Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 09:03
Frida
Frida is offline
Kinderen ervaren een sekseverschil of overeenkomst en dit is mede bepalend voor het (blijvende) beeld dat ze gaan vormen over die sekse.

BV een oudste jongen met allemaal jongere zusjes ervaart dat hij overwicht heeft over deze vrouwen. En zal dat beeld tov de sekse gaan behouden. Ook ik latere handelingen vindt men hier sporen van terug...

Dus de houding tov een sekse is afkomstig van de jeugd waar we een eerste ervaring beleven tov deze sekse...

Herkennen jullie dit? Kan je dan even uitleggen hoe de situatie tov sekses vroeger was en nu? Hoe je houding/ beeld hier tegenover is
Oud 21-05-2002, 11:09
tacidvs
tacidvs is offline
Je redenatie is niet compleet. Als jouw hyothetische jongen overwicht ervaart op meisjes, zou hij dan niet ook incestueus moeten worden?

Het idee kan wel, ik snap alleen niet helemaal waar je heen wilt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Ze wil de chauvinisten onder ons ontmaskeren

Trouwens zie ik dit niet als een stelling, maar als een feit. Het is inderdaad mede bepalend, in acht nemend dat andere invloeden (bijv. relatie tussen beide ouders) daarbij ook een grote rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 14:53
Frida
Frida is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Je redenatie is niet compleet. Als jouw hyothetische jongen overwicht ervaart op meisjes, zou hij dan niet ook incestueus moeten worden?

Euh..Nee dan zou hij dat niet
Hij gaat wel bv een algemeen beeld vormen en in dat beeld staat hij boven de vrouw omdat hij dat zo eerst heeft ervaren...

Leg dan eens een keer uit waarom hij
Citaat:
ook incestueus
zou moeten worden...

Waar wil ik heen?
Herkennen jullie dit? Kan je dan even uitleggen hoe de situatie tov sekses vroeger was en nu? Hoe je houding/ beeld hier tegenover is kwil eens graag weten of mensen dit bij zichzelf herkennen, herkennen dat ze een bepaald beeld hebben van de andere sekse en dan misschien weten door welk voorbeeld, ervaringen dit kan afstammen??
Reageren

Regels voor berichten