Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 12:36
moenbase
moenbase is offline
dat een school vriendje of vriendinnetje niet meer lang te leven heeft. En hij/zij snakt gewoon naar aandacht, liefde, en misschien wel een relatie, nu het nog kan.
Zou je je over je hart kunnen strijken, en met die gene wat aanpappen, nu het nog kan zeg maar...? Zou je ineens anders tegen die gene doen, extra aardig, of extra aandacht geven?
Oud 30-01-2002, 12:39
Kwamkwammer
Kwamkwammer is offline
Aw, wat kut voor die persoon. Ik zou hem/haar dus exra aandacht geven (ze/hij is er immers over een poos niet meer).
Oud 30-01-2002, 12:39
@pie
@pie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
dat een school vriendje of vriendinnetje niet meer lang te leven heeft. En hij/zij snakt gewoon naar aandacht, liefde, en misschien wel een relatie, nu het nog kan.
Zou je je over je hart kunnen strijken, en met die gene wat aanpappen, nu het nog kan zeg maar...? Zou je ineens anders tegen die gene doen, extra aardig, of extra aandacht geven?
dat laatste zeker

maar of ik er nog een relatie mee zou aangaan.. hangt er vanaf hoe goed ik haar van tevoren zou kennen... als ik haar goed zou kennen, zou ik het MISSCHIEN wel doen, maar ik denk dat het altijd aan je zal blijven knagen dat je verkering had met iemand die is gestorven... als ik haar toch al goed zou kennen zou ik r net zo erg missen..
Oud 30-01-2002, 12:51
moenbase
moenbase is offline
maar, is het wel goed om uit medelijden een relatie aan te gaan met iemand?
Dit lijkt mij weer van niet eigenlijk, maar als je het dan van de andere kant bekijkt, die gene die zal nooi en te nimmer meer een relatie kunnen krijgen/hebben. Dat zou dan weer heel sneu zijn....pfff...
van welke kan kun je het nu het beste bekijken...vanuit je eigen positie, je bent niet verliefd op em/haar dus je doet het ook niet.
of vanuit de kant medelijden hebben en maar een net-als-of-verliefd-relatie aan gaan?
Oud 30-01-2002, 14:10
just.a.girl
just.a.girl is offline
veel aandacht geven zolang t nog kan..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 14:18
stormpie
stormpie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
maar, is het wel goed om uit medelijden een relatie aan te gaan met iemand?
Dit lijkt mij weer van niet eigenlijk, maar als je het dan van de andere kant bekijkt, die gene die zal nooi en te nimmer meer een relatie kunnen krijgen/hebben. Dat zou dan weer heel sneu zijn....pfff...
van welke kan kun je het nu het beste bekijken...vanuit je eigen positie, je bent niet verliefd op em/haar dus je doet het ook niet.
of vanuit de kant medelijden hebben en maar een net-als-of-verliefd-relatie aan gaan?
Ik vind het een hele moeilijke..
Ik denk dat ik wel een hoop aandacht en liefde aan die persoon zou geven, maar een relatie dnek ik niet. Je hebt namelijk denk ik zelf daarna geen leven meer, want je verlangt dan naar iemand die er niet meer is. Een een relatie uit medelij vind ik gewoon scheinheilig, daar word de ander ook niet gelukkig van denk ik.

Iets anders, niet mijn eerste gedachte, maar wel 1 die in me op kwam. Weet je zeker dat die persoon niet lang meer te leven heeft. Want de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En als die persoon zo gek van je is dat tie zo iets misselijks zou kunnen bedenken, moet je ook heel goed uitkijken. Zulke mensen lopen rond op deze planeet.

Veel sterkte met je besluit.
Oud 30-01-2002, 15:20
Druppel
Druppel is offline
idd wel een moeilijke. Maar ik denk dat je vooral niet met hem/haar om moet gaan uit medelijden en een relatie moet aangaan omdat je hem/haar zielig vind. Je moet gewoon met diegene omgaan zoals je er in een normale situatie ook mee om zou willen gaan. Niet zo dat je ineens aardig doet omdat hij/zij doodgaat terwijl je dat eerst niet vond. Je moet denk ik normaal doen, maar alles wat je anders misschien had uitgesteld om te doen zou ik nu meteen doen. Als je iets wil zeggen of afspreken....

Kus Druppel
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 15:50
Q
Q is offline
<offtopic> Snik... wat een diep onderwerp... hoofdpijn over zeker?
</offtopic>

Uh... geen relatie maar beginnen he, (misschien egoistische) maar dat lijkt me het ergste wat er is, de persoon verliezen die voor jou het belangrijkst in de wereld is. Dusuh.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 16:19
sas_andrea
sas_andrea is offline
hhmmzzz, ik zou hem wel meer aandacht geven, maar geen relatie mee aangaan. Straks word je echt verliefd en heb je er echt heel erg veel verdriet van als die persoon er niet meer is...
En ja, uit liefdadigheid moet je ook weer niet met iemand nemen.

Maar aandacht enzo zeker wel!!!
Oud 30-01-2002, 16:22
the exploding boy
the exploding boy is offline
neej, ik zou eerlijk gezegd ook niet ineens meer aandacht gaan geven. Dat vind ik namelijk erg hypocriet om DAN ineens als er wat is aan te pappen. Je moet er gewoon altijd voor diegene zijn, en niet ineens extra aardig doen omdat ie ziek is. Maar zo zie ik het.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:18
Aurora
Aurora is offline
Als ik diegene niet leuk genoeg vind om een relatie mee te hebben, neej. Dat lijkt me nou echt geen goede reden om iets met iemand te beginnen.
Oud 30-01-2002, 18:28
Verwijderd
Als diegene wel een redelijk goede vriendin van me is dan zou ik het wel doen denk ik...ik ben vrij snel geneigd dingen voor mensen te doen, zelf zoiets. Ik ben alleen bang dat ik er dan zelf ook heel veel pijn door zou hebben...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 18:29
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
neej, ik zou eerlijk gezegd ook niet ineens meer aandacht gaan geven. Dat vind ik namelijk erg hypocriet om DAN ineens als er wat is aan te pappen. Je moet er gewoon altijd voor diegene zijn, en niet ineens extra aardig doen omdat ie ziek is. Maar zo zie ik het.

Je haalt me de woorden uit de mond: ik zou er zelf ok niks van moeten hebben alleen de mensen waar ik al veel me omging, moeten dat blijven doen, verders moet iedereen zo doen als ie eerst deed en nie in eens aardig gaan liggen doen omdat je niet lang meer te leven hebt. Ik weet eigenlijk ook nie eens waarom je dat ineens zou doen? voor je eigen idee?
Oud 30-01-2002, 19:17
-Will-
-Will- is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Toch niet bezig nog steeds die ene ware van je te krijgen?
Oud 30-01-2002, 20:07
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
veel aandacht geven zolang t nog kan..
maar, zou je ook anders tegen hem/haar doen? zou je extra aardig zijn? of zou je even "gewoon" doen tegen het persoon?
Oud 30-01-2002, 20:13
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
stormpie schreef:
Ik vind het een hele moeilijke..
Ik denk dat ik wel een hoop aandacht en liefde aan die persoon zou geven, maar een relatie dnek ik niet. Je hebt namelijk denk ik zelf daarna geen leven meer, want je verlangt dan naar iemand die er niet meer is. Een een relatie uit medelij vind ik gewoon scheinheilig, daar word de ander ook niet gelukkig van denk ik.

Iets anders, niet mijn eerste gedachte, maar wel 1 die in me op kwam. Weet je zeker dat die persoon niet lang meer te leven heeft. Want de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En als die persoon zo gek van je is dat tie zo iets misselijks zou kunnen bedenken, moet je ook heel goed uitkijken. Zulke mensen lopen rond op deze planeet.

Veel sterkte met je besluit.
Laten we allereerst vanuit gaan dat het waar is, dat hij/zij niet lang meer te leven heeft.
Heb je je al in kunnen denken hoe het zou zijn, als jij hem/haar zou zijn geweest. Geen kans meer op iets, het enige dat zeker is is dat je binnekort, er niet meer bent. En nog nooit liefde hebt gevoeld, op de manier, kwa relatie, kwa verkering.
Probeer het eens in te denken. Mij is het niet helemaal gelukt...omdat het gewoon heel erg moelijk is om het je te kunnen realizeren.
Oud 30-01-2002, 20:14
xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Tja moeilijk

Ik zou deze persoon niet uit de weg gaan, niet gaan negeren ofzow, omdat ik dat moeilijk vind. Het hangt er van af hoe goed je die persoon kent, maar ik denk niet dat ik er een relatie mee zou beginnen uit medelijden...

Kuzz
Oud 30-01-2002, 20:17
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Druppel schreef:
idd wel een moeilijke. Maar ik denk dat je vooral niet met hem/haar om moet gaan uit medelijden en een relatie moet aangaan omdat je hem/haar zielig vind. Je moet gewoon met diegene omgaan zoals je er in een normale situatie ook mee om zou willen gaan. Niet zo dat je ineens aardig doet omdat hij/zij doodgaat terwijl je dat eerst niet vond. Je moet denk ik normaal doen, maar alles wat je anders misschien had uitgesteld om te doen zou ik nu meteen doen. Als je iets wil zeggen of afspreken....

Kus Druppel

maar stel nou dat je veel metelkaar optrekt [ineens] en die gene wordt verliefd op je, maar jij niet op hem/haar. Hoe vertel je hem/haar dit op een manier dat hij/zij niet denkt "oh ,ik heb eigenlijk nog een maand, maar ik maak er nu vast een einde aan, 'k ben toch niets (meer) waard..."
Oud 30-01-2002, 20:20
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Q schreef:
<offtopic> Snik... wat een diep onderwerp... hoofdpijn over zeker?
</offtopic>

Uh... geen relatie maar beginnen he, (misschien egoistische) maar dat lijkt me het ergste wat er is, de persoon verliezen die voor jou het belangrijkst in de wereld is. Dusuh.
ja, maar probeer het eens van zijn/haar kant te kijken. En niet alleen van de kant, die je het beste lijkt vanaf jou positie. Probeer je eens in hem/haar te verplaatsen.
Hoe jij er dan over zou denken.
Verplaats je daarna weer terug in "Q' kom je dan niet tot een andere conclusie? Zodat jij en zij/hij er beiden wat aan hebben?
Dus dat het niet alleen beter is voor jou, maar ook voor hem/haar?
Oud 30-01-2002, 20:23
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
sas_andrea schreef:
hhmmzzz, ik zou hem wel meer aandacht geven, maar geen relatie mee aangaan. Straks word je echt verliefd en heb je er echt heel erg veel verdriet van als die persoon er niet meer is...
En ja, uit liefdadigheid moet je ook weer niet met iemand nemen.

Maar aandacht enzo zeker wel!!!

dat verdriet zal er toch wel komen, wees maar niet bang dat je het missen zal...
Oud 30-01-2002, 20:24
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Ja, dat zou best eens de beste manier kunnen zijn...
Het ligt er ook een beetje wat voor een band je in het beginn met die gene hebt denk ik...
Oud 30-01-2002, 20:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
bloem schreef:
Als ik diegene niet leuk genoeg vind om een relatie mee te hebben, neej. Dat lijkt me nou echt geen goede reden om iets met iemand te beginnen.

neen...en als die gene nu eens wel heel leuk zou zijn?
Oud 30-01-2002, 20:30
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
nare man schreef:
Als diegene wel een redelijk goede vriendin van me is dan zou ik het wel doen denk ik...ik ben vrij snel geneigd dingen voor mensen te doen, zelf zoiets. Ik ben alleen bang dat ik er dan zelf ook heel veel pijn door zou hebben...

maar dit zou je dan uit medelijde moeten doen, dat is dan toch geen liefde...dat is schijnliefde...ook niet goed...
Ja maar als het al een vriend/in van je is, dan zal die pijn er toch wel zijn
Maar dan alleen maar meer inderdaad.
Oud 30-01-2002, 20:36
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
apart persoontje schreef:

Je haalt me de woorden uit de mond: ik zou er zelf ok niks van moeten hebben alleen de mensen waar ik al veel me omging, moeten dat blijven doen, verders moet iedereen zo doen als ie eerst deed en nie in eens aardig gaan liggen doen omdat je niet lang meer te leven hebt. Ik weet eigenlijk ook nie eens waarom je dat ineens zou doen? voor je eigen idee?
em als je em nu eens nooit aardig hebt gevonden...je em altijd gepest hebt op school, zou je dan wel ineens aardig doen? of zou je em verder pesten?
Oud 30-01-2002, 20:41
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
SixOhFour schreef:
Toch niet bezig nog steeds die ene ware van je te krijgen?
om eerlijk te zijn,
niet "te krijgen", dat betekend niet dat ik niet voor "de ware" ga.

Overigens heeft 'dit' niets met het topic te maken hoor...
Oud 30-01-2002, 20:44
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
xxx_anouk_xxx schreef:
Tja moeilijk

Ik zou deze persoon niet uit de weg gaan, niet gaan negeren ofzow, omdat ik dat moeilijk vind. Het hangt er van af hoe goed je die persoon kent, maar ik denk niet dat ik er een relatie mee zou beginnen uit medelijden...

Kuzz

maar als hij/zij het je vragen zou? en je zegt nee...dan voelt hij zich nog vervelender
Oud 30-01-2002, 20:56
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
moenbase schreef:
maar als hij/zij het je vragen zou? en je zegt nee...dan voelt hij zich nog vervelender
Ja daz heel vervelend voor diegene, maar ik vind het nog steeds geen reden, hallo uit medelijden met iemand nemen? Je moet niets doen omdat je het lullig vindt als je het niet doet IMHO.

Ennuh, je vroeg wat ik zou doen als ik die persoon wél leuk vond. Tja..ik zou wel iets met hem beginnen denk ik..hoewel het wel moeilijk zou zijn als hij binnenkort dood gaat. Ik weet het niet ik kan het me niet echt voorstellen.

Oud 10-03-2002, 18:34
sientjuh
sientjuh is offline
hoe kom je toch op de onderwerpen?
Oud 10-03-2002, 18:39
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
sientjuh schreef:
hoe kom je toch op de onderwerpen?
hmmzz moest je daarvoor dit topic uppen?

Oud 10-03-2002, 18:50
X-je
X-je is offline
Zou jij willen dat ze het voor jou doen mocht de situatie omgekeerd zijn? Maar eerlijk gezegd, ik zou het niet kunnen. Ik zou geen persoon het gevoel kunnen geven er om te geven als ik dat niet doe. Ik zou die persoon niet kunnen zoenen en dergelijke.
Maar is dit hypothetisch of is dit werkelijkheid?

X-je
Oud 10-03-2002, 19:17
AMDFreak
AMDFreak is offline
Bij hem/haar zijn als hij/zij in het ziekenhuis.. bv ff iedere dag opzoeken!
Oud 10-03-2002, 19:28
U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik zou het wel willen doen, maar TE veel aandacht lijkt me nou ook weer niet goed. Ik ben een persoon die zich nogal snel hecht aan mensen, en stel dat je dan echt bevriend raakt, erg close raakt met zo'n persoon. En als die persoon dan zal sterven, zal ik dat van mijn leven nooit meer kunnen vergeten.
Oud 10-03-2002, 20:04
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
bloem schreef:

"daarvoor"? sorry, maar als je het hebt over sientjuh...een beetje respectvoller praten over mensen [en vooral over haar...] mag best...dankje...
Oud 10-03-2002, 20:05
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
X-je schreef:
Zou jij willen dat ze het voor jou doen mocht de situatie omgekeerd zijn? Maar eerlijk gezegd, ik zou het niet kunnen. Ik zou geen persoon het gevoel kunnen geven er om te geven als ik dat niet doe. Ik zou die persoon niet kunnen zoenen en dergelijke.
Maar is dit hypothetisch of is dit werkelijkheid?

X-je
zou het uitmaken?
Oud 11-03-2002, 17:30
Verwijderd
iemand waar je niets mee hebt, en niets voor voelt?
neuh......wat heeft zo iemand nou aan een neprelatie....
Ik zou er wel zijn voor diegene, en ook vriendschap......maar liefdesrelatie neej....

Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 20:54
moenbase
moenbase is offline
Maar het is wel die gene's laatste keer om ooit 'liefde' te voelen.
Oud 11-03-2002, 21:20
DarkCat
DarkCat is offline
Ik zou gewoon doen zoals ik normaal doe. Natuurlijk is het zielig, maar om nu anders te gaan doen uit medelijden.. dat vind ik een beetje nep. Ik ben liever mezelf, geeft die ander ook niet het gevoel (door de vele aandacht) dat hij/zij echt snel dood gaat..
En als het een goede vriend/vriendin van me is, krijgt hij/zij echt wel meer aandacht van me. Niet in het overdreven, maar wel bijvoorbeeld samen een dagje naar het strand, lol hebben. Mooie herrinneren heb je dan aan die persoon, ipv dat je hem/haar voor zijn/haar dood niet eens meer gezien hebt..
Een relatie beginnen zou ik al helemaal niet zomaar doen, een relatie begin ik als ik daar echt achter sta en verliefd ben of weet dat het goed matcht, dus niet omdat iemand ernstig ziek is en behoefte heeft aan een relatie.

Ik klink nu misschien wel hard, maar ik ben eerlijk en ik denk dat mensen daar het meeste aan hebben.. dat je dingen doet in de omgang met hen die uit je hart komen.

Cat
Oud 11-03-2002, 21:24
DarkCat
DarkCat is offline
Oh en trouwens.. in de omgekeerde situatie.. als ik op sterven lag zou ik ECHT niet willen dat mensen opeens anders zouden doen of heel veel aandacht geven.. of zelfs een relatie beginnen uit medelijden.. bah.. maar ik zou de steun van mn vrienden zeker wel kunnen waarderen..

Cat
Oud 11-03-2002, 22:01
apart persoontje
Citaat:
moenbase schreef:
em als je em nu eens nooit aardig hebt gevonden...je em altijd gepest hebt op school, zou je dan wel ineens aardig doen? of zou je em verder pesten?
Dan zou ik hem vanaf dan met rust laten, ik zou niks aardiger doen, maar ik zou hem ook niet meer pesten.
Oud 11-03-2002, 22:02
bracelance
bracelance is offline
Nee, ik zou wel oppassen wat ik tegen die persoon zeg. Maar opeens extra aardig doen nee. Tuurlijk is het erg wat er met diegene gebeurt en het is zielig, maar als ik er zo aan toe was dan zou ik mijn leven zo normaal mogelijk willen afsluiten en niet dat iedereen gemaakt aardig tegen je doet en opeens medelijden heeft.
Oud 11-03-2002, 22:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dat hangt van de leeftijd af. Is de zieke onder de 21, dan zou hij of zij volgens de ideale regels geen relatie mogen aangaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 22:49
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Dat hangt van de leeftijd af. Is de zieke onder de 21, dan zou hij of zij volgens de ideale regels geen relatie mogen aangaan.
dus wanneer zij/hij 21 of ouder is dan zou het wel ok zijn?
Oud 12-03-2002, 14:57
Piccola
Piccola is offline
Ik zou tegen hem/haar hetzelfde blijven doen als dat ik altijd al deed. Ookal was dat niet altijd even vriendelijk ofzo! Ik haat het als mensen ineens helemaal bij je gaan slijmen enzo als er iets ergs met je is! Maar ja, das mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 13:08
sientjuh
sientjuh is offline
nou ik ben niet echt trots op wat ik zou doen
misschien dat ik als ik niet zelf zoiets had meegemaakt ook wel heel naief had gezegd: ik blijf dezelfde, maar in de praktijk ging dat allemaal heel anders bij mij.
heb ongelofelijk afstand genomen, uit eigenbelang, om mezelf niet te kwetsen, om hem niet te kwetsen (hoe gek dat ook mag klinken), omdat voor MIJ het leven doorgaat...
hij leeft nog steeds zie hem nog wel eens, dan zeggen we 'hoi' en lopen we weer verder.
ik bel hem niet op, zoek hem niet op, vraag niet hoe t met hem gaat, als hij doodgaat hoor ik het waarschijnlijk van iemand anders, maar daar heb ik voor gekozen, heel bewust.
misschien zouden jullie een andere keus maken (als ik dat zo lees de meesten wel), maar ik ben blij dat het is zoals het is.
denk dat dit t beste is, voor iedereen.
Oud 13-03-2002, 13:11
sientjuh
sientjuh is offline
Citaat:
ja

Oud 13-03-2002, 14:10
moenbase
moenbase is offline
Mij lijkt het het beste om gewoon zo normaal morgelijk te doen. Alsof alles nog vanouds is, dat het natuurlijk niet is. Maar om nou extra aardiger te gaan doen, of extra gemeen. Neen, dat niet. Maar ja, bepaalde opmerkingen die absoluut niet gepast zijn toch proberen voor je zelf te houden.

Naar mijn mening heb je et goed gedaan sientjuh. Maar ja als jullie goeie maatjes waren ofzo, dan kun je em moeilijk ineens gaan mijden lijkt me :/
Oud 13-03-2002, 14:28
apart persoontje
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ow ga alsjeblief iemand anders vervelen met dit gezeur, daar gaat het nou helemaal niet over, laat jou geweldige stellingen gewoon in jou topic blijven, danku
Oud 13-03-2002, 14:30
apart persoontje
Citaat:
moenbase schreef:
Mij lijkt het het beste om gewoon zo normaal morgelijk te doen. Alsof alles nog vanouds is, dat het natuurlijk niet is. Maar om nou extra aardiger te gaan doen, of extra gemeen. Neen, dat niet. Maar ja, bepaalde opmerkingen die absoluut niet gepast zijn toch proberen voor je zelf te houden.

:/
Ik denk dat je idd bij alles wat je zegt drie keer nadenkt.
Oud 13-03-2002, 14:32
moenbase
moenbase is offline
inderdaad.

En ook als je al niet zo'n goede band met em/der had voordat je et wist. Dan zou het ook af te raden zijn om de band sterker te maken. Dit zou het alleen maar moeilijker maken.
Oud 16-03-2002, 12:58
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wat ben jij een a-sociaal *&E&#YT&#&@* persoon zeg! Jeez, kan je dan niet eens EVENTJES inleven in de situatie? ER ZIJN GEEN IDEALE REGELTJES HIER IN DE SAMENLEVING! En trouwens, als jij daar doodziek ligt zal jij ook wel iig IEMAND (behalve god) verwachten dat ze nog langskomen. Leer 's SOCIAAL te denken!
Reageren

Regels voor berichten