Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2002, 16:33
SounD
SounD is offline
Ik zie op DoP een soort trend.

Meer van het zelfde..

Veel gedichten die ik hier lees over wanhoop, zelfmoord en vragen zonder antwoord zijn inwisselbaar tussen personen.
Geen persoonlijke visie, maar meer een soort mode.. een standaard opsomming van woorden die gevoelens aanduiden die kennelijk heel algemeen zijn.
Het scoort kennelijk wel want er zijn dan mensen die posten mooi!
voor de 3 mooie woordjes in de opsoming van ellende zonder rijm of vorm.

Die gedichten raken me niet en vind ik niet persoonlijk.

Ik probeer gedichten te maken die uniek zijn. Zoals The Squid. Bijna niemand kent de inktvis zoals ik die ken. Ik ben dus overtuigd dat alleen ik dit zo had kunnen schrijven. Zou leuk zijn als mensen wat meer durfde te experimenteren en meer zichzelf durven te zijn.
Dit gedicht hoort bij mij.. das duidelijk.

Ok misschien is het arrogant van me. Maar ik vind mijn gedicht beter dan de willekeurige, wanhopige zelfmoordpoging gedichtjes die je hier meestal ziet.

Mee eens?
Oud 21-05-2002, 16:37
Verwijderd
Nee. Voor de mensen die ze schrijven zijn de gedichten zoals ze die schrijven heel persoonlijk. Of ze zijn zoals jij vindt dat ze moeten zijn is een tweede, maar ik weet zeker dat er hier niemand rondloopt die een zelfmoord gedicht schrijft omdat iedereen dat doet...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 16:45
Frida
Frida is offline
Deels eens/Deels oneens?

Sommige dingen die ik lees/ schrijf vind ik dingen waarbij ik me moeilijk kan voorstellen dat het een persoonlijke betekenis heeft, dat het raakt...Bij andere kan ik het me wel heel goed voorstellen

Ik kan over dood schrijven zoals ik die heb ervaren, en dan gaat het mij niet om de mode van depri schrijven... nope dan is het persoonlijk. Als ik afscheid heb genomen van iemand die me vrij nauw aan het hart lag, en moet beseffen dat ik die persoon nooit meer zal zien,kan ik iets schrijven dat misschien als thema iets heeft dat "mode" vormt..Maar kan het zeer persoonlijk raken...

Enkele voorbeelden dan nog over niet zo'n Cliché onderwerpen..

[i]
Innerlijk golvend
Geruststelling van een traan
Ondanks mijn verdriet

Innerlijk voelend
Genoeg warmte om verder te gaan
Ondanks mijn koude die je ziet

IGO

In mijn gevoel
Geboren
Om te blijven bestaan

De drang naar mijn schrijven
aangevallen
door uitsterven van woorden
De ogen van gevoel
voorgoed gesloten
Het blad verspild
met inkt van zand
Laatst
liet de boom me
vallen

----------------------------------
Het kleine meisje loopt door de straat
dromend
de bloem die ze heeft geplukt
de bloem die ze zal geven
de bloem die zal sterven
Het kleine meisje loopt door mijn hoofd
bang voor het einde
De tuin is leeg sinds het vertrek
uitgestorven
en te traan koos
bedroefd
net zoals de maan verlicht
het laatste gras

wachten op nieuwe zon lijkt eindeloos
-------------------------------------------------

stilstaan naast een boom
doelloos schrijven en denken
niets bereiken
andere verspillend aandacht schenken
wakker worden
stilletjes beseffen
met getekende woorden
de last vant het leven heffen
neerkijken
lachen
doorwandelen
naar
andere bomen

Of lees je die ook als niet uniek?
Oud 21-05-2002, 16:58
SounD
SounD is offline
>Nee. Voor de mensen die ze schrijven zijn de gedichten zoals ze die >schrijven heel persoonlijk.
Daar twijfel ik soms sterk aan.

>Of ze zijn zoals jij vindt dat ze moeten zijn is een tweede, maar ik weet >zeker dat er hier niemand rondloopt die een zelfmoord gedicht schrijft >omdat iedereen dat doet...

Het gaat niet om wat ik wil dat ze zijn.. het gaat erom dat mensen die helemaal niet aan zelfmoord denken..het echt niet serieus zitten overwegen
het in hun gedicht gooien.

Het zijn de special effects van het gedicht, waardoor je de echte gevoelens en het verhaal erachter minder belangrijk maakt.

Ik zeg echt niet dat gevoelens niet echt zijn en ik wil niet spotten met mensen die het echt moeilijk hebben.

Als iemand droevig is laat hem/haar dan dat verdriet weergeven in eigen woorden.
Mooi en passend bij de pijn en niet voor effect er een zelfmoord cliche tegenaangooien.
Oud 21-05-2002, 17:04
SounD
SounD is offline
>Ik kan over dood schrijven zoals ik die heb ervaren, en dan gaat het mij niet >om de mode van depri schrijven... nope dan is het persoonlijk.

hier schrijf je precies wat ik mis.
Je schrijft echt.

Jouw verdriet en op een persoonlijke manier verwoord.. dat vind ik mooi aan een gedicht.. dat kan me raken. Ik zeg dus niet dat alle treurige gedichten onperssonlijk, slecht of uit mode geschreven zijn, maar ik zie wel een soort mode.

En of mensen zo schrijven omdat het mode is of dat ze helaas echte gevoelens opblazen waardoor een gedicht standaard en oninteressant wordt, weet ik niet.

Ik vind de meeste van de gedichtjes die je hier hebt neergezet inderdaad ook een stuk origineler dan de gedichten waar ik op doel.
Oud 21-05-2002, 17:30
Secreet
Secreet is offline
Ik ben het er wel mee eens, maar er blijven hier natuurlijk een hoop mensen die dichten omdat ze iets kwijt willen...

Ikzelf persoonlijk heb allang opgegeven om over de bloemetjes en het meest onnozele te dichten, er is maar 1 ding wat diep in me zit en ik het best kan verwoorden, en dat is liefde. Een van de meest uitgemolken onderwerpen maar daarom blijft het ook altijd een uitdaging er iets orgineels van te maken...En daarbij schrijf ik graag zodat mensen mee kunnen voelen met mijn gevoelens, en zichzelf ermee kunnen identificeren...

Ieder zijn meug zeg ik maar...
Oud 22-05-2002, 00:23
Verwijderd
Kweet het niet

Mischien dat er idd wel mensen zijn die af en toe eens zo´n gedicht schrijven om jah gewoon zoals jij het zegt met de mode mee te gaan.

Ik doe het zelf niet, het kan me echt geen ene **** schelen wat er nou toevallig veel gepost wordt. Ik probeer gewoon, als ik iets schrijf, precies op te schrijven wat ik denk, wat ik voel en dat dan een beetje mooi neer te zetten.
Ik post hier bijna nooit, ook een beetje om de vriendjespolitiek hier ( okay niet hard gaan gillen dat is niet zo.. no offence, maar dat is mijn persoonlijk gevoel.. maar daar gaat het nu NIET over!)
ik ben het gedeeltelijk wel met je eens... maar een 'trend' zoals jij het noemt, mocht die er al zijn.. is moeilijk te veranderen.
Je kunt wel mensen vragen of ze mischien nog iets nieuwe hebben, zelf expirimenteren.. kweetniet.. er zit wel iets van waarheid in wat je zegt. Denk ik dan
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 07:15
iamre18
iamre18 is offline
Ja, ik ben het er wel mee eens dat er behoorlijk wat cliché gedichten worden gemaakt. Er zal ook ongetwijfeld wel naar elkaars gedichten worden gekeken en daar inspiratie uitgehaald worden...tenminste...dat gevoel hebk soms...ik zal mij zelf ook wel eens schuldig maken aan cliché onderwerpen, maar ik heb wel het idee, dat ik er wel een hele persoonlijk draai aangeef...en dat vind ik ook heel belangrijk als ik een gedicht lees hiero...'t moet wel orgineel zijn....ach ja en die cliché gedichtjes....als het gevoel van iemand er maar goed mee wordt geuit & verwoord vink 't best dat het wat cliché is, maar 't moet niet zo'n typisch gedicht worden dat zo "gedwongen" is gemaakt.

Oja evn wat niet-standaardclichémaarwelzekerpersoonlijkmeteigenvisiegemaakte gedichtjes>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Er landde een vliegje
héél zacht op mijn hand
Het keek mij groots aan
en zei heel frappant;
"Mijn kind leef toch eens
en til aan alles niet zo zwaar"
Neem maar mijn vleugels
En ga.........

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laat mijn wezen ontwaken
laat zien haar bron, haar kern
laat haar duistere gewaden zakken
en onttrek haar innerlijke pijn
Laat haar overvloeien
in hemelse gewelven
En laat haar zwarte kleuren
ontkrachtten en ontbloeien
Dan zal alles haar weer meer bereiken
staat ze dichter bij haar zijn...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Met hoog opgeheven schouders
en toegeknepen ogen
zette ik mij voort
inhet koude ochtendgloren

Daar waar ik ga
steeds wel overdacht
Geen rust in mij brengend
ik steeds alles betracht

Hartelijk onthaald
door het warmende, schijnende
Maar dat legt geen rust
in mijn deels innerlijk
verdwijnende

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Een glinsterend, kleurrijk sterretje
verscheen toen ik in de ochtendkou stond
Ik stapte naar rechts en naar links,
ik draaide mij om,
maar het bleef mij maar volgen
't vloog mee in het rond

Toen ik vroeg,
waarom het mij zo volgde,
Antwoordde het,
dat het mij alleen maar wou laten blijken
dat die kleine glinsterende dingen,
je dag al een beetje kunnen verrijken

Daarna verdween het
't klom snel in de lucht
zo hoog en zo snel als het maar kon
En ik stond daar, overrompeld
met een warme gloed op mijn gezicht
Ik keek nog even op
maar het was al vereeuwigd in de zon.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Maan,
Wat reis jij heerlijk heen
Langs horizontale
kleurrijke zeëen
Kabbelend
heel tevreden

Terwijl ik neerkijk
Om maar niet te bezwijken
In jouw schittering

nahjah...ik vind deze wel aardig persoonlijk en niet cliché..

de groeten......
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 10:16
Jesse_For You
Jesse_For You is offline
Er zit wel wat in ..

Je hebt iets aan de mensen gegeven om over na te denken.. en ik ben enegzins wel met je eens omdat ik ook heel vaak gedichten schrijf waarvan ik vind dat ze nergens op slaan en stom zijn maar wat ik heb gemerkt is dat als ik naar een ander dichter site gaat kan die heel goed zijn en hier niet of andersom, het is ook een kwestie van menings verschill .. dus je kunt niet een gedicht oordelen .. maar ik schrijf ook wel es iets en heel af en toe dat ik het zelf echt heel goed vind en mensen blijken die niet zo goed te vinden en weer is het een kwestie van meningsverschil het maakt niet uit of het gevoel heeft of niet.. jij moet ermee ook in kunnen leven en dat maakt een liedje of gedicht mooi voor iemand.. en als je jezelf niet zo ziet als in het gedicht word tie meestal niet gewaardeerd door de lezer..
ik hoop dat ik een goed argument heb weergegeven om voor jullie om over na te denken...

Jesse
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:34
SounD
SounD is offline
>Secreet
Inderdaad.. onderwerp, vorm of gevoelens hoeven niet perse origineel te zijn, maar de uitvoering wel.
Een persoonlijke aanpak kan verfrissend zijn.. als ik het idee heb zoiets heb ik al gelezen 3 keer, dan haak ik af.
Het is juist de kunst om een op het eerste gezicht uitgemolken onderwerp iets nieuws te geven.

>Callista

Das een goede ja.. ik heb over het hoofd gezien dat sommigen niet met opzet cliche's gebruiken..maar dat dat hun materiaal is. Als er een cliche in je opkomt dat ongeveer verwoord wat je wilt zeggen, dan zoek je misschien niet verder anar iets origineels.

>Sweetsterretje

Citaat:
Mischien dat er idd wel mensen zijn die af en toe eens zo´n gedicht schrijven om jah gewoon zoals jij het zegt met de mode mee te gaan.
Ik bedoel meer gebruik van mode woorden dan schrijven omdat het een trend is. Niet over je eigen woorden nadenken, maar voor dramatische dingen kiezen die scoren.

>Iamre18

Daar gaat het om.. persoonlijke draai. Alles is in principe al eens beschreven.. dus alleen als je iets persoonlijks toe te voegen hebt heeft het zin om dit nog eens te doen.

"Laat mijn wezen ontwaken"
Vind ik trouwens een heel mooi gedicht.

>Jesse

Je schrijft lekker omslachtig hierro
Maar goed de inhoud.

Als je een gedicht zelf stom vind.. zet het niet op DoP
Alleen als je het met anderen wil delen omdat het mooi of interessant is of als je hulp of advies bij je gedicht nodig hebt posten.

Niet je rotzooi hier plaatsten als je het zelf rotzooi vind.

Citaat:
en als je jezelf niet zo ziet als in het gedicht word tie meestal niet gewaardeerd door de lezer
Dit geld voor mij niet. Een gedicht raakt me soms omdat het zo goed gevoelens weergeeft dat je ze zelf voelt. Andere gedichten zijn goed omdat ze mooi zijn.. mooi taalgebruik, mooie gedachten, verfrissende kijk op iets. Inleven is dus geen "must" voor het waarderen van een gedicht.

SounD...is wel tevreden over de reacties op dit onderwerp....
Oud 22-05-2002, 21:51
Angelleyes
Angelleyes is offline
ik moet even wat kwijt... er word hier neergezet dat mensen die niet uit eigen gevoel schrijven het (misschien) doen uit mode... ik zelf heb meerdere gedichten geschreven (bv. she sees no more) die niet gaan over mijn eigen gevoel, ik heb helemaal geen ervaring met mensen die dement zijn... toch spreekt het onderwerp me aan en heb ik er een gedicht over geschreven... misschien dat mensen dat ook hebben met zelfmoord, het is heel definitief, het is iets wat je je niet in kan denken tenzij je er zelf over na hebt gedacht... erover dichten kan je helpen het te begrijpen, dat hoeft niet om de mode te zijn...

xxx
Oud 22-05-2002, 23:06
SounD
SounD is offline
>gedicht over zelfmoord

De gedichten waar ik op doel gaan helemaal niet over zelfmoord. Maar over iemand die het beetje moeilijk heeft met iets.

Zelfmoord beelden zoals doorgesneden polsen en denken over springen worden er dan al snel bijgehaald..terwijl he tniets met de gevoelens van dat moment te maken hebben.

Het is dan dus gewoon effect... scoren met extra drama
waar anderen dan weer op reageren..

"mooi.. snif inhoud erg maar mooi mooi mooi"

Het gaat me dus om de onoriginele beelden die erg vaak gebruikt worden en niet over zelfmoord zelf
Oud 22-05-2002, 23:13
Secreet
Secreet is offline
Mjah daar heb je wel gelijk in...en het allerergst vind ik dan alsnog dat mensne proberen te schrijven over zoiets wat ze zelf niet snappen, of ermee spotten (op een niet zo bedoelde manier) zonder het echt goed te overdenken.

Wat ik btw ook erg veel met mishandeling e.d. hier vind. Pappa slaat me e.d. en uiteindelijk: niet autobiografisch. Mensen hebben geen ideej waar ze over schrijven, ze bedenken iets wat ze zien in een film en beschrijven dat, maar kunnen de werkelijk aspecten van zo'n gevoel niet weergeven.

Begin er dan ook niet aan...
Oud 23-05-2002, 19:34
Angelleyes
Angelleyes is offline
Citaat:
Secreet schreef:
Mjah daar heb je wel gelijk in...en het allerergst vind ik dan alsnog dat mensne proberen te schrijven over zoiets wat ze zelf niet snappen, of ermee spotten (op een niet zo bedoelde manier) zonder het echt goed te overdenken.

Wat ik btw ook erg veel met mishandeling e.d. hier vind. Pappa slaat me e.d. en uiteindelijk: niet autobiografisch. Mensen hebben geen ideej waar ze over schrijven, ze bedenken iets wat ze zien in een film en beschrijven dat, maar kunnen de werkelijk aspecten van zo'n gevoel niet weergeven.

Begin er dan ook niet aan...
hmm, niet helemaal mee eens, iets kan je raken, een gebeurtenis, iets wat je leest of ziet, wat je niet los kan laten, en ook niet kunt begrijpen en over dat onderwerp en entueel die verwarring kun je dan iets schrijven... maar dan niet in de ik vorm...
ergens begrijp ik het ook wel weer...
Oud 23-05-2002, 21:02
what may come
what may come is offline
sorry hoor, maar wat ben jij een arrogante klootzak!
als jij denkt dat je beter bent dan de rest, en dat jij de enige bent die persoonlijke gedichten schrijft, krijg ik al acut de behoefte om je enorm op je bek te slaan

zelfmoord, ellende en het overlijden van je vader is niet iets wat je verzint omdat je aandacht tekort hebt!
Ik denk dat je heel erg moet uitkijken met wat je zegt, want je maakt me echt ontzettend kwaad!

fuck you!!!

Mik
Oud 23-05-2002, 22:29
SounD
SounD is offline
>Mik

Hoi, Ik ga ervanuit dat deze uitspatting tegen mij gericht is?

Beetje primaire reactie vind je niet? Je misinterpreteerd bijna alles wat ik heb gezegd.

Jij doet het overkomen alsof ik zeg.
"Al die droevige verhalen zijn nep en het is stom dat die mensen er over dichten"

Het gaat me om een discussie en zoals ik al gezegd had :

Citaat:
Ik zeg echt niet dat gevoelens niet echt zijn en ik wil niet spotten met mensen die het echt moeilijk hebben.

Als iemand droevig is laat hem/haar dan dat verdriet weergeven in eigen woorden.
Mooi en passend bij de pijn en niet voor effect er een zelfmoord cliche tegenaangooien.

Breng in een discussie voortaan wat meer nuance aan in je antwoord aub en ga niet zomaar lopen schelden.
Oud 24-05-2002, 09:03
what may come
what may come is offline
Citaat:
Ok misschien is het arrogant van me. Maar ik vind mijn gedicht beter dan de willekeurige, wanhopige zelfmoordpoging gedichtjes die je hier meestal ziet.
je vindt je gedichten dus(meestal) beter?
en ik reageer nogal lomp?

misschien wel, maar wat ik me wel realiseer is dat sommige mensen het nou eenmaal leuk vinden om cliche-gedichten te schrijven, of dat dat een manier is om hun gevoelens te uitten.

Als een gedicht je niet bevalt, dat is dan jammer, maar laat die persoon! Jij hebt er toch geen last van, of wel soms?

Ik zie ook weleens gedichten waarvan ik denk: "daar ken ik er nog 10 000 van" maar dat boeit toch niet!

Want je zal maar net de fout maken,(dat als jij weer begint te zeiken over een cliche-zelfmoord gedicht, of het overljiden van een dierbaar persoon) dat datgene wat die persoon schreef echt was.
Je hebt denk ik geen idee hoe kut je je dan voelt als een of ander lomp persoontje begint te zeuren dat je gedicht kut is omdat het cliche is.

Ik zeg niet dat je geen commentaar mag leveren, maar ga aub niet zo uit de hoogte doen, alsof jij beter bent.
Want, (let op nu!) er is werkelijk geen manier waarop jij kunt weten of hetgeen wat die persoon schreef echt was. En wat nou als hij/zij zich echt zo voelt.

Onthou dit nou maar: iedereen is beinvloedbaar!"

Citaat:
doe dat dan ook niet!

Mik
Oud 24-05-2002, 14:43
SounD
SounD is offline
>je vindt je gedichten dus(meestal) beter?
Er staat dat ik een origineel, persoonlijk gedicht beter vind dan een gedicht van iemand die het ff moeilijk heeft en er gelijk zelfmoord en wanhoops cliche's bijsleept die niet van toepassing zijn.

>en ik reageer nogal lomp?
Weet ik niet, als jij dat vind.

>Als een gedicht je niet bevalt, dat is dan jammer, maar laat die persoon!
>Jij hebt er toch geen last van, of wel soms?
Het gaat niet of het mij bevalt of niet.. ik heb een discussie gestart over waar het persoonlijke originele gedicht blijft omdat ik die zo weinig zie. Das mijn mening.. dat ik die te weinig zie. Iedereen mag het daar mee oneens zijn, maar wel graag reageren op wat ik typ en een beetje onderbouwing van je uitspraken.

>Want je zal maar net de fout maken,(dat als jij weer begint te zeiken
>over een cliche-zelfmoord gedicht, of het overljiden van een dierbaar
>persoon) dat datgene wat die persoon schreef echt was.
Ik ben dus niet gaan zeiken tegen iemand persoonlijk ..
Je hebt me nooit iemand persoonlijk zien aanvallen en ik heb ook geen
gedicht als voorbeeld aangewezen.
Het gaat me om de discussie.

Overlijden van een dierbaar persoon heb ik het helemaal niet over gehad.. die woorden probeer je nu in mijn mond te leggen.

>Je hebt denk ik geen idee hoe kut je je dan voelt als een of ander lomp
>persoontje begint te zeuren dat je gedicht kut is omdat het cliche is.
Waar je dit vandaan haalt weet ik niet, het lijkt of je dit ter plekke verzint. Dit is niet terug te vinden in 1 van mijn posts hier.

Probeer het aub als een discussie te zien en niet als een soort persoonlijke vete. Ik ben hier om gedachten en gedichten uit te wisselen, niet om mensen aan te vallen.

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 14:48.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 16:10
what may come
what may come is offline
goed goed, om het in jouw stijl te houden. Je vondt dat ik nogal primair reageerde, en alles misinterpreteerd.

Bovendien wil je alleen een discussie op gang brengen.
Dat kan, maar ik zou niet zo gaan zeiken als het niet zo overkwam.

En om het even letterlijk te houden: <ik vind mijn gedicht beter dan die willekeurige, wanhoop gedichtjes die je hier meestal ziet>
Hier zeg je dus wel dat je jouw gedicht (en) beter vindt dan die willekurige wanhoop gedichtjes.

Je wilt alleen een discussie, breng het dan zo, want als ik jouw verhaaltje lees, lijkt het meer op een serieuze klacht.

Bovendien hoeven gedichten niet te rijmen.
Citaat:
voor de 3 mooie woordjes in de opsoming van ellende zonder rijm of vorm.
En zoals ik al zei,en meerdere met mij, iedereen wordt beinvloed door werk van anderen, tv, radio enz.
Dan is het logisch dat je cliches krijgt, maar wat ik niet snap is dat je je er zo aan stoort. Laat die mensen toch lekker.

Begrijp me nu niet verkeerd, en probeer me niet te slim af te zijn, door te zeggen dat je niet weet of ik lomp ben...
Maar met dit soort dingen kun je mensen echt kwetsen, en daarom zul je (naar mijn mening) ook zorgvuldiger met je woorden moeten omgaan!

Mik
Oud 24-05-2002, 16:24
Angelleyes
Angelleyes is offline
Citaat:
what may come schreef:

Jij hebt er toch geen last van, of wel soms?
Mik
Rest My Case
Oud 24-05-2002, 16:46
SounD
SounD is offline
Dis laatste post die ik hierover maak. Zie geen nut om dit eindeloos voort te laten slepen.

>Hier zeg je dus wel dat je jouw gedicht (en) beter vindt dan die willekurige
>wanhoop gedichtjes.
Inderdaad er zijn hier een aantal dichters waaronder jij en ik die niet in de trend termen terug vallen bij het schrijven van een gedicht.
Ik bracht die trend aan het licht en wilde discussie uitlokken, en daarom staat het er ietsje sterker.. om iets te provoceren.

>Bovendien hoeven gedichten niet te rijmen.
???
Heb ik ooit gezegd dat dat moet dan? Ik schrijf zelf ook wel eens gedichten die niet rijmen.
Ik krijg steeds het idee dat je problemen hebt met wat je denk dat ik denk, ipv met wat ik zeg.

>Maar met dit soort dingen kun je mensen echt kwetsen, en daarom zul je
>(naar mijn mening) ook zorgvuldiger met je woorden moeten omgaan!
Ik heb nooit de intentie gehad om mensen te kwetsen, heb mijn woorden zorgvuldig gekozen en heb ook geen klachten gehad van mensen die gekwetst zouden zijn (behalve van jou misschien).

Nog ff in het kort waar het mij om gaat..

Niet om cliche onderwerpen
niet om rijmvormen
niet of dat een gedicht wel echt over iemand gaat of niet..

maar..

voer gedichten die verloren gaan in standaard cliche beelden en woorden die een gedicht onpersoonlijk en naar mijn mening oninteressant maken.

Daarnaast zie ik je gedicht voor effect verijken (verarmen) met zelfmoord of machteloosheid en wanhoop die totaal niets met je echte gevoelens te maken hebben als een soort goedkoop special effect dat ten koste gaat van het mooi in beeld/woord brengen van het kleine verdriet dat mensen hebben.
Niet alles is het einde van de wereld of een leven.

Ik hoop dat mijn standpunt nu duidelijk is voor iedereen.
Verder zal ik er niets meer over zeggen hier want ik vind de discussie nu wel gesloten.
Oud 24-05-2002, 16:53
what may come
what may come is offline
As you wish

(dit was positief bedoeld)

mik
Oud 25-05-2002, 00:15
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Angelleyes schreef:

hmm, niet helemaal mee eens, iets kan je raken, een gebeurtenis, iets wat je leest of ziet, wat je niet los kan laten, en ook niet kunt begrijpen en over dat onderwerp en entueel die verwarring kun je dan iets schrijven... maar dan niet in de ik vorm...
ergens begrijp ik het ook wel weer...
Mjah natuurlijk kan dat...
Maar dat is idd niet wat ik bedoel...als iemand over gebeurtenissen schrijft of iets wat doegeen aanspreekt is dat af en toe best goed om te lezen, kom hier vaak zat gedichten over oorlog of iets dergelijks tegen.

Maar idd zoals je zegt, als het in de ik-vorm staat vind ik het een stuk minder.

(Ik ga nu iets heel fouts zeggen waarmee ik dus lang niet iedereen hier bedoel)

Maar wanneer je zoveel gedichtten over zelfmoord schrijft, en depressies e.d., en je denkt er zoveel over na zonder je ooit echt serieus iets in die richting te begeven...Vind ik niet dat je het recht hebt om papier vol te kladden met dingen die je dus niet begrijpt...

Mensne dneken over zelfmoord alsof het een griepje is tegenwoordig, alsof ze het "wel even kunnen doen" en zo wordt het hier ook vaak (en teveel) neergezet. Ik heb nog nooit iemand die heir zelfmoordgedichtjes neerzet ook eens horen zeggen dat ze een poging tot ofzo hebben gedaan...

Dat ze erover nadenken is prima maar moet iedereen zich dan echt zo ongerust gaan maken en roepen: niet doen niet doen als de schrijver het toch niet van plan is?

(Ik probeer hier dus niemand aan te sporen om zelfmoord te plegen he, alleen om het dan ook niet te schrijven)
Oud 25-05-2002, 00:16
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
what may come schreef:
sorry hoor, maar wat ben jij een arrogante klootzak!
als jij denkt dat je beter bent dan de rest, en dat jij de enige bent die persoonlijke gedichten schrijft, krijg ik al acut de behoefte om je enorm op je bek te slaan

zelfmoord, ellende en het overlijden van je vader is niet iets wat je verzint omdat je aandacht tekort hebt!
Ik denk dat je heel erg moet uitkijken met wat je zegt, want je maakt me echt ontzettend kwaad!

fuck you!!!

Mik
Wind je niet zo op joh

SounD beweert hier toch niet dat hij/zij het beter kan?

Het wil alleen maar zeggen wat mensen niet moeten doen...teveel om aandacht vragen dus...
Reageren

Regels voor berichten