Citaat:
deadbeat schreef op 29-10-2004 @ 00:08 :
Ik heb afgelopen februari de trein van Peking naar Ulaanbaatar genomen, 5 weken daarna UB- moscow.
Het is leuk als je het leuk vindt om een paar dagen lang in een klein hokje wil verblijven met wild vreemden terwijl een prachtig, doch eentonig landschap langsrolt.
Ik vond van wel.
Het belangrijkst advies voor als je met de trans-siberie wil reizen is negeer alle waarschuwingen van mensen die het zelf niet gedaan hebben.
Verder viel de prijs mee, 130 dollar voor de totale rit, + eten en drinken voor niet te veel roebels op het station te koop tijdens het wachten bij de haltes (gerookte vis bij het Baikalmeer voor luttele centen) De clue is dat je buiten het toeristenseizoen moet reizen (april-september zo ongeveer) en zeker niet via reisbureau's kaarjtes kopen maar gewoon zelf kaartje kopen, in China spreken ze engels, Mongolie niet, maar dat is geen probleem, in Rusland kopen is ook een mogelijkheid, maar daar weet ik het fijnen niet van.
Chinees en Mongools visa zijn makkelijk te verkrijgen alleen de russische is lastig en vooral duur, maar daar kan ik helaas geen advies over geven, (ik had via connecties op de nederlandse ambassade in moscow een visum geregeld).
|
Goed, maar ik wil waarschijnlijk met een vriend van mij gaan reizen en met de Trans-Siberië express beginnen en die 130 Dollar is vergeleken met zo'n 1500 Euro wel ff anders, je weet dus niet of het makkelijk is in Moskou om daar aan tickets te komen? en eventueel te moeten overnachten...
verder ben ik best benieuwd hoe je reis verder was, waar je bent geweest, maar vooral ook hoe je het georganiseerd hebt, helemaal als je het niet via een reisbureau gedaan hebt, mssn kun je me PM'en?