Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Vaak als hij boos wordt dan zie ik beelden voor me van vroeger. Alleen de laatste tijd zit het me heel erg dwars, ik weet niet precies waarom. Ben ook ineens veel gevoeliger voor dingen zoals ruzie. Het is nu ong 1 a 1,5 jaar geleden gestopt.. Niet zo heel erg lang geleden dus.
||
Citaat:
Wel heb ik het door vroeger moeilijk om mensen te leren kennen.. Ik ben vandaag ontzettend onzeker, vertrouw niet snel iemand en kan ook heeel moeilijk met complimentjes omgaan.. Ik heb ontzettend veel bevestiging nodig waar ik dan nog twijfelachtig mee omga en .. Ik hou er niet van als iemand kwaad wordt, begint te schreeuwen of.. wat dan ook.. x |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ik ben vroeger niet geslagen door mijn ouders, maar door mijn zus. Bij mij heeft dit een hele grote rol gespeeld binnen mijn relatie. Mijn relatie is sinds donderdag over. Hij heeft het uitgemaakt, maar we zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan. Maar doordat ik vroeger geslagen ben zei ik altijd veels te snel ja tegen mensen. Dit tot irritatie van mijn ex. Het is nu wel een stuk veranderd, maar ik heb nog steeds een angst in mij
|
![]() |
||
Citaat:
Want daar heb ik ook af en toe last van (gehad )
||
Citaat:
Gisteren probeerde hij me trouwens weer een mep te geven.. ![]()
|
heej,
ik word en werd geslagen... heb nu sinds ong. een half jaar een vriend en het gaat hartstikke goed, behalve toen hij een keer zo boos op iemand anders was, dat hij haast ging flippen, ik werd helemaal gek!!! ik wist niet meer wat ik moest doen en liep weg, juist op dat moment snauwde hij, kom hier.. KOM HIER, erg boos, toen had ik het helemaal gehad! ik ben weggelopen, toen ik bij de deur was de deur kapot geslagen en jankend ergens in een hoekje gaan zitten, op een 1 of andere manier was er iets geknapt... kon niet uit mijn woorden komen en voelde me weer depressief... later kwam mijn vriend eraan, en pakte mijn hand, hij zou mij nooit slaan, dat weet ik, hij is gewoon te lief daarvoor.... maar ik weet niet wat het was, ik had het gevoel dat hij dat wou, en zakte in elkaar, begon te janken, en kon ook nog alleen maar janken, het speet hem, zei hij, en of ik het hem alsjeblieft wou vergeven, ik was niet boos maar wist gewoon niet wat ik er mee aan moest... maar het is gelukkig allemaal goed gekomen, hou nog steeds van hem, als je vriend boos wordt, vergeef het hem, hij bedoelt het vast niet zo succes! veel liefs |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
En het huis uit gaan is niet echt een optie omdat ik totaal geen geld heb voor een studie of een huis.. Zelfs werken lukt al niet omdat ik 40 uur per week stage loop en het weekend ECHT MOET bijkomen.. anders trek ik t allemaal niet meer.
|
Het staat nu best wel op ontploffen.
Mijn vader is echt onzinnig bezig. Als ik volgens hem geen gedag heb gezegt ( wat ik wel heb gedaan) dan moet ik helemaal terug komen fietsen om gedag te zeggen!!! ![]() Kom ik weer thuis, hebben mijn ouders er ruzie om gehad. Begint mn vader er ineens mee dat hij geen hotel of cafetaria is. En dat dit zijn huis is met zijn regels en als dat niet bevalt moet ik maar oprotten.. Damn ik ben misschien 2x weggeweest deze week en dan voelt hij zich gelijk een hotel? ![]() Nog 'n voorbeeld: Ik heb mn vriend deze week 2x gezien, en ik bel naar huis om te vragen of ik misschien een nachtje mag blijven slapen. Zegt ie "jaa dat vind ik niet leuk.." Ik vraag "wat dan?" Hij "jaaa daar ga ik niet over in discussie" En dan laat ie daarna mn moeder zeggen dat hij me gewoon mist omdat ik vaak weg ben. Ik ben bijna de hele week thuis geweest!! Ik heb maar voor de zekerheid een tas ingepakt met wat spullen want het zal wel weer dikke ruzie worden met het eten. En zodra hij ermee begint dat ik kan oprotten ( zo zegt hij t letterlijk) dan slaap ik een paar nachten bij mn vriend.. Wat kan je nou in godsnaam doen tegen zo'n idioot?
|
Ik denk dat het beste wat je kan doen is hem zo veel mogelijk negeren. Dat is natuurlijk heel moeilijk, maar als je hem gewoon uit de weg gaat, dan kan hij ook niet opeens tegen je uitvallen en zo boos worden.
Als hij dat wel doet dan zou ik proberen om het rustig uit te leggen, het der over hebben en niet heftig reageren omdat je hem daarmee alleen maar kwader maakt. En anders kan je alsnog gewoon zeggen 'ok dan rot ik wel op' en dan gewoon opstaan van het eten en weggaan. Misschien niet de beste oplossing, maar zo ben je der wel even vanaf en kan hij afkoelen.
|
ik heb niet alles gelezen hoor
![]() btw, je kan wel uit huis gaan en lenen bij de IB, om je studie te kunnen betalen, wat iemand al eerder zei... maar heb je het er wel voor over? wil je het contact met je ouders verbreken dan? hoe ben je opgevoed? warm-koel? streng zeker ook? hou je van je ouders? of is de relatie al zo ver weg dat je het niet echt uitmaakt als het contact verwaterd? etc etc...
||
Citaat:
Als ik mn vader nooit mee zou zien zou het een hele opluchting zijn voor me omdat ik echt opraak qua energie door hem.. Ik wordt gewoon heel erg moe door dit alles en kan het echt niet lang meer hebben. Mijn moeder nooit meer zien zou ik zeker weten wel erg vinden Heb ook met haar gesproken erover. Dat ik het gewoon niet meer aankan allemaal.. Ik wordt er echt helemaal gek van.
|
Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet denken.
Dingen waar je van vroeger een trauma hebt overgehouden, kunnen later problemen opleveren. Maar ik denk ook dat het een beetje is wat je er zelf van maakt. Ikzelf ben tot een jaar terug altijd heel erg afgeranseld geweest. En ik leef me eigen leven nu. Ik heb met een van die mensen die me dat toen heeft aangedaan bijna niets meer te maken..met die andere wel maar die is 180 graden omgedraaid qua gedrag gelukkig. Tis denk ik ook hoe je er zelf vorm aan geeft. Ikzelf denk dat ik er wel sterker uit ben gekomen. Nog steeds heb ik zo mijn onzekerheden en ik heb een hekel aan geruzie en geschreeuw. Maar het is niet zo dat ik door mijn verleden bijvoorbeeld geen relaties meer durf aan te gaan ofzo. Het wil nog niet zeggen dat mijn toekomstige vriendje precies hetzelfde gedrag vertoont als mijn ouders hebben gedaan. Dus jah tis moeilijk om andere mensne te vertrouwen maar het is ook maar net wat je er zelf mee doet.. hoe je er zelf mee om gaat denk ik. Jij vult je leven voor een heel eind zelf in.
|
is het zo dat vooral vrouwen er problemen mee lijken te hebben dat ze bang zijn geslagen te worden, of durven alleen vrouwen dat te zeggen?
Ik denk het laatste. Hmm, grap van vechten is juist dat jij niet flipt als hij het wel doet, maar dat is nu niet relevant. Tsjah, ik denk toch echt dat een tijdelijke (maandje?) weggaan de beste oplossing is, dan heeft die man ook tijd om zich te bezinnen.... |
![]() |
||
Citaat:
Maar dan voor een week ofzo..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
De kunstmatige insaaiminatiekliniek van Dr. van Holland - #545 Verwijderd | 35 | 07-03-2009 10:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homoseksualiteit en het Christendom (of de Islam) Gothic | 193 | 04-12-2004 17:18 | |
Liefde & Relatie |
watmoet ik hier nou mee... devilcat | 14 | 25-08-2002 17:39 |