Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 20:10
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af hoe het komt dat een telefoon soms vastloopt. Waar zijn ( is ) dat de oorza(a)k(en) van?? Mijn 8310 heeft het soms. Dan gaat ie uit en vanzelf weer aan. Ik moet zeggen dat hij wel dag en nacht aanstaat, maar dat hoeft toch niet direct een probleem te zijn?? Ligt het aan de software of is het meer een hardwareprobleem of een combinatie??
Oud 21-10-2004, 20:11
Verwijderd
besturingssoftware die onderuitgaat?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:13
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Commendatore schreef op 21-10-2004 @ 21:11 :
besturingssoftware die onderuitgaat?
En door welke oorzaak gaat die dan onderuit?? Door zichzelf of door de hardware??
Oud 21-10-2004, 20:15
Verwijderd
Programmeerfouten in de software.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:41
Ibrahimovoc
Ibrahimovoc is offline
ik heb hetzelfde probleem met mijn 8210 dus...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:57
langejongen
langejongen is offline
Lopen ze tegenwoordig nog steeds soms vast??
Oud 21-10-2004, 20:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Software loopt altijd wel eens vast. Zelfs een wasmachine of een CV ketel zal wel eens flippen.
Oud 21-10-2004, 21:10
Koen
Koen is offline
Citaat:
langejongen schreef op 21-10-2004 @ 21:57 :
Lopen ze tegenwoordig nog steeds soms vast??
Zie je bij Nokia's wel vaker. No offense, maar die software van Nokia vind ik niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:51
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik dacht dat dat alleen bij goedkope postbank en da telefoons was, blijkbaar niet dus.

Mn 2 laatste telefoons waren flink in de aanbieding, en de ene was slechter geprogrammeerd dan de andere. Maar blijkbaar komt dat niet omdat ze zo goedkoop zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:54
langejongen
langejongen is offline
Nou hoorde ik dat Samsung ook niet echt goed uit de verf komt met z'n software in de nieuwste mobieltjes. Zitten alle fabrikanten in een dip qua software of zijn er een aantal??
Oud 21-10-2004, 21:57
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 21-10-2004 @ 22:51 :
ik dacht dat dat alleen bij goedkope postbank en da telefoons was, blijkbaar niet dus.

Mn 2 laatste telefoons waren flink in de aanbieding, en de ene was slechter geprogrammeerd dan de andere. Maar blijkbaar komt dat niet omdat ze zo goedkoop zijn.
Uiteraard zitten ze bij de Postbank zelf die telefoons te proggen.
Oud 21-10-2004, 22:27
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
langejongen schreef op 21-10-2004 @ 22:57 :
Daar is vast wel wat aan te doen
Oud 22-10-2004, 08:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
langejongen schreef op 21-10-2004 @ 22:54 :
Nou hoorde ik dat Samsung ook niet echt goed uit de verf komt met z'n software in de nieuwste mobieltjes. Zitten alle fabrikanten in een dip qua software of zijn er een aantal??
Ze stoppen er steeds meer software in. Op het moment dat dat gebeurt, wordt de kans dat er iets misgaat, steeds groter. Mobieltjes met allerlei nieuwe technologische snufjes zullen simpelweg snel vastlopen.
Oud 22-10-2004, 11:35
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een Samsung SGH P510 en ik heb nergens last van. Ik had het wel met m'n oude 3310. Die liep wel eens vast als ik een berichtje wou openen, of hij herstarte spontaan.
Oud 22-10-2004, 15:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
langejongen schreef op 21-10-2004 @ 22:57 :
vandaar dat ze zo goedkoop ijn
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 15:42
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-10-2004 @ 09:13 :
Ze stoppen er steeds meer software in. Op het moment dat dat gebeurt, wordt de kans dat er iets misgaat, steeds groter. Mobieltjes met allerlei nieuwe technologische snufjes zullen simpelweg snel vastlopen.
Oftewel: hoe complexer de software, hoe meer fouten.
Oud 22-10-2004, 16:57
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 22-10-2004 @ 16:42 :
Oftewel: hoe complexer de software, hoe meer fouten.
Dus als we software in het algemeen bekijken zou het betekenen dat als een computerprogramma steeds groter wordt er ook meer fouten in komen te zitten?? Hoe komt het dan dat de programma's op een PC wel voor 99 % foutloos zijn??
Kan een programmeur van telefoonsoftware voorzien dat er fouten inzitten en daardoor ook de kans op vastlopers??En doen fabrikanten daar iets aan??
Oud 22-10-2004, 17:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
langejongen schreef op 22-10-2004 @ 17:57 :
Dus als we software in het algemeen bekijken zou het betekenen dat als een computerprogramma steeds groter wordt er ook meer fouten in komen te zitten?? Hoe komt het dan dat de programma's op een PC wel voor 99 % foutloos zijn??
Kan een programmeur van telefoonsoftware voorzien dat er fouten inzitten en daardoor ook de kans op vastlopers??En doen fabrikanten daar iets aan??
Welk programma is 99% foutloos? Geen één volgens mij, het belangrijke verschil is dat als er een fout zit in Windows, Office, ... dan komt er een patch uit, maar voor telefoons is dat niet mogelijk om voor elke fout een nieuwe firmware uit te brengen...
Hoe beoordeel je overigens 99% ? Op gebruik? Dan zou je alle functies moeten uittesten, met zo veel mogelijk parameters, ... en dan heb je een min of meer betrouwbaar beeld. Op regels code? In het merendeel van de gevallen heb je geen code bijgeleverd gekregen, dus deze werkwijze gaat niet op...
Als voorbeeld:
Het verschil met een pc is misschien dat in een telefoon alles moet voldoen aan verschillende standaarden (bv. Java) maar dat er een connectie moet zijn tussen Java en het OS (Symbian bij Nokia dus). Die dingen zijn niet in 1-2-3 op te zetten omdat elke telefoon andere hardware heeft, het OS moet daarop voorzien worden dus ook de connectie met Java kan op bepaalde vlakken verschillen. Dan heb je natuurlijk ook nog steeds het probleem dat je van Jave niet 100% zeker bent dat daar geen fouten inzitten, waardoor een correcte connectie nefaste gevolgen kan hebben voor Java.

Bij een pc kun je kiezen welke implementatie je gebruikt, er is een grotere gebruikersgroep, tests kunnen beter en sneller uitgevoerd worden dan bij telefoons (75% heeft een computer, weliswaar met andere hardware, maar het OS vangt dat op; qua telefoons heb je extreem veel modellen, dus heeft elke telefoon een kleine gebruikersgroep).

Op dezelfde manier als een computer soms vastloopt, kan een telefoon soms vastlopen, altijd is het te verklaren (of het nu iets fysischs, iets elektrischs of iets dat verband houdt met de software). Je kan dus voor elke vastloper wel een verklaring vinden, maar het heeft natuurlijk niet één oorzaak. (Vergelijking: waarom zijn mensen dik? Logisch verklaring: te veel eten, andere mogelijke verklaringen: slecht eten, weinig sport, ziekte, ...). Je kan dus geen volledig antwoord geven,zonder de situatie te kennen.
Misschien is er informatie te vinden op telefoon-fora (Esato, ...)
Oud 23-10-2004, 00:56
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 22-10-2004 @ 18:25 :
Welk programma is 99% foutloos? Geen één volgens mij, het belangrijke verschil is dat als er een fout zit in Windows, Office, ... dan komt er een patch uit, maar voor telefoons is dat niet mogelijk om voor elke fout een nieuwe firmware uit te brengen...
Hoe beoordeel je overigens 99% ? Op gebruik? Dan zou je alle functies moeten uittesten, met zo veel mogelijk parameters, ... en dan heb je een min of meer betrouwbaar beeld. Op regels code? In het merendeel van de gevallen heb je geen code bijgeleverd gekregen, dus deze werkwijze gaat niet op...
Als voorbeeld:
Het verschil met een pc is misschien dat in een telefoon alles moet voldoen aan verschillende standaarden (bv. Java) maar dat er een connectie moet zijn tussen Java en het OS (Symbian bij Nokia dus). Die dingen zijn niet in 1-2-3 op te zetten omdat elke telefoon andere hardware heeft, het OS moet daarop voorzien worden dus ook de connectie met Java kan op bepaalde vlakken verschillen. Dan heb je natuurlijk ook nog steeds het probleem dat je van Jave niet 100% zeker bent dat daar geen fouten inzitten, waardoor een correcte connectie nefaste gevolgen kan hebben voor Java.

Bij een pc kun je kiezen welke implementatie je gebruikt, er is een grotere gebruikersgroep, tests kunnen beter en sneller uitgevoerd worden dan bij telefoons (75% heeft een computer, weliswaar met andere hardware, maar het OS vangt dat op; qua telefoons heb je extreem veel modellen, dus heeft elke telefoon een kleine gebruikersgroep).

Op dezelfde manier als een computer soms vastloopt, kan een telefoon soms vastlopen, altijd is het te verklaren (of het nu iets fysischs, iets elektrischs of iets dat verband houdt met de software). Je kan dus voor elke vastloper wel een verklaring vinden, maar het heeft natuurlijk niet één oorzaak. (Vergelijking: waarom zijn mensen dik? Logisch verklaring: te veel eten, andere mogelijke verklaringen: slecht eten, weinig sport, ziekte, ...). Je kan dus geen volledig antwoord geven,zonder de situatie te kennen.
Misschien is er informatie te vinden op telefoon-fora (Esato, ...)
Amen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 14:19
Verwijderd
Mijn Siemens SL45 loopt ook wel 'ns vast
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten