Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2009, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Ach gewoon een pm'tje naar je medewolven en je bent zo weer bij
:') zal blij zijn als je er uit bent zeg.
Advertentie
Oud 19-10-2009, 20:12
Spelleider
Spelleider is offline
Toen Lentekriebel naast Daboman was gaan liggen, lag hij al te slapen. Ze kon niet geloven dat zij zich had laten gebruiken. Ze voelde zich vies. Ze was boos. Maar wat ze vooral voelde, was spijt, heel erg veel spijt. Nu had ze haar man bedrogen. En waarvoor? Voor een eennachtstand met een arrogante lul. Een traan rolde over haar wang. Ze wist niet wat ze moest doen. Een uur later werd Daboman wakker. Voor het eerst sinds een lange tijd had hij weer heerlijk geslapen. Hij gaf Lentekriebel een kus op haar voorhoofd en vertrok naar de keuken. Even later kwam Grl de kamer binnenlopen. Zij en Lente waren in het huis goede vriendinnen geworden. Grl zag dat Lentekriebel aan het huilen was. ‘Wat is er, meisje?’ Lente veegde haar tranen weg. Ze vertelde Grl wat er aan de hand was en liet zich door haar troosten. Grl adviseerde Lente om het geheim te houden, niemand zou er beter van worden als zij het zou opbiechten. Daboman zou alleen gekwetst zijn en Lente nooit meer vertrouwen.

Daboman was als enige op. Althans, hij was de enige die zich al beneden bevond. Hij hoorde iets rommelen in de gang. Eerst dacht hij dat er iemand aankwam. Maar nadat hij niemand op zijn roepen hoorde reageren, stond hij op van de bank om uit te zoeken waar dat geluid vandaan kwam. Op de gang hoorde hij hetzelfde geluid nog een keer. Ineens werd hij een klein kamertje in getrokken. Het was pikdonker daarbinnen. Daboman werd tegen een vrouwelijk lichaam aangedrukt. ‘Lentekriebel, ben jij dit?’ Hij voelde vochtige lippen op de zijne drukken. ‘Nee, ik ben Allure’, fluisterde ze, ‘Ik zag wel hoe je naar me keek gisteravond. Je wilt me.’ Daboman wilde wat zeggen, maar ze legde haar vinger op zijn mond. ‘Sssjt.’ Ze gaf hem nog een kus.

Lentekriebel nam een douche. Grl ging terug naar haar kamer om zelf ook te gaan douchen. Dat is tenminste wat ze aan haar vriendin vertelde. Op weg naar haar kamer, liep ze die van Archont in. Ze deed de deur achter zich op slot. Archont was in diepe slaap. Ze liep naar zijn badkamer. Ze pakte een kappersscheermes van zn plankje. Ze ging achter Archont liggen. Ze trok de deken van zijn lichaam. Archont nam direct een foetushouding aan. Lentekriebel kroop naar het uiteinde van het bed. Ze keek Archont even aan., hij lag er zo vredig te slapen. Toen haalde ze het scheermes tevoorschijn. Die slet had gelukkig geen ondergoed aan. Ze zette het mes tegen zijn balzak aan. Ze haalde een keer diep adem en sneed toen langs de onderrand van zijn zak. Ze stak het mes er goed in, zodat zijn ballen loskwamen. Archont had er niks van gemerkt. Hij stierf in zijn slaap. Grl stak zijn twee ballen in haar zak. ‘Sorry lieverd, maar ik laat me niet bedriegen.’

De uitslag:
Spoiler
Oud 19-10-2009, 20:12
Verwijderd
Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten

Daboman 38

grl 25
Absinthe 24
Aapje* 24
Barabas 23

Tink* 20
Allure 17
Hanneke 15

zoemzoem 10
lentekriebel 10
Mutsieprutsie 8
Wammus 8

testout.com 5

Toon topic & sluit venster

Later!

En ga nou niet ''aaaaah'' wat jammer ik dacht echt dat hij slecht was want ik heb zelfs bijna mijn functie verraden. (dmv quotes)

Vaak kan je het dus ook zien ana de posts nu ik geen ziener ben dat iemand een weerwolf kan zien, jurre vond zo ook dp als verrader.

Godverdomme spelleiders wat een wrede dood trouwens!

Laatst gewijzigd op 19-10-2009 om 20:19. Reden: + post over verhaal.
Oud 19-10-2009, 20:13
Allure
Allure is offline
Dat is jammer. Maar waarom beweert hij dan zo stellig dat ik een weerwolf ben? Die kennis heeft hij helemaal niet.
Oud 19-10-2009, 20:17
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Nee en dat ik een slechte functie heb klopt ook al niet daarom dacht ik eigenlijk dat hij aan het bluffen was...hmm jammer!
Oud 19-10-2009, 20:19
Allure
Allure is offline
Niet erg verstandig.
Oud 19-10-2009, 20:23
Verwijderd
Erg kut, maar het was nog kutter geweest als hij de tovenaar was geweest, want dan waren jullie mij ook nog meteen kwijt (in de eetronde) en kon de ziener in komende rondes ook niet meer beschermd worden.

Het lijkt me nu trouwens waarschijnlijk dat die ene ronde waarin de wolven niet hebben kunnen eten, iemand (waarschijnlijk ik) beschermd werd door de tovenaar. Anders hadden de wolven ook niet geprobeerd om Archont via de dorpelingen dood te krijgen; nu hebben ze het zo gedaan omdat ze door hadden dat hij de wolfsbane was en ze wisten dat hij nog zijn wolfsbane-bescherming had. Natuurlijk konden de wolven het zich niet permitteren om nóg een keer zonder maal te gaan, vandaar dat ze Archont via de dorpelingen het spel uit hebben gewerkt. Onder de Archont-stemmers zullen dus zeker een paar slechteriken zitten; minimaal één wolf en misschien een andere slechte functie (evilziener waarschijnlijk, want ik kan me niet voorstellen dat de evilziener Archonts functie niet heeft opgevraagd).
Oud 19-10-2009, 20:53
Verwijderd
Ik vind het niet eens zo erg, hij schreeuwde een beetje, maar dat kan ook liggen aan dat hij een kat in het nauw is. Nu, even kijken wie er allemaal heel inactief zijn, want die moeten er nu toch echt wel uit.
Oud 19-10-2009, 21:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Erg kut, maar het was nog kutter geweest als hij de tovenaar was geweest, want dan waren jullie mij ook nog meteen kwijt (in de eetronde)
Huhu

Balen!
Oud 19-10-2009, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Huhu

Balen!
Heb je trouwens nog een verweer voor mijn verdenkingen richting jou (zie vorige pagina), huhuhu. Ben ik wel nieuwsgierig naar, namelijk.
Oud 19-10-2009, 21:07
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Heb je trouwens nog een verweer voor mijn verdenkingen richting jou (zie vorige pagina), huhuhu. Ben ik wel nieuwsgierig naar, namelijk.
Nog niet, want ik heb de vorige pagina nog niet gelezen. Ben vanochtend om half 7 de deur uit gegaan, was rond 7 uur weer thuis en ga zometeen slapen. Maar gelukkig stemmen de dorpelingen toch nog niet vandaag, dus is er alle tijd!
Oud 19-10-2009, 21:25
Verwijderd
Mja, mooi kut dus.
Oud 19-10-2009, 22:28
Lorelei
Lorelei is offline
Ik kan nu nog even niet overal op ingaan. Maar ik wil even zeggen dat ik vantevoren heb aangegeven dat ik geen tijd zou hebben. Dat ik geen argumenten zou posten. En dat ik wel door zou geven wie ik zou stemmen. Dat kan je in het vorige topic lezen in mijn laatste posts. Ik heb inderdaad niet vantevoren het lijstje bekeken en dat is vervelend. Maar ik kwam om 20.25 thuis, met visite. Ben toen snel naar de computer gerend met een smoesje en heb toen om 20.28 of 20.29 mijn stem nog uitgebracht. Ik had bepaald geen tijd om het topic door te spitten en Allure stond bij mij nog het verste in het geheugen. Als het helpt, maar dat doet het waarschijnlijk niet, wil ik er ook nog aan toevoegen dat als ik meteen vanmorgen had gestemd (dat had mij een boel stress én een verdachte positie gescheeld), was ik ook voor Allure gegaan.
Ik ben mij er volledig van bewust dat het verdacht over komt en dat het niet de meest slimme zet van mij was. Ik had verwacht dat ik echt nog wel even tijd zou hebben, bij nader inzien had ik liever vanmorgen al op Allure gestemd.

Ik zal volgende ronde weer volgens m'n normale schema meedoen en dus gewoon actief, vroeg aangeven op wie ik ga stemmen en niet nog last minute zonder enige uitleg een stem uitbrengen. Ook ik heb een leven (en ben desondanks nog nerd genoeg om ondanks visite toch nog te stemmen ook :>).

Overigens wil ik nog even terugkomen op de loze verdachtmaking van Absinthe dat ik wel leerling-verrader zou zijn want ik zou snel Archont nog "beschermd" hebben omdat hij een wolf zou kunnen zijn (omdat ik niet op het stem, houdt dat nog niet in dat ik hem bescherm, maar vanuit jouw positie snap ik de benaming).. nou, blijkbaar niet he.
Oud 19-10-2009, 22:41
Verwijderd
Ja, die conclusie had ik inmiddels zelf al getrokken.
Ik geef je op dit moment ook het voordeel van de twijfel, want ik geloof je verhaal wel
Oud 19-10-2009, 23:21
Daboman
Daboman is offline
Goed, voor mij even een kleine tussenstand om eens te kijken wie er na wegstrepen overblijven. Hieronder alle nog levende spelers en de spelers waarvan ik denk dat ze niet slecht zijn.

lentekriebel
zoemzoem
testout.com
Absinthe
Barabas
Mutsieprutsie: neemt imo teveel risico met stemmen en kan allicht herleid worden via de lijstjes. En wammus maakt haar al het hele spel consequent verdacht; als ze echt wolf was hadden ze wel vermoed dat wammus ziener was.
Hanneke
Allure: omdat ik denk dat een wolf zich niet had vergist vanwege het uitstel van de eetronde.
grl: omdat verrader DP haar volgt om zo zijn eigen ass te kunnen redden.
Wammus
Aapje*
Tink*
Daboman: duh

Dus wat mij betreft 4 uit: Tink*, Aapje*, wammus, hanneke, barabas, absinthe, testout.com, zoemzoem en lentekriebel. 44% uit deze lijst dus.

Zoemzoem komt me de laatste tijd wat schaaps over, dat ben ik niet zo van haar gewend.Testout.com en barabas zijn vrij inactief, dus dat is lastig.
Oud 20-10-2009, 00:05
Verwijderd
izze post
Oud 20-10-2009, 02:44
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Erg kut, maar het was nog kutter geweest als hij de tovenaar was geweest, want dan waren jullie mij ook nog meteen kwijt (in de eetronde) en kon de ziener in komende rondes ook niet meer beschermd worden.

Het lijkt me nu trouwens waarschijnlijk dat die ene ronde waarin de wolven niet hebben kunnen eten, iemand (waarschijnlijk ik) beschermd werd door de tovenaar. Anders hadden de wolven ook niet geprobeerd om Archont via de dorpelingen dood te krijgen; nu hebben ze het zo gedaan omdat ze door hadden dat hij de wolfsbane was en ze wisten dat hij nog zijn wolfsbane-bescherming had. Natuurlijk konden de wolven het zich niet permitteren om nóg een keer zonder maal te gaan, vandaar dat ze Archont via de dorpelingen het spel uit hebben gewerkt. Onder de Archont-stemmers zullen dus zeker een paar slechteriken zitten; minimaal één wolf en misschien een andere slechte functie (evilziener waarschijnlijk, want ik kan me niet voorstellen dat de evilziener Archonts functie niet heeft opgevraagd).
Ik sluit me wat betreft de dood van Archont hierbij aan. Het kan bijna niet anders dan dat de wolven wisten (of in ieder geval aannamen want zeker weten konden ze het niet) dat hij wolfsbane was. Hem er via de hangronde uitwerken was dus de beste optie.

Ik heb alles eens even grondig door zitten lezen en er zijn mij een aantal dingen opgevallen:

Bovenaan mijn verdachtenlijstje prijkt toch echt Allure en ik ben er groot voorstander van dat we haar de volgende ronde ophangen. Ze gedraagt zich vreemd door met vage redenen en weinig onderbouwing op mensen te stemmen. Ook blundert ze tot 2 keer aan toe. De eerste keer was door te claimen niet te weten dat het spel al begonnen was. De 2e keer is de blunder na de forumfaal hangronde. Dat zit me ook niet lekker. Het kan zijn dat het echt 2 fouten van haar zijn geweest maar van een ervaren speler kan ik het me bijna niet voorstellen.

Ze noemt Archont (die onschuldig en zelfs de wolfsbane bleek te zijn) al vrij snel verdacht en het zou mij echt verbazen als ze geen slechte functie heeft (weerwolf of evilziener dus)

Daarnaast valt Testout.com wederom op omdat ze in eerste instantie niemand noemt, daarna zonder onderbouwing behalve het meeschapen op andermans theorieën aangeeft mogelijkerwijs op Allure te stemmen en uiteindelijk na het sluiten van de stemronde (wederom zonder enige vorm van onderbouwing) claimt op de persoon die eruit gegaan is (en onschuldig bleek) gestemd te hebben. Wederom rijst dus de vraag waarom je wel op tijd je stem door kunt geven maar dit pas achteraf kunt melden?

Dit is de 2e keer dat dit gebeurd en ik vind het heel vreemd. Ik wil hierbij overigens wel even bevestigen dat ze echt heel ziek is geweest en mede daarom weinig actief is geweest maar dat is naar mijn mening geen reden voor dit vreemde gedrag. Het kan een fout zijn van een onervaren speler (dit is uit m'n hoofd de 2e keer dat ze meedoet) maar het kan ook prima een noobwolf actie zijn in een poging verwarring te zaaien. Hoe dan ook, vreemd is het in ieder geval wel.

Dan de dood van JasperJD, hij werd door meerdere mensen verdacht en ik vind het wel heel vreemd dat de wolven vervolgens besluiten hem op te eten. Hij was er waarschijnlijk toch wel een keer uitgestemd dus waarom zou je hem dan op eten? Hierop zijn naar mijn idee 3 antwoorden mogelijk:

1: De wolven hebben gedacht hebben dat hij ziener is omdat hij uit het niets met vreemde namen begon te strooien en hem daarom opgegeten. Deze namen zijn zoemzoem en aapje.

2: We hebben met reversende wolven te maken en in dat geval zijn grl en barabas naar mijn idee verdacht omdat hij die in dezelfde post als dat hij zoemzoem en aapje verdenkt die 2 personen vrij pleit.

Klik. Let ook even op de post van Grl waarin ze stelt dat ik weer mijn stem niet door geef terwijl ik maar 1 keer niet gestemd heb.

Wat mij verder opvalt is dat Barabas na Jaspers dood als eerste begint over de mogelijke gedachte van de wolven dat hij ziener was (hier om precies te zijn). Ik ben hierdoor wat meer geneigd te gaan denken aan optie 2.

Tink* draait er daarna nog wat omheen en als we nog een stukje verder scrollen komen we deze post van Aapje* tegen.

Ze onderbouwt hier in principe mijn reverse theorie en het zou naar mijn idee (antwoordoptie 3) ook nog zo maar zo kunnen zijn dat de dood van Jasper een vooropgezet wolvenplan (van zoemzoen, Aapje, Barabas en Grl) is om een lastige dorpeling die mogelijkerwijs te veel wist kwijt te raken. Dit alles uiteraard met als doel hieromheen een hoop verwarring te zaaien waar vervolgens niemand meer wat mee doet.

Dan is er nog de theorie van Archont omtrent de leerlingverrader (Daboman). Ik ben geneigd dit te geloven maar zeker ben ik hier absoluut nog niet van. Wat ik wel vreemd vind is dat hij wel in dit topic reageert met een lijst verdachten waar je u tegen zegt, maar op de verdenkingen totaal niet in gaat. Ook onderbouwd hij enkel waarom een aantal mensen het niet zijn maar komt niet met een theorie waarom anderen het dan wel moeten zijn. Dit ondanks het feit dat er in 1 vol topic ondertussen toch meer dan genoeg informatie te vinden moet zijn. Dit kan uiteraard allerlei redenen hebben en een ervan is verwarring zaaien omdat dat nou een keer de taak van de verrader is.

Voor nu is mijn lijstje verdachten in ieder geval als volgt:

Allure
Testout.com
Grl
Zoemzoem
Aapje*
Barabas
Daboman

Hier moet nog 1 iemand van afvallen aangezien er nog 6 slechte functies zijn. Ik ben op het moment geneigd te denken dat Testout.com onschuldig is vanwege mijn samenzweringstheorie. Echter ze gedraagt zich naar mijn idee wel héél vreemd en een verklaring hiervoor zou ik wel op prijs stellen.
Oud 20-10-2009, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Wat mij verder opvalt is dat Barabas na Jaspers dood als eerste begint over de mogelijke gedachte van de wolven dat hij ziener was (hier om precies te zijn). Ik ben hierdoor wat meer geneigd te gaan denken aan optie 2.
Eh, ik zag het meer als gezond verstand, en als tovenaar had ik hem zeker beschermd. Maar ik snap wat je bedoeld, met gezond verstand moet je niet zo rondlopen. Ik kan trouwens ook een lijstje maken met spelers waarvan ik zeker weet dat de wolven ze opeten, want dat is best voorspelbaar, heb ik in dat ene spel wat ik als wolf heb gespeeld wel duidelijk geworden.
Met mijn theorie wacht ik tot morgen.
Oud 20-10-2009, 09:15
Verwijderd
Wat Wammus zegt over Daboman, viel mij ook al op; lijstje verdachten zonder enige onderbouwing waarom ze verdacht kunnen zijn. Ik erger me ook wel een beetje aan de post omdat ik ineens in dat lijstje van hem sta, maar los daarvan is het vooral verwarringzaaiend inderdaad.
Verder zegt Wammus ook wsel interessante dingen.
Grl haal ik voorlopig even van m'n gedachtelijstje af, Mutsieprutsie blijft er nog op staan (@Dabo: ik zie haar geschaap niet als risico's nemen maar meer als noobwolvengedrag). Allure verdenk ik ook nog steeds niet, ik denk echt dat ze actiever zou zijn als ze een (slechte) functie zou hebben. Wat mij betreft is zij dus gewoon dorpeling.

De theorie over zoemzoem en Aapje vind ik sterk, ik ga hun posts later nog eens uitpluizen, maar eerlijk gezegd waren ze me nog niet echt opgevallen.
Testout.com vind ik vooral irritant omdat je echt niets kan met haar posts, dus ze is totaal niet te peilen. Kan ik dus vrij weinig over zeggen.

Van Barabas weet ik ook niet zo goed wat ik moet denken...

Wie er nu een beetje uitspringen voor mij zijn Mutsieprutsie en Daboman, maar ik wacht nog even rustig af.
Oud 20-10-2009, 11:25
Lorelei
Lorelei is offline
Ok, wtf @ verhaal

Zo, nu eens even kijken.

Citaat:
Archont schreef:
En gooi ook een keertje de meest inactieve speler in het hele weerwolfgebeuren eruit. Pff.

0 input gehad.
Ik ben het hier sowieso mee eens. Het wordt nogal irritant.

Citaat:
Jurre schreef:
Ik wil hierbij graag Hanneke introduceren als mogelijke slechterik, want ik vertrouw het gewoon niet bij haar (onderbuikgevoel) en ze is vreemd genoeg tot nu toe helemaal buiten schot gebleven. Ze is een zeer ervaren speler (volgens mij speelt ze het spel even lang of nog langer als ik) en houdt zich toch wel érg op de achtergrond;
Mhm. Er zijn sowieso een aantal spelers die tot nu toe tussen alle theorieën door zijn geglipt. Je noemt terecht Hanneke, maar bijvoorbeeld Aapje, Absinthe en Daboman ook. Niet per sé omdat ze niet actief waren, maar blijkbaar kwam er niemand op het idee hen te verdenken. Er is wel een ronde geweest dat er erg gekeken werd naar wie er stil was, mogelijk terecht, maar nog niet naar de mensen die gewoon uberhaupt nog niet verdacht zijn geweest.
Ik zie dat daar bij Daboman deze ronde verandering in is gekomen. Ik ga straks eens even nalezen hoe het nou precies zit.

Wat betreft Allure.. ik vind het maar moeizaam. Ik was eigenlijk helemaal niet blij met mijn stem op haar. Ze was voor mij verdachter dan Archont, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze ook echt slecht is. Ik zal sowieso nog even de eetronde afwachten.. en even kijken of er nog verdachte situaties zich voordoen.

Dan nog 1 'oude' verdachte van me. Tink. Ik vond het opvallend dat ze nu op iemand anders stemde, waardoor haar stem niet van belang was. Ik vond deze stemronde (tussen Allure en Archont) moeilijk dus ik kan me haar keuze wel voorstellen en vind het dus ook niet direct verdacht. Maar m'n aandacht is wel even terug bij haar omdat er eerder ook al wat gerommel om haar heen was.

Zo, even verder lezen =)
Oud 20-10-2009, 11:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Klik. Let ook even op de post van Grl waarin ze stelt dat ik weer mijn stem niet door geef terwijl ik maar 1 keer niet gestemd heb.

.
Nav hiervan ben ik even teruggaan lezen maar je hebt gelijk. Ik heb het verkeerd gezien.
Oud 20-10-2009, 11:48
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat Wammus zegt over Daboman, viel mij ook al op; lijstje verdachten zonder enige onderbouwing waarom ze verdacht kunnen zijn. Ik erger me ook wel een beetje aan de post omdat ik ineens in dat lijstje van hem sta, maar los daarvan is het vooral verwarringzaaiend inderdaad.
Verder zegt Wammus ook wsel interessante dingen.
Grl haal ik voorlopig even van m'n gedachtelijstje af, Mutsieprutsie blijft er nog op staan (@Dabo: ik zie haar geschaap niet als risico's nemen maar meer als noobwolvengedrag). Allure verdenk ik ook nog steeds niet, ik denk echt dat ze actiever zou zijn als ze een (slechte) functie zou hebben. Wat mij betreft is zij dus gewoon dorpeling.

De theorie over zoemzoem en Aapje vind ik sterk, ik ga hun posts later nog eens uitpluizen, maar eerlijk gezegd waren ze me nog niet echt opgevallen.
Testout.com vind ik vooral irritant omdat je echt niets kan met haar posts, dus ze is totaal niet te peilen. Kan ik dus vrij weinig over zeggen.

Van Barabas weet ik ook niet zo goed wat ik moet denken...

Wie er nu een beetje uitspringen voor mij zijn Mutsieprutsie en Daboman, maar ik wacht nog even rustig af.
Je gaat me toch niet vertellen dat je het concept wegstrepen niet snapt he? Ik verdenk AllureV, grl en mutsieprutsie niet en de rest kan wat mij betreft wel wolf zijn. Nu mag jij mij eens gaan uitleggen wat er zo verwarrend is aan dat statement en hoe het dan precies verwarring zaait.

Ook wel opvallend dat je er zo... emotioneel op reageert. Je vind het irritant, ik heb de indruk dat je bang bent dat ik je ga verdenken, terwijl je me nog helemaal niet in positieve of negatieve zin bent opgevallen.

Nog even dit: volgens mij is mutsieprutsie geen noob, dus het lijkt me dat ze best wel weet wat de risico's zijn als wolf.

Overigens vind ik wammus erg overtuigend wat betreft zoemzoem en Aapje.
Oud 20-10-2009, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat je het concept wegstrepen niet snapt he? Ik verdenk AllureV, grl en mutsieprutsie niet en de rest kan wat mij betreft wel wolf zijn. Nu mag jij mij eens gaan uitleggen wat er zo verwarrend is aan dat statement en hoe het dan precies verwarring zaait.

Ook wel opvallend dat je er zo... emotioneel op reageert. Je vind het irritant, ik heb de indruk dat je bang bent dat ik je ga verdenken, terwijl je me nog helemaal niet in positieve of negatieve zin bent opgevallen.

Nog even dit: volgens mij is mutsieprutsie geen noob, dus het lijkt me dat ze best wel weet wat de risico's zijn als wolf.

Overigens vind ik wammus erg overtuigend wat betreft zoemzoem en Aapje.
Hm, ja, misschien reageerde ik inderdaad vooral emotioneel, omdat ik het natuurlijk niet leuk vind om verdacht te worden. Dat je mij blijkbaar helemaal niet zozeer verdacht, drong op dat moment niet echt tot me door. Hoe het voor mij verwarring zaaide, was dat het op mij overkwam als wild met namen gooien (waaronder die van mij ja) zonder daar werkelijk iets nuttigs bij te zeggen. Ik heb het niet zozeer gezien als een nuttig wegstreepsysteempje. Eerder als een onruststokende post. Maar goed.

Over Mutsieprutsie; nee, ze is geen noob, ze heeft het spel al vaker meegespeeld, maar ze heeft zichzelf ook nog nooit echt bewezen als een goede wwspel-speler. (no offense) Wat dat betreft is ze wél een beetje een noob. Daarnaast is ze - voor zover ik weet - nog nooit wolf geweest. Daarin is ze dus sowieso noob. En dan weet ik het dus zo net nog niet of ze weet wat de risico's zijn als wolf. Ze schaapt als speler wel vaker mee met anderen, dit spel doet ze niet anders. Alsof het meeschapen een makkelijke dekmantel voor haar is; ze doet het in iedere rol veel, en als wolf kan ze mooi iedere keer met de dorpelingen 'meestemmen'. Zo valt ze niet veel op. Ofzo. Ik weet het niet, ik heb bij haar gewoon een beetje een gevoel dat ze dit keer wel eens heel goed een wolf zou kunnen zijn. Eens moet toch de eerste keer zijn.

En ik weet nog niet helemaal wat ik moet vinden van je laatste opmerking richting Wammus, alsof je van hem nog even vertrouwen wil winnen ofzo. Ik vertrouw jou ook gewoon nog altijd niet helemaal.
Edit; daar moet ik wel even aan toevoegen dat ik het wél met je eens ben over die theorie over zoemzoem en Aapje.
Oud 20-10-2009, 13:46
Daboman
Daboman is offline
Ok, misschien heb je gelijk over mutsieprutsie, maar ik denk dat de kans dan ook dik aanwezig is dat ze tot op zekere hoogte geïnstrueerd zou worden door medewolven. Zeker als die ervaren zijn. En gezien het feit er nog geen wolven dood zijn denk ik wel dat er zeker 3 en misschien zelfs wel allevier ervaren zijn.

EDIT: misschien morgen maar eens kijken wie er ervaren zijn en vaak veilig stemmen, misschien dat dat dan wat oplevert.
Oud 20-10-2009, 13:57
Verwijderd
Daar heb je wel een punt.
Hm. Eerst maar even de eetronde afwachten dan.
Oud 20-10-2009, 15:26
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Eh, ik zag het meer als gezond verstand, en als tovenaar had ik hem zeker beschermd. Maar ik snap wat je bedoeld, met gezond verstand moet je niet zo rondlopen. Ik kan trouwens ook een lijstje maken met spelers waarvan ik zeker weet dat de wolven ze opeten, want dat is best voorspelbaar, heb ik in dat ene spel wat ik als wolf heb gespeeld wel duidelijk geworden.
Hoezo had jij hem wel beschermd dan? Misschien vindt de tovenaar hem ook wel verdacht dus dacht dat ie een wolf was of dacht dat hij niet gegeten zou worden omdat hij toch al zo verdacht was. Ik bedoel, ik was 'm zeker gaan ophangen en ik was vast niet de enige die er zo over dacht. Dus waarom is het logisch dat de tovenaar 'm zou beschermen? Waarom wacht je met je theorie tot morgen? Straks word je opgegeten, of ben je daar niet bang voor omdat je jezelf niet opeet?
Oud 20-10-2009, 15:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Hoezo had jij hem wel beschermd dan? Misschien vindt de tovenaar hem ook wel verdacht dus dacht dat ie een wolf was of dacht dat hij niet gegeten zou worden omdat hij toch al zo verdacht was. Ik bedoel, ik was 'm zeker gaan ophangen en ik was vast niet de enige die er zo over dacht. Dus waarom is het logisch dat de tovenaar 'm zou beschermen?
Dit ben ik inderdaad met je eens. Waarschijnlijk was hij de volgende ronde eruit gegaan, en ik zou 'm als Tovenaar niet beschermd hebben want hij leek erg verdacht.

Citaat:
Tink* schreef:
Waarom wacht je met je theorie tot morgen? Straks word je opgegeten, of ben je daar niet bang voor omdat je jezelf niet opeet?
Mja, nou.. ik vind theorieën spuien vlak voor een eetronde ook altijd een beetje eng hoor. Straks zeg je net iets waardoor de wolfjes denken: oooh, die grijpen we!
Oud 20-10-2009, 15:56
Wammus
Wammus is offline
Dat wordt dan door de rest van de dorpelingen waarschijnlijk ook wel opgepikt. Zij het niet in de volgende hangronde, dan is het wel later in het spel als er meer informatie bekend is. Geen theorie spuien omdat het eetronde is vind ik in ieder geval een slechte reden.
Oud 20-10-2009, 16:07
Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil nog wel iets kwijt over testout.com.

De 1e ronde heeft ze gewoon gestemd, ik zie zo snel niets noemenswaardigs.
De 2e ronde heeft ze achteraf haar stem bekend gemaakt (terwijl ze, zoals Wammus imo terecht opmerkte wél tijd had om te stemmen) en die was toen op degene met het langste rijtje (Jurre).
De 3e ronde heeft ze überhaupt niet gestemd.
En de 4e ronde gaf ze aan dat ze het topic door zou lezen en de theorieën over Allure waarschijnlijk vond en dat ze nog wel zou posten wat ze zou doen. (Testout op pagina 10 van vorig topic: Naar de theorieen van anderen, ga ik denk ik vandaag ook voor allure. Overigens kom ik vanavond nog wel een keer kijken of er nog meer theorieen zijn, en dan geef ik mijn definitieve stem door. ) En vervolgens is ze zonder enige verklaring toch naar Archont geswitcht.. die op dat moment ook het langste rijtje had (net als in hangronde 2 met Jurre).

Dus ze heeft 1x haar stem niet doorgeven. En 2x is op ze 'nav de theorieen van anderen' mee gegaan op degene met het langste rijtje zonder zelf enige input te geven. In beide gevallen waren die 2 ook nog dorpelingen (dat kan echter toeval zijn). En 1x was het ook nog zo dat ze haar stem pas achteraf door heeft gegeven terwijl ze wel gestemd zegt te hebben.
Wolfgedrag?
Oud 20-10-2009, 16:10
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dit vind ik ook maar een vreemd verhaal. Als het werkelijk zo voorspelbaar is wie de wolven gaan opeten, waarom komt het dan bijna nooit voor dat de tovenaar het bij het goede eind heeft?

Daarnaast doe je het nu over komen dat "dat ene spel waarin jij weerwolf was" (welk spel bedoel je precies, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij pas 1 keer weerwolf bent geweest, en waarom dan net die ene en niet die andere?) aangeeft dat het het in alle gevallen voorspelbaar is (dit is namelijk niet zo anders zou de tovenaar het wel vaker goed hebben).

Ook vind ik het ook maar vreemd dat je stelt tot morgen te wachten met een theorie. Hoe komt het dat je zo zeker weet dat jij niet de volgende bent die wordt opgegeten?
Oud 20-10-2009, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Testout.com en barabas zijn vrij inactief, dus dat is lastig.
Klopt. En dat wil ik ook gerust toegeven.
Nu ga ik niet zeggen van bla dat ligt aan de situatie waar ik nu in zit.
Maar waar het eigenlijk op neer komt:
Ik hou ontzettend van spelletjes doen. Maar ik vat dingen persoonlijk op.
Daarom heb ik er een beetje moeite mee dat als je het ene spel niks zegt dat er dan geen probleem is, wanneer je wel wat zegt, wat dan ook, meteen verdacht bent. Wanneer je dan het volgende spel de rollen omdraait, dat je dan als stille speler opeens verdacht bent.

Zo was ik het eerste spel dat ik speelde wolfsbane, ik wist niet eens wat het inhield. Ik probeerde me niet te verdacht te maken, omdat ik dacht hoe langer ik er in blijf hoe beter. Vervolgens vonden ze me om wat voor reden dan ook wel heel verdacht, werd ik eruit gestemd. Toen bleek dat ik de wolfsbane was vonden ze dat ik veel meer had kunnen doen met die functie, veel verdachter had kunnen zijn. Dan heb ik echt zoiets van WTF is nou de bedoeling?

En nu zijn er fanatieke spelers, zoals Wammus en Archont, die alles en iedereen verdacht willen maken. Of ze het nou zelf nodig hebben of gewoon om anderen te 'pesten'.
Ik ben meer iemand, als ik echt vind dat iemand verdacht is, dat ik dan mijn theorie daar over loslaat. Als ik vind dat iemand een theorie heeft, waar ik denk dat een kern van waarheid inzit, laat ik dat ook weten.

Citaat:
Daarnaast valt Testout.com wederom op omdat ze in eerste instantie niemand noemt, daarna zonder onderbouwing behalve het meeschapen op andermans theorieën aangeeft mogelijkerwijs op Allure te stemmen en uiteindelijk na het sluiten van de stemronde (wederom zonder enige vorm van onderbouwing) claimt op de persoon die eruit gegaan is (en onschuldig bleek) gestemd te hebben. Wederom rijst dus de vraag waarom je wel op tijd je stem door kunt geven maar dit pas achteraf kunt melden?

Dit is de 2e keer dat dit gebeurd en ik vind het heel vreemd. Ik wil hierbij overigens wel even bevestigen dat ze echt heel ziek is geweest en mede daarom weinig actief is geweest maar dat is naar mijn mening geen reden voor dit vreemde gedrag. Het kan een fout zijn van een onervaren speler (dit is uit m'n hoofd de 2e keer dat ze meedoet) maar het kan ook prima een noobwolf actie zijn in een poging verwarring te zaaien. Hoe dan ook, vreemd is het in ieder geval wel.

Ik ben op het moment geneigd te denken dat Testout.com onschuldig is vanwege mijn samenzweringstheorie. Echter ze gedraagt zich naar mijn idee wel héél vreemd en een verklaring hiervoor zou ik wel op prijs stellen.
Zo blijkt maar weer dat eerlijkheid 'afgestraft' word. Er zijn allemaal dorpelingen etc die liegen over wat ze stemmen. Ik laat, misschien dan wel nadat de tijd om is, weten dat ik geswitched heb, dan ben ik opeens verdacht!
En wanneer is dat dan nog meer gebeurd Wammus?
Ik heb ronde 1 netjes gestemd.
Ronde 2 heb ik netjes gestemd.
Ronde 3 lag ik kotsend in bed.
Ronde 4 heb ik netjes gestemd, alleen had ik om wat was het 12 uur aangegeven dat er een kans in zat dat ik op allure zou stemmen, en om iets over half negen laat ik weten dat ik dat niet gedaan heb.

Het verdacht zijn van mij zit allemaal in je hoofd, dat stop je er zelf in

Citaat:
Ik wil nog wel iets kwijt over testout.com.

De 1e ronde heeft ze gewoon gestemd, ik zie zo snel niets noemenswaardigs.
De 2e ronde heeft ze achteraf haar stem bekend gemaakt (terwijl ze, zoals Wammus imo terecht opmerkte wél tijd had om te stemmen) en die was toen op degene met het langste rijtje (Jurre).
De 3e ronde heeft ze überhaupt niet gestemd.
En de 4e ronde gaf ze aan dat ze het topic door zou lezen en de theorieën over Allure waarschijnlijk vond en dat ze nog wel zou posten wat ze zou doen. (Testout op pagina 10 van vorig topic: Naar de theorieen van anderen, ga ik denk ik vandaag ook voor allure. Overigens kom ik vanavond nog wel een keer kijken of er nog meer theorieen zijn, en dan geef ik mijn definitieve stem door. ) En vervolgens is ze zonder enige verklaring toch naar Archont geswitcht.. die op dat moment ook het langste rijtje had (net als in hangronde 2 met Jurre).

Dus ze heeft 1x haar stem niet doorgeven. En 2x is op ze 'nav de theorieen van anderen' mee gegaan op degene met het langste rijtje zonder zelf enige input te geven. In beide gevallen waren die 2 ook nog dorpelingen (dat kan echter toeval zijn). En 1x was het ook nog zo dat ze haar stem pas achteraf door heeft gegeven terwijl ze wel gestemd zegt te hebben.
Wolfgedrag?
Tja, enige wat ik kan zeggen is dat het echt toeval is dat als ik dan op een dorpeling gestemd heb.
Dat ik meeschaap klopt wel, maar ik ben niet degene die die verdachtmakingen doet, naar de spelers die uiteindelijk dorpelingen blijken.
Is het dan niet handiger om naar die mensen te kijken? Die dus archont en jurre verdacht maakten?
Oud 20-10-2009, 17:16
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Het lijkt me nu trouwens waarschijnlijk dat die ene ronde waarin de wolven niet hebben kunnen eten, iemand (waarschijnlijk ik) beschermd werd door de tovenaar. Anders hadden de wolven ook niet geprobeerd om Archont via de dorpelingen dood te krijgen; nu hebben ze het zo gedaan omdat ze door hadden dat hij de wolfsbane was en ze wisten dat hij nog zijn wolfsbane-bescherming had. Natuurlijk konden de wolven het zich niet permitteren om nóg een keer zonder maal te gaan, vandaar dat ze Archont via de dorpelingen het spel uit hebben gewerkt.
Waarom? Misschien wilden de wolven Archont wel heel graag dood hebben omdat hij teveel goede namen had genoemd, en hebben ze hem geprobeerd te eten in de mislukte eetronde. De wolven zouden kunnen denken dat de tovenaar jou beschermde en dat jij dus zinloos was om op te eten. En vervolgens was het dus duidelijk dat Archont wolfsbane was en hoefde hij ook niet meer zo nodig dood (want geen ziener).
Oud 20-10-2009, 17:44
Lorelei
Lorelei is offline
In beide gevallen is het wel interessant te kijken naar welke namen Archont genoemd heeft. In mijn herinnering waren dit voornamelijk: Wammus, Allure en Mutsieprutsie en in mindere mate testout en zoemzoem. (te moe om alles na te lezen)..

Mijn mening over testout staat hierboven al. Ik vind het wolfgedrag. En eigenlijk gelden de meeste dingen die ik over testout heb gezegd ook voor Mutsieprutsie. Alleen valt ze me, ironisch genoeg, minder op omdat ze meer post. Ik las net van iemand (was het Jurre of Absinthe?) dat Mutsieprutsie altijd zo speelt.. dat zou kunnen natuurlijk. Dit is m'n eerste spelletje dus zulke dingen weet ik niet.

Ach, weet ik veel Ik ga koken.
Oud 20-10-2009, 17:46
Allure
Allure is offline
Grl, werd jouw stem nou eigenlijk nog meegeteld?
Oud 20-10-2009, 17:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Grl, werd jouw stem nou eigenlijk nog meegeteld?
Dat zou wel moeten, want ik heb op de forumklok gekeken nadat ik 'm verstuurd had en het was 20.29.

Edit: De forumklok past zich toch niet aan aan mijn computerklok? Want in dat geval weet ik het niet
Oud 20-10-2009, 19:27
Verwijderd
Hier is overigens nog de definitieve stemlijst van hangronde numero quattro.

Mutsieprutsie
1. Absinthe

Allure
1. Wammus
2. Archont
3. lentekriebel
4. grl

Archont
1. Daboman
2. zoemzoem
3. Barabas
4. Allure
5. Mutsieprutsie
6. Testout.com

zoemzoem
1. Tink* (onder voorbehoud)
2. Aapje*

Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde:
- Tink*

Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde:
- Hanneke

Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde:
- Hanneke (ze heeft blijkbaar op Zoemzoem gestemd)
- Tink* (ze heeft definitief op zoemzoem gestemd)

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag 1e eetronde: Abzg
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag 2e eetronde: niemand opgevreten.
Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier!
Uitslag 3e eetronde: JasperJD

Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 16:47.
Oud 20-10-2009, 19:38
Verwijderd
Van Hanneke was ik praktisch vergeten dat ze meedeed.
Dat is ook wel even iets om te onthouden.
Oud 20-10-2009, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Van Hanneke was ik praktisch vergeten dat ze meedeed.
Dat is ook wel even iets om te onthouden.
Ja, plus wat ik hier al had gezegd.
Oud 20-10-2009, 19:49
Verwijderd
Mja, ik weet niet of ik heel veel waarde hecht aan het overmatig smileygebruik ( < ghehe) Sommige mensen spreken nu eenmaal met veel smiley's. Nou weet ik niet goed hoe Hanneke normaal 'praat' op het forum, in andere topics.
Maar verder; wat betreft de inhoudsloze, korte en vooral weinige posts heb je dus zeker wel een punt. Daardoor zal ik haar ook vergeten zijn als medespeler denk ik. En dat is misschien wel precíes wat ze wil bereiken.
Oud 20-10-2009, 20:02
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nou, ik heb wel een kleine verdenking waar ik al een tijdje mee loop, maar nog niets over durfde te zeggen omdat ik dat niet echt concreet met feiten kon onderbouwen. Ik wil hierbij graag Hanneke introduceren als mogelijke slechterik, want ik vertrouw het gewoon niet bij haar (onderbuikgevoel) en ze is vreemd genoeg tot nu toe helemaal buiten schot gebleven. Ze is een zeer ervaren speler (volgens mij speelt ze het spel even lang of nog langer als ik) en houdt zich toch wel érg op de achtergrond; ze heeft slechts 15 posts in het vorige topic, waarvan meer dan de helft ultrakort is en nietszeggende inhoud bevat. Daarnaast is haar stemgeschiedenis een beetje dubieus: voor hangronde #1 is niet bekend wat haar definitieve stem was, in hangronde #2 heeft ze geen stem doorgegeven in het topic (en bleek ze achteraf ook zogenaamd niet gestemd te hebben), in hangronde #3 heeft ze wel fatsoenlijk een definitieve stem doorgegeven en bij deze hangronde heeft ze wederom niets doorgegeven in het topic. Dit vind ik toch wel erg verdacht, want van haar ben ik toch wel wat meer gewend, hoor.

En last but not least: ze heeft in mijn ogen ook verdacht smiley-gebruik. Als ik het me goed herinner, heeft Soija ooit het concept van verdacht smiley-gebruik geïntroduceerd, waaronder hij vooral verstond:

"het overgeacteerd reageren op een gebeurtenis, meestal de dood van een goede speler of onthulling van een slechte speler. Dat wil zeggen, reageren met , , , , na de uitslag."

Nou heeft Hanneke niet echt die smileys in het bijzonder gebruikt, en ook niet meteen ná een uitslag, maar continu die -smiley, daar krijg ik de kriebels van.

Als jullie dat klinkklare onzin vinden, dan is dat jullie goed recht. Maar dit is wat ík voel, en ik wou het gewoon even kwijt. Jullie mogen zelf weten wat jullie daarmee gaan doen.
Ik ben "de laatste tijd" (erg ruim begrip, ja) minder actief. Overal op het forum eigenlijk, en ook in het weerwolfspel. Ik vergeet regelmatig te stemmen omdat ik opeens pas na half negen thuis ben, etc. Dat is niks nieuws. Vorige ronde bedacht ik dat van te voren al, en heb ik 's ochtends voor ik wegging nog even snel op Zoemzoem gestemd.

Verder ga ik ook deze ronde weer voor Zoemzoem. Ik heb de laatste paar dagen niet zo veel meegelezen, maar daarvoor vond ik haar wat onwetend doen. Zoals bekend bij 'ervaren spelers' zoals Sev en ik iets wat vaak voorkomt bij wolven, bewust of onbewust.
Oud 20-10-2009, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ben "de laatste tijd" (erg ruim begrip, ja) minder actief. Overal op het forum eigenlijk, en ook in het weerwolfspel. Ik vergeet regelmatig te stemmen omdat ik opeens pas na half negen thuis ben, etc. Dat is niks nieuws.
Als dit écht zo is (en niet een wolvensmoesje), waarom doe je dan überhaupt mee aan het spel? Ik bedoel, de partij waartoe je tijdens een spel behoort (dorpelingen of slechteriken) heeft dan doorgaans niks aan je, want je voegt niet echt iets toe en leest het topic niet eens goed door. Vooral bij de dorpelingen is dit funest, want hoe verder het spel vordert, hoe belangrijker de stemmen worden. En als het dan tot een confrontatie komt met de slechteriken (bijvoorbeeld 2 slechteriken versus 2 dorpelingen), kunnen we geen enkele stem missen - en een inactieve dorpeling is dan het laatste wat we kunnen gebruiken. Daarom ben ik het wel eens met Archont om nu langzaamaan te beginnen met het elimineren van stille spelers - daar valt Testout.com onder, maar jij wat mij betreft ook.
Oud 20-10-2009, 20:14
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Als dit écht zo is (en niet een wolvensmoesje), waarom doe je dan überhaupt mee aan het spel?
Omdat het spel wel leuk blijft. En hoe verder ik kom, hoe leuker het wordt. Het is meer ook dat ik van te voren altijd van plan ben actief mee te doen, maar dan achteraf het een paar keer vergeet en dan geen zin meer heb bij te lezen. Als ik in een fase van het spel kom waarin het echt spannend is doe ik natuurlijk wel mee.
Oud 20-10-2009, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Als ik in een fase van het spel kom waarin het echt spannend is doe ik natuurlijk wel mee.
Het is te hopen. In ieder geval moet je niet meer vergeten te stemmen, want anders is het nadelig voor jouw partij én voor jezelf (je kunt gediskwalificeerd worden en/of een rode kaart krijgen).
Oud 20-10-2009, 20:33
Hanneke
Hanneke is offline
Is mij allemaal wel bekend. Ik ben pas één keer vergeten te stemmen, dus volgens mij mag hte dan nog twee keer
Oud 20-10-2009, 20:38
Spelleider
Spelleider is offline
Daboman trok zn broek aan. Hij boog zich naar voren voor nog een kusje, maar hij werd eruit geduwd. Hij riep nog Allure na, toen de deur voor zn gezicht dichtging. Grl stond op de gang en zag hoe Daboman zonder shirt de kast uit kwam, terwijl hij Allures naam noemde. Zijn gezicht werd rood. Hij stotterde nog: 'Het is niet wat je denkt.' Grl wist precies wat er aan de hand was. Ze rende de trap op, naar de slaapkamer van Daboman en Lentekriebel. Ze vertelde Lente dat ze had gezien dat haar man was vreemdgegaan met Allure. 'Wát?!' Lente kon het niet geloven. Of eigenlijk toch wel. 'Ik wist het wel', zei ze, 'Zoals hij haar aanraakt en haar in de ogen aankijkt. Ik wist het gewoon!' Woedend liep ze de trap af. Daboman stond te trillen in de huiskamer. 'Jij vuile rat. Heb je seks gehad met die slet Allure? Hoe dúrf je mij te bedriegen?!' Daboman verschool zich achter een bank. 'H-he-het i-i-is niet m-m-mijn schuld. Ik werd de kast in getrokken en ik dacht dat jij daarbinnen zat. Echt waar.' Lente geloofde deze slechte leugen niet. 'Jij vuile leugenaar! Ik zal je...' Ze wierp een ijzeren kandelaar, die op een houten kastje naast de deuropening stond, naar zijn hoofd. Daboman wist de kandelaar net te ontwijken. De vitrinekast achter hem stortte in elkaar.

Er klonk gegil boven. Lente en Grl klommen snel de trap op. Ze zagen Zoemzoem in de deuropening van Jaspers kamer staan. In zijn kamer zagen ze Testout liggen over het dode lichaam van Jasper. Zoemzoem ging bij haar zus liggen en samen huilden ze heel hard om de dood van hun lieve broertje. Er werd nog een maal gegild. Dit keer kwam de gil bij Archonts kamer vandaan. Daar troffen Lente en Grl, Daboman aan. Hij was toen zij niet opletten naar zijn vriend Archont gegaan om hem om hulp en raad te vragen. ‘Wat is er?’, vroeg Grl heel onschuldig. ‘Ja, waarom gil je als een bitch?’, reageerde Lente. ‘Het is Archont. Hij is dood. Iemand heeft hem vermoord.’ Lente keek heel geschrokken. Daboman keerde zich naar Grl toe. ‘Ik vind het heel erg voor je, Grl.’ Grl schrok van deze opmerking, waarom zei hij dat? Hij wist helemaal niet dat ze met Archont een relatie had. ‘Hoezo zeg jij dat?’, vroeg Lente. ‘Nou, zij had al enige tijd wat met Archont. Dat had ie me een keer verteld.’ Grl wist niet wat ze moest zeggen. Lente wel: ‘Wát? Jullie hadden een relatie? Dat heb je mij nooit verteld? Zelfs niet nadat ik je vanochtend vertelde dat ik met hem naar bed was geweest.’ ‘Wat zeg jij nou?’, onderbrak Daboman, ‘Ben jij met hem naar bed geweest?’ Oeps. Lente had niet beseft dat ze haar mond voorbij praatte.

Terwijl de twee tortelduifjes ruzie maakten, ging Grl er snel vandoor. Het zou natuurlijk zo duidelijk worden dat zij achter de brute moord zat. Ze vond een verborgen ruimte op zolder. Daar kon ze zich verstoppen tot ze verder wist wat ze zou doen. Ze moest ontsnappen, maar hoe? In een van de kasten op zolder vond ze een groot stuk touw. Ze bond het touw vast aan een stalen paal. Ze opende de ramen. Ze knoopte een lus om haar middel en klom het raam uit. Ze gleed uit, waardoor ze een paar verdiepingen zakte. Haar lichaam gleed door de lus heen; de lus werd strakgetrokken om haar nek. Na een minuut blies ze haar laatste adem uit.

De uitslag:
Spoiler
Oud 20-10-2009, 20:39
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Hahaha strakke actie van de wolfjes
Oud 20-10-2009, 20:39
Verwijderd
nice.

Zat ik er tóch niet naast gisteren.
Oud 20-10-2009, 20:40
Allure
Allure is offline
Goede zaak.
Oud 20-10-2009, 20:42
Verwijderd
Oh wow, precies wat ik had zitten hopen (dat de wolven de leerling-verrader op zouden eten).
Oud 20-10-2009, 20:44
Allure
Allure is offline
Even haar posts teruglezen. Ze heeft waarschijnlijk de wolfjes niet echt verdedigd anders hadden ze wel doorgehad dat zij aan hun kant stond.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten