![]() |
|
Ik ben (niet voor mijzelf overigens) op zoek naar een TFT monitor. Budget: tussen de 300 en 400 euro. Er gaat zeker niet heftig mee ge-gamed worden, het moet er gewoon allemaal een beetje fatsoenlijk uitzien voor zo min mogelijk geld. DVI hoeft ook niet.
Nu kwam ik na een beetje zoeken bij Alternate deze tegen: de Belinea 101710, voor 299 euro. Specs kun je hier vinden. Nou heb ik al verschillende goede verhalen over Belinea gehoord (veel waar voor je geld, bla bla), en hij heeft een totale responsetijd (rise + fall) van 13ms, aldus Belinea. Lijkt mij dus een goede keus, zeker voor dat geld. Nu moet ik toegeven dat ik zelf niet superveel verstand heb van monitoren, en aangezien een monitor iets is waar je toch wel lange tijd plezier van wil hebben is het natuurlijk belangrijk dat je een fatsoenlijk ding koopt. Vandaar mijn vraag: heb ik hier inderdaad een goede koop aan, zo niet, heeft er iemand nog andere ideeën? Het was eigenlijk wel de bedoeling om het scherm bij Alternate te halen (of ergens anders bij Rotterdam in de buurt), bestellen via internet gaat sowieso niet gebeuren (ik zie al voor me hoe een of andere lompe TPG-er een scherm van enkele honderden euro's de bestelauto in schopt, en als er iets mis mee is kun je fijn een heel scherm op gaan sturen). En nogmaals, het hoeft absoluut niet "top of the line" te zijn. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-10-2004 om 20:57. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nah dat lijkt me echt geen argument. Die dozenschuiver krijgt zn monitor ook gewoon via pakketdienst, of niet soms? En tja, ik heb ook een dode pixel, vind hem wel lief nu. ![]() Maar ik heb het wel makkelijker, ik kan een nieuw scherm kopen en het zaakje rouleren omdat ik meerdere computers heb. Iemand die gewoon 1 computer heeft, zit er veel langer mee 'opgescheept', dus is wel of geen dode pixel belangrijker.
||
Citaat:
![]() Nah dan zou ik sowieso daar niet kopen. Zelfde geldt voor shops met processorcore-keuze. Als je dan een random core neemt is de kans groot dat je een 'minder' model krijgt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is maar hoeveel 'zekerheid' je wilt hebben. Schermen van een goed merk hebben doorgaans nauwelijks last van dode (sub)pixels. Als je meer zekerheid wilt, kun je ook gewoon een scherm kopen waarbij de fabrikant een zero-pixel garantie geeft, waarbij dus geeneen dode pixel of subpixel mag voorkomen. De meeste winkels hanteren 30 tot 60 procent brutowinstmarge, daar zit ik niet op te wachten.
|
|