Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik kan nu nog even niet overal op ingaan. Maar ik wil even zeggen dat ik vantevoren heb aangegeven dat ik geen tijd zou hebben. Dat ik geen argumenten zou posten. En dat ik wel door zou geven wie ik zou stemmen. Dat kan je in het vorige topic lezen in mijn laatste posts. Ik heb inderdaad niet vantevoren het lijstje bekeken en dat is vervelend. Maar ik kwam om 20.25 thuis, met visite. Ben toen snel naar de computer gerend met een smoesje en heb toen om 20.28 of 20.29 mijn stem nog uitgebracht. Ik had bepaald geen tijd om het topic door te spitten en Allure stond bij mij nog het verste in het geheugen. Als het helpt, maar dat doet het waarschijnlijk niet, wil ik er ook nog aan toevoegen dat als ik meteen vanmorgen had gestemd (dat had mij een boel stress én een verdachte positie gescheeld), was ik ook voor Allure gegaan.
Ik ben mij er volledig van bewust dat het verdacht over komt en dat het niet de meest slimme zet van mij was. Ik had verwacht dat ik echt nog wel even tijd zou hebben, bij nader inzien had ik liever vanmorgen al op Allure gestemd. Ik zal volgende ronde weer volgens m'n normale schema meedoen en dus gewoon actief, vroeg aangeven op wie ik ga stemmen en niet nog last minute zonder enige uitleg een stem uitbrengen. Ook ik heb een leven (en ben desondanks nog nerd genoeg om ondanks visite toch nog te stemmen ook :>). Overigens wil ik nog even terugkomen op de loze verdachtmaking van Absinthe dat ik wel leerling-verrader zou zijn want ik zou snel Archont nog "beschermd" hebben omdat hij een wolf zou kunnen zijn (omdat ik niet op het stem, houdt dat nog niet in dat ik hem bescherm, maar vanuit jouw positie snap ik de benaming).. nou, blijkbaar niet he. ![]() |
![]() |
|
Goed, voor mij even een kleine tussenstand om eens te kijken wie er na wegstrepen overblijven. Hieronder alle nog levende spelers en de spelers waarvan ik denk dat ze niet slecht zijn.
lentekriebel zoemzoem testout.com Absinthe Barabas Hanneke Wammus Aapje* Tink* ![]() Dus wat mij betreft 4 uit: Tink*, Aapje*, wammus, hanneke, barabas, absinthe, testout.com, zoemzoem en lentekriebel. 44% uit deze lijst dus. Zoemzoem komt me de laatste tijd wat schaaps over, dat ben ik niet zo van haar gewend.Testout.com en barabas zijn vrij inactief, dus dat is lastig.
||
Citaat:
Ik heb alles eens even grondig door zitten lezen en er zijn mij een aantal dingen opgevallen: Bovenaan mijn verdachtenlijstje prijkt toch echt Allure en ik ben er groot voorstander van dat we haar de volgende ronde ophangen. Ze gedraagt zich vreemd door met vage redenen en weinig onderbouwing op mensen te stemmen. Ook blundert ze tot 2 keer aan toe. De eerste keer was door te claimen niet te weten dat het spel al begonnen was. De 2e keer is de blunder na de forumfaal hangronde. Dat zit me ook niet lekker. Het kan zijn dat het echt 2 fouten van haar zijn geweest maar van een ervaren speler kan ik het me bijna niet voorstellen. Ze noemt Archont (die onschuldig en zelfs de wolfsbane bleek te zijn) al vrij snel verdacht en het zou mij echt verbazen als ze geen slechte functie heeft (weerwolf of evilziener dus) Daarnaast valt Testout.com wederom op omdat ze in eerste instantie niemand noemt, daarna zonder onderbouwing behalve het meeschapen op andermans theorieën aangeeft mogelijkerwijs op Allure te stemmen en uiteindelijk na het sluiten van de stemronde (wederom zonder enige vorm van onderbouwing) claimt op de persoon die eruit gegaan is (en onschuldig bleek) gestemd te hebben. Wederom rijst dus de vraag waarom je wel op tijd je stem door kunt geven maar dit pas achteraf kunt melden? Dit is de 2e keer dat dit gebeurd en ik vind het heel vreemd. Ik wil hierbij overigens wel even bevestigen dat ze echt heel ziek is geweest en mede daarom weinig actief is geweest maar dat is naar mijn mening geen reden voor dit vreemde gedrag. Het kan een fout zijn van een onervaren speler (dit is uit m'n hoofd de 2e keer dat ze meedoet) maar het kan ook prima een noobwolf actie zijn in een poging verwarring te zaaien. Hoe dan ook, vreemd is het in ieder geval wel. Dan de dood van JasperJD, hij werd door meerdere mensen verdacht en ik vind het wel heel vreemd dat de wolven vervolgens besluiten hem op te eten. Hij was er waarschijnlijk toch wel een keer uitgestemd dus waarom zou je hem dan op eten? Hierop zijn naar mijn idee 3 antwoorden mogelijk: 1: De wolven hebben gedacht hebben dat hij ziener is omdat hij uit het niets met vreemde namen begon te strooien en hem daarom opgegeten. Deze namen zijn zoemzoem en aapje. 2: We hebben met reversende wolven te maken en in dat geval zijn grl en barabas naar mijn idee verdacht omdat hij die in dezelfde post als dat hij zoemzoem en aapje verdenkt die 2 personen vrij pleit. Klik. Let ook even op de post van Grl waarin ze stelt dat ik weer mijn stem niet door geef terwijl ik maar 1 keer niet gestemd heb. Wat mij verder opvalt is dat Barabas na Jaspers dood als eerste begint over de mogelijke gedachte van de wolven dat hij ziener was (hier om precies te zijn). Ik ben hierdoor wat meer geneigd te gaan denken aan optie 2. Tink* draait er daarna nog wat omheen en als we nog een stukje verder scrollen komen we deze post van Aapje* tegen. Ze onderbouwt hier in principe mijn reverse theorie en het zou naar mijn idee (antwoordoptie 3) ook nog zo maar zo kunnen zijn dat de dood van Jasper een vooropgezet wolvenplan (van zoemzoen, Aapje, Barabas en Grl) is om een lastige dorpeling die mogelijkerwijs te veel wist kwijt te raken. Dit alles uiteraard met als doel hieromheen een hoop verwarring te zaaien waar vervolgens niemand meer wat mee doet. Dan is er nog de theorie van Archont omtrent de leerlingverrader (Daboman). Ik ben geneigd dit te geloven maar zeker ben ik hier absoluut nog niet van. Wat ik wel vreemd vind is dat hij wel in dit topic reageert met een lijst verdachten waar je u tegen zegt, maar op de verdenkingen totaal niet in gaat. Ook onderbouwd hij enkel waarom een aantal mensen het niet zijn maar komt niet met een theorie waarom anderen het dan wel moeten zijn. Dit ondanks het feit dat er in 1 vol topic ondertussen toch meer dan genoeg informatie te vinden moet zijn. Dit kan uiteraard allerlei redenen hebben en een ervan is verwarring zaaien omdat dat nou een keer de taak van de verrader is. ![]() Voor nu is mijn lijstje verdachten in ieder geval als volgt: Allure Testout.com Grl Zoemzoem Aapje* Barabas Daboman Hier moet nog 1 iemand van afvallen aangezien er nog 6 slechte functies zijn. Ik ben op het moment geneigd te denken dat Testout.com onschuldig is vanwege mijn samenzweringstheorie. Echter ze gedraagt zich naar mijn idee wel héél vreemd en een verklaring hiervoor zou ik wel op prijs stellen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met mijn theorie wacht ik tot morgen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat Wammus zegt over Daboman, viel mij ook al op; lijstje verdachten zonder enige onderbouwing waarom ze verdacht kunnen zijn. Ik erger me ook wel een beetje aan de post omdat ik ineens in dat lijstje van hem sta, maar los daarvan is het vooral verwarringzaaiend inderdaad.
Verder zegt Wammus ook wsel interessante dingen. Grl haal ik voorlopig even van m'n gedachtelijstje af, Mutsieprutsie blijft er nog op staan (@Dabo: ik zie haar geschaap niet als risico's nemen maar meer als noobwolvengedrag). Allure verdenk ik ook nog steeds niet, ik denk echt dat ze actiever zou zijn als ze een (slechte) functie zou hebben. Wat mij betreft is zij dus gewoon dorpeling. De theorie over zoemzoem en Aapje vind ik sterk, ik ga hun posts later nog eens uitpluizen, maar eerlijk gezegd waren ze me nog niet echt opgevallen. Testout.com vind ik vooral irritant omdat je echt niets kan met haar posts, dus ze is totaal niet te peilen. Kan ik dus vrij weinig over zeggen. Van Barabas weet ik ook niet zo goed wat ik moet denken... Wie er nu een beetje uitspringen voor mij zijn Mutsieprutsie en Daboman, maar ik wacht nog even rustig af. |
![]() |
|||
Ok, wtf @ verhaal
![]() Zo, nu eens even kijken. Citaat:
Citaat:
Ik zie dat daar bij Daboman deze ronde verandering in is gekomen. Ik ga straks eens even nalezen hoe het nou precies zit. Wat betreft Allure.. ik vind het maar moeizaam. Ik was eigenlijk helemaal niet blij met mijn stem op haar. Ze was voor mij verdachter dan Archont, maar ik ben er niet van overtuigd dat ze ook echt slecht is. Ik zal sowieso nog even de eetronde afwachten.. en even kijken of er nog verdachte situaties zich voordoen. Dan nog 1 'oude' verdachte van me. Tink. Ik vond het opvallend dat ze nu op iemand anders stemde, waardoor haar stem niet van belang was. Ik vond deze stemronde (tussen Allure en Archont) moeilijk dus ik kan me haar keuze wel voorstellen en vind het dus ook niet direct verdacht. Maar m'n aandacht is wel even terug bij haar omdat er eerder ook al wat gerommel om haar heen was. Zo, even verder lezen =) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook wel opvallend dat je er zo... emotioneel op reageert. Je vind het irritant, ik heb de indruk dat je bang bent dat ik je ga verdenken, terwijl je me nog helemaal niet in positieve of negatieve zin bent opgevallen. Nog even dit: volgens mij is mutsieprutsie geen noob, dus het lijkt me dat ze best wel weet wat de risico's zijn als wolf. Overigens vind ik wammus erg overtuigend wat betreft zoemzoem en Aapje.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Over Mutsieprutsie; nee, ze is geen noob, ze heeft het spel al vaker meegespeeld, maar ze heeft zichzelf ook nog nooit echt bewezen als een goede wwspel-speler. (no offense) Wat dat betreft is ze wél een beetje een noob. Daarnaast is ze - voor zover ik weet - nog nooit wolf geweest. Daarin is ze dus sowieso noob. En dan weet ik het dus zo net nog niet of ze weet wat de risico's zijn als wolf. Ze schaapt als speler wel vaker mee met anderen, dit spel doet ze niet anders. Alsof het meeschapen een makkelijke dekmantel voor haar is; ze doet het in iedere rol veel, en als wolf kan ze mooi iedere keer met de dorpelingen 'meestemmen'. Zo valt ze niet veel op. Ofzo. Ik weet het niet, ik heb bij haar gewoon een beetje een gevoel dat ze dit keer wel eens heel goed een wolf zou kunnen zijn. Eens moet toch de eerste keer zijn. En ik weet nog niet helemaal wat ik moet vinden van je laatste opmerking richting Wammus, alsof je van hem nog even vertrouwen wil winnen ofzo. Ik vertrouw jou ook gewoon nog altijd niet helemaal. Edit; daar moet ik wel even aan toevoegen dat ik het wél met je eens ben over die theorie over zoemzoem en Aapje. ![]() |
![]() |
|
Ok, misschien heb je gelijk over mutsieprutsie, maar ik denk dat de kans dan ook dik aanwezig is dat ze tot op zekere hoogte geïnstrueerd zou worden door medewolven. Zeker als die ervaren zijn. En gezien het feit er nog geen wolven dood zijn denk ik wel dat er zeker 3 en misschien zelfs wel allevier ervaren zijn.
EDIT: misschien morgen maar eens kijken wie er ervaren zijn en vaak veilig stemmen, misschien dat dat dan wat oplevert.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Dat wordt dan door de rest van de dorpelingen waarschijnlijk ook wel opgepikt. Zij het niet in de volgende hangronde, dan is het wel later in het spel als er meer informatie bekend is. Geen theorie spuien omdat het eetronde is vind ik in ieder geval een slechte reden.
|
Ik wil nog wel iets kwijt over testout.com.
De 1e ronde heeft ze gewoon gestemd, ik zie zo snel niets noemenswaardigs. De 2e ronde heeft ze achteraf haar stem bekend gemaakt (terwijl ze, zoals Wammus imo terecht opmerkte wél tijd had om te stemmen) en die was toen op degene met het langste rijtje (Jurre). De 3e ronde heeft ze überhaupt niet gestemd. En de 4e ronde gaf ze aan dat ze het topic door zou lezen en de theorieën over Allure waarschijnlijk vond en dat ze nog wel zou posten wat ze zou doen. (Testout op pagina 10 van vorig topic: Naar de theorieen van anderen, ga ik denk ik vandaag ook voor allure. Overigens kom ik vanavond nog wel een keer kijken of er nog meer theorieen zijn, en dan geef ik mijn definitieve stem door. ) En vervolgens is ze zonder enige verklaring toch naar Archont geswitcht.. die op dat moment ook het langste rijtje had (net als in hangronde 2 met Jurre). Dus ze heeft 1x haar stem niet doorgeven. En 2x is op ze 'nav de theorieen van anderen' mee gegaan op degene met het langste rijtje zonder zelf enige input te geven. In beide gevallen waren die 2 ook nog dorpelingen (dat kan echter toeval zijn). En 1x was het ook nog zo dat ze haar stem pas achteraf door heeft gegeven terwijl ze wel gestemd zegt te hebben. Wolfgedrag? |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast doe je het nu over komen dat "dat ene spel waarin jij weerwolf was" (welk spel bedoel je precies, ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij pas 1 keer weerwolf bent geweest, en waarom dan net die ene en niet die andere?) aangeeft dat het het in alle gevallen voorspelbaar is (dit is namelijk niet zo anders zou de tovenaar het wel vaker goed hebben). Ook vind ik het ook maar vreemd dat je stelt tot morgen te wachten met een theorie. Hoe komt het dat je zo zeker weet dat jij niet de volgende bent die wordt opgegeten?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu ga ik niet zeggen van bla dat ligt aan de situatie waar ik nu in zit. Maar waar het eigenlijk op neer komt: Ik hou ontzettend van spelletjes doen. Maar ik vat dingen persoonlijk op. Daarom heb ik er een beetje moeite mee dat als je het ene spel niks zegt dat er dan geen probleem is, wanneer je wel wat zegt, wat dan ook, meteen verdacht bent. Wanneer je dan het volgende spel de rollen omdraait, dat je dan als stille speler opeens verdacht bent. Zo was ik het eerste spel dat ik speelde wolfsbane, ik wist niet eens wat het inhield. Ik probeerde me niet te verdacht te maken, omdat ik dacht hoe langer ik er in blijf hoe beter. Vervolgens vonden ze me om wat voor reden dan ook wel heel verdacht, werd ik eruit gestemd. Toen bleek dat ik de wolfsbane was vonden ze dat ik veel meer had kunnen doen met die functie, veel verdachter had kunnen zijn. Dan heb ik echt zoiets van WTF is nou de bedoeling? ![]() En nu zijn er fanatieke spelers, zoals Wammus en Archont, die alles en iedereen verdacht willen maken. Of ze het nou zelf nodig hebben of gewoon om anderen te 'pesten'. Ik ben meer iemand, als ik echt vind dat iemand verdacht is, dat ik dan mijn theorie daar over loslaat. Als ik vind dat iemand een theorie heeft, waar ik denk dat een kern van waarheid inzit, laat ik dat ook weten. Citaat:
En wanneer is dat dan nog meer gebeurd Wammus? Ik heb ronde 1 netjes gestemd. Ronde 2 heb ik netjes gestemd. Ronde 3 lag ik kotsend in bed. Ronde 4 heb ik netjes gestemd, alleen had ik om wat was het 12 uur aangegeven dat er een kans in zat dat ik op allure zou stemmen, en om iets over half negen laat ik weten dat ik dat niet gedaan heb. Het verdacht zijn van mij zit allemaal in je hoofd, dat stop je er zelf in ![]() Citaat:
Dat ik meeschaap klopt wel, maar ik ben niet degene die die verdachtmakingen doet, naar de spelers die uiteindelijk dorpelingen blijken. Is het dan niet handiger om naar die mensen te kijken? Die dus archont en jurre verdacht maakten? |
![]() |
||
Citaat:
|
In beide gevallen is het wel interessant te kijken naar welke namen Archont genoemd heeft. In mijn herinnering waren dit voornamelijk: Wammus, Allure en Mutsieprutsie en in mindere mate testout en zoemzoem. (te moe om alles na te lezen)..
Mijn mening over testout staat hierboven al. Ik vind het wolfgedrag. En eigenlijk gelden de meeste dingen die ik over testout heb gezegd ook voor Mutsieprutsie. Alleen valt ze me, ironisch genoeg, minder op omdat ze meer post. Ik las net van iemand (was het Jurre of Absinthe?) dat Mutsieprutsie altijd zo speelt.. dat zou kunnen natuurlijk. Dit is m'n eerste spelletje dus zulke dingen weet ik niet. ![]() Ach, weet ik veel ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier is overigens nog de definitieve stemlijst van hangronde numero quattro.
![]() Mutsieprutsie 1. Absinthe Allure 1. Wammus 2. Archont 3. lentekriebel 4. grl Archont 1. Daboman 2. zoemzoem 3. Barabas 4. Allure 5. Mutsieprutsie 6. Testout.com zoemzoem 1. Tink* (onder voorbehoud) 2. Aapje* ● Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde: - Tink* ● Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde: - Hanneke ● Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze hadden gestemd, op alfabetische volgorde: - Hanneke (ze heeft blijkbaar op Zoemzoem gestemd) - Tink* (ze heeft definitief op zoemzoem gestemd) ● Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier! ● Uitslag 1e eetronde: Abzg ● Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier! ● Uitslag 2e eetronde: niemand opgevreten. ● Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier! ● Uitslag 3e eetronde: JasperJD Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 16:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, ik weet niet of ik heel veel waarde hecht aan het overmatig smileygebruik
![]() Maar verder; wat betreft de inhoudsloze, korte en vooral weinige posts heb je dus zeker wel een punt. Daardoor zal ik haar ook vergeten zijn als medespeler denk ik. En dat is misschien wel precíes wat ze wil bereiken. |
![]() |
||
Citaat:
Verder ga ik ook deze ronde weer voor Zoemzoem. Ik heb de laatste paar dagen niet zo veel meegelezen, maar daarvoor vond ik haar wat onwetend doen. Zoals bekend bij 'ervaren spelers' zoals Sev en ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Daboman trok zn broek aan. Hij boog zich naar voren voor nog een kusje, maar hij werd eruit geduwd. Hij riep nog Allure na, toen de deur voor zn gezicht dichtging. Grl stond op de gang en zag hoe Daboman zonder shirt de kast uit kwam, terwijl hij Allures naam noemde. Zijn gezicht werd rood. Hij stotterde nog: 'Het is niet wat je denkt.' Grl wist precies wat er aan de hand was. Ze rende de trap op, naar de slaapkamer van Daboman en Lentekriebel. Ze vertelde Lente dat ze had gezien dat haar man was vreemdgegaan met Allure. 'Wát?!' Lente kon het niet geloven. Of eigenlijk toch wel. 'Ik wist het wel', zei ze, 'Zoals hij haar aanraakt en haar in de ogen aankijkt. Ik wist het gewoon!' Woedend liep ze de trap af. Daboman stond te trillen in de huiskamer. 'Jij vuile rat. Heb je seks gehad met die slet Allure? Hoe dúrf je mij te bedriegen?!' Daboman verschool zich achter een bank. 'H-he-het i-i-is niet m-m-mijn schuld. Ik werd de kast in getrokken en ik dacht dat jij daarbinnen zat. Echt waar.' Lente geloofde deze slechte leugen niet. 'Jij vuile leugenaar! Ik zal je...' Ze wierp een ijzeren kandelaar, die op een houten kastje naast de deuropening stond, naar zijn hoofd. Daboman wist de kandelaar net te ontwijken. De vitrinekast achter hem stortte in elkaar.
Er klonk gegil boven. Lente en Grl klommen snel de trap op. Ze zagen Zoemzoem in de deuropening van Jaspers kamer staan. In zijn kamer zagen ze Testout liggen over het dode lichaam van Jasper. Zoemzoem ging bij haar zus liggen en samen huilden ze heel hard om de dood van hun lieve broertje. Er werd nog een maal gegild. Dit keer kwam de gil bij Archonts kamer vandaan. Daar troffen Lente en Grl, Daboman aan. Hij was toen zij niet opletten naar zijn vriend Archont gegaan om hem om hulp en raad te vragen. ‘Wat is er?’, vroeg Grl heel onschuldig. ‘Ja, waarom gil je als een bitch?’, reageerde Lente. ‘Het is Archont. Hij is dood. Iemand heeft hem vermoord.’ Lente keek heel geschrokken. Daboman keerde zich naar Grl toe. ‘Ik vind het heel erg voor je, Grl.’ Grl schrok van deze opmerking, waarom zei hij dat? Hij wist helemaal niet dat ze met Archont een relatie had. ‘Hoezo zeg jij dat?’, vroeg Lente. ‘Nou, zij had al enige tijd wat met Archont. Dat had ie me een keer verteld.’ Grl wist niet wat ze moest zeggen. Lente wel: ‘Wát? Jullie hadden een relatie? Dat heb je mij nooit verteld? Zelfs niet nadat ik je vanochtend vertelde dat ik met hem naar bed was geweest.’ ‘Wat zeg jij nou?’, onderbrak Daboman, ‘Ben jij met hem naar bed geweest?’ Oeps. Lente had niet beseft dat ze haar mond voorbij praatte. Terwijl de twee tortelduifjes ruzie maakten, ging Grl er snel vandoor. Het zou natuurlijk zo duidelijk worden dat zij achter de brute moord zat. Ze vond een verborgen ruimte op zolder. Daar kon ze zich verstoppen tot ze verder wist wat ze zou doen. Ze moest ontsnappen, maar hoe? In een van de kasten op zolder vond ze een groot stuk touw. Ze bond het touw vast aan een stalen paal. Ze opende de ramen. Ze knoopte een lus om haar middel en klom het raam uit. Ze gleed uit, waardoor ze een paar verdiepingen zakte. Haar lichaam gleed door de lus heen; de lus werd strakgetrokken om haar nek. Na een minuut blies ze haar laatste adem uit. De uitslag:
Spoiler
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #63 Verwijderd | 500 | 19-10-2009 17:40 |