Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 09:46
be062603
be062603 is offline
Hello

Ik heb enkele dagen geleden een film gedownload, de film was onderverdeeld in 48 part-rars.

Nu wou ik deze daarnet uitpakken, en kom ik tot de conclusie dat ik rar 48 onbreek.

Mijn vraag , kan ik op een manier tot rar 47 ( 97% ) unrarren ?

Mvg

Samuel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 10:11
Paperz
Paperz is offline
nee
Oud 31-10-2004, 10:34
freyk
freyk is offline
Citaat:
Paperz schreef op 31-10-2004 @ 11:11 :
nee
'Tuurlijk wel!

Doe het volgende, be062603.
  1. Kopieer rar.exe dat je winrar map staat, naar map waar de pakketjes zich bevinden die je wilt uitpakken.
  2. Ga nu naar dospromt via
    start -> uitvoeren -> cmd of via command
  3. Navigeer naar de map met al je pakketjes, via de commando's:
    dir = wat staat in de map
    cd <map> = ga naar <map>
    cd.. = ga uit de map
  4. Als je er eindelijk bent, dan typ je het volgende in:
    rar x -kb bestand.part1.rar
  5. Na dit ingetypt te hebben, zal hij alles uitpakken tot het missende bestand.
    Normaal zou hij dan merken dat er een pakketje mist en zal dan alles weer verwijderen, maar met de switch -kb zal hij dat niet doen.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 15:47
Verwijderd
PAR2 files erbij downloaden, mocht er dan een bestand ontbreken of corrupt wezen is er altijd de mogelijkheid om aan de hand van de PAR2 files het verkeerde bestand te herbouwen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 16:47
Verwijderd
Daar heb je dus echt niets aan, tenzij er is ingepakt als 'solid archive' waarbij de bestanden als één grote stream achter elkaar zijn ingepakt. Is dat niet het geval, dan bestaat de mogelijkheid dat de bestanden 'willekeurig' in het archief terechtkomen.

Stel, je hebt tien bestanden van 10 MB en die pak je in een archief dat uit 10 RAR-files bestaat. Dan is er dus geen garantie dan elk van die tien bestanden in een apart ('eigen') RAR-bestand staat. Elk van die RAR-bestanden kan dus deeltjes van tien verschillende bestanden bevatten.

Als je dan gaat uitpakken terwijl er een RAR-bestand mist, kan het dus zo zijn dat er op meerdere plekken in het bestand (het zal wel een grote .AVI-file zijn, stouterd) data mist, zodat je op willekeurige plekken schokken, storing of vastlopers krijgt.

Werken met tientallen deeltjes zonder parities mee te leveren is echt niet meer van deze tijd.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 17:07
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Wes schreef op 31-10-2004 @ 16:47 :
PAR2 files erbij downloaden, mocht er dan een bestand ontbreken of corrupt wezen is er altijd de mogelijkheid om aan de hand van de PAR2 files het verkeerde bestand te herbouwen.
Zal er wel niet bij hebben gezeten, anders had ie dat wel gezegd lijkt mij

Het lijkt me gewoon handiger om die laatste rar nog te downloaden
Reageren

Regels voor berichten