Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2004, 16:20
Roxann
Roxann is offline
Ik moet morgen een taak over carthago en fenicië indienen, en er zijn nog een paar vraagjes die ik niet gevonden heb, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Om welke "uitvinding" waren de feniciërs vooral bekend?
en hoe werd deze door de grieken aangepast?

Wat is de echt naam van Dido en wat zegt de legende over haar i.v.m. de stichting van Cathago?
En wat moet de echte reden voor de stichting van Carthago geweest zijn (dus niet volgens de legende)?

Alvast bedankt!
Rox.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2004, 16:58
Leshy
Leshy is offline
De bekendste "uitvinding" van de Phoeniciërs is het alfabet, wat onder andere door de Grieken is overgenomen, met enkele aanpassingen zoals het draaien en/of spiegelen van Phoenicische tekens.

Hier kun je een schema vinden met zowel het Phoenicische als het Griekse alfabet.

Dido's echte naam was Elissa, en het historische Carthago werd gesticht als een handelsnederzetting
Oud 13-10-2004, 19:51
thalia
thalia is offline
De feniciërs waren ook gekend om hun scheepsbouw als ik me goed kan herinneren...

De legende van de stichting is geloof ik dat ze het landoppervlak kregen dat ze met runderhuid konden afspannen. Ze versneden de huid tot dunne repen en omspanden zo een vrij groot gebied.
Oud 14-10-2004, 10:51
Leshy
Leshy is offline
Citaat:
thalia schreef op 13-10-2004 @ 20:51 :
De feniciërs waren ook gekend om hun scheepsbouw als ik me goed kan herinneren...
De Phoeniciërs woonden aan de oostkust van de Middellandse Zee, en dreven via de zee handel met onder andere het Aegeïsch gebied, Egypte, Ugarit, Cyprus en zullen zo zeker bekend hebben gestaan als een zeevarende natie, inderdaad
Oud 15-10-2004, 16:57
thalia
thalia is offline
Citaat:
Leshy schreef op 14-10-2004 @ 11:51 :
De Phoeniciërs woonden aan de oostkust van de Middellandse Zee, en dreven via de zee handel met onder andere het Aegeïsch gebied, Egypte, Ugarit, Cyprus en zullen zo zeker bekend hebben gestaan als een zeevarende natie, inderdaad
Zou goed kunnen, 't is dan ook al een viertal jaar geleden dat we dat gezien hebben .
Reageren

Regels voor berichten