hun leeftijdsgenoten, maar toch is het anders.
Het zou voor de jongens toch 'handiger' zijn om iemand in hun eigen leeftijd te zoeken? Iemand met zo'n beetje dezelfde bezigheden, enz. Nu is hij bijv. bijna klaar met zijn vervolgstudie terwijl zij nog zit te zwoegen op de middelbare school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2002, 19:59
~*InDo SHorTy*~
~*InDo SHorTy*~ is offline
mja.. is mij ook opgevallen jah!
ik heb ook bijna altijd een vriend die 2 jaar ouder is

nu hebbik ook een heel close band met een jongen die 3 jaar ouder is.. ik weet niet maar die jongens zijn serieuzer met meisjes, haha ik heb echt geen idee waarom jongens nou op jongere meisjes vallen ??????

xxx indo shorty
Oud 05-03-2002, 20:11
Verwijderd
Ik denk toch dat het komt doordat meisjes geestelijk voorlopen op jongens. Anders zou ik het ook niet weten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:13
SuperS
SuperS is offline
als je nix anders kunt krijge ben je met alles te vrede he
Oud 05-03-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
sooooooooooo asociaaaaaale !!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:17
Amidala
Amidala is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Ik denk toch dat het komt doordat meisjes geestelijk voorlopen op jongens. Anders zou ik het ook niet weten.
die 'voorsprong' van ons wordt door de jongens toch met de jaren ook wel weer zo ongeveer ingehaald?

Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:18
Sithan
Sithan is offline
Ach als ze beiden in de twintig zijn wordt er niet meer raar naar gekeken...dus wat boeit t nou eigenlijk...

[Dit bericht is aangepast door Sithan (05-03-2002).]
Oud 05-03-2002, 20:20
AMDFreak
AMDFreak is offline
Mahja.. ik weet niet.. ze hebben gewoon iets.. mijn lievje is 13 en ik 15...
Oud 05-03-2002, 20:20
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Dat zou alleen kunnen verklaren waarom meiden op oudere jongens vallen.

Dan blijft nog de vraag waarom jongens op jongere meiden vallen. En, kijk niet naar mij...want ik kan die vraag beantwoorden. Ik ben iig niet op zoek naar een meisje van 12/13..
Oud 05-03-2002, 20:22
Dy|_uCK
Dy|_uCK is offline
check mijn oude topic "waarom willen meisje altijd een oudere vriend"
Oud 05-03-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef:
die 'voorsprong' van ons wordt door de jongens toch met de jaren ook wel weer zo ongeveer ingehaald?

ja, 'k geloof dat rond de 21 jaar het verschil grotendeels verdwijnt. maar het hangt natuurlijk ook van de persoon af.
sommige jongens zijn al heel jong geestelijk volwassen, terwijl anderen ruim in de 20 zijn en nog lang niet geestelijk volwassen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:46
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Amidala schreef:
Het is dan wel zo dat meisjes geestelijk een aantal jaar voor lopen op hun leeftijdsgenoten

Wat een ongelofelijke onzin zeg.

-Desecrator
Oud 05-03-2002, 20:47
dwarfy
dwarfy is offline
k vind dat het een btje afhangt van het gedrag en hoe die persoon doet (of is dat ut zellefde?) ik heb zelf toen ik net 15 was een vriendje gehad van 13 en een van k dach 16 werd 17 toen k net 16 was...en toen k 16 was een van 18 werd 19.. ik vin het aan de jongen liggen.. keb dus zo'n btje alle leeftijden rond die van mezelf gehad
T waren wel alle drie echte vriendjuhs.. dus nie scharreltjes ofzo... t werkte bij de eerste 2 nie om de afstand en de laatste.. ach dat was weer n apart geval.. zn ex zat nog in zn hoofd...
Ik vin dat je met een vriend/vriendin moet kunnen praten... over alles! En je moet hem/haar kunnen vertrouwen.. leeftijd speelt niet echt een rol vind ik.. Het ligt gewoon aan de persoon zelf.. hoe die doet dus...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 20:47
AJMouse
AJMouse is offline
Ik denk dat jongere meiden misschien een gevoel bij oudere jongens hebben zo van: Hij is ouder en beschermd mij dan (misschien ligt die grondgedachte ergens wel vast.. ik weet het niet)

Maar waarom jongens dan jongere meisjes meestal kiezen.. hmjah misschien omdat die meisjes naar hun toe komen?
Oud 05-03-2002, 21:34
Choke
Choke is offline
Sinds ik echt serieuze verkering heb, zijn me vriendinnen altijd minstens een jaar ouder geweest dan mij..
Oud 06-03-2002, 10:46
jensen
jensen is offline
mijn vorige vriendin was 22, ik was 20. Dus het kan ook best andersom. Trouwens ik heb bijna altijd wat met meiden die 1 of 2 jaar ouder zijn.
Oud 06-03-2002, 11:05
vrijgezel16d
vrijgezel16d is offline
toen ik 15 was had ik met een jongen van 15 en toen ging dat uit en had ik met een jongen van 19/20 en toen was ik 15/16.

Ik val gewoon op wat oudere jongens. Alhoewel eentje van 16 ook wel leuk is maar dat is wat minder serieus.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 11:05
XLerator
XLerator is offline
uh

[Dit bericht is aangepast door XLerator (06-03-2002).]
Oud 06-03-2002, 11:06
@pie
@pie is offline
maakt me niet zoveel uit.. ik heb de leeftijd liever in de buurt.. ben bijna 20, en ik zou echt geen meisje van 16/17 als vriendin willen.. van 22/23 dan weer wel
Oud 06-03-2002, 11:44
drama
drama is offline
Citaat:
Amidala schreef:
Het komt heel veel voor, echt héél veel, dat bij een stel de jongen een jaar of 2/3/4 ouder is dan het meisje.

Het is dan wel zo dat meisjes geestelijk een aantal jaar voor lopen op hun leeftijdsgenoten, maar toch is het anders.
Het zou voor de jongens toch 'handiger' zijn om iemand in hun eigen leeftijd te zoeken? Iemand met zo'n beetje dezelfde bezigheden, enz. Nu is hij bijv. bijna klaar met zijn vervolgstudie terwijl zij nog zit te zwoegen op de middelbare school.
omdat meisjes van een jaar of 16/17 geestelijk vaak net zo ver zijn als jongens van 18/19. Meisjes van die leeftijd zoeken vaak (dus niet altijd)een ouder iemand omdat jonge jongens gewoon te speels zijn. Heel simpel.

En zo'n probleem is het ook weer niet als een van de twee op school zit. 3 jaar verschil stelt geen reet voor.

Oud 06-03-2002, 11:45
drama
drama is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Wat een ongelofelijke onzin zeg.

-Desecrator

Dat IS zo.

de meeste jongens van 16 vink tamelijk triest, kinderachtig. Meisjes van die leeftijd zijn vaak gewoon serieuzer enzo.

Oud 06-03-2002, 12:51
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
drama schreef:
Dat IS zo.

de meeste jongens van 16 vink tamelijk triest, kinderachtig. Meisjes van die leeftijd zijn vaak gewoon serieuzer enzo.

heck ik ben 21 en voldoe nog aan die omschrijving
Oud 06-03-2002, 14:00
lekker zoet beertje
lekker zoet beertje is offline
Nu is hij bijv. bijna klaar met zijn vervolgstudie terwijl zij nog zit te zwoegen op de middelbare school.

das bij mij zo, maar k zit er niet mee
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:25
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef:
Dat zou alleen kunnen verklaren waarom meiden op oudere jongens vallen.

Dan blijft nog de vraag waarom jongens op jongere meiden vallen. En, kijk niet naar mij...want ik kan die vraag beantwoorden. Ik ben iig niet op zoek naar een meisje van 12/13..

Omdat ze niet zulke verstandige volwassen vriendinnen willen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef:

Vervolgstudie?! Jongens van zeg maar 18, 19? Dat ligt dan maar net aan de studie he. Als ze VWO hebben gedaan zitten ze misschien nog in de 6e of ze gaan naar de universiteit.

En als't MBO is - nou en? MBO studies zijn toch vaak dichtbij de woonplaats, dus blijven ze gewoon thuis wonen. Maakt dat nou uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2002, 15:31
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dat komt omdat alle meiden van mijn leeftijd worden ingepikt door oudere kerels......
Oud 06-03-2002, 15:34
highlight
highlight is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Dat komt omdat alle meiden van mijn leeftijd worden ingepikt door oudere kerels......

Oud 06-03-2002, 15:41
Amidala
Amidala is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
je moet maar blij zijn met wat je hebt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:12
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
Amidala schreef:
je moet maar blij zijn met wat je hebt
Ik ben ontzettend blij met mijn vriendin... Ookal zeg ik dat mischien te weinig tegen d´r. Ik zou d´r voor geen goud willen ruilen...
Oud 06-03-2002, 16:18
drama
drama is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:

Ja, maar jij bent gewoon
Oud 06-03-2002, 18:59
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
drama schreef:
Dat IS zo.

Alsof serieus doen het enige criterium is voor volwassenheid. Daar komen echt heel wat meer dingen bij kijken zoals:

Verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Zelfinzicht.
Om kunnen gaan met de emoties van anderen.

etc

Als je al die dingen bij elkaar optelt dan zijn meiden echt niet eerder volwassen dan jongens.

-Desecrator
Oud 06-03-2002, 19:05
Verwijderd
Jongere meisjes zijn gewoon cute

Kheb er niet echt een rationele verklaring voor..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 07:14
lake bodom
lake bodom is offline
Citaat:
red_hot_chilli_pieper schreef:

hehe

hm ik val niet echt op oudere jongens..
mijn vriendje is 9 maanden ouder..
maar in de zomer vondk is iemand leuk die was 4 jaar jonger, hij zij zelf 2..?
maar ik ben zelf ook niet echt serieus ofzo..
vind t meestal wel lachuh, met jonges die niet zo serieus zijn.. meeste vrienden zijn wel ouder dan mij, maar die zijn zelf ook niet serieus..

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 08:12
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Amidala schreef:
Nu ga ik er ook nog ff op in. Als je naar schoolresultaten en dergelijke kijkt, kun je denk ik heel eenvoudig concluderen dat dit niet het geval is.

Wel zijn meisjes doorgaans iets serieuzer en denken meer vooruit, terwijl jongens liever gewoon lol hebben. Maar dat heeft weinig met hun geestelijke ontwikkeling te maken.

Het is zelfs al vaker gebleken dat de intelligentere mensen vaak ook de speelste zijn en daardoor soms ook kinderachtig overkomen (hoewel sommigen van hun dit prima kunnen verbergen)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 10:36
Verwijderd
Het schijnt dat jongens qua gedrag 2 jaar achterlopen ofzo. Ik vind dat onzin, ik ken een jongen van 16, nou ja net 16 en die is stukken volwassener dan een jongen van 19 die ik ken. Over het algemeen maakt de leeftijd me niet uit. Me ex was 18, bijna 19. En een andere ex van me zou bijna 19 worden en toen was ik 15. Ze moeten bij mij alleen niet TE oud zijn
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 13:40
moenbase
moenbase is offline
hm, misschien is het al gezegd...maar ik denk dat jongere meisjes makkelijker te manipuleren zijn dan oudere meisjes. Klinkt misschien ook wel maf, maar is niet onwaar dacht ik zo...
Oud 07-03-2002, 15:23
RodJeR
RodJeR is offline
Niet elke jongen valt op jongere meisjes...
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 16:02
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
RodJeR schreef:
Niet elke jongen valt op jongere meisjes...
Agree. (zelfkennis )

Maar, dan blijft het toch vreemd dat je heel vaak ziet dat het meisje jonger is dan de jongen. Vraag is dus: waarom? En blijkbaar ben ik dus een uitzondering
Oud 07-03-2002, 19:58
Verwijderd
Citaat:
SuperS schreef:
Ik denk niet dat dat het is. Maar al die meiden uit hun eigen klas hebben ook allemaal een vriend die in een hogere klas zit.

Bij ons op school is het trouwens veel meiden die met jongere jongens hebben, da's ook wel weer vaag...

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 22:30
soulless
soulless is offline
Meisjes van je eigen leeftijd zijn gewoon ENG. Echt DOODENG. Hehe. Tja. Dat vind ik
Oud 07-03-2002, 22:53
!!0p3n
!!0p3n is offline
Ik denk dat het meer de meisjes zijn die oudere jongens op zoeken dan jongens die jongere meisje opzoeken. Volgens mij kunnnen we zeggen dat over het ALGEMEEN (Dus geen:"Ja, maar ik ken iemand die zijn leeftijd ver voor/achter -uit is blablatalkinoutofmyass")jongens rond de puber-jaren kinderlijker zijn dan meisjes rond diezelfde leeftijd, wat ze drijft naar een oudere vriend te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 00:01
unknown_yellow
unknown_yellow is offline
Om simpel te zeggen denk ik dat het voor jongens kleine meisjes als gemakkelijke prooi zien. Inspelen op hun onwetenheid. En voor vrouwen is het oer-gevoel dat ze een strong man hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 05:17
vanilla
vanilla is offline
het is wel zo dat rond de 16 meisjes MEESTAL gewoon verder zijn dan jongens. ja ik ken wel jongens die wel een beetje normaal zijn ,maar de meesten zijn echt ongelooflijke kinderachtige jongentjes, heel vervelend en gewoon echt diep triest...
ik ken ook veel jongens van in de 20 die ook gewoon echt nog koters zijn.. daarentegen ken ik ook wel weer wat volwassener in die leeftijd.

naja ik denk dat sommige meiden van 16/17 gewoon wat volwassener zijn, of denken te zijn en daarom een wat oudere jongen willen hebben. oudere jongens willen nog helemaal niet volwassen zijn en vinden het wel leuk om een wat jonger meisje te hebben. meeste meiden van in de 20 zijn wel echt volwassen en dat vinden die nog-niet-zo volwassen boys van in de 20 weer iets te... en by the way die meiden van 20 valleen ook echt niet op jongens van 20 want die zijn gewoon veelste koterig voor hen

lang verhaal maar goed.....

weltrusten

vanilla
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 10:41
DJken
DJken is offline
Euhm, ik vind jouw vraag toch een beetje...raar... alé ja.."wat zoekt een jongen in een jonger meisje"...

Is dat nie gewoon liefde zoals bij alle andere koppels ???

Ik ben 22 en ik verkeer al bijna een jaar (nog 3 maand) met een meisje die binnen 2 maand 15 word... Dus wij verschillen 7 jaar...

Goed ja, ik weet nu voor 100% dat er hier personen gaan zijn die zich een bult gaan schrikken Ik let daar niet meer op ook.

Mijn ouders vonden dat echt raar... je moest ze de eerste 20min horen toen ik het zei

Maar na een paar weken wisten ze ook wel waarom... en het antwoord op die waarom is dat wij elkaar graag zien...

En als er hier na mijne post mensen weer van die domme dingen over mijn post gaan typen, dan zijn da personen die nog veel moeten leren.

greetz

DJken out Belgium
Oud 08-03-2002, 11:03
timberland
timberland is offline
ik weet het ook niet, ik val juist op oudere meisjes, alleen meisjes niet op jongere jongens laterzzzzzzzz
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 12:29
soulless
soulless is offline
Wat er dus gezegd word is dat vrouwen veel te snel van die zeur-bitzes worden
Oud 08-03-2002, 17:56
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
dat komt vaak omdat die meisjes dat stoer vinden zo'n oudere jongen, en die jongen kan dat meisje makkelijk krijgen, dus ja....

Nu kun je zeggen van onzin, maar het is vaak wel zo.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:15
Q
Q is offline
Omdat jonge meisjes minder ervaring hebben en enigsinds onschuldig zijn. Maar vaak is het zo omdat de meisjes zelf een oudere jongen kiezen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 19:58
moenbase
moenbase is offline
...omdat velen van hen zo ontzettend tegen "de grote jongens" aankijken. Waardoor ze een beschermend gevoel krijgen [denk ik]

En jongens kunnen jongeren meisjes makkelijk manipuleren, zij zijn immers nog jong, willen graag meedoen met de grote jongens.
Hm, beetje krampachtig zoals ik het verklaar, maar ik denk dat ik er niet veel naast zit...
Oud 08-03-2002, 20:37
my baby
my baby is offline
jongens van mijn eigen leeftijd zijn vaak nog van die kleintjes en een beetje kinderachtig vind ik.

kus my baby
Reageren

Regels voor berichten