Advertentie | |
|
![]() |
|
ik moet even wat kwijt... er word hier neergezet dat mensen die niet uit eigen gevoel schrijven het (misschien) doen uit mode... ik zelf heb meerdere gedichten geschreven (bv. she sees no more) die niet gaan over mijn eigen gevoel, ik heb helemaal geen ervaring met mensen die dement zijn... toch spreekt het onderwerp me aan en heb ik er een gedicht over geschreven... misschien dat mensen dat ook hebben met zelfmoord, het is heel definitief, het is iets wat je je niet in kan denken tenzij je er zelf over na hebt gedacht... erover dichten kan je helpen het te begrijpen, dat hoeft niet om de mode te zijn...
xxx
|
>gedicht over zelfmoord
De gedichten waar ik op doel gaan helemaal niet over zelfmoord. Maar over iemand die het beetje moeilijk heeft met iets. Zelfmoord beelden zoals doorgesneden polsen en denken over springen worden er dan al snel bijgehaald..terwijl he tniets met de gevoelens van dat moment te maken hebben. Het is dan dus gewoon effect... scoren met extra drama waar anderen dan weer op reageren.. "mooi.. snif inhoud erg ![]() ![]() ![]() Het gaat me dus om de onoriginele beelden die erg vaak gebruikt worden en niet over zelfmoord zelf
|
Mjah daar heb je wel gelijk in...en het allerergst vind ik dan alsnog dat mensne proberen te schrijven over zoiets wat ze zelf niet snappen, of ermee spotten (op een niet zo bedoelde manier) zonder het echt goed te overdenken.
Wat ik btw ook erg veel met mishandeling e.d. hier vind. Pappa slaat me e.d. en uiteindelijk: niet autobiografisch. Mensen hebben geen ideej waar ze over schrijven, ze bedenken iets wat ze zien in een film en beschrijven dat, maar kunnen de werkelijk aspecten van zo'n gevoel niet weergeven. Begin er dan ook niet aan...
||
Citaat:
ergens begrijp ik het ook wel weer...
|
sorry hoor, maar wat ben jij een arrogante klootzak!
als jij denkt dat je beter bent dan de rest, en dat jij de enige bent die persoonlijke gedichten schrijft, krijg ik al acut de behoefte om je enorm op je bek te slaan zelfmoord, ellende en het overlijden van je vader is niet iets wat je verzint omdat je aandacht tekort hebt! Ik denk dat je heel erg moet uitkijken met wat je zegt, want je maakt me echt ontzettend kwaad! fuck you!!! Mik
||
>Mik
Hoi, Ik ga ervanuit dat deze uitspatting tegen mij gericht is? Beetje primaire reactie vind je niet? Je misinterpreteerd bijna alles wat ik heb gezegd. Jij doet het overkomen alsof ik zeg. "Al die droevige verhalen zijn nep en het is stom dat die mensen er over dichten" Het gaat me om een discussie en zoals ik al gezegd had : Citaat:
Breng in een discussie voortaan wat meer nuance aan in je antwoord aub en ga niet zomaar lopen schelden.
|||
Citaat:
en ik reageer nogal lomp? misschien wel, maar wat ik me wel realiseer is dat sommige mensen het nou eenmaal leuk vinden om cliche-gedichten te schrijven, of dat dat een manier is om hun gevoelens te uitten. Als een gedicht je niet bevalt, dat is dan jammer, maar laat die persoon! Jij hebt er toch geen last van, of wel soms? Ik zie ook weleens gedichten waarvan ik denk: "daar ken ik er nog 10 000 van" maar dat boeit toch niet! Want je zal maar net de fout maken,(dat als jij weer begint te zeiken over een cliche-zelfmoord gedicht, of het overljiden van een dierbaar persoon) dat datgene wat die persoon schreef echt was. Je hebt denk ik geen idee hoe kut je je dan voelt als een of ander lomp persoontje begint te zeuren dat je gedicht kut is omdat het cliche is. Ik zeg niet dat je geen commentaar mag leveren, maar ga aub niet zo uit de hoogte doen, alsof jij beter bent. Want, (let op nu!) er is werkelijk geen manier waarop jij kunt weten of hetgeen wat die persoon schreef echt was. En wat nou als hij/zij zich echt zo voelt. Onthou dit nou maar: iedereen is beinvloedbaar!" Citaat:
Mik
|
>je vindt je gedichten dus(meestal) beter?
Er staat dat ik een origineel, persoonlijk gedicht beter vind dan een gedicht van iemand die het ff moeilijk heeft en er gelijk zelfmoord en wanhoops cliche's bijsleept die niet van toepassing zijn. >en ik reageer nogal lomp? Weet ik niet, als jij dat vind. >Als een gedicht je niet bevalt, dat is dan jammer, maar laat die persoon! >Jij hebt er toch geen last van, of wel soms? Het gaat niet of het mij bevalt of niet.. ik heb een discussie gestart over waar het persoonlijke originele gedicht blijft omdat ik die zo weinig zie. Das mijn mening.. dat ik die te weinig zie. Iedereen mag het daar mee oneens zijn, maar wel graag reageren op wat ik typ en een beetje onderbouwing van je uitspraken. >Want je zal maar net de fout maken,(dat als jij weer begint te zeiken >over een cliche-zelfmoord gedicht, of het overljiden van een dierbaar >persoon) dat datgene wat die persoon schreef echt was. Ik ben dus niet gaan zeiken tegen iemand persoonlijk .. Je hebt me nooit iemand persoonlijk zien aanvallen en ik heb ook geen gedicht als voorbeeld aangewezen. Het gaat me om de discussie. Overlijden van een dierbaar persoon heb ik het helemaal niet over gehad.. die woorden probeer je nu in mijn mond te leggen. >Je hebt denk ik geen idee hoe kut je je dan voelt als een of ander lomp >persoontje begint te zeuren dat je gedicht kut is omdat het cliche is. Waar je dit vandaan haalt weet ik niet, het lijkt of je dit ter plekke verzint. Dit is niet terug te vinden in 1 van mijn posts hier. Probeer het aub als een discussie te zien en niet als een soort persoonlijke vete. Ik ben hier om gedachten en gedichten uit te wisselen, niet om mensen aan te vallen.
Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 14:48. |
![]() |
||
goed goed, om het in jouw stijl te houden. Je vondt dat ik nogal primair reageerde, en alles misinterpreteerd.
Bovendien wil je alleen een discussie op gang brengen. Dat kan, maar ik zou niet zo gaan zeiken als het niet zo overkwam. En om het even letterlijk te houden: <ik vind mijn gedicht beter dan die willekeurige, wanhoop gedichtjes die je hier meestal ziet> Hier zeg je dus wel dat je jouw gedicht (en) beter vindt dan die willekurige wanhoop gedichtjes. Je wilt alleen een discussie, breng het dan zo, want als ik jouw verhaaltje lees, lijkt het meer op een serieuze klacht. Bovendien hoeven gedichten niet te rijmen. Citaat:
Dan is het logisch dat je cliches krijgt, maar wat ik niet snap is dat je je er zo aan stoort. Laat die mensen toch lekker. Begrijp me nu niet verkeerd, en probeer me niet te slim af te zijn, door te zeggen dat je niet weet of ik lomp ben... Maar met dit soort dingen kun je mensen echt kwetsen, en daarom zul je (naar mijn mening) ook zorgvuldiger met je woorden moeten omgaan! Mik
|
Dis laatste post die ik hierover maak. Zie geen nut om dit eindeloos voort te laten slepen.
>Hier zeg je dus wel dat je jouw gedicht (en) beter vindt dan die willekurige >wanhoop gedichtjes. Inderdaad er zijn hier een aantal dichters waaronder jij en ik die niet in de trend termen terug vallen bij het schrijven van een gedicht. Ik bracht die trend aan het licht en wilde discussie uitlokken, en daarom staat het er ietsje sterker.. om iets te provoceren. >Bovendien hoeven gedichten niet te rijmen. ??? Heb ik ooit gezegd dat dat moet dan? Ik schrijf zelf ook wel eens gedichten die niet rijmen. Ik krijg steeds het idee dat je problemen hebt met wat je denk dat ik denk, ipv met wat ik zeg. >Maar met dit soort dingen kun je mensen echt kwetsen, en daarom zul je >(naar mijn mening) ook zorgvuldiger met je woorden moeten omgaan! Ik heb nooit de intentie gehad om mensen te kwetsen, heb mijn woorden zorgvuldig gekozen en heb ook geen klachten gehad van mensen die gekwetst zouden zijn (behalve van jou misschien). Nog ff in het kort waar het mij om gaat.. Niet om cliche onderwerpen niet om rijmvormen niet of dat een gedicht wel echt over iemand gaat of niet.. maar.. voer gedichten die verloren gaan in standaard cliche beelden en woorden die een gedicht onpersoonlijk en naar mijn mening oninteressant maken. Daarnaast zie ik je gedicht voor effect verijken (verarmen) met zelfmoord of machteloosheid en wanhoop die totaal niets met je echte gevoelens te maken hebben als een soort goedkoop special effect dat ten koste gaat van het mooi in beeld/woord brengen van het kleine verdriet dat mensen hebben. Niet alles is het einde van de wereld of een leven. Ik hoop dat mijn standpunt nu duidelijk is voor iedereen. Verder zal ik er niets meer over zeggen hier want ik vind de discussie nu wel gesloten.
||
Citaat:
Maar dat is idd niet wat ik bedoel...als iemand over gebeurtenissen schrijft of iets wat doegeen aanspreekt is dat af en toe best goed om te lezen, kom hier vaak zat gedichten over oorlog of iets dergelijks tegen. Maar idd zoals je zegt, als het in de ik-vorm staat vind ik het een stuk minder. (Ik ga nu iets heel fouts zeggen waarmee ik dus lang niet iedereen hier bedoel) Maar wanneer je zoveel gedichtten over zelfmoord schrijft, en depressies e.d., en je denkt er zoveel over na zonder je ooit echt serieus iets in die richting te begeven...Vind ik niet dat je het recht hebt om papier vol te kladden met dingen die je dus niet begrijpt... Mensne dneken over zelfmoord alsof het een griepje is tegenwoordig, alsof ze het "wel even kunnen doen" en zo wordt het hier ook vaak (en teveel) neergezet. Ik heb nog nooit iemand die heir zelfmoordgedichtjes neerzet ook eens horen zeggen dat ze een poging tot ofzo hebben gedaan... Dat ze erover nadenken is prima maar moet iedereen zich dan echt zo ongerust gaan maken en roepen: niet doen niet doen als de schrijver het toch niet van plan is? (Ik probeer hier dus niemand aan te sporen om zelfmoord te plegen he, alleen om het dan ook niet te schrijven)
||
Citaat:
![]() SounD beweert hier toch niet dat hij/zij het beter kan? Het wil alleen maar zeggen wat mensen niet moeten doen...teveel om aandacht vragen dus...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Verhaaltje, [weet het niet anders te noemen] KMBA | 25 | 18-06-2005 10:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
persoonlijkheid --> geef aub u mening liesemies | 4 | 29-01-2003 10:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 | |
Verhalen & Gedichten |
sterke zinnen - Geen gedicht, een vraag Secreet | 19 | 17-01-2002 15:26 |