Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 23:09
Joël
Joël is offline
Hey,

Ik heb een beetje een vreemd probleem. Af en toe begint mijn computer rare geluiden te maken en als ik dan op ctrl+alt+del druk zie ik dat svchost.exe een aanzienlijk deel van de CPU gebruikt. Het enige dat ik kan doen om het te stoppen is het hele ding beëindigen. Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?
Oud 25-10-2004, 08:21
Verwijderd
Virus?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 12:44
Joël
Joël is offline
't Is niet te hopen
Oud 25-10-2004, 12:46
Verwijderd
Door wie wordt het opgestart?
(Staat erachter)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:46
M@rco
M@rco is offline
Zou idd best eens een virus kunnen zijn, scan je PC eens hiermee:

http://housecall.trendmicro.com/

Verder is svchost.exe een onderdeel van Windows, maar als je een beetje zoekt met Google zul je zien dat een hoop mensen hetzelfde probleem hebben gehad, meestal veroorzaakt door een virus/worm.
Oud 25-10-2004, 13:54
Verwijderd
De service host (SVCHOST.EXE) neemt in elk geval tijdens het booten een flinke hoeveelheid load, gewoon omdat alle services die op de PC draaien door dat ding gestart moeten worden (en dat zijn er meer dan je denkt).

Maar als hij tijdens gewoon idle gebruik nog steeds veel load neemt kun je inderdaad beter je PC maar eens scannen, want dat hoort niet echt zo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:57
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ja dit heb ik ook weleens. Gewoon terwijl ik bijvoorbeeld aan het typen ben ofzo. Ik scan mijn pc regelmatig op virussen (met McAfee die regelmatig geüpdate wordt), maar mijn virusscan vindt dus niks.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:30
Verwijderd
Je moet ook niet alleen een virusscanner gebruiken maar een goede trojanhunter. Even googlen en je vindt er zat, op de site van XS4ALL staat een hele lijst met uitgebreide verwijzingen naar allerlei goede hunters.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:19
Joël
Joël is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-10-2004 @ 14:54 :
De service host (SVCHOST.EXE) neemt in elk geval tijdens het booten een flinke hoeveelheid load, gewoon omdat alle services die op de PC draaien door dat ding gestart moeten worden
Ja... Dat is opzich logisch. Alleen als dat meer dan 5 minuten duurt is 't vreemd. 'Vroeger' duurde dat hooguit een minuut.

Citaat:
M@rco schreef op 25-10-2004 @ 14:46 :
Zou idd best eens een virus kunnen zijn, scan je PC eens hiermee:

http://housecall.trendmicro.com/

Verder is svchost.exe een onderdeel van Windows, maar als je een beetje zoekt met Google zul je zien dat een hoop mensen hetzelfde probleem hebben gehad, meestal veroorzaakt door een virus/worm.
Tsja... Ik heb al Norton geupdate en scan laten uitvoeren... En nog wat spyware-progjes enzo... Maar ik kan deze ook nog eens proberen...
Oud 25-10-2004, 17:46
M@rco
M@rco is offline
Heb je Service Pack 2 al geïnstalleerd? Vaak wil het installeren van een service pack ook nog wel eens dingen oplossen.
Oud 25-10-2004, 18:21
Engadin
Engadin is offline
Of nieuwe problemen geven, er zijn genoeg mensen te vinden waarbij er een hoop nieuwe problemen ontstonden.
Oud 25-10-2004, 18:24
Verwijderd
Er zijn ook genoeg mensen waarbij het wel prima werkt.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 19:45
Joël
Joël is offline
Citaat:
M@rco schreef op 25-10-2004 @ 18:46 :
Heb je Service Pack 2 al geïnstalleerd? Vaak wil het installeren van een service pack ook nog wel eens dingen oplossen.
FF mn frustreaties kwijt hoor... Probeer ik SP2 te installeren, ben ik een half uur bezig, is-ie bijna klaar (daar leek het op), zitten een aantal grappenmaker met de stoppen te spelen hierzo. Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen... Eerst moest-ie alles weer naar de 'vorige' configuratie herstellen ofzo (30 minuten). Positieve puntje is wel, dat ik dat probleempje met svchost niet meer heb nu. Dus misschien moet ik nu blij zijn...
Reageren

Regels voor berichten