Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 22:05
John Sickbock
John Sickbock is offline
In het begin natuurlijk wel. Maar eens gaat die verliefdheid over. Is dat dan ook per se het einde van de relatie? Of kun je toch doorgaan, al ben je niet meer verliefd?
Ik weet van veel mensen dat ze hun relatie beeindigden toen ze niet meer verliefd waren, om die reden. Anderen zeggen dat dat helemaal niet hoeft. Zelf ben ik het meer eens met de tweede groep, maar dat zegt niet zoveel omdat ik nog geen relatie heb gehad.

Wat denken jullie?
Oud 16-03-2002, 22:13
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
nee absoluut niet. Ik denk dat iedereen op een punt voelt dat men zich zo gemakkelijk tov van elkaar voelt, dat de verliefdheid en de spanning en het 'enge' er een beetje vanaf is. Verliefdheid is denk ik een beetje tegen de eprsoon opkijken, en je van je beste kant laten zien. In een verder stadium van intimiteit, kan je nog wel 'vlinders' hebben als je naar iemand kijkt, omdat je van deze houd en al lang kent. Maar echte verliefdheid en dus een ebetje het 'ongemakkelijke en stuntelige' is er snel af

darentegen kun je wel als je elkaar lang niet ziet weer verliefd worden, dan is het akward ( hoe zeg je dit in het nederlands?) een beetje onwennig.

maar verliefdheid gaat over, absoluut, totala niet erg, want dan houd je van iemand...en dat gaat...alshet goed is...niet meer over....
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 22:37
Verwijderd
Eens met de spreekster boven mij!
Verliefdheid is de spanning in het begin! De angst en het "leren kennen". Alles wat je voor de eerste keer met elkaar doet. Steeds nog de kriebels als je hem/haar gaat zien, als je uitgaat, als je met hem/haar gaat bellen.
Nog steeds de angst dat de ander je niet begrijpt, dat ie je gaat verlaten, enzovoort.

De eerste fase van een relatie is verliefdheid. daar begint het mee. Bij sommige mensen is dit snel over, bij anderen duurt het langer! Wanneer de verliefdheid eraf is, wat naar mijn mening nooit helemaal zo kan zijn, is er enkel liefde over...
Dat is niet fout, maar ook niet voor iedereen genoeg.
Sommige mensen doen het juist voor he verliefdheids-gevoel, anderen gaan voor het "hele pakketje"

maar de begin-kriebels blijf je zeker niet voor altijd houden. Misschien wel kriebels, maar ze veranderen..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 23:57
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Eens met de spreekster boven mij!
Verliefdheid is de spanning in het begin! De angst en het "leren kennen". Alles wat je voor de eerste keer met elkaar doet. Steeds nog de kriebels als je hem/haar gaat zien, als je uitgaat, als je met hem/haar gaat bellen.
Nog steeds de angst dat de ander je niet begrijpt, dat ie je gaat verlaten, enzovoort.

De eerste fase van een relatie is verliefdheid. daar begint het mee. Bij sommige mensen is dit snel over, bij anderen duurt het langer! Wanneer de verliefdheid eraf is, wat naar mijn mening nooit helemaal zo kan zijn, is er enkel liefde over...
Dat is niet fout, maar ook niet voor iedereen genoeg.
Sommige mensen doen het juist voor he verliefdheids-gevoel, anderen gaan voor het "hele pakketje"

maar de begin-kriebels blijf je zeker niet voor altijd houden. Misschien wel kriebels, maar ze veranderen..

Ik ben nu hopelijk een relatie aan het beginnen maar ik heb niet echt het gevoel van verliefdheid ofzo. Misschien krijg ik dat nog wel. Ik denk het wel. Het begon eigenlijk als een geintje, maar ik hoop wel steeds meer dat het serieus wordt. Maar de vlinders in me buik die mis ik nog. Maar ik vind niet dat je echt verliefd hoeft te zijn om een relatie te beginnen. Je kan steeds meer van elkaar gaan houden ook al was dat in het begin niet zo.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 01:18
Secreet
Secreet is offline
Ach mensen, verliefdheid gaat natuurlijk over...op een dag kijk je elkaar aan en dan weet je gewoon dat je niet verliefd meer bent. Je kunt naar andere mensne kijken en die leuk vinden zonder er schuldgevoelens over krijgen.

En dan is de vraag of je genoeg van diegene houdt om door te gaan. Een relatie word gebouwd op liefde en houden van, niet op verliefdheid.
Oud 17-03-2002, 08:25
lake bodom
lake bodom is offline
geen zin om na te denken, ben fucking moe..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 09:10
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
knip
Totally agree

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 11:05
chanel
chanel is offline
als je nog gelukkig bent dan hoef je t niet uit te maken, t is gewoon wat je zelf wil met je leven, je plannen en gevoel... dus dat kan verschillende redenen hebben om t uit te maken

Chanel
Oud 17-03-2002, 11:16
paal
paal is offline
Verliefdheid verdwijnt altijd na een tijdje. Maar ook IN een relatie kan je weer vreliefd worden. Als jij en je partner iets heel leuks hebben gedaan. Een mooie vakantie ofzow Je weet dat je goed zit als je vaker dan eens verliefd op die persoon kan worden!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:13
jenny13
jenny13 is offline
Je hebt 3 stadia
in het liefdesproces
haha klinkt ontzettend dom maar zo zie ik het

1. Leuk vinden
Dat wil zeggen, Je vind iemand knap en
vind hem/haar lief..
2. Verliefd
Daar versta ik onder, het verkeren zelf
en ontdekken wat je voor elkaar voelt enzo
3. Houden van
Dit is het laatste en het eeuwige stadium
Je bent zo aan elkaar gewend en weet
helemaal hoe die persoon in elkaar zit en
ook weet je dat je dit gevoel nooit
vergeet en misschien zelfs nooit weggaat.

De meeste tieners gaan zeg maar tot het verliefd zijn...
Niet het eeuwige trouw en lief hebben

kuz

ps. don't go all attacking me now, just my opinion
Oud 17-03-2002, 16:15
sunnevot
sunnevot is offline
Verliefdheid gaat over. Hiervoor in de plaats komt het houden van. Dit is goed, niet slecht. Geen reden om het uit te maken dus.
Reageren

Regels voor berichten