Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2009, 18:21
Daboman
Daboman is offline
Ik neig naar Aapje, maar daar lijkt niet zoveel animo voor te zijn.
Oud 21-10-2009, 18:24
Allure
Allure is offline
Hmhm, ik ook, maar om diezelfde reden heb ik op Hanneke gestemd.

We kunnen ook allebei voor aapje gaan. Dan heeft zij drie stemmen en Hanneke twee.
Oud 21-10-2009, 18:25
Tink*
Tink* is offline
Ik neig naar Barabas, omdat ie alweer posts leek te negeren for no reason. En zoemzoem is nog steeds stil en bij Aapje weet ik niet wat ik van haar moet denken.
Oud 21-10-2009, 18:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hmhm, ik ook, maar om diezelfde reden heb ik op Hanneke gestemd.

We kunnen ook allebei voor aapje gaan. Dan heeft zij drie stemmen en Hanneke twee.
Okee, dan ga ik nu op Aapje stemmen, ik geloof niet dat er nog een overtuigend verweer komt.
Oud 21-10-2009, 18:32
Allure
Allure is offline
Ik heb mijn stem gewijzigd naar Aapje.
Oud 21-10-2009, 18:39
Tink*
Tink* is offline
Ik ga voor zoemzoem, ik vind het wel opvallend dat Hanneke toevallig mijn twee verdachten ook net verdacht vindt, maar het zal nog wel blijken waarom dan.
Oud 21-10-2009, 18:44
Verwijderd
Hmm, toch wel frappant hoe deze ronde iedereen haast angstvallig kijkt naar wat de ander gaat stemmen, uit angst om niet in een verkeerd rijtje terecht te komen of iets dergelijks. Tevens wachten anderen schijnbaar tot het laatste moment, en dan een dergelijk aantal waarvan ik moet zeggen dat ik dat nog niet eerder heb gezien dit spel. Interessant....

Daarnaast viel het me ook nog op dat er nu opeens echt een discussie is losgebarsten; ik moet zelf nog wijs worden uit die hele lappen tekst. Voor de spelactiviteit is het zeker gunstig, maar ook mensen die voorheen wat meer de kat uit de boom kijken doen nu ook opeens wat meer mee: wellicht vrezen ze voor hun leven, of zou het ook nog wat anders zijn?

Ik zou wel uitkijken met wie je het eens bent of met wie je meegaat, want niet alleen zitten tussen de praters van de laatste 2/3 pagina's ook wolven - maar ik denk dat de evilziener nu ook goed aan het werk is. En deze kan zijn/haar kennis over de functies heel erg overtuigend gebruiken, en daar feitjes bij zoeken om overtuigend over te komen (iedereen heeft op sommige punten wel de schijn tegen, en daar speelt de evilziener dan handig op in - en dan op zo'n manier dat de slechte puntjes van de slechteriken erg op de achtergrond raken). Daarom: niets klakkeloos overnemen en even zelf checken of hetgeen iemand roept, ook daadwerkelijk klopt of niet een beetje verdraaid is.

Hanneke
1. Absinthe

Allure
1. Wammus

zoemzoem
1. Hanneke
2. Tink*
3. Aapje*
4. Barabas

Aapje*
1. testout.com (onder voorbehoud)
2. Daboman
3. Allure
4. Mutsieprutsie
5. zoemzoem

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag 1e eetronde: Abzg
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag 2e eetronde: niemand opgevreten.
Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier!
Uitslag 3e eetronde: JasperJD
Definitieve stemlijst voor hangronde #4: klik hier!
Uitslag 4e eetronde: grl

Laatst gewijzigd op 21-10-2009 om 19:20.
Oud 21-10-2009, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ik neig naar Barabas, omdat ie alweer posts leek te negeren for no reason. En zoemzoem is nog steeds stil en bij Aapje weet ik niet wat ik van haar moet denken.
Waar negeer ik posts zonder duidelijke verdenkingen, met argumenten?
Oud 21-10-2009, 18:55
Aapje*
Aapje* is offline
dan doe ik maar een poging mezelf te redden he
ik denk dat het jullie (dorpelingen dan) niet handig uit gaat komen als je me eruit stemt. maar dat weet je natuurlijk pas bij de uitslag.

ik ga mee op zoemzoem omdat ik iig verwacht dat tink haar stem echt is en ik dan meer kans heb mijn stem bij iemand te zetten die ook echt kans heeft eruit te gaan.
Oud 21-10-2009, 18:57
Verwijderd
Waarom wordt er geen gelijkspel gemaakt nu?
Oud 21-10-2009, 18:58
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Ik ben het absoluut niet met Aapje eens en eigenlijk vind ik haar zelfs een beetje verdacht. Als grl testout.com verdacht heeft gemaakt en testout.com is werkelijk wolf, dan was dat bepaald niet zonder risico geweest. Want er waren meer mensen die testout.com op hun lijstje hadden staan. Verder komt ze op mij over als een gefrustreerde dorpeling.

Aapje komt wel slim op me over, maar is volgens mij toch nieuw. Dat is voor mij aanleiding om te denken dat ze overlegt met medewolven of geïnstrueerd wordt. En volgens mij heeft grl ook helemaal niets over Aapje gezegd. En tot slot snap ik helemaal de aanleiding niet om zoveel woorden aan enkel testout.com te wijten.

En dan is er nog het feit dat ze relatief veilig stemt. Altijd maar op iemand die er toch niet uit gaat om jezelf zo niet te hoeven verantwoorden voor het stemmen op een onschuldige en niet het gevaar te lopen ontmaskerd te worden door stemlijstjes.

Beste daboman
zoals eerder gezegd ben ik niet nieuw in het weerwolfspel
sterker nog...
Oud 21-10-2009, 18:59
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Waarom wordt er geen gelijkspel gemaakt nu?
ik moet toch wat doen om mezelf te redden
Oud 21-10-2009, 19:00
Verwijderd
je kan het spel redden, door gelijkspel te maken.
Oud 21-10-2009, 19:00
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Ik heb geen tijd gehad om het topic te lezen en ik moet nu weer weg, maar ik stem vandaag op Aapje. Heb gewoon sterk het idee dat zij een weerwolf is en ik leg later wel precies uit waarom, maar heb dit gevoel al een tijdje dus vandaar! Aapje it is!
Oud 21-10-2009, 19:03
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Ik heb geen tijd gehad om het topic te lezen en ik moet nu weer weg, maar ik stem vandaag op Aapje. Heb gewoon sterk het idee dat zij een weerwolf is en ik leg later wel precies uit waarom, maar heb dit gevoel al een tijdje dus vandaar! Aapje it is!
jammer, ik zou het niet doen...
maar blijkbaar heb je het al gedaan.
Oud 21-10-2009, 19:04
Verwijderd
Mutsie moet wel een wolf zijn, zo inactief, en altijd veilig stemmen. Maargoed, volgende ronde.
Oud 21-10-2009, 19:04
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
barabas ik volg je niet
toen ik zei op zoemzoem te stemmen, waren er al 3 stemmen op mij.
dan deed ik toch een poging om gelijkspel te maken door op zoemzoem te stemmen?
Oud 21-10-2009, 19:05
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
nah dat is ze niet....
Oud 21-10-2009, 19:06
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mutsie moet wel een wolf zijn, zo inactief, en altijd veilig stemmen. Maargoed, volgende ronde.
Je switcht echt veel te makkelijk van verdachten. En blijft zelf op die manier min of meer buiten schot.
Oud 21-10-2009, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Je switcht echt veel te makkelijk van verdachten. En blijft zelf op die manier min of meer buiten schot.
Ik som verdachten op, dat is iets anders.
Oud 21-10-2009, 19:08
Verwijderd
Citaat:
barabas ik volg je niet
toen ik zei op zoemzoem te stemmen, waren er al 3 stemmen op mij.
dan deed ik toch een poging om gelijkspel te maken door op zoemzoem te stemmen?
Klopt, ik lette even niet goed op.
Oud 21-10-2009, 19:08
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Klopt, ik lette even niet goed op.
misschien kan je nu wel even opletten en jouw stem verplaatsen naar zoemzoem?
Oud 21-10-2009, 19:09
Verwijderd
Ik verander mijn stem naar zoemzoem, want gelijkspel.

edit, ik had bovenstaande post nog niet gezien.
Oud 21-10-2009, 19:09
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Ik verander mijn stem naar zoemzoem, want gelijkspel.

edit, ik had bovenstaande post nog niet gelezen.
om die reden mag je het ook doen, mij best
Oud 21-10-2009, 19:12
Daboman
Daboman is offline
Oh de gemoederen lopen wat hoger op, dat is vaak wel een teken dat er in ieder geval iets aan de hand is.
Oud 21-10-2009, 19:14
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Oh de gemoederen lopen wat hoger op, dat is vaak wel een teken dat er in ieder geval iets aan de hand is.
ja, dat ik er niet uit wil en jullie dat ook niet willen maar nog niet beseffen
Daniel, verstandige jongen, wijzig je je stem nog? *slijm*
Oud 21-10-2009, 19:14
Verwijderd
Nou, ik ben benieuwd of de stem van Testout.com nog definitief wordt, en wat lentekriebel en zoemzoem gaan stemmen. Voor de rest heeft iedereen zijn stem doorgegeven.
Oud 21-10-2009, 19:15
Allure
Allure is offline
Dit gaat een interessante uitslag worden.
Oud 21-10-2009, 19:16
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ja, dat ik er niet uit wil en jullie dat ook niet willen maar nog niet beseffen
Daniel, verstandige jongen, wijzig je je stem nog? *slijm*
Slijmbal

Je bent dus een UC en als je bent wie ik denk dat je bent ga ik absoluut niet wijzigen, so there
Oud 21-10-2009, 19:17
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Slijmbal
even een hint dat ik minder nieuw ben dan je denkt
Oud 21-10-2009, 19:18
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Dit gaat een interessante uitslag worden.
jij mazzelaar!
Oud 21-10-2009, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik ben benieuwd of de stem van Testout.com nog definitief wordt, en wat lentekriebel en zoemzoem gaan stemmen. Voor de rest heeft iedereen zijn stem doorgegeven.
Ja, en ik ga hem nu doorgeven
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Slijmbal

Je bent dus een UC en als je bent wie ik denk dat je bent ga ik absoluut niet wijzigen, so there
dan maak je weer een cruciale fout...
maar het is je vergeven, de vorige is al een hele tijd terug.
zoemzoem
zoemzoem is offline
Heb nog niet alles doorgelezen, maar uit lijfsbehoud ga ik op Aapje stemmen.
Oud 21-10-2009, 19:20
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
dan maak je weer een cruciale fout...
maar het is je vergeven, de vorige is al een hele tijd terug.
Nou als je ziener bent ofzo weten we in ieder geval wie we daarna moeten ophangen.
Oud 21-10-2009, 19:20
Aapje*
Aapje* is offline
Goed het is duidelijk dat ik er uitga.
dorpelingen, stem na deze ronde niet op tink en mutsieprutsie want dat levert je niets op.
Oud 21-10-2009, 19:21
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Nou als je ziener bent ofzo weten we in ieder geval wie we daarna moeten ophangen.
nee dat weet je niet zie de post aan allure... ik ben van niemand overtuigd dat ie slecht is op dit moment. je weet wel wie je niet moet ophangen
Oud 21-10-2009, 19:21
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
dorpelingen, stem na deze ronde niet op tink en mutsieprutsie want dat levert je niets op.
Verder nog mensen "opgevraagd"?
Oud 21-10-2009, 19:23
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Verder nog mensen "opgevraagd"?
de wolven vinden geziene mensen blijkbaar lekkerder...
Oud 21-10-2009, 19:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
de wolven vinden geziene mensen blijkbaar lekkerder...
Eehm, je gaat toch dood, dus je kunt ze net zo goed noemen, ook al zijn ze dood.
Oud 21-10-2009, 19:27
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Eehm, je gaat toch dood, dus je kunt ze net zo goed noemen, ook al zijn ze dood.
wat heb je eraan?
maargoed, DP, JasperJD

owja dp was natuurlijk dood door het wegstemmen van biertank.
maar dan nog. dat was het.
Oud 21-10-2009, 19:28
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
wat heb je eraan?
maargoed, DP, JasperJD
Voor mij zegt het iets over je betrouwbaarheid.
Oud 21-10-2009, 19:29
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
wat heb je eraan?
maargoed, DP, JasperJD

owja dp was natuurlijk dood door het wegstemmen van biertank.
maar dan nog. dat was het.
Waarom heb je dan niets over DP gezegd. Dat was iets waarmee je me misschien had kunnen overtuigen.
Oud 21-10-2009, 19:29
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Voor mij zegt het iets over je betrouwbaarheid.
maar dat maakt toch niet meer uit want ik lig eruit. daarna weet je toch dat ik betrouwbaar ben. ik ga ervandoor. xx
Oud 21-10-2009, 19:35
Aapje*
Aapje* is offline
Citaat:
Waarom heb je dan niets over DP gezegd. Dat was iets waarmee je me misschien had kunnen overtuigen.
wtf in de strijd tussen jasperjd en DP had ik gezegd slechte gevoelens bij dp te hebben. maar ik moet gaan.
Oud 21-10-2009, 19:38
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
wtf in de strijd tussen jasperjd en DP had ik gezegd slechte gevoelens bij dp te hebben. maar ik moet gaan.
Ja en dat bedoel ik nou. Had dat gezegd voor ik besloot om met allure op jou te gaan... Iets overtuigender dan je deed iig

En je bent echt wie ik denk dat je ben he Maar goed, dat weet iedereen vast al
Oud 21-10-2009, 19:53
Spelleider
Spelleider is offline
Chaos in huis. Zoemzi en Testi waren ontroostbaar. Lentekriebel en Daboman waren nog druk aan het kibbelen. Absinthe liep radeloos door de gang. Plots zag ze het lichaam van Grl bungelen voor het raam, haar ogen uit haar hoofd puilend en haar handen grijpend naar het strakke touw rond haar nek. De zoveelste gil deed bijna niemand meer wat.

‘Wammus! Wammus stomme Luiwammus! KOM HIER’ Absinthe liet de meesteres in zich boven komen. Het kon zo niet langer. ‘Wammus! Haal de anderen! Iedereen hier verzamelen, boven in de gang!’ Wammus deed wat hem gevraagd was. Absinthe liep naar Zoemzi en Testi en sprak kalm: ‘Meiden, wat erg voor jullie, maar jullie broer is niet de enige die hier overleden is, er is iets zo gruwelijk mis en ik ben bang dat we er allemaal aan gaan. We moeten nu verzamelen en samen beslissen hoe we hier nog levend weg kunnen komen.’ Lentekriebel en Daboman hoorden hoe Absinthe iedereen bij elkaar riep en besloten elkaar dood te zwijgen en naar de verzamelplek te gaan. ‘Wie is er nog niet?’ ‘Hanneke en Tink*’, zei Lentekriebel. ‘Moeten die wel erbij zijn?’, zei Zoemzi bezorgd. ‘Ik vertrouw ze niet zo.’ ‘Dat vind je alleen maar omdat ze lesbisch zijn’, zei haar zus Testi verwijtend. ‘Ik haal ze nog even’, zei Wammus. Ook Aapje* en Mutsieprutsie kwamen nog aanlopen. ‘Vreemd, die heb ik nog weinig gesproken’, dacht Absinthe. ‘Is dan nú iedereen er?’, zei Lentekriebel ongeduldig, terwijl ze de grootste moeite had niet Dabomans richting uit te kijken. De groep dacht even na wie er niet was. ‘Ehh.. Allure’, zei Daboman aarzelend. Lentekriebel maakte een afkeurend geluid.

Een half uur lang zocht de hele groep naar Allure. Maar waar ze ook keken, nergens was ze te vinden. Daarna nam Absinthe het woord. ‘Jongens, dan maar zonder haar. We moeten het hebben over hoe we hier ooit nog weg kunnen. Het huis ligt vol lijken en niemand weet wat er gebeurt en niemand weet hoe we hier weg kunnen. Het is echt goed mis.’ Lentekriebel barstte in huilen uit. ‘We gaan allemaal dohood’, snikte ze. ‘Houd je mond, stom wicht’, snauwde Hanneke haar toe. ‘Hier schieten we niks mee op’. ‘Hé, even rustig aan, je hebt het tegen mijn mooie Lentekriebel’, zei Daboman beschermend. ‘Ik ben niet van jou’, zei Lentekriebel weer chagrijnig. ‘Kunnen we alsjeblieft stoppen met deze achterlijke soap?!’ Aapje* trok voor het eerst haar mond open. En het had effect, iedereen was stil. En toen weer een hoop lawaai, allemaal hadden ze hun mening.

Ondertussen keek dokter Jörmungandr mee via de camera’s. ‘Alluur, misschien moet je toch maar terug. Dit is een belangrijk punt. Het moet uit de hand lopen.’ Allure had weinig zin en ze wist dat het gevaarlijk was zich weer in die groep te begeven, maar ze volgde het bevel op. Ze kwam binnen in een grote groep ruziënde mensen. ‘En daar is de fantastische Allure weer!’, riep Lentekriebel zuchtend. ‘Houd je smoel’. ‘Vieze gore trut’. ‘Stomme pauper’. Er werden heel wat kreten door elkaar gegooid en steeds meer mensen bemoeiden zich ermee. Absinthe stond net buiten de groep met haar handen radeloos op haar hoofd. Het liep nou echt uit de hand. Ze had iedereen bij elkaar geroepen om iets te bedenken om hier weg te komen, maar dit..’ Haar gedachten werden onderbroken doordat Wammus tegen haar aanbotste nadat hij een duw kreeg van Daboman. Wammus veerde echter terug en greep Daboman bij de keel. ‘Klein rotventje, wat denk je tegen mij te kunnen maken’, riep hij boos. Met een zwaai duwde hij hem van zich af. Daboman raakte de arme Aapje*, die alleen de rust had willen bewaren. Ze had het niet zien aankomen en werd zo de trap afgegooid. Bij elke rol schreeuwde ze. Sommige mensen dachten zelfs gekraak te horen wanneer er nog een bot brak. Toen ze beneden aan de grote trap lag, en de overige 10 glazig naar beneden keken, keek ze even glazig terug. Alleen knipperde zij niet meer. Wel kwam er bloed uit haar mond, oren en ogen.

De mondhoeken van Jörmungandr krulden verheugd omhoog, een heerlijk gevoel overviel haar:
Spoiler

De uitslag:
Spoiler
Oud 21-10-2009, 19:57
Verwijderd
Ah kut, ik had gedacht dat iemand anders de ziener was.

En LOL @ evil caterpillar.

Tink* en Mutsieprutsie zijn nu dus off the hook, want:

Citaat:
Dat maakt onze zoektocht naar slechteriken alvast wat gemakkelijker.
Oud 21-10-2009, 20:01
Daboman
Daboman is offline
Ik had ook iemand anders op het oog.

Ik vind het wel mooi kut dat ze niet beter haar best deed op haar verdediging, want ik was helemaal niet zo zeker met mijn stem, daarom heb ik ook zolang gewacht.

Volgens mij kunnen we niet eens stellen dat alle stemmen op Aapje oprecht zijn, omdat die irritante evilziener er nog in zit en vast niet stemt op wie die zegt dat ie stemt.

Goed, Tink* en mutsieprutsie zijn in ieder geval goed.
Oud 21-10-2009, 20:06
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Hanneke
1. Absinthe

Allure
1. Wammus

zoemzoem
1. Hanneke
2. Tink*
3. Aapje*
4. Barabas

Aapje*
1. testout.com (onder voorbehoud)
2. Daboman
3. Allure
4. Mutsieprutsie
5. zoemzoem
Tenzij twee van de wolven hun stem niet hebben doorgegeven (lijkt me sterk, hoeveel mensen zijn er eigenlijk nog in het spel?) zitten er ook wolven in de rijtjes Zoemzoem/Aapje. Er zit dus zeker een wolf in het rijtje van Zoemzoem. Tink is al vrijgesproken, Aapje is ook duidelijk, dus dan blijft Barabas over. Hij werd duidelijk vrijgesproken door de verrader, hij gedraagt zich raar en ziet overal wat verdachts in.

Edit; ohja, evilziener. Die kan stemlijstjes nog goed verpesten.

Regels voor berichten