Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 20:02
Verwijderd
Bij mij in de straat staat een huis met paarse kozijnen, paarse schuttingen, paarse bloemen, paarse alles. De bewoners dragen alleen maar paars, ook de kinderen. Paarse schoenen, paarse haarelastiekjes enz. Ook de grootouders dragen alleen paars. Nu zei mijn moeder dat er een religie is, of een soort van geloof wat te maken heeft met paars. Weet iemand wat dat is en hoe het werkt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 20:04
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
geen idee, waarom heb je het niet aan hen gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-10-2004 @ 21:04 :
geen idee, waarom heb je het niet aan hen gevraagd?
Het enige gesprek dat we met ze voeren gaat over geluidsoverlast..
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:11
Verwijderd
Hmm...wat ik wel weet is dat in de 6 weken voor Pasen de kleur ppars veel terug komt in het Christelijk geloof aangezien het de kleur van de hoop is.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-10-2004 @ 21:11 :
Hmm...wat ik wel weet is dat in de 6 weken voor Pasen de kleur ppars veel terug komt in het Christelijk geloof aangezien het de kleur van de hoop is.
Ik las in Google ook dat paars de kleur van religie is. Maar er schijnt een of ander alternatief raar geloof te zijn. Of een sekte of whatever.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:28
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
hebben ze geen bijzonder gedrag ofzo?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:51
Verwijderd
In de katholieke liturgie is paars een rouwkleur.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 20:51
Verwijderd
Paars heeft in de Rooms Katholieke lithurgie een betekenis die samenhangt met boete doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 28-10-2004 @ 21:28 :
hebben ze geen bijzonder gedrag ofzo?
Nou.. al dat paarse vond ik al raar .. Misschien zal ik eens een foto posten, je weet niet wat je ziet!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 28-10-2004 @ 21:51 :
Paars heeft in de Rooms Katholieke lithurgie een betekenis die samenhangt met boete doen.
oftewel het zijn ketters

Met die kennis wordt het trouwens wel weer dijenkletsen als de gay parade door het land marcheert.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 10:26
Verwijderd
Roze =/= paars
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 11:59
Verwijderd
wel een beetje, bovendien wordt paars ook wel een beetje gezien als een homo-kleur.

maar laten we hier alsjeblieft geen serieuze discussie over voeren
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 00:45
Ragnar
Ragnar is offline
Wat gay.
Oud 30-10-2004, 10:51
Gatara
Gatara is offline
ik kwam wel dit tegen:

Purple Reign

by Cal Fussman | Oct 01 '97

THE OLD ADAGE has been proven time and again: When the stock market goes up, skirts go up.

But let's not forget what a bull market does for men's fashion. It unleashes the color purple. Look around and see for yourself. Once the market pushed through seven thousand, we started to notice lavender shirts, mauve pocket squares, and lilac ties. And as long as Alan Greenspan stays on the job, there's no telling where the color will surface.

The color purple has been associated with exclusivity ever since the tenth century B.C., when the natural dye that creates it was discovered by the Tyrians in the secretions of a rare shellfish and was later reserved for royalty. "To wear the purple" came to mean to be of noble blood. "Promotion to the purple" signifies a promotion to the rank of cardinal in the Roman Catholic Church. And to this day, the coronation robes of the British royal family are of deep-purple velvet.
Surely, this must have been in the mind of designer Ralph Lauren two years ago when he put out his premier line of suits under the Ralph Lauren Purple Label.

The invention of aniline dyes last century made the color more widely available, and everyone went wild over magenta, plum, and orchid. Soon, though, there was a backlash, and purple came to be associated with pretentiousness and vulgarity.

And it's just that lingering feeling that has kept men at a wary distance ever since, despite how good purple looks under a gray suit. "Let's not forget, there are shades of purple that verge on pink," says the writer and television commentator Frank Deford. "A man has to be very secure to wear purple."

Deford, who owns a purple cummerbund, is just such a man. For years, he's worn a dash of purple almost every day. His wardrobe boasts purple shoes, purple socks, purple ties, purple suspenders, and even a purple overcoat that he bought for a remarkably low price in go degree heat at a warehouse in Naples from the sort of salesman who doesn't accept credit cards or offer receipts.

"Even if I wanted to, I couldn't stop now," Deford says. "People are kind of disappointed when I'm not wearing purple. But don't get the wrong impression. I won't buy a $1,500 jacket just because it's purple. You have to draw the line somewhere."

Deford is not alone in his passion. Turnbull & Asser has been making splendid shirts in that color for decades. Northwestern's "Purple Pride" sweatshirt sales may have quadrupled ever since the '96 trip to the Rose Bowl. But fans there wore their purple proudly even during the longest losing streak in college-football history, when the Wildcats were known as the Mildcats.

No matter how the economy booms, no matter how high the stock market shoots, there's one type of man who'll never be seen in purple: the politician. He'll wear an inoffensive gray, surely. A power blue, of course. But a brash purple? Never! "The day you see a politician wearing purple," Deford says, "is the day we have a truthful person in politics.
http://www.keepmedia.com/Register.do?oliID=225
Oud 30-10-2004, 10:53
Gatara
Gatara is offline
dus OF ze zijn van adel (en/)OF heel erg rijk OF het heeft iets van doen met het rooms-katholicisme.
Oud 30-10-2004, 11:01
Raven
Raven is offline
Citaat:
Reverend schreef op 29-10-2004 @ 12:59 :
wel een beetje, bovendien wordt paars ook wel een beetje gezien als een homo-kleur.

maar laten we hier alsjeblieft geen serieuze discussie over voeren
heu dat was toch rose ?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:15
Upke
Upke is offline
Het zijn allemaal homo's.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:23
lady of the dark
lady of the dark is offline
Heeft paars niet iets te maken met het wicca geloof? Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe het er uit ziet. Het lijkt me het handigst om gewoon naar ze toe te gaan en te zeggen dat je dat paars heel erg mooi vind en vragen of ze het allang zo hebben. Als het met een bepaalde godsdienst te maken heeft zullen ze dat dan vanzelf wel uitleggen denk ik.
Oud 31-10-2004, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 31-10-2004 @ 11:15 :
Het zijn allemaal homo's.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 11:57
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Kep er nog nooit van gehoord... succes
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
lady of the dark schreef op 31-10-2004 @ 11:23 :
Heeft paars niet iets te maken met het wicca geloof? Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe het er uit ziet. Het lijkt me het handigst om gewoon naar ze toe te gaan en te zeggen dat je dat paars heel erg mooi vind en vragen of ze het allang zo hebben. Als het met een bepaalde godsdienst te maken heeft zullen ze dat dan vanzelf wel uitleggen denk ik.
Zoiets ga ik inderdaad eens doen, want ik brand van nieuwsgierigheid!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:20
Anneee
Anneee is offline
In mijn oude kerk had de dominee altijd met Pinksteren een paarse toga aan en hing er een paars doek in de kerk. Maar ja, het is niet altijd Pinksteren... vraag het toch maar.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 20:56
Envy
Envy is offline
Ik heb medelijden met die kinderen.
Oud 05-11-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 05-11-2004 @ 21:56 :
Ik heb medelijden met die kinderen.
Terecht.

Vandaag bukte 'Mevrouw Paars' en zag ik dat zelfs haar ondergoed paars was.. (Nee, ik gluur niet, het was toeval )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:42
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
misschien zitten ze wel bij een pinkstergemeenschap... bestaat toch? Ja heb er verder ook niet veel verstand van...
Oud 06-11-2004, 21:27
I love stars
I love stars is offline
*nieuwsgierig is* Als je het weet post je het wel, hè.
Oud 06-11-2004, 21:29
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
What about het gewoon op een normale manier even vragen?
Oud 07-11-2004, 14:20
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
tja idd... loop ff naar de overkant... hallo mevrouw, meneer ik vroeg me af waarom u altijd in het paars loopt...

Tis volgens mij beter om het gewoon te vragen dan om te gaan staren...
Oud 08-11-2004, 18:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 06-11-2004 @ 12:42 :
misschien zitten ze wel bij een pinkstergemeenschap... bestaat toch? Ja heb er verder ook niet veel verstand van...
vast niet .

ik denk niet dat het iets is van wicca, of een bepaald christelijke gemeenschap oid.
is paars niet de kleur van de hoop, of verzin ik dat nou maar? mss hebben ze zelf wel iets verzonnen ofzo . een op zichzelf staande levensovertuiging. of ze zijn volgelingen van een of andere sekte of..

er rest nog 1 weg: vragen .
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:25
ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
CL schreef op 28-10-2004 @ 23:38 :
Nou.. al dat paarse vond ik al raar .. Misschien zal ik eens een foto posten, je weet niet wat je ziet!
Moet je es doen.
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:17
wilco984
wilco984 is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 06-11-2004 @ 12:42 :
Jep die bestaan.. Maar na wat ik hoor van mensen die daar toe behoren heeft dat niet veel van doen met het compleet in paars hullen van je persoonlijkheid..

Mijn tip geld ook:
Vragen..

Want ik word ook wel benieuwd!
Oud 11-11-2004, 19:01
lady of the dark
Nou was ik vandaag in de omgeving van Assen, en daar heb ik een aantal huizen gezien met paarse kozijnen en ik meen me ook iets van een paarse deur te herinneren. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Oud 11-11-2004, 19:04
Wiltine
Wiltine is offline
CL: heb je het al gevraagt?
Oud 11-11-2004, 19:20
yavanna
yavanna is offline
kunnen ze niet gewoon paars heel mooi vinden?????

kan toch?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 19:59
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Deep Purple fundamentalisten.
Oud 12-11-2004, 17:27
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 11-11-2004 @ 20:01 :
Nou was ik vandaag in de omgeving van Assen, en daar heb ik een aantal huizen gezien met paarse kozijnen en ik meen me ook iets van een paarse deur te herinneren. Zou dat er iets mee te maken hebben?
een drenthse sekte .

ik heb het echt nooit ergens gezien, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 18:17
lady of the dark
Citaat:
GanzenVeer schreef op 12-11-2004 @ 18:27 :
een drenthse sekte .

Nou je het zegt...ik was in Assen omdat ik naar een tentoonstelling in het Drents museum wilde die over de mystieke kant van Drenthe ging. Ik heb daar alleen weer niets paars gezien. Vreemd....

Even serieus: CL, waarom vraag je het niet gewoon? We piesen hier allemaal in onze broek van nieuwsgierigheid....
Oud 12-11-2004, 22:54
Verwijderd
Aahh jongens, het klinkt erg knullig, maar ik durf het niet! Moet ik echt aanbellen en vragen: 'goh mevrouw, waarom is alles bij jullie paars?' ..Nja, als jullie het eisen

Ik heb overigens de afgelopen week de hele dag met mijn digi bij het raam gezeten om 1 van die mensen te fotograferen, maar ze bleven binnen. Wel heb ik 2 van hun fietsen, die toevallig in de achtertuin stonden:
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:07
Verwijderd
Hebben ze ook paars haar?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-11-2004 @ 00:07 :
Hebben ze ook paars haar?
Neen.. wel paarse elastiekjes
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 10:54
lady of the dark
Citaat:
CL schreef op 12-11-2004 @ 23:54 :
Aahh jongens, het klinkt erg knullig, maar ik durf het niet! Moet ik echt aanbellen en vragen: 'goh mevrouw, waarom is alles bij jullie paars?' ..Nja, als jullie het eisen

Ik heb overigens de afgelopen week de hele dag met mijn digi bij het raam gezeten om 1 van die mensen te fotograferen, maar ze bleven binnen. Wel heb ik 2 van hun fietsen, die toevallig in de achtertuin stonden:
[afbeelding]
Wauw, ziet er wel gaaf uit dat paars. Ik snap wel dat je het eng vindt, ik weet ook niet of ik dat zo zou durven. Ik denk dat je het het handigst met een ergje kunt doen. Gewoon naar ze toe gaan en vragen of er bij hen ook televisie storing is of zo en zo een praatje met ze aanknopen. Maar goed, als je niet wil houd het op. Ik kan me voorstellen dat het ook een soort mensen zijn waar je niet makkelijk op af stapt. En dan is het eigenlijk nog een beetje een rare vraag ook....
Reageren

Regels voor berichten