Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2001, 13:31
Verwijderd
Op de BBC komt regelmatig een politiebericht voorbij met de medeling 'white or caucasian male'. Nu vroeg ik mij af: Wat is het verschil hiertussen, want het nooit of white of caucasian alleen, altijd samen. Ik begrijp dat ze op huidskleuren doelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2001, 14:04
$omeone
$omeone is offline
caucus (political meeting, rally, party congress, party conference, party convention) -> partijconvent.

ehm ja dit helpt ook niet echt. versta je het misschien verkeerd, en is het iets van cauc / asian, dus mogelijk aziatisch?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 22:55
Imperans
Imperans is offline
Caucasian is gewoon blank. Het is me eerlijkgezegd nog nooit opgevallen of ze altijd zegen 'white-caucasian' of alleen 'caucasian'.
Als ze het hebben over een 'causasian male' dan is het dus gewoon een blanke man.

Een Aziaat is altijd gewoon een 'asian' en een afrikaan gewoon een 'African' of 'Afro-American'.

'Blank, Geel en Zwart' zijn de 3 hoofdrassen van het menselijk ras. (Indianen horen bij de aziaten), dus het kan bijna niet missen dat 'caucasian' blank betekent, snappie?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 09:13
stefano17
stefano17 is offline
Volgens VanDale is het iemand van het Indo-Europese ras
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 18:29
Verwijderd
Het wordt idd allebij met 'blank' vertaald, maar omdat ze op de BBC het als twee aparte uitdrukkingen gebruiken, dacht ik dat er wel een verschilletje in zou zitten. Mijn beste gok was, dat schotten, ieren en welshmen (-women) caucasian waren en britten white. Was ook maar een gokje.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 19:30
A loved one
A loved one is offline
Zal het morgen vragen aan m´n Engelse leraar (tevens leraar Engels).

Love
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 20:26
Imperans
Imperans is offline
Citaat:
stefano17 schreef:
Volgens VanDale is het iemand van het Indo-Europese ras
Er bestaaat geen 'Indo-Europees' ras, tenzij jij bv. Nederlanders en mensen uit India tot hetzelfde ras wou rekenen...
Indo-Europees slaat op onderling verwante talen (zoals het Nederlands en Hindi), niet op onderling verwante bevolkingsgroepen, want de oer-Indoeuropeanen hebben zich hoogstwaarschijnlijk gemixt met andere rassen, toen zij wegtrokken uit hun oorspronkelijke woonplaats(en).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 20:28
Imperans
Imperans is offline
Kortom... De info in Van Dale klopt dus niet... En dat weet ik 100% zeker, want ik heb er ontzettend veel over gelezen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2001, 22:02
PV
PV is offline
indo-europees is toch dat indonesiers met europeanen trouwden? dus slaat het niet op talen, maar op de combinatie van rassen (hun kinderen)? of heb ik niet goed opgelet bij geschiedenis (wat best zou kunnen )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 15:21
A loved one
A loved one is offline
Ah! Dit is wat mijn vader erover zei. Caucasian is West-Europees. Dus als het bijvoorbeeld een Rus is, is ie white, en als het een Engelsman is, is ie caucasian.

Love
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 16:45
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef:
Ah! Dit is wat mijn vader erover zei. Caucasian is West-Europees. Dus als het bijvoorbeeld een Rus is, is ie white, en als het een Engelsman is, is ie caucasian.

Love
Ah, zat ik toch niet slecht met m'n gokje. Thanks. Kan ik ook weer rustig slapen 's nachts .
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 16:51
stefano17
stefano17 is offline
Citaat:
Caucasian[ko:keezjn] 0.1<bn.>Kaukasisch 0.2<bn.> blank ->v.h.Indo-Europees ras 0.3<zn.>Kaukasiër 0.4 <zn.>blanke ->lid v.h. Indo-Europees ras
Dit is precies wat er in het VanDale woordenboek (En/Ne) staat.

[Dit bericht is aangepast door stefano17 (29-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 17:35
Imperans
Imperans is offline
Citaat:
PV schreef:
indo-europees is toch dat indonesiers met europeanen trouwden? dus slaat het niet op talen, maar op de combinatie van rassen (hun kinderen)? of heb ik niet goed opgelet bij geschiedenis (wat best zou kunnen )
Indo-europees.
INDO, komt van India (NIET van Indonesië)
EUROPEES, komt van Europa.
Alle takken van de Indo-Europese talen zijn ontstaan van West-Europa tot India. Vandaar Indo-Europees. (Ook wel, Indo-Germaans...). Het heeft dan ook niets met rassen te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2001, 20:02
stefano17
stefano17 is offline
Citaat:
Imperans schreef:
Indo-europees.
INDO, komt van India (NIET van Indonesië)
EUROPEES, komt van Europa.
Alle takken van de Indo-Europese talen zijn ontstaan van West-Europa tot India. Vandaar Indo-Europees. (Ook wel, Indo-Germaans...). Het heeft dan ook niets met rassen te maken.

Zien jullie wel, ik had wel gelijk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 11:59
SébKober
SébKober is offline
De term caucasian komt van het gebergte, de kaukasus... Volgens mij zijn wij westeuropeanen dus "white" en mensen met een meer slavisch uiterlijk maar toch blank "caucasian"
Reageren

Regels voor berichten