Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 16:06
Eend
Eend is offline
Nou, het viel me dus nogal op, dat alles zo enorm duur is geworden. Ik heb 4 cavia's die speciaal Hope Farms voer krijgen en daarnaast nog gewoon eigenmerk voer.
Ik ben +/- 20 kilo zaagsel per maand kwijt.

Ik kom zo rond de 40 euro uit. Ik vind dit best veel, dus vroeg me af wat anderen eigenlijk voor hun dieren kwijt zijn.
Oud 14-10-2004, 17:29
Belle
Belle is offline
de honden, katten,ratjes en konijnen kosten ons bij elkaar zo'n 175 euro per maand. Bodembedekking is gratis, en voer en dergelijke halen we bij de groothandel.
Oud 14-10-2004, 17:40
Verwijderd
Toevallig had ik het hier gister met CJ over. Volgens mij kwamen we er op uit dat we ongeveer 50 euro per maand kwijt waren voor de (2) katten. Dat is zonder kosten voor de dierenarts.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:40
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Dan moet je ze minder slaag geven, scheelt in de dierenartskosten. Ik denk niet dat wij 50 € per maand kwijt zijn aan de 2 katten en 3 kippen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:38
Eend
Eend is offline
Dus die 40 euro van mij is nog niet eens zo gek? Ik zat deze maand aan de 50 euro, omdat ik nog wat extra dingetjes heb gehaald, zoals nieuw drinkflesje en zo.
Oud 15-10-2004, 16:08
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Wij zijn aan 2 katten + 3 kippen gemiddeld 25 euro kwijt. En we kopen dan idd niet elke week speeltjes voor ze.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ischenbaert schreef op 14-10-2004 @ 21:40 :
Dan moet je ze minder slaag geven, scheelt in de dierenartskosten.
Ik val werkelijk van mij stoel van het lachen...

De jaarlijkse inenting en twee keer ontwormen kost ong. 90 euro per jaar, dat ben je dus al minimaal kwijt. Daarbij komen dan kosten van dingen als kat-a-lax (tegen haarballen), antivlooienmiddeltjes en eventuele extra dierenartsbezoeken. En dan nog alle eenmalige kosten als een kattenbak, mand om ze in te doen als ze naar bv. de dierenarts moeten ed, maar daar begin ik maar niet over.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 21:37
aapje
aapje is offline
meestal moet ik een paar zakken konijnenvoer hebben en een paar zakken rattenvoer verder nog wat bodembedekkers in de maand. En deze maand een gloednieuwe rattenkooi supergoedkoop omdat een vriend van me bij de leverancier werkt en um voor 35 euro aan mij kon verkopen zelfs de inkoopprijs voor een dierenwinkel is hoger (54 euro)
Oud 16-10-2004, 10:03
Eend
Eend is offline
Voor de katten zijn wij wel best veel kwijt per maand. Onze krijgen namelijk 2 luxe maaltijdzakjes per dag en tussendoor brokjes.
Dan komen de kattensnoepjes er nog bij en die enorm dure vlooiendruppels 11,80 voor 3 flesjes!
Oud 16-10-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 16-10-2004 @ 11:03 :
Voor de katten zijn wij wel best veel kwijt per maand. Onze krijgen namelijk 2 luxe maaltijdzakjes per dag en tussendoor brokjes.
Dat is dan ook de reden dat wij rond de 50 euro uit komen.

Citaat:
Dan komen de kattensnoepjes er nog bij en die enorm dure vlooiendruppels 11,80 voor 3 flesjes!
Volgens mij zijn die hier nog duurder...maar dat zijn gewoon afzetters... Gelukkig hebben onze katten nooit vlooien (we zijn er ooit één keer één tegen gekomen), we hebben toen ook van die flesjes gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 20:33
Mara
Mara is offline
Pff.. hond eet 3 zakken pedigree per maand. Moet pedigree ivm maag. Verder wat koekjes, maar niet teveel. Ook nog 'spul' voor in d'r oren.
Dan nog rattenvoer, 1 zak per maand, plus nodige hooi en stro. Ik zou niet weten hoeveel 't bij elkaar is.
Eten van de dieren is bij ons vrij 'sober' hond krijgt bijna alleen brokken ivm met maag, ratten alleen voer en 'savonds zo'n 'yoghurt-drop' en soms iets als wortel ofzo wat we dus al hebben. Dat scheelt wel volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2004, 20:55
Eend
Eend is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-10-2004 @ 11:11 :
Dat is dan ook de reden dat wij rond de 50 euro uit komen.

Volgens mij zijn die hier nog duurder...maar dat zijn gewoon afzetters... Gelukkig hebben onze katten nooit vlooien (we zijn er ooit één keer één tegen gekomen), we hebben toen ook van die flesjes gebruikt.
je moet ze bij de Plusmarkt halen, want daar zijn ze goedkoop
Oud 16-10-2004, 21:13
New Born
New Born is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-10-2004 @ 21:33 :
Dan nog rattenvoer, 1 zak per maand, plus nodige hooi en stro.
Hooi en stro voor ratten? Daar kunnen ratten heel slecht tegen. Het is veel te stoffig voor ze. Daardoor krijgen ze last van hun luchtwegen, die zijn namelijk heel gevoelig. Het is beter om ze op een bodembedekking zoals beukensnippers, hemparade of corbo te zetten. En sizzle of papiersnippers zijn prima als nestmateriaal.

Maar om ontopic te blijven, ik weet niet wat ik per maand uit geef aan mijn ratten. Wat ik aan bodembedekking uitgeef varieert nogal, omdat ik aan het experimenteren ben wat het beste voor mijn ratten is. Een van mijn ratten heeft namelijk last van haar luchtwegen en beukensnippers zijn nog te stoffig voor haar. Verder koop ik soms snoepjes en natuurlijk voer. En als ik iets leuks zie voor in de kooi koop ik dat ook, hoewel ik dat vaak zelf maak. Het kan per maand dus nogal varieren, ik gok op zo'n 20 a 30 euro per maand.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 09:33
Verwijderd
hmm, we hebben nogal wat katten (stuk of 15/20 ), dus ongeveer 5 euro per week aan voer (ze krijgen alleen brokjes en avondeten uit de pan) dus zo'n 20 euro per maand
misschien wat minder aangezien we niet altijd brokjes in huis hebben

en ze gaan nooit naar de dierenarts
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 11:13
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-10-2004 @ 21:33 :
Pff.. hond eet 3 zakken pedigree per maand. Moet pedigree ivm maag.
Pedigree voor z'n/haar maag?
Mag ik vragen waar precies voor en van wie? Pedigree is namelijk (samen met de andere commerciele merken) de grootste grommel die je je hond kan geven!

Wij zijn ongeveer €.20,- per maand aan eten + €.5,- aan tussendoortjes.

De dierenartskosten zullen we maar niet meerekenen (ze is vorige week gecastreerd + ontstoken ogen = bijna €.600,- )
Oud 17-10-2004, 12:27
Eend
Eend is offline
Citaat:
New Born schreef op 16-10-2004 @ 22:13 :
Hooi en stro voor ratten? Daar kunnen ratten heel slecht tegen. Het is veel te stoffig voor ze. Daardoor krijgen ze last van hun luchtwegen, die zijn namelijk heel gevoelig. Het is beter om ze op een bodembedekking zoals beukensnippers, hemparade of corbo te zetten. En sizzle of papiersnippers zijn prima als nestmateriaal.

Maar om ontopic te blijven, ik weet niet wat ik per maand uit geef aan mijn ratten. Wat ik aan bodembedekking uitgeef varieert nogal, omdat ik aan het experimenteren ben wat het beste voor mijn ratten is. Een van mijn ratten heeft namelijk last van haar luchtwegen en beukensnippers zijn nog te stoffig voor haar. Verder koop ik soms snoepjes en natuurlijk voer. En als ik iets leuks zie voor in de kooi koop ik dat ook, hoewel ik dat vaak zelf maak. Het kan per maand dus nogal varieren, ik gok op zo'n 20 a 30 euro per maand.
bij mijn dierenwinkel heb je van de kleine ministeentjes/korrels. Het is alles behalve stoffig en die beesten kunnen er heerlijk in rondrennen. De korrels zijn een milimeter qua doorsnede.
Ik ken heel wat mensen die dat voor hun ratten gebruiken.
Oud 17-10-2004, 13:04
New Born
New Born is offline
Citaat:
Eend schreef op 17-10-2004 @ 13:27 :
bij mijn dierenwinkel heb je van de kleine ministeentjes/korrels. Het is alles behalve stoffig en die beesten kunnen er heerlijk in rondrennen. De korrels zijn een milimeter qua doorsnede.
Ik ken heel wat mensen die dat voor hun ratten gebruiken.
Ja dat klopt. Het is gemaakt van het binnenste van mais. Ik gebruik het nu ook voor mijn ratten en het werkt prima. Alleen vind ik het wel vrij prijzig en vliegt het mijn hele kamer door. Je hebt twee merken namelijk Macro basic van de witte molen en Corbo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 16:13
Eend
Eend is offline
Citaat:
New Born schreef op 17-10-2004 @ 14:04 :
Ja dat klopt. Het is gemaakt van het binnenste van mais. Ik gebruik het nu ook voor mijn ratten en het werkt prima. Alleen vind ik het wel vrij prijzig en vliegt het mijn hele kamer door. Je hebt twee merken namelijk Macro basic van de witte molen en Corbo.
Ja, klopt, ik heb ze één keer eens gehad als extra onderlaag voor in de caviakooi, maar dat doe ik dus nooit meer Zelfs bij een tochtrand van 15 cm weten die beesten het er nog overheen te gooien en het blijft onder je blote voeten en je sokken kleven en grrr, wat was ik blij toen dat spul op was
Maargoed, ik neem aan dat ratten er zorgvuldiger mee omgaan dan cavia's
Oud 17-10-2004, 17:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
New Born schreef op 16-10-2004 @ 22:13 :
Dat wist ik niet, is me ook nog nooit verteld, maar bedankt
Dat spul wat jij noemt, kan je dat ook gewoon bij bijv. de pets place halen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 17:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-10-2004 @ 12:13 :
Mag ik vragen waar precies voor en van wie? Pedigree is namelijk (samen met de andere commerciele merken) de grootste grommel die je je hond kan geven!
Ze kotste altijd haar brokken uit, dierenarts raadde aan om andere brokken te nemen. Veel dingen geprobeerd, en dit is 't enige waar ze normaal op reageert. Rest kotst ze na een kwartiertje weer uit.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 21:58
New Born
New Born is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-10-2004 @ 18:57 :
Dat wist ik niet, is me ook nog nooit verteld, maar bedankt
Dat spul wat jij noemt, kan je dat ook gewoon bij bijv. de pets place halen?
Graag gedaan
Ja dat hebben ze in iedere dierenwinkel. Bij mij hebben ze bij de plets place verschillende bodembedekkers voor ratjes. Dat zal bij jou dan ook wel zo zijn lijkt me
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:30
Verwijderd
1 zak beukensnippers van 10 liter a €5.
2 maal een grote zak voer a €3 = €6

Dus voor 18 muizen ben ik gemiddeld €12 per maand kwijt
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 11:44
Saarah
Saarah is offline
Ehm ik zou niet weten hoeveel dat per maand is voor onze 2 hondjes.
Ik heb ook nog een paard, dat op een manege staat. Het stalgeld is 225€ per maand (incl. voer, wordt op de weide gezet als ik dat wil, ik mag de 2 binnenpistes en de buitenpiste zoveel als ik wil gratis gebruiken, ...). Dan zijn er de eenmalige kosten zoals zadel, hoofdstel, ...
Voor de rest koop ik geregeld paardensnoepjes, wortels, een liksteen, ...
Misschien binnenkort 1x per week privéles, hetgeen ook al heel wat kan kosten.
Het is dus heel wat
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 19:11
Belle
Belle is offline
Citaat:
Eend schreef op 17-10-2004 @ 17:13 :

Maargoed, ik neem aan dat ratten er zorgvuldiger mee omgaan dan cavia's
Hahaha, vergeet dat maar ik vond maanden later nog overal Corbo.
Oud 18-10-2004, 20:59
AngelLena
AngelLena is offline
Ik gebruikte altijd in de lengte gesneden stro voor m'n ratjes (ben naam van dat spul ff kwijt), was sowieso al veeeeeeeel minder stoffig als zaagsel en normaal stro, en als ik het dan ook nog even in de vriezer deed, zat er nauwelijks stof meer in. Vonden ze heerlijk, konden ze alsnog lekker in graven en woelen en het is bijna stofvrij. Was ook nog niet eens zo duur. 12,50 (in guldens nog) per literpak. En omdat het vrij veel in elkaar gedrukt is kon je daar vrij veel uit halen. Deed er zeker 3 weken mee. Dan nog voer, reggie rat, water bla bla, al met al denk ik dat ik voor 2 ratten zo'n 30 gulden per maand kwijt was. (exclusief dierenarts kosten, ben met het bejaardje paar keer naar dierenarts geweest om d'r gezondheid te laten controleren, ze was al zo oud, ik vertrouwde het niet, maar elke keer was ze nog prima in orde)

Hond heeft speciaal voer (merk weet ik zo even niet, verpakking wel zo te vinden), omdat hij een stoornis in zijn spijsverteringsstelsel heeft, hij kan geen vast voedsel verteren, dus alles moet geweekt worden. Wormenkuren, vlooienmiddelen, maar dat betalen mijn ouders allemaal, geen idee wat dat allemaal kost.

Voor de paarden was ik echt veel geld kwijt. Gemiddeld 1000 euro per maand, per paard (ik hoefde gelukkig maar 1 te betalen, de rest werd door iemand anders betaald, maar ik trainde ze en verzorgde ze). Stallingskosten waren heel erg hoog (tussen de 300 en 400 euro, dat was met korting omdat ik er part time werkte), inentingen, wormenkuren, hoefsmid en natuurlijk betaalde ik voor het paard wat de meeste dierenarts rekeningen naar huis stuurde, zo had ze een afwijking in haar hoeven, de hoefwanden waren te dun, dus ze moest extra biotine hebben door het voer, paar keer flinke koliek gehad (koliek gevoelig als een idioot), had speciaal hoefbeslag nodig, kogels paar keer flink ontstoken, hoefzweren, noem maar op. Dus dat was geen goedkoop grapje en na 5 jaar was het niet meer op te brengen voor mij, zelfs niet toen ik 3 baantjes had, lesgeven op de stal waar zij stond, lesgeven op een andere stal en heel uitzonderlijk bij mensen thuis, ook op beide adressen de paarden trainen en m'n werk in het weekend, dus heb ik haar moeten verkopen .

De kat kwam idd neer op zo'n 30 euro per maand, tot ie overreden werd door een auto...

Wheee, behalve met mijn ratjes heb ik het niet getroffen...
Oud 19-10-2004, 15:17
Eend
Eend is offline
Citaat:
Belle schreef op 18-10-2004 @ 20:11 :
Hahaha, vergeet dat maar ik vond maanden later nog overal Corbo.
Ja, ik vind het nu nog steeds
Gelukkig gaat zaagsel alleen maar in al je sokken en wolle truien zitten en blijft het onder je voeten zitten en ligt heel de vloer iedere keer weer onder
Oud 19-10-2004, 15:20
Eend
Eend is offline
@Angellena: Wat sta/stond jij dan op een ^&%*%$ dure stal De stallen wara mijn twee verzorgpaarden staan, kost +/- 100 euro per maand.

Wel jammer dat je haar hebt moeten verkopen
Oud 19-10-2004, 16:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Eend schreef op 19-10-2004 @ 16:20 :
@Angellena: Wat sta/stond jij dan op een ^&%*%$ dure stal De stallen wara mijn twee verzorgpaarden staan, kost +/- 100 euro per maand.

Juh, was professionele western ranch. Ik kon genoeg goedkope plekken krijgen, maar hun faciliteiten waren er niet naar om elke dag goed te kunnen trainen en mijn paardje had dat echt nodig. Als ze 2 of 3 dagen niet gewerkt had, dan werd ze lusteloos en kwijnde ze weg, dat gunde ik haar ook niet. Dus dan heb je weinig keus dan voor de duurdere oplossing te kiezen. Daar nog voor elkaar weten te spelen dat ik goed 100 euro korting kreeg per maand, mwa, best netjes... Maar alsnog niet op te brengen met alle dierenartsrekeningen erbij.
Oud 19-10-2004, 23:42
Belle
Belle is offline
Citaat:
Eend schreef op 19-10-2004 @ 16:20 :

Inderdaad, de stal waar wij straks op gaan staan *manege goudse hout btw* kost 285 euro pm en dat is all inclusive, met lessen.
Oud 21-10-2004, 03:33
Nyai
Nyai is offline
ik zo'n 60-70 euro per maand aan voer, 10-15 euro aan bak vulling, (ik koop alles erg groot in, anders zou het minstens verdubbelen) en dan nog eventuele dierenarts kosten, maar dat kun je niet voorspellen.

Ik heb 11 fretten trouwens.

Verder hebben we nog 3 cavia's en 2 honden.
cavia's delen mn ma en ik de kosten. ene keer koopt zij het, en andere keer in, dus dat weet ik niet precies.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:16
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Belle schreef op 20-10-2004 @ 00:42 :
Inderdaad, de stal waar wij straks op gaan staan *manege goudse hout btw* kost 285 euro pm en dat is all inclusive, met lessen.
Haha! Als ik 2 keer in de week les wou daar betaalde ik alleen al dat bedrag! Maar ik hoefde daad geen les, want ik kon hun uiteindelijk meer leren dan zij mij, dus heeft les nemen voor mij weinig zin.
Oud 21-10-2004, 14:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
Belle schreef op 20-10-2004 @ 00:42 :
Maargoed, jij gaat dus een paard nemen? Pony's zijn daar namelijk 224 of zoiets

Waarom kom je niet een keertje kijken? Ik rij maandagavond om 21:00. Echt een gezellig lesje. Een lesgenoot van mij heeft een Lusitano gekocht. Mooi beest man! *jaloers is* Kom ik met mijn NRPS-er

Maar de Goudsehout is best duur. Maar de Ruiterclub moet je al helemaal niet hebben. Daar moet je paard in de les meelopen Echt lomp!
Oud 21-10-2004, 20:06
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-10-2004 @ 15:39 :
Maargoed, jij gaat dus een paard nemen? Pony's zijn daar namelijk 224 of zoiets

Waarom kom je niet een keertje kijken? Ik rij maandagavond om 21:00. Echt een gezellig lesje. Een lesgenoot van mij heeft een Lusitano gekocht. Mooi beest man! *jaloers is* Kom ik met mijn NRPS-er

Maar de Goudsehout is best duur. Maar de Ruiterclub moet je al helemaal niet hebben. Daar moet je paard in de les meelopen Echt lomp!
We zijn dus inderdaad verkeerd voorgelicht het is 234.50 en morgen wordt Lady gebracht. Dus als je zin hebt morgen om half 11 is ze dr
Oud 21-10-2004, 21:41
Eend
Eend is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef op 21-10-2004 @ 21:06 :
We zijn dus inderdaad verkeerd voorgelicht het is 234.50 en morgen wordt Lady gebracht. Dus als je zin hebt morgen om half 11 is ze dr
Ik zal even komen kijken
De pony van een vriendin van me staat ook in het Binnenhof
Oud 26-10-2004, 22:53
Silverwolf
Silverwolf is offline
voer voor 2 honden: 30,-
voer voor 1 konijn, 2 hamsters, 6 muizen en 6 ratjes: 7,-
voer voor 6 gekko's: 16,-
voer voor 4 boa constrictors: 12,50
voer voor 2 koningspythons: 4,50
voer voor 14 rattenslangen en een haakneusslang: 27,-
voer voor 1 landschildpad 7,-
voer voor 1 (grote) kat 21,-
bodembedekking voor alle knagers: 20,-
kattenbakvulling voor de kat: 18,-
bodembedekking voor de reptielen: 6,-
Frontline voor de honden: 4,50
iets lekkers voor de knagers/honden/kat 11,-

Totaal: 182,50

Dit is het gemiddelde van alle huisdieren (per maand) samen. Ik betaal al het voer voor de reptielen en de knagers (knaagdiervoer speciaal) en de kat (Royal Canin Maine Coon en Whiskas Kittenvoer uit die zakjes), ook de kattenbakvulling (Biokat) en het lekkers. M'n moeder betaald het voer voor de honden (Bonzo, vers vlees en blikvoer), de Frontline en de bodembedekking voor het konijn (zit op kattenbakkorrels door zijn lange vacht) en de hamsters (die zijn van m'n broertjes) Verder hebben we hier natuurlijk de stroomrekening nog niet bijgeteld, die zal wel zo'n 100 euro per maand zijn en die hoef ik gelukkig niet te betalen En soms zijn m'n ouders ook zo aardig het wekelijkse bedrag van m'n reptielen een keertje te betalen, zodat ik een extra warmtelamp oid kan halen.
Oud 27-10-2004, 23:21
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Hmm ik weet het niet precies.. Ik denk:
Voer (Hope Farms): 1/2 x 7,15
Zaagsel: 2x 2,95
Hooi: ± 3,00
Groenten: 4x 2,50

= ± 22,50 voor drie cavia´s
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:17
Flo0rell
Flo0rell is offline
ik heb 2 katten alleen kattenvoer van edah merk jeweetwel dat vlees in zon vierkant bakje ik weet niet prcies hoveel maar voor 10 euro heb je genoeg voer voor 1 week voor beide katten.+kattesnoepjes etc
een cavia die krijgt hooi .. brokkemix en caviasnoepjes

dan heb ik nog 2 paarden stalling kost 285 per maand per paard
met voeren erbij begrepen en toegang tot binnenpiste en buitenpiste +springwei.

hoefsmid 75€ elke 6 weken komt hij
wormenkuren influenza etc. al die kuren kost wel wat daarbei dat een paard verschrikkelijk ziek is heeft een gat in de spier en moet elke maand na de kliniek.

dus aan die 2 paardjes zijn we genoeg geld kwijt en dan nog niet een gedacht aan al die extra dingen zadel hoofdstel shabrak wedstrijdspulklen etc.!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 17-10-2004 @ 12:13 :

Wij zijn ongeveer €.20,- per maand aan eten + €.5,- aan tussendoortjes.

De dierenartskosten zullen we maar niet meerekenen (ze is vorige week gecastreerd + ontstoken ogen = bijna €.600,- )
We hebben inmiddels anders, beter voer en komen nu op zo'n €.6,50 per maand!
Tussendoortjes krijgt ze bijna niet meer, samen met af en toe wat lekkers te eten (versvlees) komen we dan op €.3,-
De dierenarts zijn we gelukkig sinds de vorige post niet meer geweest
Oud 29-01-2005, 17:34
-(L)-
Niks, we hebben geen huisdieren (meer).
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:34
Roxy
Roxy is offline
Ach laat ik zeggen dat ik gemiddeld 300 per maand kwijt ben aan mijn paardje. Zijn toch andere bedragen dan die Angellena noemde Van die 300 euro is 250 het maandelijkse pensiongeld dat is incl brok, hooi, sto en ik hoef er niet zelf heen om te voeren, er word opgestrooid en uitgemest door stalpersoneel en hij wordt iedere dag in de stapmolen gezet (bij beter weer in de wei) Daarnaast staat hij niet op ijzers, dus ben ik niet zo veel geld kwijt aan de hoefsmid (25 euro per keer) naja dan heb je nog wormkuren en inentingen maar dat is nog niet zo duur gebleken. M'n ouders betalen gelukkig nog de verzekeringspremie en het geld wat ze eerst voor mijn manegelessen betaalden krijg ik nu maandelijks gestort.
Oud 29-01-2005, 20:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb twee goudvisjes op mijn kamer en die vreten (voor goudvissen) dan echt veel maar toch doe ik wel een half jaar met een potje voer van twee euro en dan eens in de zoveel tijd een nieuw plantje dus dit zijn echt de ideale studenten huisdieren
Oud 01-02-2005, 02:50
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
Zo rond de € 700 voor me paard.
En nog eens zo € 100 voor de kat
Oud 01-02-2005, 11:21
Eend
Eend is offline
700 euro voor je paard Wow...
Oud 01-02-2005, 13:16
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
jah 700 per maand.
Daarvan gaat 350 naar de stalling.
Dan nog eens 100 naar een les kaart.
En ook nog eens 100 , naar privelessen.
Zo 50 euro per maand aan hoefsmid en proefjes kwijt.
En dan krijgt ie nog een medicijnen wat 100, kost.
dus lekker veel geld kwijt maja.
Oud 01-02-2005, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-01-2005 @ 21:18 :
Ik heb twee goudvisjes op mijn kamer en die vreten (voor goudvissen) dan echt veel
(Vrijwel) alle goudvissen eten veel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 14:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-02-2005 @ 14:47 :
(Vrijwel) alle goudvissen eten veel.
Maar ik heb wel meer goudvissen gehad en die aten allemaal minder dan deze, deze springen zowat uit het water om het eten zo snel mogelijk te pakken als je ze voert. Maar ja, ze zijn wel lachwekkend
Reageren

Regels voor berichten