Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 20:18
M@rco
M@rco is offline
Ik ben (niet voor mijzelf overigens) op zoek naar een TFT monitor. Budget: tussen de 300 en 400 euro. Er gaat zeker niet heftig mee ge-gamed worden, het moet er gewoon allemaal een beetje fatsoenlijk uitzien voor zo min mogelijk geld. DVI hoeft ook niet.

Nu kwam ik na een beetje zoeken bij Alternate deze tegen: de Belinea 101710, voor 299 euro. Specs kun je hier vinden. Nou heb ik al verschillende goede verhalen over Belinea gehoord (veel waar voor je geld, bla bla), en hij heeft een totale responsetijd (rise + fall) van 13ms, aldus Belinea. Lijkt mij dus een goede keus, zeker voor dat geld. Nu moet ik toegeven dat ik zelf niet superveel verstand heb van monitoren, en aangezien een monitor iets is waar je toch wel lange tijd plezier van wil hebben is het natuurlijk belangrijk dat je een fatsoenlijk ding koopt. Vandaar mijn vraag: heb ik hier inderdaad een goede koop aan, zo niet, heeft er iemand nog andere ideeën?

Het was eigenlijk wel de bedoeling om het scherm bij Alternate te halen (of ergens anders bij Rotterdam in de buurt), bestellen via internet gaat sowieso niet gebeuren (ik zie al voor me hoe een of andere lompe TPG-er een scherm van enkele honderden euro's de bestelauto in schopt, en als er iets mis mee is kun je fijn een heel scherm op gaan sturen).

En nogmaals, het hoeft absoluut niet "top of the line" te zijn.

Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 20:54
3rd Rock
3rd Rock is offline
op mijn stage bestellen we alleen maar Belinea TFT en CRT en dat is prima spul. nooit klachten over gehad. geloof dat er nu zo'n 50 crt's rondslingeren en daar is er in 3 jaar maar 1 van kapot gegaan. Er kan natuurlijk altijd een rotte appel tussenzitten.
Belinea is in mijn ogen een prima budgetmerk voor de niet-veeleisende gebruiker
Oud 28-10-2004, 23:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 28-10-2004 @ 21:18 :
bestellen via internet gaat sowieso niet gebeuren (ik zie al voor me hoe een of andere lompe TPG-er een scherm van enkele honderden euro's de bestelauto in schopt, en als er iets mis mee is kun je fijn een heel scherm op gaan sturen).
Hoe denk je dat dat ding uit korea/china/taiwan naar Nederland is gekomen? Beetje vreemd argument. Die dingen zijn gewoon goed verpakt om tegen een stootje te kunnen.
Oud 29-10-2004, 09:38
Koen
Koen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-10-2004 @ 00:48 :
Hoe denk je dat dat ding uit korea/china/taiwan naar Nederland is gekomen? Beetje vreemd argument. Die dingen zijn gewoon goed verpakt om tegen een stootje te kunnen.
Toch zie je bij TFT schermen tegenwoordig nog vaak dode pixels, en zou ik nog steeds geen TFT scherm kopen tenzij ik 'm in de winkel gezien mag hebben, of dat ik een 0-dode pixel garantie krijg. Een TFT scherm op laten sturen is wel min of meer vragen om dode pixels, vind ik. Veel winkels willen 'm best even uit de doos trekken en aansluiten voor je; en als ze dat niet willen zoek je gewoon fijn een andere winkel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 07:40
Kurogane
Kurogane is offline
bij alternate moet je wel 35 euro extra bijbetalen voor 0-pixel garantie dus dat je zonder gezeur (??) kan ruilen...pas bij 5 pixels ruilen ze als je geen 35 euro bijbetaald...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 12:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Koen schreef op 29-10-2004 @ 10:38 :
Toch zie je bij TFT schermen tegenwoordig nog vaak dode pixels
Die ontstaan vrijwel altijd tijdens het productieproces. Die monitoren zitten prima verpakt in piepschuim en ze zijn erg licht, dus je moet er wel behoorlijk mee smijten als je een beschadiging wilt oplopen.

Nah dat lijkt me echt geen argument. Die dozenschuiver krijgt zn monitor ook gewoon via pakketdienst, of niet soms?

En tja, ik heb ook een dode pixel, vind hem wel lief nu.
Maar ik heb het wel makkelijker, ik kan een nieuw scherm kopen en het zaakje rouleren omdat ik meerdere computers heb. Iemand die gewoon 1 computer heeft, zit er veel langer mee 'opgescheept', dus is wel of geen dode pixel belangrijker.
Oud 31-10-2004, 12:45
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 31-10-2004 @ 08:40 :
bij alternate moet je wel 35 euro extra bijbetalen voor 0-pixel garantie dus dat je zonder gezeur (??) kan ruilen...pas bij 5 pixels ruilen ze als je geen 35 euro bijbetaald...
Ja je begrijpt hoe dat werkt he, heb je dode pixel moet je netjes terugsturen en verpatsen zij hem gewoon weer, huppa 35 euro verdiend en de eerstvolgende koper heeft sowieso een scherm met dode pixel.

Nah dan zou ik sowieso daar niet kopen. Zelfde geldt voor shops met processorcore-keuze. Als je dan een random core neemt is de kans groot dat je een 'minder' model krijgt.
Oud 31-10-2004, 12:57
Koen
Koen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 31-10-2004 @ 13:44 :
Die ontstaan vrijwel altijd tijdens het productieproces. Die monitoren zitten prima verpakt in piepschuim en ze zijn erg licht, dus je moet er wel behoorlijk mee smijten als je een beschadiging wilt oplopen.

Nah dat lijkt me echt geen argument. Die dozenschuiver krijgt zn monitor ook gewoon via pakketdienst, of niet soms?
Ik zeg ook niet dat die dode pixels tijdens transport opgelopen worden. Ik probeer alleen te zeggen dat het IMHO beter is een scherm in de winkel te kopen zodat je 'm eerst kan zien, dan blindelings te vertrouwen op een winkel zonder pixelgarantie dat jouw nieuwe scherm dode-pixelvrij is.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Koen schreef op 31-10-2004 @ 13:57 :
Ik zeg ook niet dat die dode pixels tijdens transport opgelopen worden. Ik probeer alleen te zeggen dat het IMHO beter is een scherm in de winkel te kopen zodat je 'm eerst kan zien, dan blindelings te vertrouwen op een winkel zonder pixelgarantie dat jouw nieuwe scherm dode-pixelvrij is.
Ah, oke.

Het is maar hoeveel 'zekerheid' je wilt hebben. Schermen van een goed merk hebben doorgaans nauwelijks last van dode (sub)pixels. Als je meer zekerheid wilt, kun je ook gewoon een scherm kopen waarbij de fabrikant een zero-pixel garantie geeft, waarbij dus geeneen dode pixel of subpixel mag voorkomen.

De meeste winkels hanteren 30 tot 60 procent brutowinstmarge, daar zit ik niet op te wachten.
Oud 04-11-2004, 00:38
Kurogane
Kurogane is offline
Gelukkig bij alternate, de belinea 1101150 nog wat aangeschaft. Toch die 35 euro betaald..ik moest wel ..maar heel blij met schermpje. Erg scherp en mooi beeld i.t.t. packardbell tft die k gezien heb. en geen dode pixels dus weer zonde van die 35 euro..
Zitten wel leuke speakertjes ingebouwd klinken beetje als me handsfreespeaker uit me telefoon.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 00:07
siebolt
siebolt is offline
lelijk heb die ook sound on voet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten